Ik heb gelezen dat er geen patent op de pads zelf zit, na een rechtzaak hierover. Er zit wel een patent op het schuimlaagje van senseo-koffie, maar dat heeft niks met het schuim van Cappucino te maken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Maakt Nescafe senseopads? Mmm Douwe Egberts is Sara Lee, en Nescafe is toch deel van Nestle? Dat Sara Lee geen processen gaat voeren tegen Nestle, is immers hun patent.
Bron: wikipediaquote:On February 20, 2004, the Court of First Instance of Antwerp, Belgium ruled in a lawsuit between three Belgian coffee vendors, N.V. Fort Koffiebranderij, S.A. Cafés Liégeois and N.V. Beyers Koffie, versus Philips and Douwe Egberts over the Senseo coffee pads European patent, and decided that the other coffee vendors were allowed to produce and market coffee pads that fit the Senseo. The Senseo creators had used their patent to get an injunction against the marketing of coffee pads by other coffee brands, and those others replied by seeking a declaratory judgment of non-infringement.
One consideration the Belgian judge offered for the ruling is that coffee pads already existed. That ruling ended the Senseo coffee pad monopoly, and following that ruling, practically every coffee vendor in the Benelux countries started production of coffee pads. The Antwerp ruling affects the patents on the pads, but does not affect the patents on the Senseo machine.
An appeal in court changed this patent matter, and the new judgement is that the other coffee makers are infringing on the Senseo patent. A new lawsuit has been started at the court of last resort in the Belgian legal system, the Hof van Cassatie (Dutch), or Cour de cassation (French). This places all other judgings on hold, allowing the non-patent holders to produce pads.
Vraag me dan af hoe dat schuimlaagje gemaakt wordt..quote:Op zondag 7 mei 2006 13:36 schreef mbn het volgende:
Bij het postkantoor een cappucino-pad en zakje gekregen en na proberen is het best aardige cappucino. Zeker voor soms tussendoor eens een pak hiervan kopen, ondanks dat het inderdaad duur is.
[..]
Ik heb gelezen dat er geen patent op de pads zelf zit, na een rechtzaak hierover. Er zit wel een patent op het schuimlaagje van senseo-koffie, maar dat heeft niks met het schuim van Cappucino te maken.
Met bier doe je dat door er een WC-papiertje in te vrottenquote:Op zondag 7 mei 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag me dan af hoe dat schuimlaagje gemaakt wordt..
Ik vond het verrassend lekker.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:58 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hmmm...ben toch echt heel benieuwd geworden.
Het lijkt mij namelijk 3x niets. Ik bedoel: hoe krijg je zo'n echt lekkere schuimende melklaag? Das met verse melk voor de meeste horeca gelegenheden al niet voor elkaar te krijgen en uit zo'n zakje zou het dan wel lukken?
Gewoon kopen joh, dan drink ik wel wat minder bierquote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:16 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb er ook mee in mijn handen gestaan, maar ik vond het zo duur.
lees en huiver...quote:Op zondag 7 mei 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag me dan af hoe dat schuimlaagje gemaakt wordt..
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 06:47 schreef Conflict het volgende:
[..]
Gewoon kopen joh, dan drink ik wel wat minder bier
het is écht heel erg lekker hoor! en smaakt verder niet naar de senseo koffie maar naar echte cappuchino.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:39 schreef Chielus het volgende:
Senseo koffie is eigenlijk al niet te vergelijken met een goede koffie, maar om nu Cappucino uit zo'n ding te halen lijkt me wat te ver gaan. Is het senseokoffie met melkpoeder en een extra dikke foam laag of wat moet ik er van maken.... Kan iemand eens een foto maken van zoiets in een theeglas (ik ben gewoon eens benieuwd hoe het er van substantie uitziet.)
Ligt er natuurlijk ook maar aan wat je gewend bent, een echte cappucino smaakt naar mijn mening toch echt anders, maar het komt er wel een beetje in de buurt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:16 schreef Suuz_ het volgende:
smaakt verder niet naar de senseo koffie maar naar echte cappuchino.
Doe normaal. Ik heb het voor de grap ook geproefd, maar je idee van een 'echte cappucino' moet wel redelijk wereldvreemd zijn als je dit in de buurt vindt komen. Leuke poging, zal vast wel wat centen opleveren, maar ik heb liever een echte bij het ontbijt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:16 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
het is écht heel erg lekker hoor! en smaakt verder niet naar de senseo koffie maar naar echte cappuchino.
ik zal morgen wel eens een foto maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |