abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:48:41 #51
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37541686
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
Elke telefoon heeft een EMEI nummer dat niet gebonden is aan de simkaart maar aan het toestel. Maw, als je de simkaart vervangt heeft de telefoon wel een ander nummer, maar het EMEI nr blijft hetzelfde en wordt op de achtergrond volgens mij ook altijd meegezonden. Dat EMEI nummer is te achterhalen en krijg je meegeleverd als je een telefoon koopt (tenminste, bij mijn prepaid pakketjes zat er ook altijd een kaartje bij waarop dat EMEI nummer stond).

Dus om maar heel duidelijk op jouw vraag antwoord te geven. Je kunt je eigen sim kaartje wel in de telefoon stoppen, maar als je gaat bellen wordt nog steeds het EMEI nr van de telefoon meegezonden. Als de eigenaar aangifte heeft gedaan bij de politie kunnen ze dat EMEI nr achterhalen, en sms bommen gaan sturen naar de telefoon die jij nu hebt. Dan kun je er ook niet echt meer mee bellen he, als je constant maar smsjes krijgt.

Daarnaast, als het EMEI nr bekend is dan is volgens mij ook bekend (als de rm-eigenaar de 1e eigenaar was van het toestel) welk mobiel nummer daar eigenlijk bij hoort, en ook aan welk mobiel nummer (das t jouwe TS) de telefoon nu gekoppeld is. Als jij een abbo hebt, of een prepaid pakketje hebt laten registreren dan zijn jouw gegevens aan de hand van jouw mobiel nr te achterhalen, en leg dan nog maar eens uit hoe het kan dat jij met een telefoon belt die een EMEI nr heeft dat niet bij jouw originele pakket hoort, maar dat dat EMEI nr toevallig wel overeenkomt met de telefoon waarvan iemand aangifte heeft gedaan...

Je bent trouwens wel een ontzettende lame-ass.
kijk, aan jou antwoord heb ik iets....

maar op die manier kan je iemand naaien toch ??

wat nou als ik in de winkel een telefoon heb gekocht. Een jaar later wil ik een nieuwe en ik besluit hem te verkopen aan bijv. de buurman...

vervolgens krijg ik 3 maanden later ruzie met de buurman. Ik ga naar de politie en ik meld daar dat mijn telefoon met EMEI nummer blabla gestolen is. Vervolgens komt de politie bij de buurman uit, die zegt dat ie de telefoon van mij heeft gekocht. Ik beweer van niet. Wat dan ?
pi_37541695
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:47 schreef EsDe het volgende:

[..]

Onzin. als het een toestel betreft wat als pre-paid gekocht is staat er niks nada noppes geregistreerd wat ook maar enig verband kán leggen naar het betreffende toestel. bij een abbonement zou dit toestel eventueel herkenbaar zijn als deze verzekerd is.... deze kans acht ik nihil, en de kans dat er daadwerkelijk moeite gedaan gaat worden om hem op te sporen acht ik ook nihil.
Imei nummer is zowiezo bij de eigenaar bekend (als hij zijn spullen tenminste niet heeft weg gegooid).
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:49:29 #53
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_37541713
hahahaha TS, bij deze een smsbom gegund
pi_37541746
Wat voor telefoon is het? En wat voor kaart zit er in?
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:50:27 #55
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37541749
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:47 schreef EsDe het volgende:

[..]

Onzin. als het een toestel betreft wat als pre-paid gekocht is staat er niks nada noppes geregistreerd wat ook maar enig verband kán leggen naar het betreffende toestel. bij een abbonement zou dit toestel eventueel herkenbaar zijn als deze verzekerd is.... deze kans acht ik nihil, en de kans dat er daadwerkelijk moeite gedaan gaat worden om hem op te sporen acht ik ook nihil.
Een toestel heeft meer registratienummers dan alleen het telefoonnummer en die staan ook op briefjes in de verpakking vermeldt, dus de eigenaar kan deze bij aangifte vermelden. Verder stuurt het toestel deze nummers ook mee naar het netwerk en kan zo perfect worden opgespoord.

--edit:

oh, "onzin" roepen als je iets niet weet is zó kleuterachtig
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:51:05 #56
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37541779
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:50 schreef Wolter het volgende:
Wat voor telefoon is het? En wat voor kaart zit er in?
sony ericcson k750 - T-Mobile

zit nog een mooi kaartje van 1 GB in ook
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:51:05 #57
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_37541781
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:48 schreef SqueaK het volgende:

[..]

kijk, aan jou antwoord heb ik iets....

maar op die manier kan je iemand naaien toch ??

wat nou als ik in de winkel een telefoon heb gekocht. Een jaar later wil ik een nieuwe en ik besluit hem te verkopen aan bijv. de buurman...

vervolgens krijg ik 3 maanden later ruzie met de buurman. Ik ga naar de politie en ik meld daar dat mijn telefoon met EMEI nummer blabla gestolen is. Vervolgens komt de politie bij de buurman uit, die zegt dat ie de telefoon van mij heeft gekocht. Ik beweer van niet. Wat dan ?
Er moet ergens een hele dikke kronkel in jouw brein zitten....
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:52:49 #58
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37541843
als TS het simkaartje er gewoon uittrekt en wegflikkert heeft de politie geen ruk aan het imei nummer. zo'n bombardement van SMSje's oid. kan alleen uitgevoerd worden als de combinatie van simkaart en het imei nummer bekend is

Quote: "Het onderzoek moet inzicht verschaffen in de mogelijkheid om in Nederland (gestolen) mobiele telefoons te blokkeren door middel van de koppeling van IMEI-nummers van de telefoon en het nummer van de SIM-kaart."

Bron:

http://www.security.nl/ar(...)ke_IMEI-nummers.html

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:55:30 #59
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37541921
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:52 schreef EsDe het volgende:
als TS het simkaartje er gewoon uittrekt en wegflikkert heeft de politie geen ruk aan het imei nummer. zo'n bombardement van SMSje's oid. kan alleen uitgevoerd worden als de combinatie van simkaart en het imei nummer bekend is
ja dat dacht ik ook...

want anders kun je iemand heel makkelijk naaien...
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:57:37 #60
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37541991
quote:

Quote: "Het onderzoek moet inzicht verschaffen in de mogelijkheid om in Nederland (gestolen) mobiele telefoons te blokkeren door middel van de koppeling van IMEI-nummers van de telefoon en het nummer van de SIM-kaart."

Bron:

SMS bombardementen werken gewoon op IMEI:

http://www.yunu-imei.nl/tekst60.html
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 12:58:48 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_37542029
quote:

Bron:

Dus alle mensen die van die sms-bommen krijgen, krijgen die omdat ze zo stom zijn om met een gestolen telefoon met hetzelfde nummer te blijven bellen...? Als ik een telefoon zou stelen/vinden en ik zou zo verneukt zijn om daar geen moeite mee te hebben om er ook mee te bellen, dan zou ik wel met een ander nr gaan bellen, ipv met het nr dat er inzat. De rechtmatige eigenaar gaat natuurlijk ook naar zijn eigen telefoon bellen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_37542081
quote:

Bron:

Euh, ja, echter kan de politie bij de verschillende providers nagaan welk imei nummer momenteel welke simkaart gebruiken. Ik heb een tijdje geleden bij T-Mobile gewerkt (in de ICT) en daar heb ik met eigen ogen gezien dat dit mogelijk is (nadat een of andere lame ass een foon van een collega had "gevonden" en er toen een week zich weer aanmelden met een andere T-Mob sim..

Dus TS: die gegevens worden aan niemand verstrekt, alleen aan de politie als deze hiervoor een bevel uitzetten.

Ennuh, dat je het uberhaupt overweegt... bel iig ALLE tien die mensen op en leg het probleem voort... geen reactie?Stuur dan nog eens een groep SMS en tsja, anders zou ik een half jaartje wachten en hem DAARNA pas in gebruik nemen. Echter... ik denk dat met zi'n handy foontje+ 1 gb mem.card erin dat de eigenaar heus wel moeite zal doen om zijn foon terug te vinden hoor...

Kortom: Laat je hart spreken en doe wat je zelf ook fijn zou vinden dat een andere zou doen als jij je foon verloor...
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:00:45 #63
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37542088
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:57 schreef Flurry het volgende:

[..]

SMS bombardementen werken gewoon op IMEI:

http://www.yunu-imei.nl/tekst60.html
oja, heb het zelf ook even opgezocht, kwam hier uit: http://www.bellen.com/nl/gsm_imei/yunuimei.asp?taal=nl&land=nl

Quote: De politie heeft Imei nodig om op een nieuwe simkaart in een gestolen GSM een SMS-bombardement af te vuren.

Dus het is wel mogelijk... ik dacht dat het alleen kon wanneer het oude simkaartje nog gebruikt zou worden.. niet dus (Best leerzaam dit fok! )

maar TS, dan is het gewoon simpel: Neem de gok als je hem wilt houden dat de eigenaar zijn IMEI niet heeft opgeschreven, en er is niks aan de hand.... of de eigenaar weet wel zijn IMEI te achterhalen, doet daadwerkelijk aangifte, en tja, dan zit je SMS box binnen no-time vol
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37542204
Ik mag hopen dat de TS de komende weken last krijgt van een terugwerkend karma en heel veel dingen kwijtraakt die vervolgens door andere mensen doorverkocht worden.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:06:38 #65
146219 exterona
Feestbeest
pi_37542262
TS wil alleen weten of hij te naaien is als hij de telefoon houdt of verkoopt. Hij komt hier niet om te discussiëren over wat hij wel of niet moet doen dat heeft hij al bepaald.
Ja, je kunt de telefoon zonder problemen houden als je de simkaart er uit haalt. Doe lekker waar je zin in hebt en flikker op met je topics.
pi_37542321
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:06 schreef exterona het volgende:
TS wil alleen weten of hij te naaien is als hij de telefoon houdt of verkoopt. Hij komt hier niet om te discussiëren over wat hij wel of niet moet doen dat heeft hij al bepaald.
Ja, en ik kom hier alleen maar om te zeggen dat ik het een naaistreek vind om een gevonden telefoon te verkopen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:08:30 #67
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37542330
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:00 schreef EsDe het volgende:

maar TS, dan is het gewoon simpel: Neem de gok als je hem wilt houden dat de eigenaar zijn IMEI niet heeft opgeschreven, en er is niks aan de hand.... of de eigenaar weet wel zijn IMEI te achterhalen, doet daadwerkelijk aangifte, en tja, dan zit je SMS box binnen no-time vol
die gok wil ik best nemen... als ik een sms bombardement krijg, dan heb ik pech gehad...

ik wil gewoon een andere sim kaart erin kunnen doen en bellen.... en niet achterhaald kunnen worden...

maar ik begrijp dat als ik mijn sim kaart erin doe, en er mee bel, ik gekoppeld wordt aan het IMEI nummer...

zo kan men bij de provider zien dat ik de telefoon gestolen heb omdat het IMEI nummer van de gestolen telefoon aan mijn SIM kaart is gekoppeld...
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:09:47 #68
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_37542378
Wie heeft hier zn imei nr liggen incase dat ie zn telefoon kwijt raakt?

nou?

bijna niemand.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_37542436
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:09 schreef Robbiej het volgende:

nou?

bijna niemand.
Euh ja, ik. Bij de verzekeringspapieren en bonnetjes van apparaten. En als je geregistreerd bent bij een Belcompanywinkel o.i.d. kun je daar ook heen om je imei nummer te vragen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:11:24 #70
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37542438
quote:

nou?

bijna niemand.
net direct even opgezocht en genoteerd, voor het geval zo'n smerige hufter als TS 'm een keer in handen krijgt
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:11:49 #71
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_37542450
quote:

nou?

bijna niemand.
Ik, dat heb je nl nodig voor de GSM-verzekering (althans ik voor de mijne)...
  Donald Duck held donderdag 4 mei 2006 @ 13:11:54 #72
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37542452
quote:

nou?

bijna niemand.
dat staat vermeld in de papieren die je bij de GSM krijgt. En het is makkelijk op te vragen door *#06# in te drukken. Dus iedereen kan dat met gemak bij de hand hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:13:32 #73
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37542520
kortom,

ik kan hoogstens een SMS bom krijgen als ik mijn SIM kaart erin stop ?

niet dat ze me op welke manier dan ook kunnen traceren ?
  Donald Duck held donderdag 4 mei 2006 @ 13:16:14 #74
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37542628
als ze willen kunnen ze je locatie achterhalen tot op enkele tientallen meters nauwkeurig. want dat kan met gsm's.
maar die moeite gaan ze niet nemen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:16:20 #75
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_37542632
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:13 schreef SqueaK het volgende:
kortom,

ik kan hoogstens een SMS bom krijgen als ik mijn SIM kaart erin stop ?

niet dat ze me op welke manier dan ook kunnen traceren ?
De moeite die ze er voor moeten doen?
nee. is het prepaid of abbo wat er in zit?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')