abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37510447
Afgelopen maandag wilden m'n vriend en ik naar het winkelcentrum. Aangezien het kutweer was, besloten we de bus te nemen.
Nu ben ik gezegend met een mooie week-OVjaarkaart, dus kon ik gratis reizen. Bekend is dat er maximaal vier mensen met 40% met mij mee mogen reizen in de trein en in de bus geldt dan een roze strippenkaart.
Na rennen voor de bus (mevrouw de chauffeusse was 10 minuten te vroeg) en de chauffeusse netjes begroet te hebben, liet ik mijn OV zien en zei ik dat m'n vriend met mij meereist en ik twee strippen wilde laten stempelen.
"TEN EERSTE! Als je naar het winkelcentrum wil moet je de ANDERE KANT op. TEN TWEEDE, *HIJ* mag niet met een roze strippenkaart met jou mee."
"Eh, ik wilde niet naar dat winkelcentrum, maar naar het andere winkelcentrum. En waarom mag hij niet mee, ik mag toch iemand met korting met mij mee laten reizen?"
"NEE dat mag niet! Lees maar op je kaart!"
"Maar..."
"NEE LEES DAN! Dat geldt alleen in de trein! LEES DAN!"
"Ja. Ik zal het lezen ."
Gevalletje PMS dus, wat een onbeschofte kut was dat [/klaagbaak]
Mijn vriend had gelukkig nog een gewone strippenkaart, dus we konden gelukkig wel verder.

Ik heb mevrouw haar zin gegeven en op de achterkant van mijn strippenkaart gezocht naar haar geblaat over 'alleen in de trein', maar dat kon ik niet vinden.
Ik heb twee keer eerder iemand met een roze strippenkaart meegenomen in de bus, en dat was dus niet fout (want er werd niks van gezegd).
Ben ik (en die andere twee buschauffeurs) nou zo achterlijk, of lult het bovengenoemde mens nou uit haar nek?
In het laatste geval wil ik namelijk een mailtje sturen naar Connexxion met mijn klacht er in (ook omdat dat mens zo enorm asociaal zat te bleren), maar ik wil het toch even voor 200% zeker weten.
pi_37510560
Ik dacht dat die 40% alleen in de trein was, voor trouwe NS-reizigers. Lees: mensen met een trajectkaart, voordeelurenkaart, of OV-kaart. In de bus moet je in principe wel met blauwe strippen als medereiziger.

Vaak denken de mensen echter dat als je maar 20-25 bent en met een rooie kaart zwaait, je ook wel een OV zal hebben en vragen ze er verder niet meer naar.

En met IB-folder: http://www.ib-groep.nl/Images/8707_6_tcm7-552.pdf
Op de 2e blz:
quote:
40 procent ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse
treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde
traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 mei 2006 @ 14:12:08 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37510682
Korting met je OV-kaart

* 40% korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
* 40% ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
* goedkoper reizen met de roze strippenkaart in de bus, metro of tram. Voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden

Bron

dus alleen voor de trein
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_37510901
Okay .
Maar goed dat ik dan niet gemaild heb .
Wel een beetje scheef dat je voor de trein wel meereiskorting hebt en voor al het andere OV niet...
pi_37510946
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:17 schreef parselmouth het volgende:
Okay .
Maar goed dat ik dan niet gemaild heb .
Wel een beetje scheef dat je voor de trein wel meereiskorting hebt en voor al het andere OV niet...
Dat van de trein is een actie van de NS, niet van het IBG . NS geeft consequent meereiskorting aan "vaste klanten" (denk aan de voordeelurenkaart), en daar val jij als OV-student ook onder.
pi_37511010
en als jouw vriend óók OV heeft en hij die laat zien en dan op mijn roze strippen kaart meereist, mag het dan wél
pi_37511050
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:20 schreef WinnarJ het volgende:
en als jouw vriend óók OV heeft en hij die laat zien en dan op mijn roze strippen kaart meereist, mag het dan wél
Zal de busmaatschappij boeien van wie die strippenkaart is . Net of het de NS interesseert of ik zelf mn kaartje betaald heb, of mn oma. Maar je hebt niet het recht te reizen op rooie strippen als je zelf geen OV kunt laten zien.
pi_37511074
in de interliners kon het tot vorig jaar wel, en nu ook al niet meer ( heb nu toch ov maar vorig jaar nog niet ). In de bus heeft het nooit gekund voor zover ik weet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_37511392
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:20 schreef WinnarJ het volgende:
Duh!

En in Almere mag je volgens mij zelfs samen op 1 Maxx-strip reizen. Maxx-strippenkaarten gaan niet per zone, maar elke stempel geldt voor een bepaalde tijd reizen. Mensen die normaal gesproken een roze strippenkaart nodig hebben, mogen met z'n 2-en op 1 stip door heel Almere.
Don't hurry, be crappy!
pi_37557464
hhm, ik heb echt nog nooit gehoord dat je in de bus niet iemand mag laten meereizen op je strippenkaart, vaak zat gedaan en nooit problemen mee gehad
pi_37557541
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:37 schreef Sylvana het volgende:
hhm, ik heb echt nog nooit gehoord dat je in de bus niet iemand mag laten meereizen op je strippenkaart, vaak zat gedaan en nooit problemen mee gehad
Meereizen op een OV gaat het over!
pi_37557644
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Meereizen op een OV gaat het over!
ja, een OV in combinatie met een roze strippenkaart in de bus, daar heb ik het ook over en dat heb ik dus vaak zat gedaan en nooit gehoord dat dat niet mocht
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:35:48 #13
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_37563859
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ja, een OV in combinatie met een roze strippenkaart in de bus, daar heb ik het ook over en dat heb ik dus vaak zat gedaan en nooit gehoord dat dat niet mocht
Onwetendheid bij de chauffeurs dan, want het mag simpelweg niet.
sig verwijderd door FA
pi_37577287
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:35 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Onwetendheid bij de chauffeurs dan, want het mag simpelweg niet.
Veel chauffeurs gaan er gewoon vanuit dat als een jongeling met een rooie kaart zwaait, die ook wel een OV zal hebben en vragen er verder niet naar .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:10:13 #15
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_37577761
Liever onwetende chauffeurs dan zo'n chagerijnige bitch die doet alsof ik persoonlijk in haar bus heb zitten schijten terwijl er niks aan de hand is
  zaterdag 6 mei 2006 @ 09:59:21 #16
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37596329
ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een klasgenootje van me, die reisde altijd met ons mee met de bus op een roze strippenkaart dat ging ook heel erg lang goed. Tot op een dag wij ook hetzelfde verhaal hoorde....
don't give me that fucking bullshit
pi_71624831
Even een vraagje: in de zomervakantie (nu dus) mag je dan met een roze strippenkaart reizen als je je ov bij je hebt? Of geld dit niet in de zomervakantie en moet ik gewoon een blauwe strippenkaart kopen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:28:58 #18
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71624924
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:25 schreef KarnSuk het volgende:
Even een vraagje: in de zomervakantie (nu dus) mag je dan met een roze strippenkaart reizen als je je ov bij je hebt? Of geld dit niet in de zomervakantie en moet ik gewoon een blauwe strippenkaart kopen.
Dat mag.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')