... zei de meneer die minstens 100 kilo roest aan elk van z'n auto's heeftquote:Op maandag 9 oktober 2006 07:34 schreef patje74 het volgende:
[..]
Waarbij je "even" erg ruim moet zien....![]()
![]()
Hulde !quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb het al op 5 verschillende manieren geprobeerd, en achter de schermen nagevraagd, en nee, dat kan (nog) niet veranderd worden, helaas.
En ik weiger er Citroen van te maken
quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:57 schreef Acryl het volgende:
vandaag in de nieuwe C4 Picasso gezeten, wel een puike bak!
zit zelfs een klein koelkastje in!
helaas is de achtervering nietwel hydropneumatisch (zoals in een ander topic stond)
c4 picasso heeft gewoon veren met schokbrekers rondomquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:55 schreef 2cv het volgende:
Bij mijn beste weten veert de C4 Picasso aan de achterkant wel degelijk pneumatisch in plaats van hydropneumatisch.
Leuk, ik begin ook aan een BBL, had kunnen kiezen voor een Citroen garage maar heb gekozen voor een LPG specialist en werk daar nu sinds 11 september.quote:Op maandag 18 september 2006 20:10 schreef Acryl het volgende:
[..]
citroën wessel knap in zaandam
Doe ik een BBL opleiding (4 dagen werken, 1 dag school)
beetje aan citroentjes sleutelen![]()
Hoe hard kan zón ding maximaal eigelijk?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:40 schreef patje74 het volgende:
Zo, maar weer eens even dit topic uit het stof trekken met foto's van mijn HY project.
Zo zag de dame er uit toen ik haar eind maart kocht;
[afbeelding]
Ondertussen ben ik vele uren verder en ziet ze er zo uit;
[afbeelding]
De binnenkant heb ik ondertussen ook volledig gestript en is al grotendeels opnieuw opgebouwd. Ik streef er naar om haar over 4 weken voor de keuring te gooien.
Gelukkig heb ik vanaf volgende week een eigen sleutelplek van 120m2 waar mijn Citroëns kunnen staan en waar ik kan klussen aan de bus, ook wanneer het regent.![]()
Meer foto's kan je vinen op mijn website >>> klik!
Ik heb eigenlijk geen enkel benul van zijn top. Maar een 100Km/u lukt. Maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Harder hoeft ook niet, een gangetje van 85 > 90 Km/u is nog lekker i.v.m. het motorgeluid.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:33 schreef anisubs het volgende:
Hoe hard kan zón ding maximaal eigelijk?
Ja op pagina 37, niet uitgebreid maar toch......quote:
Ze zuipen dus best welquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:34 schreef patje74 het volgende:
Mijn 1.6 TRS ('85) lust wel een slokje, ze neemt ongeveer 1 op 10, maar dit is nog een carburateur versie die je nog weinig tegen zult komen. De injectie-modellen zijn doorgaans een stuk zuiniger.
Voor diverse gebruikerservaringen kan je hier eens kijken >>>Klik!
Pardon!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:34 schreef patje74 het volgende:
Mijn 1.6 TRS ('85) lust wel een slokje, ze neemt ongeveer 1 op 10, maar dit is nog een carburateur versie die je nog weinig tegen zult komen. De injectie-modellen zijn doorgaans een stuk zuiniger.
Voor diverse gebruikerservaringen kan je hier eens kijken >>>Klik!
Eigenlijk is de 1600 meestal iets zuiniger dan de 1400, omdat deze ondergemotoriseerd is. De 1900's zijn nooit zuinig, maar verreweg de leuksten om te rijden. Ik kom bijvoorbeeld bij accelereren nooit meer boven de 2500 toeren, gewoon omdat het niet nodig is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:25 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een BX met een 1400 of 1600 gemiddeld verbruikt in praktijk?
Ik hoorde namelijk dat het best wel zuipers zijn, maar als ik op autoweek kijk valt dat wel mee.![]()
Boodschappenlijstje:quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:31 schreef 2cv het volgende:
Boodschappenlijstje: 1 CitroExpert ...
Ik vrees voor een zwaar brak afgestelde carburateur. Maar er komt een nieuwe op, deze heeft een omgebouwde automatische choke. Hierbijgaat het stationair toerental niet bij omhoog als ik de schoke openzet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:34 schreef Alcyone het volgende:
Pardon!
Heb je toevallig een automaat?
Mijn BX 19 GT/Digit rijdt 1 op 11 tot 1 op 14. Heb je een zware rechtervoet, een aftandse motor of gewoon een slecht afgestelde carb, verkeerde klepspeling of slechte ontsteking?
Boodschappenlijstje;quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Boodschappenlijstje:CitroExpert Citroën BX
Brug kopen zodat je op het oppervlak van 1 auto 2 auto's kan stallen. En dan om het jaar en andere auto kiezen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:33 schreef patje74 het volgende:
Eh, daar ben ik nog niet uit. Zoals bekend, kan ik erg slecht afstand doen van mijn dametjes.
Ik zou namelijk niet weten welke er uit zou moeten, de eend is mijn trouwmobiel, gaat dus niet weg. De GS is uniek en geeft een rijgenot waar je U tegen kunt zeggen, daarnaast is hij bijzonder mooi. Ook niet weg dus. De HY, nee, dat kan ook niet.
De BX dan? Dat zie ik ook niet zitten. Over 4 jaartjes is de dame belastingvrij. Wat is er leuker dan een belastingvrije auto met alles elektrisch, airco enzovoorts die ook nog eens comfortabel is?
Maar ja, mijn stalling staat ook vol inmiddels. En het kost allemaal wel centen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Misschien is het maar het beste dat die CX een wrak blijkt. Dan zet ik mijn BX op LPG en kijk ik voorlopig even niet naar iets anders. (zeg ik stoer....)
quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:
CitroExpert is aangeschaft btw.
Oh, en ik ken nog wel iemadn die over een paar maanden interesse heeft in een BX hoor![]()
Woonplaats: Zaanstadquote:
maar krijgt ie wel onderdak bij iemand die bij citroën werkt en er dan ook onderhouden zal wordenquote:Op zondag 22 oktober 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Woonplaats: ZaanstadDan kan Patje haar niet elke dag komen opzoeken.... Hij kan hem beter aan iemand in Fryslân verkopen
Dat schiet niet op. Op de plaats waar de brug kan komen staat nu een DS en een HY stijf naast elkaar. Dus zowel met als zonder brug passen er op die plek 2 wagens.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:12 schreef 2cv het volgende:
Brug kopen zodat je op het oppervlak van 1 auto 2 auto's kan stallen. En dan om het jaar en andere auto kiezen.
OK, de CX is nu van de baan. Ik heb er voor gekozen om de BX op LPG te zetten. Ik zou eerst de inbouw zelf gaan doen, maar na een aantal ffertes binnen te hebben gekregen bleek dat ik daarmee slechts ¤250,- ga besparen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:33 schreef patje74 het volgende:
Maar ja, mijn stalling staat ook vol inmiddels. En het kost allemaal wel centen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Misschien is het maar het beste dat die CX een wrak blijkt. Dan zet ik mijn BX op LPG en kijk ik voorlopig even niet naar iets anders. (zeg ik stoer....)
NIETquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:12 schreef Acryl het volgende:
wel Hydropneumatisch
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatisch
quote:
Graag gedaan, (nou ja....) hoe dan ook, mijn BX-je heeft eindelijk een gaspot. En ik moet zeggen dat ze het prima lust. Ik merk weinig verschil in vermogen en ze loopt er rustiger op dan op benzine. Maar dat zegt meer over de staat van mijn carburateur dan over de LPG. Een andere carb staat dan ook hoog op de lijst. (als ik het niet vergeet.... ze loopt immers nu lekker! )quote:Op donderdag 16 november 2006 21:29 schreef 2cv het volgende:
Overigens, ik heb gister in een BX moten rijden. Niet allen als passagier, maar ook als chauffeur ! En ook nog eens in een type 1 !
Bedankt Patrick![]()
Niet zeuren, ze bleef heel !quote:
Dit is niet geheel vanzelf sprekend. Vooral in de winter heeft een 2cv erg veel tijd nodig om op temperatuur te komen. (vandaar het winterkapje) Meer koeling betekend automatisch langer met onderkoelde motor rijden, dus meer slijtage! En in de zomer... ach, ik heb nog nooit iets over een oververhitte 2cv mogen vernemen. (zonder modificaties)quote:Door gebruikmaking van een verloopdraadstuk van 30 mm en 60 mm lang kan men grotere oliefilters monteren waardoor men nog meer koeling kan verkrijgen.
Dit betekent een nog langere levensduur van de motor. En dat is wat wij enthousiaste 2CV rijders tenslotte toch willen?
quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Visa gekocht.
Ik heb alleen de roestvlekken op de fotoquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:01 schreef eer-ik het volgende:
[..]
![]()
Goed bezig Alexxxxx!
waar blijven de foto's?
halverwege de tocht naar Nurnburgquote:Op maandag 29 januari 2007 20:57 schreef 2cv het volgende:
Gewoon proberen goed schoon te houden. Na door de pekele gereden te hebben even met de tuinslang er onderdoor zodat alle pekel wegspoelt.
Gister weer in de Visa mogen rijden !Heerlijk lange rit, alleen wel in de verkeerde richting
Die blijven wel heelquote:
Nee man, dat wil je niet ! Druklagers van Toyota's gaan ook kapot. En dikke kans op dat die heel wat minder eenvoudig te vervangen zijn !quote:
Voor er bijquote:Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee man, dat wil je niet ! Druklagers van Toyota's gaan ook kapot. En dikke kans op dat die heel wat minder eenvoudig te vervangen zijn !
Poep! Woon-werk-verkeer moeten ook plezierritjes zijn! Deze gedachten heb ik ook een tijdje gehad, ik kocht toen een Seat. Hoewel het blik mij altijd bracht waar ik moest wezen (alleen kwam ik altijd aan met een houten reet), wist ik niet hoe snel hij na een jaar de deur uit moest gaan!quote:Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voor er bijDe Visa voor plezierritjes, een Stalrlet of Corolla of zo voor woon-werk-verkeer
quote:MOTOR
aantal cilinders 6, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2946 cm3
boring x slag 87,0 x 83,0 mm
compressieverh. 10,9:1
max. vermogen 152 kW (210 pk)
6000tpm
max. koppel 285 Nm
3750tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
de tweede:quote:PRESTATIES
topsnelheid 230 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,4 s
verbruik binnen beb. kom 14,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,2 l/100km
verbruik gecombineerd 10,0 l/100km
CO2 uitstoot 238 g/km
quote:MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1560 cm3
boring x slag 75,0 x 88,3 mm
compressieverh. 18,0:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
4000tpm
max. koppel 215 Nm
1750tpm
brandstofsysteem common rail
klepbediening dohc
turbo ja, met intercooler
katalysator nee
Ze gaan nu zijn Mercedes vito, mercedes 600 SEL en Nissan primera vervangenquote:PRESTATIES
topsnelheid 160 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,8 s
verbruik binnen beb. kom 6,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,7 l/100km
verbruik gecombineerd 5,4 l/100km
CO2 uitstoot 143 g/km
2 keer zoveel onderhoud en kosten (behalve de benzinekosten dan) + wat Patje74 zegt.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voor er bijDe Visa voor plezierritjes, een Stalrlet of Corolla of zo voor woon-werk-verkeer
ik dacht dat renault en alfa juist zo electronica gevoelig waren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:17 schreef Acryl het volgende:
Berlingo's rijden wel goed
zijn goede auto's!
C5 zal denk meer in de garage staan dan op de weg (electronica!)
Ik geloof je op je woord.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.![]()
ook een v6 3.0?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.![]()
Mijn schoonouders hebben net hun nieuwe C5, fijne bak, daar wil ik wel eens mee door Frankrijk tuffenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |