Afgelopen maandag wilden m'n vriend en ik naar het winkelcentrum. Aangezien het kutweer was, besloten we de bus te nemen.
Nu ben ik gezegend met een mooie week-OVjaarkaart, dus kon ik gratis reizen. Bekend is dat er maximaal vier mensen met 40% met mij mee mogen reizen in de trein en in de bus geldt dan een roze strippenkaart.
Na rennen voor de bus (mevrouw de chauffeusse was 10 minuten te vroeg) en de chauffeusse netjes begroet te hebben, liet ik mijn OV zien en zei ik dat m'n vriend met mij meereist en ik twee strippen wilde laten stempelen.
"TEN EERSTE! Als je naar het winkelcentrum wil moet je de ANDERE KANT op. TEN TWEEDE, *HIJ* mag niet met een roze strippenkaart met jou mee."
"Eh, ik wilde niet naar dat winkelcentrum, maar naar het andere winkelcentrum. En waarom mag hij niet mee, ik mag toch iemand met korting met mij mee laten reizen?"
"NEE dat mag niet! Lees maar op je kaart!"
"Maar..."
"NEE LEES DAN! Dat geldt alleen in de trein! LEES DAN!"
"Ja. Ik zal het lezen
![]()
."
Gevalletje PMS dus, wat een onbeschofte kut was dat [/klaagbaak]
Mijn vriend had gelukkig nog een gewone strippenkaart, dus we konden gelukkig wel verder.
Ik heb mevrouw haar zin gegeven en op de achterkant van mijn strippenkaart gezocht naar haar geblaat over 'alleen in de trein', maar dat kon ik niet vinden.
Ik heb twee keer eerder iemand met een roze strippenkaart meegenomen in de bus, en dat was dus niet fout (want er werd niks van gezegd).
Ben ik (en die andere twee buschauffeurs) nou zo achterlijk, of lult het bovengenoemde mens nou uit haar nek?
In het laatste geval wil ik namelijk een mailtje sturen naar Connexxion met mijn klacht er in (ook omdat dat mens zo enorm asociaal zat te bleren), maar ik wil het toch even voor 200% zeker weten.