maar dat is dan B.Sc.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:41 schreef Mackie het volgende:
Ing. is in het buitenland Bachelor of Science (B.S.)![]()
Edit: typo
Nope, als universitair wordt je uiteindelijk Master of science, Msc. Bsc is de correcte hbo titel.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:07 schreef paricos het volgende:
BSc is niet gelijk aan ING. BSc is universitair en Ing is HBO.
B.Sc is Bachelor of Science. Dat is dus gewoon een ing. Niks met universiteit te maken. Een universiteiter zou een M.Sc krijgen, een Master of Science.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:07 schreef paricos het volgende:
BSc is niet gelijk aan ING. BSc is universitair en Ing is HBO.
Als jij in je mooie auto voorbij hen op hun pauperfietsjes rijdt, omdat jij een baan hebt en zij voor alles overgekwalificeerd zijn, dan lijkt me dat je dat best wel van ze kunt hebben hoor.quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:12 schreef Martin2005 het volgende:
OT: mijn fijne TU vriendjes beweren nog altijd dat ing staat voor Ingenieursdiploma Niet Gehaald....
Iemand die op de universiteit zit haalt in de regel eerst zijn/haar BSc-diploma, en daar het MSc-diploma. Iemand in het HBO haalt een B-diploma (dus zonder de Sc).quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
B.Sc is Bachelor of Science. Dat is dus gewoon een ing. Niks met universiteit te maken. Een universiteiter zou een M.Sc krijgen, een Master of Science.
Je mag de internationale en Nederlandse titels niet tegelijk gebruikenquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:12 schreef RetepV het volgende:
Hallo, ing. P.T.J. de Vroomen B.Eng hier.
Ik heb door het halen van de HTS Computertechniek automatisch ook de titel B.Eng behaald. Of vollediger: B.Eng (Computer Engineering).
De ing. titel is inderdaad niet internationaal erkend, maar er is zoiets als het 'Bologna process' geweest waarbij voor alle richtingen van Europese studies een equivalent in de vorm van een Bachelor's of Master's degree is bedacht. Dus alle Nederlandse afgestudeerden met een titel (contaminatie, ik weet het) zijn tevens Bachelor of Master of Dr. of whatever er allemaal wel niet bedacht is.
Als je vanuit je opleiding niet automatisch een certificaat hebt gekregen, dan moet het mogelijk zijn om er eentje aan te vragen. Hoe, dat zou ik niet weten, maar bij je oude school aankloppen lijkt me een goed begin. Mijn school heeft het netjes automatisch voor mij gedaan, ik heb een diploma met daarop de vermelding dat ik ingenieur ben en de titel ing. mag voeren en een andere diploma die zegt dat ik Bachelor ben in Computer Engineering.
Check de Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor's_degree
bachelor dusquote:..verleeent het college van bestuur van de Saxion Hogeschool Enschede aan de geexamineerde de graad Bachelor of Applied Science. DIt geeft de betrokkene het recht de graad in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen. Ook mag betrokkene de titele ingenieur voeren, afgekort tot ing. voor de naam
Moet je daar lid voor zijn, en hoe luidt die titel dan? Ook op europees vlak hebben we toch afgesproken om ons "bachelor of science" te noemen, om verwarring te voorkomen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Marialice het volgende:
Er bestaat trouwens ook een Europese ingenieurstitel, die kun je na een paar jaar werkervaring aanvragen via de KIVI/NIRIA.
Zou kunnen, zoveel weet ik er nou ook weer niet van. Wel dat je je in de VS en Canada niet zomaar Professional Engineer mag noemen, dat is daar een beschermde titel. En dan kan alles waarmee je je niveau kunt onderbouwen helpen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:46 schreef Gripper het volgende:Moet je daar lid voor zijn, en hoe luidt die titel dan? Ook op europees vlak hebben we toch afgesproken om ons "bachelor of science" te noemen, om verwarring te voorkomen?
quote:De Eur Ing-titel vergemakkelijkt de entree bij internationale contacten of vestiging in het buitenland. De beroepstitel Eur Ing wordt in correspondentie en op visitekaartjes achter de naam vermeld en veelal gevoerd in combinatie met de nationale titel(s). De Eur Ing-kwalificatie geldt voor het leven. In 1994 heeft de Europese Commissie verklaard dat dragers van de Eur Ing-titel normaal gesproken geen belemmeringen zouden mogen ondervinden bij hun beroepsuitoefening in Europa. Personen aan wie de Eur Ing is toegekend, ontvangen een oorkonde en tevens een certificaat waarop schematisch de duur van de opleiding en ervaring van betrokkene zijn weergegeven. Eur Ing's worden opgenomen in het FEANI- Register. Desgewenst kunnen werkgevers in Brussel horen of aan u het predikaat is verleend. Het komt regelmatig voor dat werkgevers de aanvraagkosten vergoeden, omdat zij de kwalificatie Eur Ing in het belang van het bedrijf achten. In het bijzonder worden ingenieurs van de oliemaatschappijen gestimuleerd deze beroepskwalifikatie te behalen voor hun Record of skills.
maar wat als je dan een BSc op de uni haalt? Die is zeker niet hetzelfde als een ing.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nope, als universitair wordt je uiteindelijk Master of science, Msc. Bsc is de correcte hbo titel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |