abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37549057
Stel dat de gemeente besluit een wijk te willen slopen maar het gaat hier om koopwoningen.
Hoe gaat men dan te werk?

Je kan moeilijk die mensen eruit zetten ze hebben immers het pand gekocht.
Koopt de gemeente de huizen af oid of wachten ze gewoon ellenlang tot alle eigenaren de pijp uit zijn?

Ik moest er opeens aan denken en heb eigenlijk nooit ergens gehoord hoe zoiets zit.

Iemand een idee?
Profiel opgeheven.
pi_37549088
Die eigenaren worden inderdaad uitgekocht.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_37549103
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die eigenaren worden inderdaad uitgekocht.
Maar hoe bepaalt men de waarde?
Een onafhankelijke taxateur of krijgt men gewoon een willekeurig bedrag dat in de ogen van de gemeente rechtvaardig is?
Profiel opgeheven.
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:47:46 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37549168
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:45 schreef Bierie het volgende:

[..]

Een onafhankelijke taxateur of krijgt men gewoon een willekeurig bedrag dat in de ogen van de gemeente rechtvaardig is?
Dat is in principe het beginbod. Als daar niet op ingegaan wordt wordt de rest van het circus in werking gesteld. Over hoe dat kan lopen kun je bijvoorbeeld zien bij de koopflats in maastricht naast de a2 die gesloopt moeten worden.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sloop+flat+a2+maastricht&meta=
Vampire Romance O+
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:49:38 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_37549235
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:45 schreef Bierie het volgende:

[..]

Hmm... volgens mij word je er nooit slechter van als de gemeente je probeert uit te kopen. Tenminste bij huurwoning wordt ook altijd grof geld gegeven...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_37549733
Volgens mij heeft de gemeente altijd het recht om grond te claimen.
Het lijkt mij toch wel voor de hand dat een taxatuur de waarde van het pand komt opmeten, maar je bent als huisbezitter volgens mij altijd verplicht om weg te gaan...
pi_37550604
Zo lang mogelijk blijven zitten in ieder geval en niet het eerste bod accepteren
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:10:22 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37551195
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:07 schreef bellerophon81 het volgende:
Volgens mij heeft de gemeente altijd het recht om grond te claimen.
Het lijkt mij toch wel voor de hand dat een taxatuur de waarde van het pand komt opmeten, maar je bent als huisbezitter volgens mij altijd verplicht om weg te gaan...
Behalve als het eigen grond is. Ik heb het huis gekocht met grond. Als de gemeente mijn huis weg zou willen hebben dan mogen ze erg diep in de buidel tasten, als ik al weg ga.

Ik vraag me af of ze me kunnen dwingen indien ik niet wil verkopen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:10:48 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37551205
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Behalve als het eigen grond is. Ik heb het huis gekocht met grond. Als de gemeente mijn huis weg zou willen hebben dan mogen ze erg diep in de buidel tasten, als ik al weg ga.

ja
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_37551802
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Uiteindelijk kunnen ze je onteigenen, je krijgt dan een vastgestelde prijs voor hetgeen je verplicht moet verlaten
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:20:36 #11
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_37554740
voordat je gaat onteigenen ben je wel een paar jaar verder en dit gaat zeker niet zonder slag of stoot. Over het algemeen kom je er als eigenaar wel goed vanaf tenzij je eigenwijs de hele procedure gaat afwachten en uiteindelijk het oordeel van de rechter afwacht.

De mensen die b.v. op of naast het trace van de betuwe route woonden kregen vaak een berg geld mee + een stuk grond in de buurt van het trace zonder beperkingen.

* Gumtree heeft een tijdje onteigeningen gedaan, en leuk werk is het zeker niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')