abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:34:24 #1
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_37603607
Goeie dag,

Weet iemand wat nou het verschil is tussen ilq 5 en abec 7 lagers? want heb nu skates waarop de lager staat ilq5 maar heb ook nog abec 7 lagers liggen. vroeg me af welke kwalitatief beter zijn en meer snelheid opleveren.
Bla Bla Bla :P
pi_37605010
Abec 7, maak die dempt minder dus en is dus ook minder comfortabel...
pi_37605940
Niet blind staren op nummers. Ik zou als ik jou was dat setje abec5 lagers in de ene skate doen en abec 7 in de andere skate. Nu nog een rondje gaan skaten en als je daar mee klaar bent weet je hoe de lagers van elkaar verschillen en welke je voorkeur geniet.

edit: Lezen blijft moeilijk, het zijn geen twee soorten abec lagers
Jawel!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 22:49:19 #4
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_37615875
Tenzij je lagers echt verrot zijn, hebben ze maar weinig effect op je snelheid. Een paar keer een stoeprandje afspringen en geen enkele lager haalt dan nog zijn ABEC waarde. Vergeet niet dat de lagers en ABEC waardes oorspronkelijk gewoon waren bedoeld voor industriele toepassing die oneindig veel gevoeliger zijn dan je ooit kunt nodig zult hebben met een skate.

Het is voor skates veel belangrijker of ze goed tegen schokken bestand zijn, dat ze door de fabrikant goed gesmeerd zijn op een duurzame manier en dat ze goed zijn afgesloten voor vocht en vuil. Lagers die je zelf kunt openmaken om te smeren zijn doorgaans goed bedoeld en een leuke gimmick, maar het maakt ze voor skaten absoluut niet beter op.

Ik heb in zo'n 5 jaar stuntskaten over de honderd lagers compleet versleten. Mijn ervaring is dat dure skates doorgaans betere lagers hebben, maar voor gewoon recht-toe recht-aan rijden het allemaal maar weinig uitmaakt zolang je niet teveel in regen of zand gaat baggeren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tobz op 06-05-2006 22:55:09 ]
Cogitans sollicitus est
pi_37622657
ik zou het gewoon testen, ilq is een ander soort lager dan de abec lagers, er is wel wat over te vinden op internet...
Voor afstanden skaten denk ik dat je beter de ilq kunt pakken, maar 100% zeker ben ik er ook niet van...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37624279
Mijn skates van vorig jaar zijn helaas overleden... Ik wil gewoon degelijke skates/skeelers hebben, waar ik de zomer meer doorkom... geen high-end stuff dus Iemand een suggestie?
  zondag 7 mei 2006 @ 13:21:57 #7
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_37626127
ILQ wordt toch vaak bebruikt bij skeeleren (5 wielen dus)? Want in die skeelers staat vaak een lagerwaarde van ilq 7 of ilq 9 maar kwam verder nergens 5 tegen behalve op de lagers op me inline-skates(4 wielen). zijn overigens nike/bauer N-dorfin skates 3. Dus vroeg het me gewoon even af hoe dat nou zit dan want eigenlijk zijn die ilq 5 lagers gewoon abec 5 lager?

[ Bericht 1% gewijzigd door Blackviper op 07-05-2006 13:35:23 ]
Bla Bla Bla :P
  maandag 8 mei 2006 @ 14:34:36 #8
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_37657107
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:21 schreef Blackviper het volgende:
ILQ wordt toch vaak bebruikt bij skeeleren (5 wielen dus)? Want in die skeelers staat vaak een lagerwaarde van ilq 7 of ilq 9 maar kwam verder nergens 5 tegen behalve op de lagers op me inline-skates(4 wielen). zijn overigens nike/bauer N-dorfin skates 3. Dus vroeg het me gewoon even af hoe dat nou zit dan want eigenlijk zijn die ilq 5 lagers gewoon abec 5 lager?
iemand nog?
Bla Bla Bla :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')