abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65543255
-edit: spam is niet gewenst op FOK!

voor adverteren op FOK!, zie fok.nl/adplanner - daar kan je advertentieruimte inkopen

als je geïnteresseerd bent behoort een promotie actie met bijvoorbeeld het LIF forum ook tot de mogelijkheden, daarvoor moet je even contact opnemen met pr@fok.nl.

[ Bericht 64% gewijzigd door Mylene op 29-01-2009 20:50:24 ]
pi_67718114
Ik start binnenkort met Invisalign om de bekende redenen. Of alle veronderstelde voordelen van deze methode kloppen, weet ik nog niet. Mijn orienterend gesprek gaf voldoende vertrouwen om hiermee te starten. Ik zeg het tegen niemand en ben benieuwd of ze het zullen zien. De verzekering vergoedt wrsch niets. Je kan overigens niet eten met de beugels in en ook na het drinken (behalve bij water) zal je je tanden moeten spoelen of borstelen. Daar zie ik het meeste tegenop.
Mochten jullie geinteresseerd zijn in mijn ervaringen of vragen hebben, dan hoor ik het wel.
  zondag 5 april 2009 @ 01:51:12 #28
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67719284
Wat betaal jij ervoor en waar ga je het doen?

http://www.realself.com/Invisalign/reviews
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_67720388
Ik heb sinds een jaar een beugel en moet nog een paar maanden. Had destijds ook de mogelijkheid tussen een "normale" variant en een onzichtbare.

Onzichtbare uitvoering heeft de logische voordelen, maar er zijn ook 2 nadelen:

prijs, ongeveer het dubbele, en als je +21 jaar bent dan betaald de verzekering niet heel graag meer mee.

enorme discipline. de beugel moet dag/nacht gedragen worden en mag slechts korte periodes worden verwijderd. een nachtje zonder beugel slapen, was volgens de info die ik kreeg, voldoende om 2-3 (of zoiets) weken werk teniet te doen. de orthodontist gaf geen garantie voor het eindresultaat en tijdspanne als men hier niet aan voldeed.

Ik heb het dus niet gedaan, loop wel ff voor lul met een beugel en kan dan tot mijn 50e genieten,
Dan vallen ze toch 1-voor-1 uit
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
pi_67741234
Ik heb hier nog nooit van gehoord maar het klinkt goed!
Ik heb een beugel gehad maar langzaam aan gaat alles weer terug staan...

Ik vraag me alleen af of je niet heel erg gaat slissen met deze beugel?
En omdat je hem eruit kunt halen - doe je dat dan ook niet heel vaak?
Dat je denkt hmm vandaag maar niet?
  zondag 5 april 2009 @ 23:31:09 #31
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_67745243
Op youtube genoeg mensen die hem gebruiken en reviews erover

Minder slissen dan een normale beugel
pi_67848972
Alles bij elkaar (intake, onderzoek, voorstel, consulten, beugel zelf, nazorg) ong 3000,-. Onder en boven. In Papendrecht. Ergens anders was het 1000,-- duurder. Maar dit hangt ook af van de duur van de behandeling en eventuele extra handelingen door ortho. Je moet de beugel 22 uur per dag dragen. Je krijgt om de twee weken een nieuwe, maar je moet om de 2, 4 of 6 weken langskomen, dus niet persé om de 2 weken. Dit scheelt weer consulten. Dan krijg je gewoon 2 of 3 setjes mee.
pi_69627153
Goeiemorgen, ik MOET hier even reageren omdat ik echt vreselijke ervaringen heb bij de praktijk van Sluiter in Rotterdam. Sluiter zelf is daar vertrokken en de praktijk heet nu Orthodontix.

In oktober ben ik daar voor het eerst geweest. Een intake gesprek gehad (toen nog met Sluiter zelf). Een indicatie van de prijs (¤ 2800 ongeveer). Volgende afspraak zijn er foto's gemaakt. Weer een volgende afspraak is alles besproken, nog een afspraak voor afdrukken en dan is het wachten geblazen.
Wees niet 5 min te laat op je afspraak, want je wordt gewoon weggestuurd en over 2 weken heb je pas een nieuwe afspraak. Maar ze laten jou rustig 45 min wachten.

Na 2 maanden werd ik dan eindelijk door ze gebeld, ik helemaal blij. Helaas, de afdrukken waren niet goed gegaan, dus dat moest opnieuw. Daar kwamen ze dus na wel helemaal 2 maanden achter.
Nieuwe afspraak gemaakt. Weer 30 minuten zitten wachten op een tandarts die was verdwenen en niemand wist waarheen. Die wilde uiteindelijk mij een op maat lepel voor de afdruk aansmeren, maar dan moest ik weer een andere afspraak maken. Ik zou in die week een maand op vakantie gaan, dus echt niet. Ik stond erop een standaard lepel te gebruiken die uiteindelijk prima werkte.

Vorige week kreeg ik een rekening van ¤ 59 voor controle. Ik heb gebeld om ze te vertellen dat ik die niet ging betalen. Ben niet eens op controle geweest want ik heb die beugel nog niet eens. Die rekening was dus voor die x dat ik terug moest komen om te happen. Heb gezegd dat ik die niet ging betalen, dat was nml niet mijn fout. Dat vonden ze ok.
Oja, waar blijft eigenlijk mijn beugel, we zijn nu 10 weken verder. Ja mevrouw dat kan echt wel een tijdje duren.

Vanmorgen werd ik gebeld. Mijn afdrukken zijn nooit in Amerika aangekomen !!!!

Ben hier zooooooooooo klaar mee.

Heb ze dan ook gezegd dat ik bij hen ga stoppen.

Dus.....1 ding......ik raad je aan niet naar Orhodontix te gaan.!!!

Vriendin van mij zit er ook, maar die is bijna klaar met haar bitjes. Sinds Sluiter weg is...is het daar een puinhoop !
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:15:44 #34
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_69630406
Ortholie in Rotterdam is veel beter en super service

http://ortholie.nl/

Ben zelf hier begonnen met topic en na jaren eindelijk een goeie gevonden.

[ Bericht 41% gewijzigd door Alessandro op 02-06-2009 12:21:07 ]
pi_69835283
Ik ben sinds anderhalve week begonnen met invisalign. De behandeling kon bij mij, ondanks alle productie in Amerika, best snel gestart worden! Ik ben er ontzettend enthousiast over! Ik had er nog nooit eerder wat van gehoord, en was dan ook bang met een metale beugel te moeten lopen. Maar het tegendeel bleek waar:D.

Voordelen:
- Invisalign maakt zn naam waar, want je ziet de beugel niet snel (alleen bij goed kijken van dichtbij)
- De behandeling is (sowieso in mijn geval) een stuk korter dan een metale beugel (het scheelt een jaar bij mij)
- Je gebitsmodel wordt ik Amerika geanalyseerd. Zij sturen een 3d-beeld op van hoe je gebit eruit zou zien na de behandeling. Dit is zooo gaaf om te zien. Hierdoor raak je ook echt gemotiveerd. Ik heb de video's opgeslagen en kijk ze regelmatig terug
- Je hebt de behandeling zelf in de hand. Om de twee weken wissel je van modelletje. De modelletjes die die je als het ware over je tanden klikt, moet je minimaal 22 uur per dag in houden. Dus reken maar uit hoeveel tijd je hebt voor eten en drinken .
- Je schijnt minder op controle te hoeven dan met een metale beugel.
- Het is een stuk hygienischer dan een metale beugel (invisalign is makkelijk schoon te maken/ houden)

Nadelen:
- Het wordt vaak niet vergoed (omdat het product uit Amerika komt). En de prijs is hoger dan metale beugel. Hoewel ik het verschil niet bijster vond. Het is een nuchtere afweging: met invisalign ben je namelijk korter bezig en heb je minder bekijks.
- Je mag er ALLEEN water mee drinken. Met al het andere eten/ drinken moet je hem eerst uit doen en altijd weer mond naspoelen en/ of poetsen. In het begin lastig, maar later wen je er aan.
- Mijn lippen gaan er een beetje kapot van. Een kwestie van goed insmeren en bijhouden. Ook voelt mn mond droger aan.
- Je kan niet snel een tussendoortje nemen of wat frisdrank pakken .
- Vervelend als je een kauwgom-verslaving hebt... Dat mis ik heel erg. Maar dat is gewoon weer wennen.

De nadelen was ik al snel vergeten. Als mensen horen dat ik een beugel heb, en ik breeduit glimlach, moeten ze goed kijken voor ze iets zien van de beugel:P. En het resultaat is het meer dan waard!!
pi_69838230
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:19 schreef Miekii het volgende:
Ik ben sinds anderhalve week begonnen met invisalign. De behandeling kon bij mij, ondanks alle productie in Amerika, best snel gestart worden! Ik ben er ontzettend enthousiast over! Ik had er nog nooit eerder wat van gehoord, en was dan ook bang met een metale beugel te moeten lopen. Maar het tegendeel bleek waar:D.

Voordelen:
- Invisalign maakt zn naam waar, want je ziet de beugel niet snel (alleen bij goed kijken van dichtbij)
- De behandeling is (sowieso in mijn geval) een stuk korter dan een metale beugel (het scheelt een jaar bij mij)
- Je gebitsmodel wordt ik Amerika geanalyseerd. Zij sturen een 3d-beeld op van hoe je gebit eruit zou zien na de behandeling. Dit is zooo gaaf om te zien. Hierdoor raak je ook echt gemotiveerd. Ik heb de video's opgeslagen en kijk ze regelmatig terug
- Je hebt de behandeling zelf in de hand. Om de twee weken wissel je van modelletje. De modelletjes die die je als het ware over je tanden klikt, moet je minimaal 22 uur per dag in houden. Dus reken maar uit hoeveel tijd je hebt voor eten en drinken .
- Je schijnt minder op controle te hoeven dan met een metale beugel.
- Het is een stuk hygienischer dan een metale beugel (invisalign is makkelijk schoon te maken/ houden)

Nadelen:
- Het wordt vaak niet vergoed (omdat het product uit Amerika komt). En de prijs is hoger dan metale beugel. Hoewel ik het verschil niet bijster vond. Het is een nuchtere afweging: met invisalign ben je namelijk korter bezig en heb je minder bekijks.
- Je mag er ALLEEN water mee drinken. Met al het andere eten/ drinken moet je hem eerst uit doen en altijd weer mond naspoelen en/ of poetsen. In het begin lastig, maar later wen je er aan.
- Mijn lippen gaan er een beetje kapot van. Een kwestie van goed insmeren en bijhouden. Ook voelt mn mond droger aan.
- Je kan niet snel een tussendoortje nemen of wat frisdrank pakken .
- Vervelend als je een kauwgom-verslaving hebt... Dat mis ik heel erg. Maar dat is gewoon weer wennen.

De nadelen was ik al snel vergeten. Als mensen horen dat ik een beugel heb, en ik breeduit glimlach, moeten ze goed kijken voor ze iets zien van de beugel:P. En het resultaat is het meer dan waard!!
Enne, wat kost dat nou? Krijg je nog iets vergoed door de verzekering?
pi_69881610
Ik heb ook slechte ervaringen met die Sluiter kliniek; maar toen was Sluiter er nog. Alles ging heel vluchtig en uit de hoogte en was 400,-- kwijt voor 3 x afspraak van 10 minuutjes en wat foto's. Toen ben ik daar gestopt. Zonde van het geld, maar het vertrouwen was weg.

Nu ben ik aan het wachten op de beugels van Invisalign, heb het behandelvoorstel gezien en ben akkoord. Zo'n behandelvoorstel (animatie) ziet er best raar uit en gaf mij niet meteen een wauw gevoel. Je ziet heel duidelijk waar je tanden niet mooi van vorm zijn en waar eventueel een spleetje/gaatje tussen de tanden blijft. Maar als je de animatie naast voorbeelden op internet houdt waarbij naast de animatie ook het echte resultaat (=gebit) wordt getoond dan zie je hoe mooi het wordt.
pi_69957973
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Enne, wat kost dat nou? Krijg je nog iets vergoed door de verzekering?
Tja..niet schrikken . Ik investeer waarschijnlijk zo'n 3500 euro in invisalign. Hiervan wordt 1500 sowieso niet vergoed, vanwege productiekosten in USA. De overige 2000 ligt aan de verzekering. Sommige verzekeren 75 of 80%, maar vaak wel een maximum.
pi_70578937
Ik heb nu een dag invisalign. Onder zijn er 8 (!) blokjes/attachments en boven 3. Het plaatsen ging vrij snel (doet geen pijn, is gewoon lijm). 1 blokje is er direct afgevallen. Na overleg met de orthodontist blijft deze eraf, zodat ik makkelijker de aligner/beugel weer in krijg (onder). Het is erg wennen om ze uit te doen, krijg het er warm van. Heb het gevoel dat heel mijn gebit meekomt, maar doet geen pijn De beugels in doen, gaat een stuk sneller.

Ik heb weinig last van de druk op mijn tanden, wel lichte hoofdpijn. Mijn gelaat (regio mond) ziet er wel anders uit dan zonder invisalign. Je krijgt er toch een iets ander mondje van. Heb steeds een droge mond / lippen en maak smakbewegingen. In de aligners zitten ook steeds speekselbelletjes. Je ziet inderdaad niet veel van deze beugel, tot op zo'n 1 á 2 meter afstand, dan vind ik dat je het wel n beetje kunt zien. De blokjes vallen bij mij niet zo er op omdat ze onder zitten en boven wat verder naar achter. Kan me voostellen dat je niet blij wordt van zo'n blokje op je voortanden en dat de beugel dan iets meer opvalt. Niemand heeft me nog gezien, dus ben benieuwd hoe anderen er op reageren.

Eten was wel even wennen. De tijd gaat snel, dus direct daarna weer poetsen enzo. Dat wordt nog wat als ik uit eten ga of een lange vergadering heb op het werk.... Vanwege de vakantie heb ik 4 setjes meegekregen ipv 2.

Waar ik nog erg aan moet wennen is het lichte slissen. Ben nu de hele tijd aan het praten en zingen in de hoop dat het minder wordt. En aan 1 kant snijdt het randje van de aligner in mijn lippen (onderaan binnenkant lip). Onder 3 tanden staat dit randje een beetje naar buiten ipv netjes recht naar beneden waardoor het steeds schuurt.

Oh ja wat ik ook heb is dat je tanden niet goed op elkaar kunt zetten. Het lijkt alsof mijn tanden rechts elkaar eerder raken dan links door de aligners. Als ik mijn tanden op elkaar zet dan zit er nog een spleet tussen. Op zich wel logisch, er zit wat tussen, maar mijn kaak verkrampt er een beetje door.

Ik leg nu alles op een vergrootglas maar voor de rest vind ik het heel spannend en heb er zin in!

Heeft iemand ook last gehad van scherpe (naar buiten staande) randjes en slissen? Wordt dit beter?
pi_70891805
Hmm, ik ben nu wel erg benieuwd naar deze beugel. Ik heb vroeger een slotjesbeugel gedragen, maar m'n tanden zijn helaas weer wat scheef gaan staan.

Binnenkort maar eens een afspraak bij de tandarts maken om een verwijzing te krijgen naar de orthodontist. Ik zie dat er in Groningen ook een gekwalificeerde "dealer" zit

Wat ik me trouwens wel afvraag, is het echt noodzakelijk om dat ding steeds uit te doen wanneer je bijv. een biertje drinkt? Ik weet het, beetje trieste vraag misschien, maar aangezien ik student ben en nogal eens een biertje nuttig leek het me wel een praktische vraag
pi_70935555
@ Lauralatje:
Jaa! Dat slissen had ik ook de eerste dagen, maar duurde maar 3 dagen ongeveer.
Inmiddels ben ik met mijn vierde setje bezig en al helemaal gewend!! Op een gegeven moment voelde ik het niet meer in mijn mond zitten. Soms moet ik zelfs even voelen om zeker te weten dat ik mijn aligners weer heb ingedaan . Uhmm, wat betreft die scherpe randjes. Het verschilt bij mij per setje. Soms zit er wel eens een haper aan, maar bij mij heeft het nooit in mn tandvlees gestoken hoor.
Nog steeds heel enthousiast en blij met mijn keuze .
pi_71959867
Hallo,

Ik zie dat er hier een aantal invisalign gebruikers zijn en ik wil ook graag een invisalign beugel.
Alleen nu t volgende, ik heb met mijn verzekeraar gebeld en heb 3 mensen gesproken en alle 3 kenden ze de invisalign beugel niet, dus ze konden mij niet vertellen of ik er wel voor verzekerd ben.
Kan iemand mij vertellen welke verzekeraars de invisalign (deels) vergoeden.
Want het is toch een kostbare beugel en zonder behulp van de verzekeraar kan ik me de beugel ben ik bang niet veroorloven.

Alvast bedankt
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:57:24 #43
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_71966288
volgens mij kon ik maximaal 1500 terugkrijgen van amicon maar daarvoor moet je wel tandverzorgd 4 pakket hebben.
pi_72056038
Ik ben zowaar vandaag door de DSW gebeld. Ik heb eindelijk antwoord!!!
Je bent bij de DSW verzekerd voor 75% (als je AV top verzekerd bent) als je ortho met NZA tarieven werkt, de kosten die buiten de NZA vallen zijn dan voor jezelf + die 25% buiten je verzekering om.
Vind ik wel een hele meevaller, dus voor iedereen die een invisalign wil, dan ben je in ieder geval wat wijzer, als je bij de DSW zit!
pi_72128419
tvp
Geloof in Jezus, dan zal hij je belonen.
pi_72782325
Hallo,

Mijn ervaring met Invisalign is geweldig. 25 jaar geleden heb ik 3 jaar met een slotjesbeugel rondgelopen. Het resultaat was nu nauwelijks nog zichtbaar. Ik heb onder 30 weken en boven 48 weken er over gedaan om het perfect te krijgen.
Je kan er heus alles mee drinken, en zelfs een magnum ijsje lukt best wel. Ik klik hem er met mijn ogen dicht in en uit in 3 sec.
De voordelen zijn hier al genoemd, maar het is werkelijk verbluffend dat bijna niemand het ziet dat je er één hebt. Pijn doet het niet, het enige is dat je hem niet te lang uit moet doen na het eten omdat vooral de eerste dagen hij nog niet gemakkelijk in en uit gaat.
Bij mij zijn de kosten alles bij elkaar zeker 4000 euro geweest, (ik ben er met ongeveer een week of 8 vanaf)
Omdat ik een heel goed gebit heb, ben ik nog nooit aanvullend verzekerd geweest, dus teruggave is er bij mij niet, (ook niet een beetje), dat is wel balen, wel aftrekbaar van de belasting!
Al met al ben ik zeer tevreden, en kan ik Orthodontie Barneveld aanbevelen, perfecte begeleiding en heel geruststellend.
pi_77927899
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:48 schreef Pharell het volgende:
wat zijn je nadelen?
Het nadeel is dat het prijzig is ;-p

En je moet de beugel bij het eten uitdoen en iedere keer je tanden poetsen. Een beetje vervelend als je tussendoor een hapje wil eten maar goed dat is kwestie van wennen en het is maar net hoe je't zelf bekijkt, ik heb er een goede hygienische gewoonte aan over gehouden ;-)
pi_77928049
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Hoest de verzekering nog iets van die 3,5 K op?
Ik heb zelf een beetje geluk gehad...

Ik had een verzekeraar gevonden (ONVZ) die toendertijd de orthodontie 100% had vergoed maar ze hebben inmiddels hun voorwaarden aangepast.

Je zal dus opzoek moeten gaan naar een verzekeraar die het maximale vergoed voor Orthodontie
pi_77928165
ik vind dit heel erg lijken op het bitje dat ik van de orthodontist heb gekregen als vervanging van het spalkje onder. niets geen rare hoge kosten...
pi_77928218
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:08 schreef Niconigger het volgende:

[..]

Kan je ermee eten of moet je hem elke keer uitdoen net zoals met een blokbeugel?
De bedoeling is dat je'm uitdoet maar moet eerlijk zeggen dat ik hem, bij tussendoortjes, vaak in hield bij het eten van zachte dingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')