abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37626405
Bij het postkantoor een cappucino-pad en zakje gekregen en na proberen is het best aardige cappucino. Zeker voor soms tussendoor eens een pak hiervan kopen, ondanks dat het inderdaad duur is.
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Maakt Nescafe senseopads? Mmm Douwe Egberts is Sara Lee, en Nescafe is toch deel van Nestle? Dat Sara Lee geen processen gaat voeren tegen Nestle, is immers hun patent.
Ik heb gelezen dat er geen patent op de pads zelf zit, na een rechtzaak hierover. Er zit wel een patent op het schuimlaagje van senseo-koffie, maar dat heeft niks met het schuim van Cappucino te maken.

Edit: Even opgezocht, er lopen nog rechtzaken over:
quote:
On February 20, 2004, the Court of First Instance of Antwerp, Belgium ruled in a lawsuit between three Belgian coffee vendors, N.V. Fort Koffiebranderij, S.A. Cafés Liégeois and N.V. Beyers Koffie, versus Philips and Douwe Egberts over the Senseo coffee pads European patent, and decided that the other coffee vendors were allowed to produce and market coffee pads that fit the Senseo. The Senseo creators had used their patent to get an injunction against the marketing of coffee pads by other coffee brands, and those others replied by seeking a declaratory judgment of non-infringement.

One consideration the Belgian judge offered for the ruling is that coffee pads already existed. That ruling ended the Senseo coffee pad monopoly, and following that ruling, practically every coffee vendor in the Benelux countries started production of coffee pads. The Antwerp ruling affects the patents on the pads, but does not affect the patents on the Senseo machine.

An appeal in court changed this patent matter, and the new judgement is that the other coffee makers are infringing on the Senseo patent. A new lawsuit has been started at the court of last resort in the Belgian legal system, the Hof van Cassatie (Dutch), or Cour de cassation (French). This places all other judgings on hold, allowing the non-patent holders to produce pads.
Bron: wikipedia
  zondag 7 mei 2006 @ 13:39:31 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37626496
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:36 schreef mbn het volgende:
Bij het postkantoor een cappucino-pad en zakje gekregen en na proberen is het best aardige cappucino. Zeker voor soms tussendoor eens een pak hiervan kopen, ondanks dat het inderdaad duur is.
[..]

Ik heb gelezen dat er geen patent op de pads zelf zit, na een rechtzaak hierover. Er zit wel een patent op het schuimlaagje van senseo-koffie, maar dat heeft niks met het schuim van Cappucino te maken.

Vraag me dan af hoe dat schuimlaagje gemaakt wordt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37631635
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met bier doe je dat door er een WC-papiertje in te vrotten
  zondag 7 mei 2006 @ 17:09:18 #29
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37632231
Gaan we uitproberen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_37632333
Toch maar eens zo'n zakje aanschaffen.
  Boks-Chick zondag 7 mei 2006 @ 17:12:20 #31
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_37632334
Ik heb ze ook uitgeprobeerd, en ze zijn bij mij absoluut goedgekeurd. De Konmar hier had ze een paar weken geleden in de aanbieding, dus gelijk twee doosjes gekocht.
lolwut
pi_37632480
Kreeg ze ook bij het postkantoor en zeker goedgekeurd, ben nu 6 supermarkten afgelopen om ze te kopen, in nogal uiteen lopende plaatsen, maar NERGENS meer te krijgen. Hooguit de choco of latte variant .
pi_37658771
klopt de capuccino en ciacolatta (?) zijn slecht leverbaar
  maandag 8 mei 2006 @ 22:58:25 #34
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_37675143
Hmmm...ben toch echt heel benieuwd geworden.

Het lijkt mij namelijk 3x niets. Ik bedoel: hoe krijg je zo'n echt lekkere schuimende melklaag? Das met verse melk voor de meeste horeca gelegenheden al niet voor elkaar te krijgen en uit zo'n zakje zou het dan wel lukken?
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_37676409
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:58 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hmmm...ben toch echt heel benieuwd geworden.

Het lijkt mij namelijk 3x niets. Ik bedoel: hoe krijg je zo'n echt lekkere schuimende melklaag? Das met verse melk voor de meeste horeca gelegenheden al niet voor elkaar te krijgen en uit zo'n zakje zou het dan wel lukken?
Ik vond het verrassend lekker.
Je doet de inhoud van het zakje poeder in de kop, vervolgens de pad, zet hem aan, en terwijl hij doorloopt roer je in het kopje. En genieten maar, ga es langs het postkantoor en haal een of twee testsetjes en ervaar het zelf
  dinsdag 9 mei 2006 @ 06:45:45 #36
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_37681073
Kun je niet gewoon die melkpoeder meuk kopen. Koffiepads heb ik zat thuis.
pi_37681079
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:16 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb er ook mee in mijn handen gestaan, maar ik vond het zo duur.
Gewoon kopen joh, dan drink ik wel wat minder bier
  dinsdag 9 mei 2006 @ 08:50:32 #38
120482 mirugai
very fishy
pi_37681820
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

lees en huiver...
http://www.bloggle.com/2005/03/the-senseo-crema-mystery/
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:39:46 #39
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37684204
Senseo koffie is eigenlijk al niet te vergelijken met een goede koffie, maar om nu Cappucino uit zo'n ding te halen lijkt me wat te ver gaan. Is het senseokoffie met melkpoeder en een extra dikke foam laag of wat moet ik er van maken.... Kan iemand eens een foto maken van zoiets in een theeglas (ik ben gewoon eens benieuwd hoe het er van substantie uitziet.)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 mei 2006 @ 10:43:30 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37684318
Dit net zo min cappucino als die zakjes oplosspul
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:03:32 #41
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_37684968
Ik vind hem echt lekker. Drink eigenlijk bijna iedere avond wel een kopje van deze cappucino. Tijdje geleden toen ze ergens in de aanbieding waren gelijk een aantal dozen ingeslagen
pi_37685679
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 06:47 schreef Conflict het volgende:

[..]

Gewoon kopen joh, dan drink ik wel wat minder bier
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_37697540
Vind em echt heel lekker,wel een beetje prijzig idd maarja drink maar een kopje per dag ofzo.
01-08-2008
pi_37701458
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:39 schreef Chielus het volgende:
Senseo koffie is eigenlijk al niet te vergelijken met een goede koffie, maar om nu Cappucino uit zo'n ding te halen lijkt me wat te ver gaan. Is het senseokoffie met melkpoeder en een extra dikke foam laag of wat moet ik er van maken.... Kan iemand eens een foto maken van zoiets in een theeglas (ik ben gewoon eens benieuwd hoe het er van substantie uitziet.)
het is écht heel erg lekker hoor! en smaakt verder niet naar de senseo koffie maar naar echte cappuchino.

ik zal morgen wel eens een foto maken
  woensdag 10 mei 2006 @ 01:10:55 #45
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_37702385
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 00:16 schreef Suuz_ het volgende:
smaakt verder niet naar de senseo koffie maar naar echte cappuchino.
Ligt er natuurlijk ook maar aan wat je gewend bent, een echte cappucino smaakt naar mijn mening toch echt anders, maar het komt er wel een beetje in de buurt.
maar ach, ik heb toch liever espresso..
pi_37703999
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 00:16 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

het is écht heel erg lekker hoor! en smaakt verder niet naar de senseo koffie maar naar echte cappuchino.

ik zal morgen wel eens een foto maken
Doe normaal. Ik heb het voor de grap ook geproefd, maar je idee van een 'echte cappucino' moet wel redelijk wereldvreemd zijn als je dit in de buurt vindt komen. Leuke poging, zal vast wel wat centen opleveren, maar ik heb liever een echte bij het ontbijt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37704631
Mijn lief heeft zo'n proefding van het postkantoor voor me meegenomen.

Ik zal hem zodadelijk uitproberen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_37704695
Hmm, ben benieuwd, ga het wel een keer proberen, maar 1 ding weet ik wel: als die Senseo van ons eens kapot mocht gaan (wat ze 'gelukkig' vaak gaan geloof ik) dan haal ik zo'n Nespresso apparaat... Niet dat dat nu dé koffie is, maar iig een stuk beter dan Senseo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_37704771
Ik gruwel bij het idee melk in mijn koffie te doen. Ik lust dus ook geen cappuchino.
Laat staan uit een senseo.
Ja ook voor mij het liefst espresso.
Hoe doen ze het trouwens? Chemisch gemaakt schuim stel ik me er bij voor.
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:45:01 #50
120482 mirugai
very fishy
pi_37705206
Het zal wel gemaakt worden op dezelfde wijze waarop de nep 'crema' schuimlaag wordt gemaakt (zie ong. 7 berichtjes terug).
Trouwens best als mensen dit lekker vinden, maar ik kan me echt niet voorstellen dat het ook maar in de buurt komt van een goede cappuccino (en dat is dus niet de drap die ze in 90% van de NL-se horeca als cappuccino verkopen). Een cappuccino is 1/3 espresso, dus als de espresso al bagger is, dan kan het met de cappuccino dus ook al niks worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')