abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:33:28 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37574621

De laatste twee speelrondes zullen er nog enkele beslissingen moeten vallen: wie wordt kampioen? Wie wordt er vierde en speelt dus voorronde CL? Wie eindigt er op de zevende plaats en plaatst zich voor de UEFA Cup? Wie vergezellen Lecce en Treviso naar de Serie B? Ook in de lagere competities vallen er nog enkele belangrijke beslissingen.

Daarnaast strijden Internazionale en AS Roma nog om de Coppa Italia, de eerste finale-wedstrijd eindige in Rome in een 1-1 gelijkspel en op 10 mei 2006 valt de beslissing in Giuseppe Meazza. Ook alle transfers die komende zomer zullen plaatsvinden en randverschijnselen zoals omkoopschandalen, kunnen in dit topic worden besproken.

P.S. Kan een mod de TT wijzigen in "Serie A (en overig Italiaans voetbal) #22: De laatste loodjes..."?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:34:41 #2
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37574658
quote:
Juventus middelpunt in Italiaans voetbalschandaal

Uitgegeven: 5 mei 2006 12:55
Laatst gewijzigd: 5 mei 2006 13:16

AMSTERDAM - In Italië is een groot onderzoek begonnen tegen aanstaand kampioen Juventus. De club uit Turijn wordt ervan beschuldigt scheidsrechters te hebben aangewezen voor bepaalde wedstrijden.

De Italiaanse kranten La Gazetta dello Sport en Corriere della Serra publiceerde telefoongesprekken tussen Juve-topman Moggi en voormalig lid van de Italiaanse scheidsrechterscommissie Pairetto. In de telefoongesprekken vraagt Moggi aan Pairetto bepaalde 'Juventus gezinde' scheidsrechters aan wedstrijden toe te wijzen.

De belangrijkste wedstrijd waar het om lijkt te gaan is de confrontatie tussen Juventus en het Zweedse Djurgårdens in de derde rode van de vorige Champions League-editie. Tijdens de heenwedstrijd in Zweden wisten beide ploegen elkaar in evenwicht te houden door 2-2 gelijk te spelen.

Return

Voor de return nam Moggi contact op met Pairetto, die destijds vice-president was van de scheidsrechterscommissie van de UEFA. Moggi vroeg aan Pairetto om een bepaalde scheidsrechter voor het duel aan te wijzen. Juventus won de return met 4-1 en plaatste zich voor de groepsfase van het miljoenenbal.

Moggi weigert commentaar te geven op de gepubliceerde telefoongesprekken. Pairetto laat tegenover Gazetta weten het bedroevend te vinden dat de gesprekken "volledig verkeerd geïnterpreteerd zijn. Ik heb vaak in contact gestaan met officials van verschillende clubs. Ik heb het werk van de scheidsrechters altijd verdedigd."
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_37577595
Wat de is Gazetta??????????????????????????????????????????// (lijkt wel voetbalzone spelling joh)

Kleine dingen nog MONTANA:

- Return coppa is 11 mei, niet 10 mei (UEFA cup finale avond)
- Messina is al exit.

En dank voor het niet vermelden van die provincieclub uit Rome in de topictitel
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_37577694
Inter riep toen ook al iets met scheidsrechters en Juve....

Kregen ze geloof ik toen geen boete
Figo was geloof ik 1 van de spelers die dat zei.
pi_37577824
De laatste loodje?
pi_37577875
Moet vast Het laatste loodje zijn.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:18:58 #7
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37578041
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:04 schreef DIGGER het volgende:
Wat de is Gazetta??????????????????????????????????????????// (lijkt wel voetbalzone spelling joh)

Kleine dingen nog MONTANA:

- Return coppa is 11 mei, niet 10 mei (UEFA cup finale avond)
- Messina is al exit.

En dank voor het niet vermelden van die provincieclub uit Rome in de topictitel
Bericht komt van Nu.nl (niet mijn fout dus) en die andere twee punten had ik moeten weten, stond volgens mij ook in het vorige topic. Alle mogelijke TT's met Lazio hadden we al gehad, nu maar eens een neutrale.

P.S. Ga jij trouwens nog wedstrijden van Italië bezoeken op het WK?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:19:43 #8
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_37578063
Voor de CL wordt het nog spannend. Fiorentina moet thuis tegen Reggina en uit naar Chievo, Roma thuis tegen Treviso en naar Milan.

Hopelijk kan Milan de laatste speeldag nog kampioen worden en zal dan dus moeten winnen van Roma. Bovendien is met een beetje geluk CHievo al verzekerd van Europees voetbal na zondag en kunnen ze tegen ons rustig aandoen.

Overigens zal het stadion in Verona met dank aan onze vrienden bij Hellas die alle kaarten opkopen net als vorig jaar paars zijn (toen laatste uitwedstrijd om lijfsbehoud).

In principe dus zondag winnen en dan zou het niet meer mis mogen gaan! Al vertrouw ik die Calabresi niet.
pi_37578113
Fiorentina moet gewoon de CL in !
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:21:57 #10
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37578131
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:12 schreef Radegast het volgende:
De laatste loodje?
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:13 schreef the_legend_killer het volgende:
Moet vast Het laatste loodje zijn.
Moet "De laatste loodjes..." zijn, maar paste niet. Staat nu wel vaag, dus een mod moet even in actie komen.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:26:59 #11
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37578290
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Fiorentina moet gewoon de CL in !
En dan Ajax loten in de voorronde.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_37578303
Hup Viola !

De CL in
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_37578326
AS Roma de CL in graag!
pi_37578359
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:21 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

[..]

Moet "De laatste loodjes..." zijn, maar paste niet. Staat nu wel vaag, dus een mod moet even in actie komen.
Ja die optie kan ook
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:26 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

En dan Ajax loten in de voorronde.
Ja Toni nekt Ajax !
Ik zie het al in de krant staan.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:30:06 #15
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37578394
Uit Het grote AFC Ajax-topic #353: Nog 1 finale te gaan :
quote:
Hoe Moggi Ajax en Koeman erin luisde bij transfer Ibrahimovic

AMSTERDAM, 5 mei 2006 14:30 - Het schandaal rond Juve-directeur Luciano Moggi strekt zich nu zelfs uit naar Amsterdam. Uit afgetapte telefoongesprekken blijkt dat hij twee jaar geleden gedetailleerde instructies heeft verstrekt aan Zlatan Ibrahimovic hoe hij het beste bij Ajax kon wegkomen.

De Italiaan kwam met een uiterst geraffineerd scenario vol intriges. Hij vertelde de Zweed dat hij veel irritatie moest opwekken bij de technische staf, door bijvoorbeeld te laat te komen voor wedstrijden en trainingen te missen. Verder moest Ibrahimovic klagen dat Nederlandse spelers bevoordeeld werden ten opzichte van buitenlanders. Kortom, hij moest volgens Moggi net zo lang zeuren en zuigen tot hij zich zo onmogelijk had gemaakt in Amsterdam dat Ajax hem tegen een redelijk bod wilde laten gaan.

Uiteindelijk verkocht Ajax Ibrahimovic aan Juve, na een periode met inderdaad ergernissen en ergernisjes. Dat dit echter het resultaat was van een ingefluisterd scenario moet voor Ajax als een schok komen.

In hoeverre zijn Nederlandse zaakwaarnemer Mino Raiola hierin een rol heeft gespeeld is nog niet duidelijk. Duidelijk was wel dat Ronald Koeman, destijds nog Ajax-coach, zich wild ergerde aan het gedrag van Ibrahimovic en vooral ook Raiola. Nu blijkt dus dat Koeman er op zijn Hollands gezegd gewoon is 'ingeluisd'.
pi_37578572
Lekker die verhalen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 mei 2006 @ 15:52:23 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37579011
zet juve terug naar de serie C
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_37579064
Borisz

pi_37580020
tvp
pi_37580066
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bericht komt van Nu.nl (niet mijn fout dus) en die andere twee punten had ik moeten weten, stond volgens mij ook in het vorige topic. Alle mogelijke TT's met Lazio hadden we al gehad, nu maar eens een neutrale.

P.S. Ga jij trouwens nog wedstrijden van Italië bezoeken op het WK?
Ja ik kan aan de schrijfstjl wel zien dat het bericht niet van jou af kwam, maar elke Italie kenner weet dat het Gazzetta is.

Ik heb helaas ondanks via diverse wegen aanvragen geen kaarten voor wedstrijden van Italie, maar ik denk dat ik de 17e wel ff naar Kaiserslautern afzak, tis dan toch weekend.

En als het goed is komen er volgende week al wat Italiaanse vlagen vanaf Shipmate mijn kant op, kunnen we wat huizen een beter aanzien geven dan met die oranje meuk.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:36:25 #21
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37580300
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 16:28 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ja ik kan aan de schrijfstjl wel zien dat het bericht niet van jou af kwam, maar elke Italie kenner weet dat het Gazzetta is.
Zo, die kan ik ook in mijn zak steken.
quote:
Ik heb helaas ondanks via diverse wegen aanvragen geen kaarten voor wedstrijden van Italie, maar ik denk dat ik de 17e wel ff naar Kaiserslautern afzak, tis dan toch weekend.

En als het goed is komen er volgende week al wat Italiaanse vlagen vanaf Shipmate mijn kant op, kunnen we wat huizen een beter aanzien geven dan met die oranje meuk.
Komend WK ben ik ook Italië-supporter, sinds San Marco heb ik niets meer met Oranje.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 20:39:15 #22
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_37585756
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:27 schreef Radegast het volgende:
AS Roma de CL in graag!
Oh nee! Ik wil nog wel een ontmoeting in de UEFA-cup.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 20:40:14 #23
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_37585786
quote:
Walgelijk.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:05:02 #24
121310 venomsnake
El Saltador
pi_37628547
Juventus - Palermo gaat beginnen.
Ik hoop echt dat Juve punten laat liggen. bagger club. stelletje naaiers.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 7 mei 2006 @ 15:30:06 #25
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_37629188
Fiorentina 1-0 voor....virtueel in CL!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')