loop jij er nou al mee rond dan?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:26 schreef Alessandro het volgende:
Het is wel prijzig eigenlijk, maar als je genoeg geld hebt waarom niet :d
Hoest de verzekering nog iets van die 3,5 K op?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:21 schreef Italiangirl83 het volgende:
Hallo forum lezer,
ik ben sinds een paar maanden bezig met een ivisalign behandeling en dat bevalt uitstekend!
Het is zeker aan te raden voor mensen die wat ouder zijn en niet meer met zo'n lelijke slotjes beugel willen rondlopen. Ik heb zelf in het verleden ook een normale slotjes beugel gedragen en kan jou precies vertellen wat de voordelen zijn van invisalign in vergelijking met een normale beugel.
Uiteraard het grootste voordeel is dat invisalign doorzichtig is, dus het is niet zichtbaar! Je ziet er werkelijk helemaal niks van! Alleen als mensen het weten en heeeeeel erg goed kijken dan zie je dat je tanden wat meer glimmen dan normaal maar dit is zeker niet storend, in tegendeel maakt dit je tanden mooier vind ik ;-P
Nog een belangrijk voordeel van deze beugel is dat de behandeling niet pijnlijk is. Om de twee weken moet ik een nieuw beugeltje in doen en alleen de eerste paar dagen zijn mijn tanden iets gevoelig. Dit in tegendeel met een slotjes beugel wat zeker erg pijnlijk is, als deze net is bijgesteld. Wat ook zeer vervelend is dat je vaak last hebt van wondjes vanwege die metalen brackets die tegen de binnenwand van je mond krast. Daar heb je met invisalign geen last van.
In mijn geval heb ik 3700 E betaald voor de hele behandeling (onder en boven). Dit is niet goedkoop maar in vergelijking met een linguale beugel bijvoorbeeld (slotjes beugel geplaatst aan de achterkant van je tanden, is dus ook niet zichtbaar) is dit een stuk goedkoper. In België bereken ze hiervoor 20.000 E! Te gek voor woorden gewoon. En dan had de behandeling bij mij ook langer geduurd,2 jr. terwijl met invisalign 1.5 jr.
Heb je verder nog vragen? Dan hoor ik dat wel :-)
Groetjes,
Valentina
Voordelen Invisalign:
- niet zichtbaar
- niet pijnlijk
- in en uitneembare beugel
- je gaat hier niet door slissen
Kan je ermee eten of moet je hem elke keer uitdoen net zoals met een blokbeugel?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:21 schreef Italiangirl83 het volgende:
Hallo forum lezer,
ik ben sinds een paar maanden bezig met een ivisalign behandeling en dat bevalt uitstekend!
Het is zeker aan te raden voor mensen die wat ouder zijn en niet meer met zo'n lelijke slotjes beugel willen rondlopen. Ik heb zelf in het verleden ook een normale slotjes beugel gedragen en kan jou precies vertellen wat de voordelen zijn van invisalign in vergelijking met een normale beugel.
Uiteraard het grootste voordeel is dat invisalign doorzichtig is, dus het is niet zichtbaar! Je ziet er werkelijk helemaal niks van! Alleen als mensen het weten en heeeeeel erg goed kijken dan zie je dat je tanden wat meer glimmen dan normaal maar dit is zeker niet storend, in tegendeel maakt dit je tanden mooier vind ik ;-P
Nog een belangrijk voordeel van deze beugel is dat de behandeling niet pijnlijk is. Om de twee weken moet ik een nieuw beugeltje in doen en alleen de eerste paar dagen zijn mijn tanden iets gevoelig. Dit in tegendeel met een slotjes beugel wat zeker erg pijnlijk is, als deze net is bijgesteld. Wat ook zeer vervelend is dat je vaak last hebt van wondjes vanwege die metalen brackets die tegen de binnenwand van je mond krast. Daar heb je met invisalign geen last van.
In mijn geval heb ik 3700 E betaald voor de hele behandeling (onder en boven). Dit is niet goedkoop maar in vergelijking met een linguale beugel bijvoorbeeld (slotjes beugel geplaatst aan de achterkant van je tanden, is dus ook niet zichtbaar) is dit een stuk goedkoper. In België bereken ze hiervoor 20.000 E! Te gek voor woorden gewoon. En dan had de behandeling bij mij ook langer geduurd,2 jr. terwijl met invisalign 1.5 jr.
Groetjes,
Valentina
Voordelen Invisalign:
- niet zichtbaar
- niet pijnlijk
Dat wil ik ook wel even weten ja.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Hoest de verzekering nog iets van die 3,5 K op?
Er waren in A´dam 4 praktijken volgens de invisalign website, ik heb ze allevier gebeld. Twee waren al lang gesloten, de 3e was ook iets mee (weet ik niet meer) en uiteindelijk ben ik naar de 4e praktijk gegaan voor een orienterend consult.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:26 schreef Alessandro het volgende:
Voor een Invisalign behandeling in Nederland, kan je op dit ogenblik terecht bij de volgende praktijken.
>lijst met adressen<
Dit riekt naar spam.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:21 schreef Italiangirl83 het volgende:
Hallo forum lezer,
Groetjes,
Valentina
Voordelen Invisalign:
- niet zichtbaar
- niet pijnlijk
Twee zielen...quote:Op zondag 20 juli 2008 13:33 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Heb het gevoel dat Italiangirl83 gewoon een praktijk is en deze techniek promoot
Enne, wat kost dat nou?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:19 schreef Miekii het volgende:
Ik ben sinds anderhalve week begonnen met invisalign. De behandeling kon bij mij, ondanks alle productie in Amerika, best snel gestart worden! Ik ben er ontzettend enthousiast over! Ik had er nog nooit eerder wat van gehoord, en was dan ook bang met een metale beugel te moeten lopen. Maar het tegendeel bleek waar:D.
Voordelen:
- Invisalign maakt zn naam waar, want je ziet de beugel niet snel (alleen bij goed kijken van dichtbij)
- De behandeling is (sowieso in mijn geval) een stuk korter dan een metale beugel (het scheelt een jaar bij mij)
- Je gebitsmodel wordt ik Amerika geanalyseerd. Zij sturen een 3d-beeld op van hoe je gebit eruit zou zien na de behandeling. Dit is zooo gaaf om te zien. Hierdoor raak je ook echt gemotiveerd. Ik heb de video's opgeslagen en kijk ze regelmatig terug![]()
- Je hebt de behandeling zelf in de hand. Om de twee weken wissel je van modelletje. De modelletjes die die je als het ware over je tanden klikt, moet je minimaal 22 uur per dag in houden. Dus reken maar uit hoeveel tijd je hebt voor eten en drinken.
- Je schijnt minder op controle te hoeven dan met een metale beugel.
- Het is een stuk hygienischer dan een metale beugel (invisalign is makkelijk schoon te maken/ houden)
Nadelen:
- Het wordt vaak niet vergoed (omdat het product uit Amerika komt). En de prijs is hoger dan metale beugel. Hoewel ik het verschil niet bijster vond. Het is een nuchtere afweging: met invisalign ben je namelijk korter bezig en heb je minder bekijks.
- Je mag er ALLEEN water mee drinken. Met al het andere eten/ drinken moet je hem eerst uit doen en altijd weer mond naspoelen en/ of poetsen. In het begin lastig, maar later wen je er aan.
- Mijn lippen gaan er een beetje kapot van. Een kwestie van goed insmeren en bijhouden. Ook voelt mn mond droger aan.
- Je kan niet snel een tussendoortje nemen of wat frisdrank pakken.
- Vervelend als je een kauwgom-verslaving hebt... Dat mis ik heel erg. Maar dat is gewoon weer wennen.
De nadelen was ik al snel vergeten. Als mensen horen dat ik een beugel heb, en ik breeduit glimlach, moeten ze goed kijken voor ze iets zien van de beugel:P. En het resultaat is het meer dan waard!!
Tja..niet schrikkenquote:Op maandag 8 juni 2009 20:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Enne, wat kost dat nou?Krijg je nog iets vergoed door de verzekering?
Het nadeel is dat het prijzig is ;-pquote:
Ik heb zelf een beetje geluk gehad...quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Hoest de verzekering nog iets van die 3,5 K op?
De bedoeling is dat je'm uitdoet maar moet eerlijk zeggen dat ik hem, bij tussendoortjes, vaak in hield bij het eten van zachte dingenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:08 schreef Niconigger het volgende:
[..]
Kan je ermee eten of moet je hem elke keer uitdoen net zoals met een blokbeugel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |