Maar hoe bepaalt men de waarde?quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die eigenaren worden inderdaad uitgekocht.
Dat is in principe het beginbod. Als daar niet op ingegaan wordt wordt de rest van het circus in werking gesteld. Over hoe dat kan lopen kun je bijvoorbeeld zien bij de koopflats in maastricht naast de a2 die gesloopt moeten worden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:45 schreef Bierie het volgende:
[..]
Maar hoe bepaalt men de waarde?
Een onafhankelijke taxateur of krijgt men gewoon een willekeurig bedrag dat in de ogen van de gemeente rechtvaardig is?
Hmm... volgens mij word je er nooit slechter van als de gemeente je probeert uit te kopen. Tenminste bij huurwoning wordt ook altijd grof geld gegeven...quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:45 schreef Bierie het volgende:
[..]
Maar hoe bepaalt men de waarde?
Een onafhankelijke taxateur of krijgt men gewoon een willekeurig bedrag dat in de ogen van de gemeente rechtvaardig is?
Behalve als het eigen grond is. Ik heb het huis gekocht met grond. Als de gemeente mijn huis weg zou willen hebben dan mogen ze erg diep in de buidel tasten, als ik al weg ga.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:07 schreef bellerophon81 het volgende:
Volgens mij heeft de gemeente altijd het recht om grond te claimen.
Het lijkt mij toch wel voor de hand dat een taxatuur de waarde van het pand komt opmeten, maar je bent als huisbezitter volgens mij altijd verplicht om weg te gaan...
jaquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Behalve als het eigen grond is. Ik heb het huis gekocht met grond. Als de gemeente mijn huis weg zou willen hebben dan mogen ze erg diep in de buidel tasten, als ik al weg ga.
Ik vraag me af of ze me kunnen dwingen indien ik niet wil verkopen.
Uiteindelijk kunnen ze je onteigenen, je krijgt dan een vastgestelde prijs voor hetgeen je verplicht moet verlatenquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Behalve als het eigen grond is. Ik heb het huis gekocht met grond. Als de gemeente mijn huis weg zou willen hebben dan mogen ze erg diep in de buidel tasten, als ik al weg ga.
Ik vraag me af of ze me kunnen dwingen indien ik niet wil verkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |