abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37551185
Ik heb een vrij simpel rolgordijn, bevestigd aan het plafond. Volgens de gebruiksaanwijzing kan dit prima.

Ik kan helaas geen gebruiksaanwijzing vinden op internet om te laten zien, hoe het werkt. Maar in het kort komt het er op neer dat aan beide kanten de houder aan het plafond is bevestigd. Rechts is dit een houder met een piefje, wat je in het rolgordijn steekt. Vervolgens kan je het rolgordijn links in de houder klikken.
Helaas is dit kliksysteem op een of andere manier uitgelubberd, en komt elke keer als ik het rolgordijn naar beneden doe, het rolgordijn naar beneden zetten.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht eerst dat de beide houders te ver uit elkaar zijn geplaatst, en dat het daardoor makkelijk losschiet, maar dat blijkt niet het geval te zijn, het is gewoon een beetje lam.

Alvast bedankt!
pi_37551487
als t kliksysteem "uitgelubberd" us, miss een nieuw kliksysteemplje halen?
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_37551659
Ik weet niet precies hoe het systeem werkt, maar kan je er misschien iets van papier tussenstoppen, zodat het wat vaster zit?
pi_37552293
je zou natuurlijk kunnen kijken of je de afmetingen tussen het "klikding" en waar hij aan de andere kant vast zit, niet veel groter is dan het rolgordijn zelf
Gewoon, omdat het kan.
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:38:07 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37553315
Zonder foto's wordt hte erg lastig iets zinnigs te zeggen Ieniminie...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_37554874
Zo, ik heb even foto's gemaakt, dus bij deze:
Hier hangt het rolgordijn erin. Misschien lijkt het alsof er teveel ruimte is, maar dat is dus niet zo. Het kost zelfs moeite om het gordijn er tussen te krijgen (dat is normaal)
Met het gordijn er nog in (verwarmingsbuizen een beetje in de weg voor goede foto)

Dat witte dingetje in het midden zou dus het gordijn moeten vasthouden, op zo'n manier dat het wel rond kan draaien. Als je het rolgordijn tegen het kozijn bevestigd, zit de opening daarvan niet aan de onderkant, dan scheelt natuurlijk een hoop problemen, maar volgens de gebruiksaanwijzing moet dit ook kunnen. Helaas lijkt het dus net of dat witte dingetje is uitgelubberd ofzo...

Misschien heeft iemand er ervaring mee en weet een goede oplossing?
pi_37555384
Hoi Ieneminie,

Logisch dat het rolgordijn eruit kukelt! De opening van het 'witte dingetje' staat naar beneden joh!
Als het goed is kun je dat witte dingetje lospielen en omdraaien...
Probeer het even zou ik zeggen.

Succes!
pi_37555437
Oh ja... volgens mij kun je het ook een kwart draaien. Dus of helemaal draaien (180 graden) of een kwart.
Als de opening maar niet naar beneden wijst, daar waar de druk (lees: gewicht) van het rolgordijn op drukt!
pi_37555649
eeh, ja dat heb ik dus net al gezegd, dat klopt dat die opening aan de onderkant zit. zo moet het volgens de gebruiksaanwijzing. Hij kan zelfs niet anders!
(en ja, dat is stom, helemaal mee eens! maar ja dat is niet iets waar je op let als je een hardstikke duur rolgordijn koopt, je gaat er vanuit dat het goed is.)
pi_37555940
ik zou kunnen proberen dat ding er andersom in te doen (als ik m eruit kan krijgen, dat lukt nu nog ff niet) maar hoe krijg je de rol er dan nog in?

Nou, mtet behulp van grof geweld is het gelukt! Iig bedankt voor de tip!

(* ieneminie gaat nooit meer gebruiksaanwijzingen volgen)

[ Bericht 34% gewijzigd door Ieneminie op 04-05-2006 20:59:39 (jaa, gelukt!) ]
pi_37556018
ja, dat ding zit op z'n kop :-0
omdraaien dus... en het rolgordijn er vanaf boven in laten vallen
pi_37556116
Dank Xcalibur,
Dat bedoelde ik... dat witte dingetje omdraaien. Moet lukken met wat 'gepiel'.
pi_37556172
jep gelukt dus... Bedankt voor de geestelijke ondersteuning!
Voor het eerst een eigen huis brengt toch wat stress mee, als je niet kan klussen!
pi_37556278
pi_37556580
pi_37613404
Dat witte dingetje kun je er gewoon uithalen en het een kwartslag draaien hierna kun je hem er weer in klikken en zal hij niet meer naar beneden komen of je moet extreem hard trekken.
Dat witte dingetje moet je een klein stukje naar beneden duwen met behulp van een schroevendraaier en daarna na het een kwartslag gedraaid te hebben weer tussen de opstaande randjes duwen en dan naar achteren vast duween, hierna kun je je rolgordijn weer vastmaken, op de manier zoals het nu zit zal het nooit van zijn leven werken.
pi_37613517
@klipper, het was al gelukt hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')