abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61897901
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:33 schreef Nato het volgende:
Hier ook weer, (La_Guiri) ik zou bijna willen zeggen dat je éist van je huisarts dat je verder wordt onderzocht..

Sorry van de ëisen.. maar het is gewoon beter..

Ik mocht 3x onder het mes kwa gehoor, heb tinnitus gekregen, maar doe wel mee aan de onderzoeken om dit op te lossen..

http://www.umcg.nl/azg/store/pdf/tinnitus.pdf

In dit verhaal ben ik nog niet zover, maar, gek wordt je er wel van..

Nogmaals: Oren, Huisarts.. noop...
Inderdaad, ik ga straks ook naar de huisarts om er op aan te dringen om doorverwezen te worden naar de kno arts ivm continu piepen/suizen in 't gehoor.
pi_61900031
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:38 schreef misterX1 het volgende:
Hoi,

Zo'n jaar geleden is het begonnen. Ik kreeg vocht achter mijn trommelvliezen, maar na een paar keer bij de dokter te zijn geweest voor antibiotica en neusspray is het nog steeds niet weg en er zitten nu nog steeds van die vochtbellen waardoor je minder goed hoort.
Weet iemand misschien een manier om het toch achter je trommelvliezen weg te krijgen, want het is best vervelend
Zout water snuiven. Glas lauw water, beetje zout erin en dan opsnuiven door je neus en daarna niet snuiten. Heeft bij mij als kind goed gewerkt, had hierdoor geen buisjes nodig.

Mag je zo vaak doen als je denkt dat nodig is.
Sanity is (not) statistical
pi_63338797
Hey Mensen,

ik heb sinds kleins af aan al oorontstekingen en blaasontstekingen,
de ene anti bioticum na de andere, steeds weer medicijnen, om gek van te worden.
Ik heb de gezondheid van iemand van 45...(niets persoonlijks voor de ouderen onder ons;))

Ik heb al 6maanden een on ophoudelijke schimmelinfectie van de antibioticum die ik gehad heb in juni
nu heb ik er pas weer 1 gehad, ik heb een midden oor ontsteking, irritatie van de slijmvliezen in mn keel erdoor, een hoge luchtweg infectie, en verkoudheid op verkoudheid,

neussprays en virus achter t oor, naast de vocht die ik al in mn rechteroor heb, ik ben volkomen doof,
als men vocht achter het oor heeft kun je het niet open ploppen omdat het oor niet vacuum is.
Maar gewoon pot dicht zit,dus MEGA JERK:p zo kun je t wel noemen;)

ben goed geinformeerd, heb op en neer gaande koorts, extreme hoofdpijn is hier normaal bij...
nu heb ik er altijd last van, en ken ik alle tips en trics zo'n beetje al, ja ook kauwgom en gapen...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeen...

wat doen jullie ertegen? Hoe ga je ermee om?

Ik hoor het graag!!

Groetjes...Jessica (18 jaar Amersfoort)
vens
pi_63341100
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:20 schreef Nato het volgende:
Een dokter of huisarts hebben (schijnbaar) niet de opleiding of de expertiese om een ontsteking achter het gehoorvlies te herkennen, het wordt inderdaad vaak afgedaan alszijnde "vocht" ..

Wanneer dit al een jaar speelt zou ik naar je huisarts gaan en zeggen, c.q. eisen dat je een verder onderzoek wilt..
Nee, oorklachten komen natuurlijk helemaal niet voor in de huisartsenpraktijk, en huisartsen dat zijn eigenlijk hele dure verwijsbrief-kopieermachines....

Het kost je 9 jaar aan opleiding om huisarts te worden, en huisartsen herkennen een OME echt wel, geloof me.

Een otitis media met effusie is weliswaar een ontsteking, maar presenteert zich vooral als vocht achter het trommelvlies. Daarom wordt het ook gewoon zo genoemd.

OME is helaas slecht te behandelen: antibiotica, xylometazoline of buisjes helpen amper. Het moet gewoon vanzelf weggaan, wat wel tot 6 maanden kan duren. Ook een KNO-arts zal in de meeste gevallen niets doen.

Stomen is trouwens volledige onzin, er is voldoende bewijs dat het absoluut niet helpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')