abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:14:47 #1
148180 Gummybear
Lief, liever, liefst...
pi_37536805
Ik werk al zo;n 7 jaar in een leuk restaurantje --> ooit begonnen als afwasser, nu in de bediening.

Nu is het wel een heel leuk restaurant met lekker eten en een leuke sfeer, maar er gaat me toch soms wat dingen mis....dat ligt grotendeels aan de baas die niet zo slimpies is...

Ik zal eens iets noemen:
Het hele restaurant bomvol, gaat ineens de frisdrankautomaat kapot... heel fijn, na 5 kratten gesjouwd te hebben met (lauwe) frisdrankflessen komt er geen bier meer uit de tap.. Ja...de biertank is leeg. en NEE ze komen geen nieuwe tank meer aansluiten...
Dus iedereen klagen en wij maar rennen! Heel fijn...

Het is er evengoed wel leuk werken hoor, je mag altijd eten en na t werk nog wat drinken enzow.. en leuke collega's (alleen maar jongeren)

Wie maakt er nog meer van zulke dingen mee?
pi_37537236
Leuk is ook altijd als het stampensdruk is de biefstukken op zijn en de kok doodleuk verteld dat de biefstukken nog in bevrorentoestand van -6 zijn . In de frituur ermee
Even a broken clock is right twice a day.
pi_37537293
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:29 schreef danos het volgende:
Leuk is ook altijd als het stampensdruk is de biefstukken op zijn en de kok doodleuk verteld dat de biefstukken nog in bevrorentoestand van -6 zijn . In de frituur ermee
nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me wel goor.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:33:04 #4
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_37537349
De eerste keer dat ik een biervat aankoppelde... Al die slangen! Ik had de leiding even van de koppeling afgehaald om te kunnen bekijken hoe e.e.a. in elkaar kwam te zitten; toen ik echter de koppeling op het vat kneep spoot het bier recht omhoog tegen het plafond en stond ik in een douche van bier...
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:35:00 #5
148180 Gummybear
Lief, liever, liefst...
pi_37537403
Hahaha...

Ook leuk: het is druk, stress in de keuken.... en dan vliegt de frituur in de fik!!
pi_37537437
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:14 schreef Gummybear het volgende:
geen bier meer uit de tap.. Ja...de biertank is leeg. en NEE ze komen geen nieuwe tank meer aansluiten...

na t werk nog wat drinken
Wat valt er dan nog te drinken?
pi_37537450
Jarenlang bij van de valk gewerkt en liep daar toen een wijk, bij van der valk betekende dat dat jij de bestellingen deed, het lief komen vragen of ales naar wens is, het afrekenen en de fooi in ontvangst nemen. Het uitserveren gebeurde door zogenaamde luiklopers.

Nu was het altijd de gewoonte om alles op een dienblad te laden en dit dan in de buurt van de gasten op een soort veredelde plantenbak te zetten en dan uit te serveren.

Nou ik had dus een tafel van 4 gasten die lekker besteld hadden, dus de luikloper had zijn handen vol. Op het moment dat hij het dienblad wil neerzetten verliest hij zijn evenwicht en schuift alles precies in de nek van de gast.

Dus de appelmoes, aardappeltjes, tarbot, worteltjes, noem het maar op! Die man zat echt helemaal onder. De luikloper stond beetje beteuterd te kijken terwijl ik met nog ongeveer 10 collega's de keuken ben in gevlogen om daar lachend op de grond te proberen weer een serieus gezicht op te zetten.

Daarna terug gegaan naar de tafel, de gast excuses aangeboden, samen met iemand van huishouding voor gezorgd heb dat er nog wat van de kleding gered werd en natuurlijk verteld dat alle kosten voor stomerij en/of eventuele vervanging voor onze rekening was. De man was daar al heel blij, maar toen ook nog verteld werd dat alleen de drankjes moesten worden afgerekend en het eten (wat natuulijk later wel gebracht werd) op onze rekening was.
pi_37537504
Ook een leuke is voor een brunch aan het indekken zijn op 2e kerstdag voor ongeveer 300 personen en er dan 10 minuten voor de zaal opent erachter komen dat het een schrijffout is en eigenlijk 450 moesten zijn... Samen met Ad van der Valk als een idioot borden poleren, bestek neer gooien en terwijl de eerste gasten binnenstromen nog bezig zijn met de servetten... Wel heel leuk!
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:39:07 #9
148180 Gummybear
Lief, liever, liefst...
pi_37537508
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:36 schreef Justah het volgende:

[..]

Wat valt er dan nog te drinken?
Uhm.. tjsa.. alle drankjes uit de koeling (corona, desperados, wijn en natuurlijke sterke dranken) En anders een lekkere milkshake
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:39:24 #10
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37537515
hmz, grootste bloooper is denk ik wel de fles Campari uit de non-drip vervangen en bij het terug hangen niet de non-drip maar alleen de fles vasthouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:42:24 #11
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37537588
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:38 schreef -_Tommy_- het volgende:
borden pouleren
Poleren.
Pouleren doet een gevogelteslager.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_37537621
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:42 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Poleren.
Pouleren doet een gevogelteslager.
true zal het even verbeteren
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:45:00 #13
148180 Gummybear
Lief, liever, liefst...
pi_37537664
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:36 schreef -_Tommy_- het volgende:

Dus de appelmoes, aardappeltjes, tarbot, worteltjes, noem het maar op! Die man zat echt helemaal onder. De luikloper stond beetje beteuterd te kijken terwijl ik met nog ongeveer 10 collega's de keuken ben in gevlogen om daar lachend op de grond te proberen weer een serieus gezicht op te zetten.
Zoiets is ook herkenbaar ja.. Vorige week nog een heel lekker ijsje laten vallen over n (mooie ) jongen. Z'n hele shirt zat onder...

En jaren geleden kwamen er 2 zatte duitsers, spare ribs eten. ik had toen nog weinig ervaring met zwaar beladen borden.. toen ik het ene bord op tafel zette, glee 1 spare rib van het andere bord af.. en die man wou perse niet dat ik een nieuwe ging halen, hij at mn gewoon op
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:45:14 #14
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37537671
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:43 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

true zal het even verbeteren
Geen aanval op jou ook hoor
Het valt me gewoon zo vaak op dat mensen over pouleren spreken.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_37537705
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:45 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Geen aanval op jou ook hoor
Het valt me gewoon zo vaak op dat mensen over pouleren spreken.
tja je spreekt het ook zo uit, tenminste dat deden wij wel, is ook al weer 10 jaar geleden dat ik ben begonnen met werken :S tijd vliegt!
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:47:34 #16
124916 sssjibbbe
wederom een bult onzin
pi_37537735
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:45 schreef Gummybear het volgende:

[..]

Zoiets is ook herkenbaar ja.. Vorige week nog een heel lekker ijsje laten vallen over n (mooie ) jongen. Z'n hele shirt zat onder...

En jaren geleden kwamen er 2 zatte duitsers, spare ribs eten. ik had toen nog weinig ervaring met zwaar beladen borden.. toen ik het ene bord op tafel zette, glee 1 spare rib van het andere bord af.. en die man wou perse niet dat ik een nieuwe ging halen, hij at mn gewoon op
je hebt hem niet begrepen, hij wilde die gevallen was EN een nieuwe
pi_37537738
ook leuk tussendoor serveerquiz
quote:
Test uw serveerkennis !!

704 have taken this quiz
You answered correctly 9 out of 10 questions
This is equivalent to 90.00 %.

Bedankt voor het meedoen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:48:34 #18
148180 Gummybear
Lief, liever, liefst...
pi_37537770
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:47 schreef sssjibbbe het volgende:

[..]

je hebt hem niet begrepen, hij wilde die gevallen was EN een nieuwe
de spare ribs kun je altijd onbeperkt eten, hij zal er toen vast nog wel wat bijbesteld hebben,,,kan k me niet meer herinneren..
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:51:23 #19
124916 sssjibbbe
wederom een bult onzin
pi_37537860
tis een duitser......

.... wat denk jezelf.......
pi_37537912
wat ook wel leuk was, altijd als het restaurant dicht was en we gingen opruimen dan was er altijd iemand die een radio/cdspeler over de intercom door het hele restaurant een cd'tje liet draaien. Dit was een vervent hardcore fan dus we beukten er vrolijk op los.

Totdat een keer snoeiharde hardcore door het restaurant knalde en we er achterkwamen dat er nog 4 gasten aan een tafel zaten
Even a broken clock is right twice a day.
pi_37538028
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:52 schreef danos het volgende:
wat ook wel leuk was, altijd als het restaurant dicht was en we gingen opruimen dan was er altijd iemand die een radio/cdspeler over de intercom door het hele restaurant een cd'tje liet draaien. Dit was een vervent hardcore fan dus we beukten er vrolijk op los.

Totdat een keer snoeiharde hardcore door het restaurant knalde en we er achterkwamen dat er nog 4 gasten aan een tafel zaten
tijdens het poetsen zetten we ook altijd eigen muziek aan en een tikkeltje harder. Alleen was toen iemand de CD vergeten uit de CD speler te halen en het volume terug te draaien. 's morgens tijdens het openen vergeten de muziek aan te zetten. Toen de eerste gasten binnen waren, snel de muziek aangezet voor de sfeer. Toen beukte de housemuziek ook door het restaurant.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:59:24 #22
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_37538098
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:52 schreef danos het volgende:
Lol, en wouden ze meedoen ?
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:00:49 #23
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_37538139
You answered correctly 7 out of 10 questions
This is equivalent to 70.00 %.

En ik heb nooit in de horeca gewerkt (telt de bios of koerieren?)
Gewoon invullen wat logisch klinkt, zo moeilijk issie niet.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_37538619
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
ook leuk tussendoor serveerquiz
[..]

Nooit iets met de horeca gedaan maar toch nog 70% van de vragen goed....
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:25:04 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_37538878
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:39 schreef Dandelion het volgende:
hmz, grootste bloooper is denk ik wel de fles Campari uit de non-drip vervangen en bij het terug hangen niet de non-drip maar alleen de fles vasthouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar, maar dan met een fles bessenjenever op het drukste moment van de dag. Heb daarna eerst 10 minuten in de keuken gestaan om die meuk van me af te krijgen.

In de horeca is het overigens heel makkelijk om bloopers te maken. Heb per ongeluk wel eens meer dan 50 drankjes op een verkeerde rekening geschreven, zie dat maar eens dit goed te krijgen. Of het welbekende glazen bier over iemand heen laten vallen verhaal. Of ik stond een keer in de keuken en er hadden mensen tosti's besteld. Dus ik maak die tosti's, het waren echter 2 verschillende tosti's, de tosi's zijn klaar, snij ze door de helft en ik wissel per ongeluk een helft om, beide mensen kregen dus een goede helft en een verkeerde helft...

zo heb ik er nog wel een paar.

Ik begin trouwens vanaf morgen weer in een andere horeca zaak in Utrecht nadat ik eind oktober 2005 gestopt was, zal wel druk zijn de eerste dag met dit weer, en natuurlijk zwaar wennen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')