Hoe doe jij dat met de belastingen, gezien je maar 19000?? euro belasting vrij op een rekening mag hebben staan? (vermogensbelasting)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:46 schreef Logitik het volgende:
Ik ben 23, en ik heb bijna 30000 euro op mijn bankrekening staan![]()
Ohw dat gaat er vanzelf wel af, maar gelukkig komt er meer bijquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:48 schreef B03S het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat met de belastingen, gezien je maar 19000 euro belasting vrij op een rekening mag hebben staan?
Geen spaarrekening ? Van welke planeet kom jij ?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:48 schreef twetwe het volgende:
ik heb geen spaarrekenging dat is het probleem. Ben net ff gaan kijken en ben van plan om zon internetspaarrekening te openen, maar in het weekend doen ze geen overboekingen. Ik probeer dan al mijn verdiende vakantiegeld daarheen te storten zodat ik weer boven de 1000 euri's zit..
Weet ik het. Me ouders gaven me toen ik 8 was een girorekening, pleurden er geld op, gooiden er elke maand nog wat geld bij, en nu moet ik het zelf verdienen/onderhouden.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:49 schreef Logitik het volgende:
[..]
Geen spaarrekening ? Van welke planeet kom jij ?![]()
Verantwoordelijkhedenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:52 schreef twetwe het volgende:
[..]
Weet ik het. Me ouders gaven me toen ik 8 was een girorekening, pleurden er geld op, gooiden er elke maand nog wat geld bij, en nu moet ik het zelf verdienen/onderhouden.
Juist, prima dus dat ie een Internetspaarrekening gaat openenquote:
SNS voor het sparen, ABN Amro voor het pinnenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:14 schreef Syrena het volgende:
[..]
Juist, prima dus dat ie een Internetspaarrekening gaat openen![]()
Doe het alleen NIET bij de Postbank, want als je dan aan je geld wil of moet, zit je minimaal TWEE werk(!) dagen te wachten tot ze het overboeken. Neem je geld op na 18.00 uur ben je zelf DRIE werkdagen verder. Werkdagen dus he, doe je een overboeking op vrijdag dan ben je nog wel langer bezig.
Ik moet echt een andere bank gaan zoeken![]()
Netjes. Hoe heb je dat gedaan?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:46 schreef Logitik het volgende:
Ik 17 met nét geen 10kquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:46 schreef Logitik het volgende:
Rabo.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:14 schreef Syrena het volgende:
[..]
Doe het alleen NIET bij de Postbank, want als je dan aan je geld wil of moet, zit je minimaal TWEE werk(!) dagen te wachten tot ze het overboeken. Neem je geld op na 18.00 uur ben je zelf DRIE werkdagen verder. Werkdagen dus he, doe je een overboeking op vrijdag dan ben je nog wel langer bezig.
Rabo internetbankierenquote:
het maakt me niets uit ofzo, maar het is handig, makkelijk, en een eigen kapitaaltje in handen hebben stelt je veilig. Maar ik ga dus graag eens naar de bios ofzoquote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:55 schreef bleiblei het volgende:
Tering, wat maakt dat uit dat je geen 1000den euro's op je rekening hebt staan? Als je maar lol in je leven hebt. En wat de toegevoegde waarde van het vermelden van je vermogen is weet ik niet. Tkomt bij mij een beetje kansloos over.
Een vriend van me kocht op zijn 18de ook direct zonder een lening te nemen een MG F a 15 tot 20K euro. Maar hij was tot die tijd nooit in de kroeg te vinden, deed vrijwel nooit leuke dingen als biosje pakken, terras hangen e.d. en als ie je nodig had liet ie je gsm 1 keer over gaan zodat je (naja tot wij weigerden) hem terug gnig bellen.
Kortom, kei leuk dat je 20, 30, 35K euro op een rekening hebt. Gefeliciteerd! En nu?
Je hebt mijn punt gemist denk ik. Ik zie de toegevoegde waarde niet van het op Fok vermelden hoeveel geld je hebtquote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
het maakt me niets uit ofzo, maar het is handig, makkelijk, en een eigen kapitaaltje in handen hebben stelt je veilig. Maar ik ga dus graag eens naar de bios ofzoEn toch heb ik een voor jou gevoel redelijk hoog bedrag op mijn rekening.
Zo ben ik opgevoed, en ik mag er in feite nooit aan komen tot mijn 18e, en dat wil ik ook niet, ik wil ook nooit lenen, ik ben niet een krent maar ik wil ook niet heel erg weinig hebben, laatst nog had ik een mp3speler gekocht en had ik nog 1.30 en moest ik het een aantal dagen uitzingen. Dan koop ik niets die paar dagen. Geen moeite mee. Maar ook dingen als 'Mag ik 50cent lenen voor een broodje in de kantine' is oke, ik zou het leuk vinden om het terug te krijgen, maar het boeit me ook niet als het een keer niet terug komt.
Je beredenatie klopt gewoon niet. ik werk alleen best veel vinden klasgenoten, nou. Daarom dus.
Dat geld heb ik een deel van mijn ouders (ik kreeg gewoon altijd zakgeld, niet dat ik zomaar een bult geld heb gekregen ofzo.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je hebt mijn punt gemist denk ik. Ik zie de toegevoegde waarde niet van het op Fok vermelden hoeveel geld je hebt. Wat ik overigens niet snap in je verhaal is dat je bijna 10.000 euro hebt.... Zo te horen zelf bij elkaar gewerkt, want je werkt best veel volgens je klasgenoten, maar je mag er niet aanzitten van je ouders? Tis toch jouw geld? Of is die bijna 10K bij elkaar gespaard door je ouders? En heb je gewoon lol van je eigen verdiende geld?
Mijn doel is mijn rijbewijs halen, en gewoon wat hebben als ik ga op mezelf ga. Misschien een auto. Ik wil gewoon wat achter de hand houden, gewoon iets hebben, wat moet ik nu met dat geld kopen dan? Ik wil alleen graag een laptop. ik ben niet iemand die echt dure kleren nodig vind... Dus ik houd overquote:Ik heb geen spaarrekening maar een bepaald bedrag in aandelen. Dit is door mijn ouders bij elkaar gespaard & zo. De bedoeling van dit bedrag was/is dat ik dit goed investeer. Bijv. in een eerste onderdak (wat ik ook voor een groot gedeelte heb gedaan afgelopen jaar, ik woon namelijk in een koop-appartementje). Voor de rest kreeg ik in mijn studententijd een toelage van mijn ouders, stufi en verdiende ik bij in een winkel. Dit heb ik allemaal gebruikt om een leuk tof leven te hebben. En tja, als ik op de 21ste nog maar 1.30 had dan moest of een week rijst etenof ergens geld vandaan sprokkelen. Maar dat doet er allemaal niet toe. Ik ben van mening: We zijn jong (ik ben 23, jullie voelen je puber
) geld wat je nu bij elkaar spaart met moeite dat verdien je in een maand als je fulltime werkt, waarom zou je geld opzij zetten als je er geen doel voor hebt? Kijk, als je spaart voor een scooter, laptop, etc. Jah, voor dat soort dingen sparen deed ik ook. Maar ik ga heb nooit 2500 euro of meer op mijn eigen bij elkaar verdiende geld-rekening gehad zonder dat er een doel voor was.
quote:De boodschap aan de TS was dus: Joh, wat boeit het als je geen 1000en euro's hebt, als je maar lol in je leven hebt.
De boodschap aan de Fokkers die klaarkwamen toen ze het "fantastische"saldo van hun rekening hier neer plantten: Ik hoop dat het lekker was
. Neej maar ik snap niet wat voor zin het heeft om hier te vermelden dat je bedrag X op je rekening hebt.
Dat dus?? Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar ik houd gewoon wat achter de hand. Dat mijn oma mij spekt oke, dat scheelt misschien de helft.quote:Mja ik heb ook kameraden die steeds rood staan... Mijn vraag is dus hoe jullie ervoor staan...en of ik me nou zorgen moet maken ofniet.
Ik ookquote:Ow en ik ben opgevoed met de boodschap: "Geld maakt niet gelukkig, je kan je er gelukkiger mee maken (moet je het wel gebruiken!)" en "Geef nooit geld uit wat je niet hebt". Met beide boodschappen kan ik het prima in vinden.
Ja daar kwam ik vd week ook achter. Ik denk: ha leuk ik ga gewoon wat geld apart zetten voor mijn tripje londen, en de dag voordat ik vertrek stort ik het terug!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:14 schreef Syrena het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |