abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:37:31 #1
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_37572908
Wat heeft vijftig jaar televisie in Nederland teweeggebracht? Dat is vraag die Sonja Barend, negen weken lang, zal proberen te beantwoorden met tal van gasten die toen en nu voor en achter de schermen actief waren en zijn. Van de cameraman bij een zeer aangrijpende gebeurtenis tot de presentator die de grens van het (on)mogelijke opzoekt en de programmamaker die een grote politieke commotie veroorzaakte. Vijftig jaar televisie. Vanuit de Rode Hoed. Met de presentatrice wier voornaam alleen al een tv-begrip is: ‘Sonja’. Vanaf 4 november bij de VARA op Nederland 1.
quote:
Iedereen kijkt er naar en praat er over. Het is een prachtig medium. Een amusementsmachine. Een zap-bak. Een venster op de wereld. Een luimakend fenomeen. Een treurbuis. De mooiste uitvinding ooit. Maar wat is de afgelopen jaren het effect geweest van die talloze programma’s die ontroerden, verrasten, verbeeldden, schokten, onthulden of amuseerden?

Sonja Barend: ‘We gaan aan de hand van fragmenten kijken naar de verandering van ons gedrag ten opzichte van elkaar, de manier waarop we met geweld en criminaliteit, sex en taboes omgaan. De televisie als hulp bij de liefde, de geboorte, het opvoeden, de echtscheiding, leven en dood. De gasten die worden uitgenodigd in De Rode Hoed zijn de collega’s uit het vak die die programma’s maakten en de mensen die in die memorabele uitzendingen te gast waren. Hoe kijken zij terug op wat toen gebeurde? In welke mate heeft het hun leven of de samenleving beïnvloed?’

De televisiegeschiedenis die Sonja Barend zelf heeft geschreven blijft daarbij uiteraard niet onbesproken.

Sonja Barend: ‘Precies veertig jaar heb ik in mijn programma’s met mensen gepraat over wat er in het dagelijks leven gebeurde en vaak over wat zich in hun persoonlijk leven afspeelde. Dikwijls waren dat onderwerpen die tot dan toe niet gemakkelijk in grotere kring en zeker niet op de televisie werden besproken. Soms veroorzaakte dat enorme commotie, die ons nu als we terugkijken misschien wel verbaast. Na al die honderden programma’s is het een mooi moment om te onderzoeken of en in welke mate wij iets hebben bijgedragen aan een ruimere blik door het verleggen van grenzen.’

‘Sonja’, vanaf 4 november 2006 om 22.00 uur op zaterdag bij de VARA op Nederland 1.
Bron

Dat lijkt mij erg leuk Good old Sonja weer back
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:39:36 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37572967
Nog maar een half jaar wachten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:41:44 #3
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_37573035
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nog maar een half jaar wachten.
Lekker op de zaterdagavond..Een half jaartje nog klopt
pi_37573046
Als het zover is is de programering toch weer omgegooid en zal het wel vervallen
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:43:16 #5
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_37573140
Of Sonja haalt het niet, ze is ook niet meer 1 van de jongste.

Niet dat ik dat wil
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 mei 2006 @ 22:56:38 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_37590298
Kick hem ter zijner tijd maar omhoog

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 5 mei 2006 @ 22:57:27 #8
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_37590331
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:56 schreef tong80 het volgende:
Kick hem ter zijner tijd maar omhoog

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')