Idd marktkooplui en eigenaren ed. moeten soms met zulke dan niet grotere bedragen over straat.quote:
Nog nooit een auto ofzo gekocht?quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:34 schreef danos het volgende:
denk toch eens na fokkers, welke personen in Nederland hebben zulke grote bedrag cash bij zich? Dat zijn de campers en de moslims, en laat dat nou twee groepen zijn waarvan ik weet dat ze het geld niet op een eerlijke manier hebben verdient en waar ik alleen maar last van heb.
Dus hou ik het lekker zelf, ga naar het reisbureau en boek een lekker reisje naar de Seychellen
Mijn broer heeft toen hij 15 was ofzo een portemonne met 10000 gulden gevonden voor een electronicazaak. Bij de politie gemeld, en later kwam een of andere rare kerel (die zich wel kon identificeren als de eigenaar) hem ophalen, die gast leek niet eens echt blij/dankbaar te zijn dat z'n geld terug was. M'n broer zou het niet opnieuw bij de politie melden zegt 'ie.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:12 schreef _Liquid_ het volgende:
Nee, ik heb dat niet gevonden en ook niemand die ik ken.
Maar stel, je vindt dit, er is niemand in de buurt.... hou je deze dan? Breng je hem naar de politie? Geef je het geld aan een goed doel?
Edit:
TS hoort natuurlijk te beginnen.
Noem me asociaal maar ik zou hem houden.. als iemand niet goed ermee om kan gaan..tsja.. en sowieso, volgens mij zit dit een beetje in de aard van de mens.. 5000 euro is een groot bedrag en moet je best ff voor werken.
Als het een klein bedrag was en de eigenaar niet te achterhalen was, zou ik het in m'n zak steken. Bij 5000 Euro zou ik wel naar de politie stappen. Waarom ? Omdat zoiets mij net zogoed zou kunnen overkomen en ik daarna eigenlijk geen poot meer heb om op te staan als een ander er met mijn spullen vandoor gaat. Voor een relatief klein bedrag, tot pak 'm beet 50 euro en zonder gegevens van de eigenaar, zou ik die moeite niet nemen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:12 schreef _Liquid_ het volgende:
TS hoort natuurlijk te beginnen.
Noem me asociaal maar ik zou hem houden.. als iemand niet goed ermee om kan gaan..tsja.. en sowieso, volgens mij zit dit een beetje in de aard van de mens.. 5000 euro is een groot bedrag en moet je best ff voor werken.
Want zo doen ze dat in AMERIKA he!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:46 schreef StefanP het volgende:
Wat een paupers hiero. Die portemonnaie incl. het geld is niet van jou, je brengt het dan ook maar lekker naar het politiebureau. Als je 5000 euro ZONDER portemonnaie vindt, dan houd je het voor mijn part maar, maar niet met een portemonnaie er omheen.
En vooral in AMERIKA!quote:En men vraagt zich af waarom NL tegenwoordig een land met asocialen is. Elk land waar ik kom is men vriendelijker en behulpzamer.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Er lopen vrij weinig mensen tegenwoordig nog met 5000 euro contant op zak. Je kan voor grote uitgaven tegenwoordig overal pinnen of je creditcard voor gebruiken. Ik zou het dus ook duidelijk houden. Of iig eerst checken van wie het is. Zit als het goed is een legitimatie in. Als het van een of andere pauper of buitenlander is hou ik het zeker. Is het een zakenman dan bel ik hem op en zeg dat ik zijn portomonnee zonder inhoud heb gevondenquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:34 schreef danos het volgende:
denk toch eens na fokkers, welke personen in Nederland hebben zulke grote bedrag cash bij zich? Dat zijn de campers en de moslims, en laat dat nou twee groepen zijn waarvan ik weet dat ze het geld niet op een eerlijke manier hebben verdient en waar ik alleen maar last van heb.
Dus hou ik het lekker zelf, ga naar het reisbureau en boek een lekker reisje naar de Seychellen
*eens*quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:17 schreef HeatWave het volgende:
tja, als er een adres in de portemonnaie zit zou ik er toch wel mee zitten als ik het zou houden.
Maar zo niet, kassa.
Hequote:
quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:14 schreef Mobster273 het volgende:
ik hoop dat ik het naar een politiebureau zal brengen, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik me zou kunnen inhouden
Of was je hem alweer vergeten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |