abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42519460
vandaag in de nieuwe C4 Picasso gezeten, wel een puike bak!
zit zelfs een klein koelkastje in!
helaas is de achtervering niet hydropneumatisch (zoals in een ander topic stond)
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 19:07:45 #202
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42519851
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 07:34 schreef patje74 het volgende:

[..]

Waarbij je "even" erg ruim moet zien....
... zei de meneer die minstens 100 kilo roest aan elk van z'n auto's heeft
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb het al op 5 verschillende manieren geprobeerd, en achter de schermen nagevraagd, en nee, dat kan (nog) niet veranderd worden, helaas.

En ik weiger er Citroen van te maken
Hulde !
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:57 schreef Acryl het volgende:
vandaag in de nieuwe C4 Picasso gezeten, wel een puike bak!
zit zelfs een klein koelkastje in!
helaas is de achtervering nietwel hydropneumatisch (zoals in een ander topic stond)


Ik had hydropneumatisch in plaats van 'gewoon' pneumatisch ook leuker gevonden hoor ! Er 'horen' gewoon veerbollen of schroefveren onder een Citroën. Geen luchtzakken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_42520025
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 19:55:06 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42521426
Bij mijn beste weten veert de C4 Picasso aan de achterkant wel degelijk pneumatisch in plaats van hydropneumatisch.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_42521558
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:55 schreef 2cv het volgende:
Bij mijn beste weten veert de C4 Picasso aan de achterkant wel degelijk pneumatisch in plaats van hydropneumatisch.
c4 picasso heeft gewoon veren met schokbrekers rondom
heb er expres nog op gelet
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 20:30:11 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42522691
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_42523004
hmmm naja, zal ik wel niet goed hebben gekeken

evengoed wel een mooi luxe bak
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 20:45:18 #208
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42523384
We hebben beide gelijk ! Op de site van ce C4 Picasso staat "Afhankelijk van het uitrustingsniveau is de achteras voorzien van een pneumatische vering die nog een aantal extra voordelen biedt:"

Dus sommige Picasso's staan op staal, anderen staan op lucht (banden niet meegerekend).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_42562941
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:10 schreef Acryl het volgende:

[..]

citroën wessel knap in zaandam
Doe ik een BBL opleiding (4 dagen werken, 1 dag school)
beetje aan citroentjes sleutelen
Leuk, ik begin ook aan een BBL, had kunnen kiezen voor een Citroen garage maar heb gekozen voor een LPG specialist en werk daar nu sinds 11 september.
pi_42591120
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:40 schreef patje74 het volgende:
Zo, maar weer eens even dit topic uit het stof trekken met foto's van mijn HY project.

Zo zag de dame er uit toen ik haar eind maart kocht;

[afbeelding]

Ondertussen ben ik vele uren verder en ziet ze er zo uit;

[afbeelding]

De binnenkant heb ik ondertussen ook volledig gestript en is al grotendeels opnieuw opgebouwd. Ik streef er naar om haar over 4 weken voor de keuring te gooien.
Gelukkig heb ik vanaf volgende week een eigen sleutelplek van 120m2 waar mijn Citroëns kunnen staan en waar ik kan klussen aan de bus, ook wanneer het regent.

Meer foto's kan je vinen op mijn website >>> klik!
Hoe hard kan zón ding maximaal eigelijk?
Amstelveen de beste
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:44:48 #211
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42591637
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat er in Lisse toch behoorlijk veel 2cv-tjes staan
Vandaag zag ik deze, snelle foto genomen...
Ik ga er nog eens een keer tijd voor nemen om alle eendjes netjes op de foto te zetten, en ik ga denk ik ook maar eens buurten bij die kerel in lisse met die C6, die spaart echt citroëns. Hij heeft er echt veel namelijk, effe fotosessie houden daar
Signature.
pi_42601198
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:33 schreef anisubs het volgende:
Hoe hard kan zón ding maximaal eigelijk?
Ik heb eigenlijk geen enkel benul van zijn top. Maar een 100Km/u lukt. Maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Harder hoeft ook niet, een gangetje van 85 > 90 Km/u is nog lekker i.v.m. het motorgeluid.

Verder heeft de dame in tegenstelling tot de verhalen (meestal van horen en zeggen...) een behoorlijke wegligging. Vooral de vering is toch typisch Citroën. Ook door de Franse dorpjes rijdend kon mijn zoontje nog lekker met de Lego spelen terwijl het op de tafel bleeg liggen!
Uiteraard zijn er comfortabelere campers te vinden, maar die zijn dan weer niet leuk.
pi_42682384
Kan iemand mij vertellen wat een BX met een 1400 of 1600 gemiddeld verbruikt in praktijk?

Ik hoorde namelijk dat het best wel zuipers zijn, maar als ik op autoweek kijk valt dat wel mee.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_42684150
Mijn 1.6 TRS ('85) lust wel een slokje, ze neemt ongeveer 1 op 10, maar dit is nog een carburateur versie die je nog weinig tegen zult komen. De injectie-modellen zijn doorgaans een stuk zuiniger.
Voor diverse gebruikerservaringen kan je hier eens kijken >>>Klik!
pi_42689270
He patje74, je verslag staat in de CitroExpert, leuk om het daarin te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door D-super op 15-10-2006 03:09:51 ]
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
pi_42689404
Is dat zo? Even kopen dan
pi_42689513
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 03:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Is dat zo? Even kopen dan
Ja op pagina 37, niet uitgebreid maar toch......
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2006 @ 15:31:27 #218
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42698258
Boodschappenlijstje: 1 CitroExpert ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_42701650
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:34 schreef patje74 het volgende:
Mijn 1.6 TRS ('85) lust wel een slokje, ze neemt ongeveer 1 op 10, maar dit is nog een carburateur versie die je nog weinig tegen zult komen. De injectie-modellen zijn doorgaans een stuk zuiniger.
Voor diverse gebruikerservaringen kan je hier eens kijken >>>Klik!
Ze zuipen dus best wel
De status 'bagger-user' voorbij
pi_42702385
Ach, ik heb weinig benul van de cijfers van injectiemodellen, maar ik vind 1 op 10 voor een 1.6 uit 1985 best wel redelijk. Mijn GS neemt 1 op 8 tenslotte....
Als je zuinig wil, neem dan een AX ofzo. Maar ja, dan heb je natuurlijk geen vering!
pi_42847929
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:34 schreef patje74 het volgende:
Mijn 1.6 TRS ('85) lust wel een slokje, ze neemt ongeveer 1 op 10, maar dit is nog een carburateur versie die je nog weinig tegen zult komen. De injectie-modellen zijn doorgaans een stuk zuiniger.
Voor diverse gebruikerservaringen kan je hier eens kijken >>>Klik!
Pardon!

Heb je toevallig een automaat?

Mijn BX 19 GT/Digit rijdt 1 op 11 tot 1 op 14. Heb je een zware rechtervoet, een aftandse motor of gewoon een slecht afgestelde carb, verkeerde klepspeling of slechte ontsteking?

De injectiemodellen zijn zeker niet zuiniger.
pi_42848041
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 22:25 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een BX met een 1400 of 1600 gemiddeld verbruikt in praktijk?

Ik hoorde namelijk dat het best wel zuipers zijn, maar als ik op autoweek kijk valt dat wel mee.
Eigenlijk is de 1600 meestal iets zuiniger dan de 1400, omdat deze ondergemotoriseerd is. De 1900's zijn nooit zuinig, maar verreweg de leuksten om te rijden. Ik kom bijvoorbeeld bij accelereren nooit meer boven de 2500 toeren, gewoon omdat het niet nodig is.
pi_42848132
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:31 schreef 2cv het volgende:
Boodschappenlijstje: 1 CitroExpert ...
Boodschappenlijstje:
  • CitroExpert
  • Citroën BX
  • pi_42854304
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 21:34 schreef Alcyone het volgende:
    Pardon!

    Heb je toevallig een automaat?

    Mijn BX 19 GT/Digit rijdt 1 op 11 tot 1 op 14. Heb je een zware rechtervoet, een aftandse motor of gewoon een slecht afgestelde carb, verkeerde klepspeling of slechte ontsteking?
    Ik vrees voor een zwaar brak afgestelde carburateur. Maar er komt een nieuwe op, deze heeft een omgebouwde automatische choke. Hierbijgaat het stationair toerental niet bij omhoog als ik de schoke openzet.
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
    Boodschappenlijstje:
  • CitroExpert
  • Citroën BX
  • Boodschappenlijstje;

    Citroën CX Pallas '78 (2.4 + c-matic + LPG)

    Eigenlijk de ideale kilometervreter, komende week hoop ik te kunnen kijken, en dan maar hopendat het iets is....
    pi_42859922
    Voor er bij of ter vervanging, patje?
    pi_42860052
    Eh, daar ben ik nog niet uit. Zoals bekend, kan ik erg slecht afstand doen van mijn dametjes.
    Ik zou namelijk niet weten welke er uit zou moeten, de eend is mijn trouwmobiel, gaat dus niet weg. De GS is uniek en geeft een rijgenot waar je U tegen kunt zeggen, daarnaast is hij bijzonder mooi. Ook niet weg dus. De HY, nee, dat kan ook niet.
    De BX dan? Dat zie ik ook niet zitten. Over 4 jaartjes is de dame belastingvrij. Wat is er leuker dan een belastingvrije auto met alles elektrisch, airco enzovoorts die ook nog eens comfortabel is?

    Maar ja, mijn stalling staat ook vol inmiddels. En het kost allemaal wel centen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Misschien is het maar het beste dat die CX een wrak blijkt. Dan zet ik mijn BX op LPG en kijk ik voorlopig even niet naar iets anders. (zeg ik stoer....)
      zondag 22 oktober 2006 @ 02:21:53 #227
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_42878231
    je hebt nogal wat knaken over zeker?
    Wel mooi zo'n CX.
    Daarentegen zou ik ook niet zo snel een van je 'overige' wagens de deur uitdoen...
    Signature.
      † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 20:12:06 #228
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_42896849
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 12:33 schreef patje74 het volgende:
    Eh, daar ben ik nog niet uit. Zoals bekend, kan ik erg slecht afstand doen van mijn dametjes.
    Ik zou namelijk niet weten welke er uit zou moeten, de eend is mijn trouwmobiel, gaat dus niet weg. De GS is uniek en geeft een rijgenot waar je U tegen kunt zeggen, daarnaast is hij bijzonder mooi. Ook niet weg dus. De HY, nee, dat kan ook niet.
    De BX dan? Dat zie ik ook niet zitten. Over 4 jaartjes is de dame belastingvrij. Wat is er leuker dan een belastingvrije auto met alles elektrisch, airco enzovoorts die ook nog eens comfortabel is?

    Maar ja, mijn stalling staat ook vol inmiddels. En het kost allemaal wel centen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Misschien is het maar het beste dat die CX een wrak blijkt. Dan zet ik mijn BX op LPG en kijk ik voorlopig even niet naar iets anders. (zeg ik stoer....)
    Brug kopen zodat je op het oppervlak van 1 auto 2 auto's kan stallen. En dan om het jaar en andere auto kiezen.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_42898004
    CitroExpert is aangeschaft btw.

    Oh, en ik ken nog wel iemadn die over een paar maanden interesse heeft in een BX hoor
    pi_42898364
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:
    CitroExpert is aangeschaft btw.

    Oh, en ik ken nog wel iemadn die over een paar maanden interesse heeft in een BX hoor
    Ja, ik!
    "Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
    pi_42898588
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 20:52 schreef Acryl het volgende:

    [..]

    Ja, ik!
    Woonplaats: Zaanstad


    Dan kan Patje haar niet elke dag komen opzoeken.... Hij kan hem beter aan iemand in Fryslân verkopen
    pi_42899982
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Woonplaats: Zaanstad


    Dan kan Patje haar niet elke dag komen opzoeken.... Hij kan hem beter aan iemand in Fryslân verkopen
    maar krijgt ie wel onderdak bij iemand die bij citroën werkt en er dan ook onderhouden zal worden
    "Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
    pi_42902350
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 20:12 schreef 2cv het volgende:
    Brug kopen zodat je op het oppervlak van 1 auto 2 auto's kan stallen. En dan om het jaar en andere auto kiezen.
    Dat schiet niet op. Op de plaats waar de brug kan komen staat nu een DS en een HY stijf naast elkaar. Dus zowel met als zonder brug passen er op die plek 2 wagens.
    Ergens anders kan de bruk niet i.v.m. plafondhoogte, de HY moet immers ook de lucht in kunnen.
    Maar wellicht komt hier nooit een brug te staan. Onze wens is nog steeds om zelf een loods te laten bouwen en dan sleutel/stallingsruimte te verhuren aan liefhebbers voor een schappelijke prijs.

    Voor wat betreft de BX, voorlopig blijft die mooi! Hoewel ik het misschien mijn minst interessante auto vind, ben ik toch wel een beetje gehecht geraakt aan zijn '80-uitstraling. Het dashboard is werkelijk fantastisch, dat verveelt nooit.
    Dus heren, voorlopig moet ik jullie teleurstellen. En als ze wel weg gaat, zit er een redelijke kans in dat ze naar een vriend in België gaat.

    Deze week zal ik trouwens mijn eend even onder handen nemen. (druklager vervangen) Welke keuze ik dan ook ga maken, ik heb dan in ieder geval een auto achter de hand zodat ik zonder problemen de BX even op stal kan zetten voor een eventuele LPG inbouw. (wij hebben 2 auto's nodig, vandaar)
      † In Memoriam † woensdag 25 oktober 2006 @ 17:38:58 #234
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_42927655
    Eh ... Oog aan het dak van al je auto's maken en een stevige lier aan het plafond van je sleutelruimte ? Het liefst met een rail systeen, zodat je alles in alle richtingen kan bewegen.




    Zometeen even m'n buurman helpen met een computerprobleempje. Lijkt niets met Citroën te maken te hebben, maar die beste man spuit voor verdomd weinig wat onderdeeltjes van m'n Eend. Gister heeft hij z'n auto ook nog in gezet om wat onderdeeltjes op te halen !
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_42940353
    Een goede buur is beter dan....

    Ik ben vorig jaar met mijn buurman naar Belgïe geweest om een GS-blok + C-matic-bak op te halen!

    Ondertussen zijn wij hier nog even aan het rekenen geweest en tot de conclusie gekomen dat ik een LPG-installatie er binnen 6 maanden uit heb als ik hem zelf plaats. De verhoging in houderschapsbelasting heb ik dan ook meegerekend.
    Als ik het laat doen, dan zal het nog ietsje langer duren, maar hooguit een maand of 10. Dat is dus zeer de moeite waard en zal ook zeker gebeuren.

    Daarna alleen nog de eend op LPG, dan maakt het qua kosten niet meer uit welke auto ik gebruik. (al lust de HY wel eenflinke "slok" LPG)
      † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 18:35:11 #236
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_42960809
    Het maakt dan echt niet meer uit ? Er zal toch wel einig verschil in zitten ? Ik durf te weddeen dat de HY die relatief veel zuipt ook vrij veel onderhoud nodig heeft. Is ook nie gratis ...

    Overigens, 'verre' familieleden zijn ook niet verkeerd. Zometeen even wat spul voor m'n Eend bij een oom langs brengen om te laten verzinken.

    Vandaag trouwens even een draadsnijsetje (tappen + snijplaten) gekocht. Ik enk dat er na het verzinken anders een paar moertjes/boutjes niet meer passen

    Overigens, die M9 (ook voor m'n Eend) zooi heb ik nog steeds niet binnnen ... 'De man die alles krijgen kan zolang het maar bestaat', kent het bestaan van rustig aan doen zo te merken wel ...
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_43196141
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 12:33 schreef patje74 het volgende:
    Maar ja, mijn stalling staat ook vol inmiddels. En het kost allemaal wel centen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Misschien is het maar het beste dat die CX een wrak blijkt. Dan zet ik mijn BX op LPG en kijk ik voorlopig even niet naar iets anders. (zeg ik stoer....)
    OK, de CX is nu van de baan. Ik heb er voor gekozen om de BX op LPG te zetten. Ik zou eerst de inbouw zelf gaan doen, maar na een aantal ffertes binnen te hebben gekregen bleek dat ik daarmee slechts ¤250,- ga besparen.
    In die tijd kan ik ook dingen aan mijn wagens doen waarmee ik veel meer bespaar en die ik beter kan. Want ik weet bijna zeker dat ik zo'n installatie wel even onder de pannen ben, ook al heb ik er al veel mee gesleuteld.
    De eend ga ik wel zelf doen, want er is toch geen enkel bedrijf die daar zin in heeft. Luchtgekoelde blokjes "kunnen niet" volgens hen, tenzij je de beurt onevenredig open gaat trekken.
    Maar goed, over anderhalve week rijd mijn Spaanse dame op LPG!
    pi_43197062
    Beetje late reactie, maar ik rijd met mijn BX 16 TZI Automatique uit '91 zo ongeveer 1:11 á 1:12.
    Op vakantie soms 1:14, bij veel in stad soms 1:9.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      vrijdag 3 november 2006 @ 10:28:57 #239
    81846 minkuukel
    Lekker hoorrrr
    pi_43198224
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 19:12 schreef Acryl het volgende:
    wel Hydropneumatisch

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatisch
    NIET
    Mij mag je er voor wakker maken.
    pi_43210195
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 10:28 schreef minkuukel het volgende:

    [..]

    NIET


    dure uitvoering luchtveren achter
    minder dure uitvoring gewoon geveerd

    (lezen aub)
    "Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
      † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 21:24:05 #241
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43338974
    Hehe, eindelijk wat nieuws ! De achteras staat in de grondverf en heeft ook 1 laag anti-steenslag over zich heen gekregen (hint: als er op een spuitbus staat dat je het desbetreffende middel in een goed geventileerde ruimte moet gebruiken, doe dat dan ook! Je kan in mijn longen nu een wagonlading grind storten zonder dat ze beschadigen). De remtrommels staan in de zinkspray.

    Maar dat fijne straalbedrijf heeft mijn achteras (naar schatting) 3 weken in weer en wind buiten laten liggen ! Resultaat: de pasvlakken van de lagers waren verroest. Waren omdat de buurman die alles in de grondverf/zinkspray gezet heeft een speciaal soort schuurding op een boormachine had om het roest er af te halen zonder het overige metaal aan te tasten. Verder heeft dat fijne straalbedrijf ook de vlakken van de remtrommels waar de remshoenen tegenaan drukken gestrald (terwijl ik duidelijk gezegd had dat dat niet moest!!!). Hopelijk geeft dit alles niet teveel problemen ...

    Ohja, ik heb geen foto's gemaakt en de foto's die ik de laatste keer beloofd heb zijn (nog steeds) onderweg.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 21:40:07 #242
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43410815
    Vandaag na wat dingetjes van een 2e laag anti-steenslag voorzien te hebben heb ik wat lopen klooien met de rembleiding en de brandstofleiding. Die moeten (onder andere) door een gat in de kokers waar de veerpotten aan hangen. Om te voorkomen dat (met name) de benzineleiding door trillingen doorslijt, wou ik een stuk tuinslang door de gaten in die kokers frotten en daar dan weer de leidingen door doen. De 1e slang was te groot in diameter. In de langte open snijden dan maar. Past nog niet. Dunnere slang had ik niet. Naar de winkel dan maar. Daar verschillende diameters slang gekocht voor de duizelingwekkende prijs van ... ¤[size=7]0,50[/size] ! ! ! Jawel, ¤[size=7]0,50[/size] ! ! ! Het is echt geen tikfout ! ! !

    Affijn, dan maar met die nieuwe slangen lopen kloten. 1 slang kreeg ik met veel moeite door de gaten. Ik blij. Tot ik de remleiding door de slang wou steken. Dat paste niet want de slang nam zoveel ruimte in beslag dat het aansluitnippel van die remleiding niet meer door het gat paste. Ik niet meer blij. Slang er uit rossen en de remleiding er maar zonder slang er doorheen frotten. Dat paste echt precies ! Vervolgens de leiding netjes gebogen zodat deze bij het aansluitpunt van de achteras uit kwam. Dat lukte wel aardig.

    Volgende stap was het op de juiste plaats leggen van de brandstofleiding. Die moet door een gaatje in het chassis. Om te voorkomen dat de benzineleiding door de randen van dat gat open zou slijten had ik eerder al een buisje gekocht met aan de buitenkant schroefdraad. Dat buisje paste in het gat en de leiding paste door het buisje ! Echter ik had het idee dat dat buisje toch nog wat scherpe randjes had waardoor de slang open kon schuren. Buisje maar weer weg gehaald want ik wil geen benzine lekken. Dat is niet leuk voor het gebruik en het vergroot de kans op brand een beetje. Gelukkig had ik ook een rubber ringetje gekocht dat bedoeld is om leidingen af te schermen tegen scherpe randjes van gaatjes. Maar helaas pindakaas, dat rubertje was te groot en paste niet in het gat. Daarom heb ik maar de diameter van het gat (11mm) en de leiding (6mm) opgemeten en daarmee ga ik morgen naar de rubber-ringetjes-winkel om een passend ringetje te halen.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † zaterdag 11 november 2006 @ 23:08:20 #243
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43465189
    Ik heb wat foto's ! Hier eerst een paar van het maken/modificeren van wat gereedschap.


    Te groot !


    Nu niet meer (stukje in gelast)

    Maar er moet wel een momentsleutel op passen om de veerpoten met 18-22 kg/m vast te draaien en de pennen in het chassis waar de schokdempers aan vast zitten met 12 kg/m. Dus maar wat kokertjes + wat oude doppen geklust:


    De onderdelen ...


    Zo moet het er uiteindelijk uit zien ...

    Even lassen:


    Ik zei: even lassen ...


    Gloejendegloejende ! ! ! Lassen kreng !

    Zo ja, dank je ...

    Dan krijg je zoiets:





    Wie zegt dat dit mooi gelast is, liegt. Maar het doet wel wat het doen moet :cool:

    Later heb ik ook nog een andere sleutel verkleind zodat deze ook precies om die grote moeren past:



    Daar is hij nog niet af, maar inmiddels is 'ie dat wel hoor !

    Overigens, wat valt er op in de foto's waarin ik aan het lassen ben ? Het is meer dan 1 ding

    Maar dat laswerk was van eerder. Vandaag heb ik namelijk een veerpot gemonteerd met als handleiding he Haynes vraagbaak. In die vraagbaak staat het volgende plaatje:


    Duidelijk is te zien dat er tussen de moeren 2 en 5 en de rubbers 1 en 3 een vrij grote ruimte aanwezig is. Dat komt door een rand in de bussen nummer 2 (op het linker deel van de tekening heeft de bus geen nummertje zit).

    Echter, bij mij ziet het er zo uit:




    [size=7]Dat koperkleurige is kopervet.[/size]
    Daar zit lang niet zoveel ruimte tussen de moeren en de rubbers als op de tekening ! En geloof mij, de veerpot zit (enigzins) klem tussen de steunen op het chassis ! Het lijkt dus niet zoals het hoort ... Zowieso kan ik afstand J op de tekening uit het Haynes boek niet bepalen en dat is iets wat ik toch graag zou willen want ik vind dat m'n Eend wel moet veren zoals het hoort.

    Maar wat schetst mijn verbazing ? ! In de Haynes staat ook nog deze foto:

    De ruimte tussen het rubber en de moer op die foto is bijna gelijk aan de afstand tussen het rubber en de moer bij mijn veerpot. Dus ik vraag me af: hoe zit het nou ? Hoe hoort het te zitten ? Ik zou in ieder geval niet weten hoe ik de achterste bus correct af moet stellen ...

    Overigens, ik heb de garage en de werkbank ook opgeruimd:



    Netjes he ?

    Overigens, alle foto's zijn gehost door Patje74, waarvoor mijn dank !
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 20:49:18 #244
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43520819
    Vandaag heb ik Duckservice maar gebeld en volgens hun zou de veerpot gewoon klem moeten zitten tussen de rubbers. Dan hou je ongeveer 15mm schroefdraad over naast de buitenste moeren. Dus zo heb ik ze afgesteld. Indien het later toch niet goed blijkt te zitten kan ik het eenvoudig anders afstelen omdat alles nieuw is en goed in de anti-roest zooi staat en tevens is voorzien van een ruime hoeveelheid kopervet.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † dinsdag 14 november 2006 @ 20:42:43 #245
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43555587
    Vandaag wat opruimwerkzaamheden gedaan en gekeken welke onderdelen van de achterremen er nieuw moeten komen. Behalve de remcylindertjes (in 1 remcylinder zit 1 stukje leiding compleet vast geroest) moeten ook de remschoenen vervangen worden. Reden: 1 of andere beun heeft aan de remmen geklooid en van slechts 1 kant de remschoenen vervangen. Die zijn dan ook iets anders (langer) en minder ver afgesleten.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 15 november 2006 @ 14:59:16 #246
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_43577783
    Vandaag mevrouw nog maar een keer in de wax gezet voor de winter, en ik zag dat ik weer erg veel last had van:




    Heeft iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?
    Heb er al een keer van die polishzooi overheen gedonderd van Turtle, maar dat maakt dus geen donder uit.
    Signature.
    pi_43600035
    Je spiegels zijn immitatie, de originelen zijn hoekiger en beter bestand tegen ons klimaat. Helaas zijn ze niet nieuw en origineel te krijgen, wellicht een setje gebruikten op te kop tikken?
    Verder kan je er weinig aan doen. Ik ga er nog wel eens met een doekje WD40 overheen. Dit middel is oorspronkelijk bedoeld om vocht te weren. Het is dan lekker vet en blijft langer mooi. Maar er zijn vast betere middelen.
      † In Memoriam † donderdag 16 november 2006 @ 21:29:08 #248
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43621514
    Ik meende dat op de verpaking van Owatrol staat dat je er ook verroest chroom mee kan behandelen. Wellicht is het het proberne waard ?

    Overigens, ik heb gister in een BX moten rijden. Niet allen als passagier, maar ook als chauffeur ! En ook nog eens in een type 1 !

    Bedankt Patrick
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      donderdag 16 november 2006 @ 21:35:53 #249
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_43621589
    okdan, ik zal daar eens mee aan de slag gaan
    Anders idd maar effe op zoek naar andere spiegels.
    Signature.
    pi_43630235
    Het nadeel van Owatrol is dat het een plakkerig laagje achterlaat. Hierdoor wordten ze weer sneller vuil en dat ziet er ook weer niet uit.
    Maar misschien is het een idee om het er op te smeren en nat weg te poetsen, zodat het in de angetaste delen blijft zitten. Tja.... Ik ben voorstander van vet houden, als het smerig is dan spuit je er wat remreiniger op en veeg je het er zo weer af. Daarna weer nieuw vet er op en het glimt weer en is beschermd.

    Maar ik denk dat je het beter gebriukte originelen kan kopen. Ook die willen wel roesten, maar niet zo erg! Succes!!!
    pi_43630332
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 21:29 schreef 2cv het volgende:
    Overigens, ik heb gister in een BX moten rijden. Niet allen als passagier, maar ook als chauffeur ! En ook nog eens in een type 1 !

    Bedankt Patrick
    Graag gedaan, (nou ja....) hoe dan ook, mijn BX-je heeft eindelijk een gaspot. En ik moet zeggen dat ze het prima lust. Ik merk weinig verschil in vermogen en ze loopt er rustiger op dan op benzine. Maar dat zegt meer over de staat van mijn carburateur dan over de LPG. Een andere carb staat dan ook hoog op de lijst. (als ik het niet vergeet.... ze loopt immers nu lekker! )
      † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 21:54:20 #252
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43644190
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 09:46 schreef patje74 het volgende:

    [..]

    Graag gedaan, (nou ja....) (...)
    Niet zeuren, ze bleef heel !
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † maandag 20 november 2006 @ 20:26:37 #253
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43727339
    Vandaag een mudlading onderdelen besteld:

    - Rubber afdichtingen waar de remleidingen de achteras in gaan
    - 1 aanslagrubber voor bestellen (krengen op chassis willen niet los)
    - verdikkingsplaatjes (?) achteras.
    -“Ringen” voor onder tank bestellen (alle)
    - Gegalvaniseerde koplampsteun
    - Carburateur (goede 2e hands) + pakkingsetje
    - 2 remkoelkapjes 2e hands
    - Boutje versnellingsbak met draadeind er op
    - Sensorflenssysteem
    - 123 ontsteking met vacuumvervroeging
    - Nieuwe uitlaat (van voor tot achter en weer terug) inclusief ophangrubbertjes en dergelijke. Indien er keuzemogelijkheid is: een die zo stil mogelijk is.
    - Nieuwe cylinders + zuigers


    Voor draagarmen/remmen achter:
    - alle lagers
    - Ringmoeren met kleine gleufjes
    - Ringmoeren met 2 grote gleuven
    - Alle nippels
    - Remcylinders achter bestellen
    - 1 dop voor wiellager
    - Grote zeskantmoeren (2)
    - Haakjes/borgplaatjes kleine zeskantmoertjes

    Kostdat ? Kweenie !

    Edit: ik zie nu dat ik vergeten ben een carburateur te bestellen

    [ Bericht 0% gewijzigd door 2cv op 20-11-2006 20:42:26 ]
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_43727803
    14.gif, zo te zien is die eend in goede handen! keep it up!
    "Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
      † In Memoriam † maandag 20 november 2006 @ 22:09:58 #255
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43730948
    Ik heb zojuist een sensorflens systeem besteld. Echter, op die site zie ik dat alle metertjes bijna helemaal zwart zijn. Echter, ik zou het veel mooier vinden als die metertjes een wat klasiekkere uitstraling hebben met ene mooi chromen randje. Oplossing: de bijgeleverde metertjes mooi op zolder opbergen en andere metertjes aansluiten. Echter, is de waarde die de sensoren geven universeel zodat ik er zonder problemen metertjes van een andere fabrikant op aan kan sluiten ?
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_43736741
    Op de website zie ik het volgende;
    quote:
    Door gebruikmaking van een verloopdraadstuk van 30 mm en 60 mm lang kan men grotere oliefilters monteren waardoor men nog meer koeling kan verkrijgen.
    Dit betekent een nog langere levensduur van de motor. En dat is wat wij enthousiaste 2CV rijders tenslotte toch willen?
    Dit is niet geheel vanzelf sprekend. Vooral in de winter heeft een 2cv erg veel tijd nodig om op temperatuur te komen. (vandaar het winterkapje) Meer koeling betekend automatisch langer met onderkoelde motor rijden, dus meer slijtage! En in de zomer... ach, ik heb nog nooit iets over een oververhitte 2cv mogen vernemen. (zonder modificaties)

    Maar goed, veel zal het niet uitmaken en het zal slechts een loze verkoop-kreet zijn. Alleen jammer dat hij de plank mis slaat.
      † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 22:11:39 #257
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43764774
    Vergeten foto's:

    http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/49

    En foto's van de toerenteller die er in moet:

    http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/51

    Het is een toerenteller van een Harley Davidson. Andere metertjes (olietemperatuur, oliedruk, laadstroom, voltmeter en weet-ik-veel-wat allemaal) moeten in dezelfde stijl.

    @Patje74: je denkt toch niet dat ik daar geen oplossing voor zal vinden he ? Ik heb al wat uitgedokterd en heb ook al een leuke website gevonden waar ik wat spul zou kunnen bestellen ( http://www.dutchpowertrading.nl ).
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 20:01:23 #258
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43794168
    Stad en land afgebeld voor nieuwe M9 boutjes. Ze zijn verkrijgbaar, maar dan moet ik of gelijk een doos van duizend stuks afnemen of ze kosten ¤3,- per stuk.

    Zo te zien kan ik wel aan een goede carburateur komen voor weinig ! Dat is dan wel een carburateur voor een GS (1220cc) maar het schijnt te passen. Wel moet er dan even uitgevogeld worden welke sproeiers er in moeten (trial and error) dus nu ga ik op zoek naar zoveel mogelijk verschillende Solex-sproeiers.

    Overigens, is er hier iemand die verstand heeft van klokken (toerentellers, olietemperatuurmeters, oliedrukmeters, enzovoorts) op motorfietsen ? Ik heb n.l. een toerenteller van (vermoedelijk) een Harley Davidson Super Glide van 1978 en later en zoek nog wat bijpassende klokjes ...

    [ Bericht 23% gewijzigd door 2cv op 22-11-2006 20:06:58 ]
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 21:06:13 #259
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43797558
    Ik heb een bedrijf gevonden dat M9 spul levert voor schappelijke prijzen en dito hoeveelheden: http://www.ds-vitesse.com

    Ik wil een volledig overzicht maken van alles met M9 schroefdraad in een Eend (dit i.v.m. een bestelling M9 spul). Dit heb ik al:

    Bouten v/d platen op de uiteindes van de voorasbuis - per kant: 3 keer M9x16 spoed 1,25
    Bouten achterbrug -4 keer M9x26 spoed 1,25
    Bouten aandrijfassen - per kant: 4 keer M9x32,5 (alleen op de laatste 21,5mm schroefdraad) spoed 1,25
    Draadeind aandrijfassen - per kant: 2 keer M9x48(??? onleesbaar door slecht handschrift)
    Handremexcentrieken - M9x40 spoed 1,25 Hoeveel???
    Hoofdremcylinder - M9x65 spoed 1,25 Hoeveel???
    Dynamo - M9x105 spoed 1,25 Hoeveel???

    Achter de flenzen waar de aandrijfassen op zitten zitten ook nog een aantal M9 draadeinden. Echter, die wil ik er niet uit schroeven omdat ik niet m'n hele versnellingsbak uit elkaar wil hebben. Iemand enig idee hoe lang zie zijn?

    Wie kan deze lijst aanvullen en/of corrigeren ?
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 19:51:37 #260
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_43971337
    Vandaag heel veel moertjes, boutjes en andere kleine dingen schoongemaakt om te laten verzinken. Ik heb niet gekeken nar wat ik wel of niet nodig heb maar naar hoe goed de dingen nog waren (denk aan een boutje zonder schroefdraad). Niet goed = weg, wel goed = poetsen en (in een later stadium) verzinken.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      dinsdag 19 december 2006 @ 18:01:20 #262
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44575098
    quote:
    Op dinsdag 19 december 2006 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
    Visa gekocht.

    Goed bezig Alexxxxx!
    waar blijven de foto's?
    Signature.
    pi_44575171
    quote:
    Op dinsdag 19 december 2006 18:01 schreef eer-ik het volgende:

    [..]


    Goed bezig Alexxxxx!
    waar blijven de foto's?
    Ik heb alleen de roestvlekken op de foto Toen ik aan het totaalplaatje toe was, was het al donker

    http://www.alexmiedema.com/images/visa/
    pi_44575407
    leuk!
    "Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
      dinsdag 19 december 2006 @ 18:12:27 #265
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44575414
    lekker bakkie
    M'n ma heeft ook een lading visa's gehad
    Morgen maar even een set nieuwe foto's schieten?
    Wat zijn de plannen btw met deze visa?
    Dat je de roestplekken aan het schieten bent geweest?
    Ga je 'm opknappen? of zo houden als nu?
    Signature.
    pi_44575484
    Word gewoon mn gebruiksauto. Dus moet goed zijn en blijven. En als ik m heb zijn julile binnen de kortste keren doodmoe van mn visa foto's gok ik zo

    Aan alle eendrijders: vanaf nu dus wel terugzwaien naar Visa's he?!

    Edit: en de roestplekken er op gezet, omdat ik geen kenner mee kon nemen. MAar wel mn cameera. De vlekken even aan 2cv en patje74 laten zien, twee menen waar de gemiddelde citrofiel nog vele van kan leren, en die vonden m tof. Dan weet ik genoeg.
      dinsdag 19 december 2006 @ 18:19:03 #267
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44575606
    ga je ook lid worden van de citroen club nederland?

    M'n 2cv is ook top, wordt goed onderhouden bij een kerel in brabant, doet ook APK enzo.
    Die is misschien wat ver rijden voor jou

    Ook al is de kans klein dat ik je zie rijden ergens, ik zal terugzwaaien als 't voorkomt
    Signature.
    pi_44575798
    Ik las dat je veel in Leiden komt? Ik kom veel in en Haag. Dat ligt naast elkaarm dus wie weet

    En bij de Visa word een lidmaatschap voor de Visa club geleverd
      dinsdag 19 december 2006 @ 18:31:03 #269
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44575969
    Ah, dan zullen we elkaar nog wel eens kunnen kruisen idd
    Zo'n lidmaatschapje is altijd handig/leuk.
    Kan je toch altijd wel een voordeel mee doen.
    Ik krijg met lidmaatschap bij citroen club nederland ook korting bij groothandels voor auto onderdelen etc enzo, altijd goed
    Signature.
    pi_44577055
    als je visa onderdelen zoekt, kan ik misschien wel een keer kijken wat we op mn werk (werk bij citroën dealer) in t magazijn hebben liggen
    "Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
    pi_44577100
    Tof Naar ik heb gehoor dzal dat weinig zijn trouwens. Gelukkig heeft de Visa CLub ook een eigen onderdelenmagazijn
    pi_44577924

    De koop zojuist telefonisch helemaal afgerond, dit is haar dan
      dinsdag 19 december 2006 @ 20:08:29 #273
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44578968

    Bij deze dan officieel gefeliciteerd met je nieuwe auto
    Signature.
    pi_44585335
    Helemaal top man! Visa's zijn erg leuk. Zwaaien naar Visa's deed ik al trouwens, eigenlijk naar alle Citroens uit het "goede" tijdperk. Al begint het langzaam aan weer leuk te worden.

    Nu je een toch vrij bijzondere Citroën hebt, zul je zien dat er vele Citroën-rijders heel bewust Citroën rijden. Zo had ik laatst een C5 achter mij rijden op de snelweg. Hij reed veel sneller dan ik en haalde iedereen in. Toen hij bij mij aan kwam ging hij naar rechts en bleef hij een tijdje achter mij rijden.
    Je zult zien dat dit niet zomaar een auto is, het is een lifestyle!!!
    Veel plezier van je dame!!!
    pi_44586323
    [Project] Citroën Visa

    Het Citroën wereldje bevalt me inderdaad wel. Ik ben deze zomer bij meer dan 50 mobiele evenementen geweest, in alle soorten en maten, en de Citromobile had een heel eigen sfeer. Een waar ik me thuis bij voel.
    pi_44870450
    Ik ben blij! Vandaag heb ik endelijk een goede versnellingsbak gevonden voor mijn HY. Ik hoop dat ik hem begin '07 er in kan zetten, dan kunnen we er weer lekker op uit!
      maandag 29 januari 2007 @ 20:36:30 #278
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_45802730
    Ey, hoe staat het er hier voor met iedereen!

    Eerste post in dit topic dit jaar

    Iedereen z'n wagen nog heel?
    Ik heb vandaag het eendje even een goeie wasbeurt gegeven, die was toch behoorlijk goor geworden met al die pekel tyfuszooi op de weg
    Maar nu is ze weer prachtig schoon
    Iemand nog iedeeen voor spul wat ik er overheen kan smeren?
    (voor de winter iig, voor zover we daar nog van kunnen spreken)
    Ik heb gemerkt dat de wagen echt goor wordt op straat nu...
    Veel sneller dan normaal, maar da's niet gek eigenlijk
    Heb er nu wat wax op gedaan, ziet er altijd wel goed uit
    Signature.
      † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 20:57:47 #279
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_45803677
    Gewoon proberen goed schoon te houden. Na door de pekele gereden te hebben even met de tuinslang er onderdoor zodat alle pekel wegspoelt.

    Gister weer in de Visa mogen rijden ! Heerlijk lange rit, alleen wel in de verkeerde richting
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 29 januari 2007 @ 21:02:03 #280
    132767 lipje
    zeg maar nee, krijg je er twee
    pi_45803893
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 20:57 schreef 2cv het volgende:
    Gewoon proberen goed schoon te houden. Na door de pekele gereden te hebben even met de tuinslang er onderdoor zodat alle pekel wegspoelt.

    Gister weer in de Visa mogen rijden ! Heerlijk lange rit, alleen wel in de verkeerde richting
    halverwege de tocht naar Nurnburg
    Return of the Unox-muts
    Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
    verrekte koekwaus :')
    Pappa van Aafke en Onno
      maandag 29 januari 2007 @ 21:02:17 #281
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_45803905
    ik dacht dat ie best schoon was, maar toen ik een stukje had gedaan met de spons, zag ik dat er toch een behoorlijk zwarte laag op zat
    De tuinslang zal ik er morgen ook nog even onderdoor gooien, is wel een goed idee....
    Kan die pekel echt kwaad dan enzo aan de bodemplaat?
    Signature.
      maandag 29 januari 2007 @ 21:07:22 #283
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_45804142
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:03 schreef Alexxxxx het volgende:
    Ik wil een Toyota
    wtf

    Scheer je weg, vlegel
    vanwaar die omslag in een keer?
    Signature.
    pi_45804177
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:07 schreef eer-ik het volgende:

    [..]

    wtf
    Die blijven wel heel Ik post op de korte termijn alle ellende van de afgelopen weken wel in mn Visa topic
      maandag 29 januari 2007 @ 21:08:23 #285
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_45804204
    haha, ok...
    Wat is er stuk aan dan?

    die van mij is trouwens nog niet kapot geweest in de tijd dat ik 'm nu heb...
    Signature.
      † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 21:31:01 #286
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_45805369
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:03 schreef Alexxxxx het volgende:
    Ik wil een Toyota
    Nee man, dat wil je niet ! Druklagers van Toyota's gaan ook kapot. En dikke kans op dat die heel wat minder eenvoudig te vervangen zijn !
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_45805658
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef 2cv het volgende:

    [..]

    Nee man, dat wil je niet ! Druklagers van Toyota's gaan ook kapot. En dikke kans op dat die heel wat minder eenvoudig te vervangen zijn !
    Voor er bij De Visa voor plezierritjes, een Stalrlet of Corolla of zo voor woon-werk-verkeer
      maandag 29 januari 2007 @ 23:40:07 #288
    132767 lipje
    zeg maar nee, krijg je er twee
    pi_45810818
    moet je ook zo'n blauwe schuur bouwen
    Return of the Unox-muts
    Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
    verrekte koekwaus :')
    Pappa van Aafke en Onno
    pi_45816297
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Voor er bij De Visa voor plezierritjes, een Stalrlet of Corolla of zo voor woon-werk-verkeer
    Poep! Woon-werk-verkeer moeten ook plezierritjes zijn! Deze gedachten heb ik ook een tijdje gehad, ik kocht toen een Seat. Hoewel het blik mij altijd bracht waar ik moest wezen (alleen kwam ik altijd aan met een houten reet), wist ik niet hoe snel hij na een jaar de deur uit moest gaan!
      dinsdag 30 januari 2007 @ 12:10:22 #290
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_45819684
    mijn vader heeft 2 nieuwe citroen gekocht

    de eerste:

    quote:
    MOTOR
    aantal cilinders 6, in V-vorm
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 2946 cm3
    boring x slag 87,0 x 83,0 mm
    compressieverh. 10,9:1
    max. vermogen 152 kW (210 pk)
    6000tpm
    max. koppel 285 Nm
    3750tpm
    brandstofsysteem multipoint injectie
    klepbediening dohc
    turbo nee
    katalysator geregeld
    quote:
    PRESTATIES
    topsnelheid 230 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 9,4 s
    verbruik binnen beb. kom 14,7 l/100km
    verbruik buiten beb. kom 7,2 l/100km
    verbruik gecombineerd 10,0 l/100km
    CO2 uitstoot 238 g/km
    de tweede:
    quote:
    MOTOR
    aantal cilinders 4, in lijn
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 1560 cm3
    boring x slag 75,0 x 88,3 mm
    compressieverh. 18,0:1
    max. vermogen 66 kW (90 pk)
    4000tpm
    max. koppel 215 Nm
    1750tpm
    brandstofsysteem common rail
    klepbediening dohc
    turbo ja, met intercooler
    katalysator nee
    quote:
    PRESTATIES
    topsnelheid 160 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 14,8 s
    verbruik binnen beb. kom 6,7 l/100km
    verbruik buiten beb. kom 4,7 l/100km
    verbruik gecombineerd 5,4 l/100km
    CO2 uitstoot 143 g/km
    Ze gaan nu zijn Mercedes vito, mercedes 600 SEL en Nissan primera vervangen
    Because they will last that long.
    pi_45828997
    Berlingo's rijden wel goed
    zijn goede auto's!

    C5 zal denk meer in de garage staan dan op de weg (electronica!)
    "Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
      † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 19:56:10 #292
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_45834489
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Voor er bij De Visa voor plezierritjes, een Stalrlet of Corolla of zo voor woon-werk-verkeer
    2 keer zoveel onderhoud en kosten (behalve de benzinekosten dan) + wat Patje74 zegt.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      dinsdag 30 januari 2007 @ 22:00:45 #293
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_45839485
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 17:17 schreef Acryl het volgende:
    Berlingo's rijden wel goed
    zijn goede auto's!

    C5 zal denk meer in de garage staan dan op de weg (electronica!)
    ik dacht dat renault en alfa juist zo electronica gevoelig waren.

    kun je mischien verder op in gaan.

    hij heeft wel veel electronische snufjes, maar dan nog hijs van mijn pa dus.
    Because they will last that long.
    pi_45842632
    De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.
    I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 23:25:21 #295
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_45842772
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
    De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.
    Ik geloof je op je woord.
    Ik wordt er ook zo leip van dat mensen steeds maar zeggen over bepaalde types auto's, dat ze alleen maar stilstaan
    Het zijn gewoon nieuwe auto's, en ik geloof echt niet dat er tegenwoordig nog echt ongelooflijke baggerauto's gemaakt worden.
    tuurlijk zullen er een paar zijn die een wat mindere kwaliteit hebben dan anderen, maar dat wil niet zeggen dat ze meteen kut zijn.
    Mijn ouders rijden altijd al franse auto's, en die hebben er nog nooit echt absurde problemen mee gehad.
    Gewoon standaard onderhoud, en als zij de kosten en de frequentie van onderhoud vergelijken met vrienden van hun (die duits rijden, audi en bwm) is het gewoon gelijk.
    Signature.
      woensdag 31 januari 2007 @ 06:20:54 #296
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_45847017
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
    De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.
    ook een v6 3.0?

    ben echt benieuwd hoe die rijdt, maar we krijgen hem pas in maart
    Because they will last that long.
      † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 19:57:00 #297
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_45860501
    Persoonlijk vind ik de berlingo die m'n ouders hebben zwaar brak rijden. Pook moet je met een hamer in de juiste positie slaan en tijdens het rijden valt soms voor een paar tienden van een seconde alle electronica (en dus de ontsteking en de radio en de cruisecontrol en de verlichting) totaal uit. Tevens valt (los van eerder genoemde problemen) de cruisecontrol soms uit. Maar volgens mij is dat een aftermarket-ding.

    Als het een peugeot was geweest dan had ik er al lang een ongeluk mee gehad
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      donderdag 1 februari 2007 @ 17:55:48 #298
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_45889662
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
    De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.
    Mijn schoonouders hebben net hun nieuwe C5, fijne bak, daar wil ik wel eens mee door Frankrijk tuffen
    [b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
    GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
    :P
    pi_46236344
    Ik ben ook inmiddels toegetreden tot de club van Citroenrijders.

    De Fiat Punto is helaas total loss gereden en nu is het een Citroen Xsara Coupe 1.4 uit december 2000 geworden. Zilvergrijs.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      † In Memoriam † maandag 12 februari 2007 @ 14:23:16 #300
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_46236992
    Oh, dit topic bestaat ook nog

    Gister met de berlingo 2 mooie spatborden voor m'n Eend opgehaald. Nieuw, kunststof, 99% goed (1 randje beschadigd), 100% nooit gebruikt. Vandaag met diezelfde berlingo naar Leeuwarden (en terug) gereden en het ding gaf alle keren geen enkele storing ! Dat mag in de krant

    Sorry berlingoliefhebbers maar ik vind het een regelrechte kutbak
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')