abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37507613
Is de ingenieurstitel ing internationaal erkend, of op zijn minst in bepaalde streken buiten Nederland?
pi_37507878
Ing is tegenwoordig toch gewoon een Bachelor degree
pi_37507968
Bachelor of science zou ik dan denken?
pi_37507986
Ing. is in het buitenland Bachelor of Science (B.S.)

Edit: typo
Precies onnauwkeurig...
pi_37508316
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:41 schreef Mackie het volgende:
Ing. is in het buitenland Bachelor of Science (B.S.)

Edit: typo
maar dat is dan B.Sc.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_37508449
Maar toch heb ik ing wel een gezien in internationale contexten.
pi_37508746
BSc is niet gelijk aan ING. BSc is universitair en Ing is HBO.

Bij INg hebben het over een professional Bachelor, met als afkorting bijvoorbeeld BEng. De Nuffic zou er meer over moeten weten.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:11:23 #8
130803 Gripper
Get a grip
pi_37508878
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:07 schreef paricos het volgende:
Nope, als universitair wordt je uiteindelijk Master of science, Msc. Bsc is de correcte hbo titel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:43:55 #9
9505 Griffin2k
Be Bert Be Ernie Be Cool
pi_37509785
Hmm ing zegt nog niet meteen iets... naast de ing titel kan je bij verschillende hboopleidingen verschillende titels krijgen.
Ik ben zelf ook ing, maar mag dus ook de titel B ICT voeren. (Bachelor of ICT)
I don't know much, but i do know i can FUCK !
pi_37509850
tvp, interesant
pi_37512667
Vorig jaar was er een reunie van mijn HTS. Niet geweest, overigens.
Maar in de uitnodiging stond wel dat je een certificaat kon laten opstellen en meenemen waarin stond dat je dus naast je ing titel ook de bachelor titel mag voeren. Voor Elektro werd het Bachelor Of Science, Electrical Engineering (BSEE) en voor werktuigbouw Mechanical Engineering (BSME).

Daarnaast is jaren geleden bij de officiele vertaling van mijn CV voor een werkvisum voor de VS ing ook inderdaad vertaald met een bachelor's degree.

Het is volgens mij overigens wel een kwestie van of of, dus of ing voor je naam of BSEE erachter.

OT: mijn fijne TU vriendjes beweren nog altijd dat ing staat voor Ingenieursdiploma Niet Gehaald....
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:16:09 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_37512770
De afkorting 'ing' wordt niet internationaal ondersteund/herkend
Een vriend van me heeft derhalve dus ook geen 'ing' voor zijn naam op zijn visitekaartjes maar iets anders.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_37514287
Hallo, ing. P.T.J. de Vroomen B.Eng hier.

Ik heb door het halen van de HTS Computertechniek automatisch ook de titel B.Eng behaald. Of vollediger: B.Eng (Computer Engineering).

De ing. titel is inderdaad niet internationaal erkend, maar er is zoiets als het 'Bologna process' geweest waarbij voor alle richtingen van Europese studies een equivalent in de vorm van een Bachelor's of Master's degree is bedacht. Dus alle Nederlandse afgestudeerden met een titel (contaminatie, ik weet het ) zijn tevens Bachelor of Master of Dr. of whatever er allemaal wel niet bedacht is.

Als je vanuit je opleiding niet automatisch een certificaat hebt gekregen, dan moet het mogelijk zijn om er eentje aan te vragen. Hoe, dat zou ik niet weten, maar bij je oude school aankloppen lijkt me een goed begin. Mijn school heeft het netjes automatisch voor mij gedaan, ik heb een diploma met daarop de vermelding dat ik ingenieur ben en de titel ing. mag voeren en een andere diploma die zegt dat ik Bachelor ben in Computer Engineering.

Check de Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor's_degree
pi_37514345
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:07 schreef paricos het volgende:
B.Sc is Bachelor of Science. Dat is dus gewoon een ing. Niks met universiteit te maken. Een universiteiter zou een M.Sc krijgen, een Master of Science.
pi_37514599
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:12 schreef Martin2005 het volgende:
OT: mijn fijne TU vriendjes beweren nog altijd dat ing staat voor Ingenieursdiploma Niet Gehaald....
Als jij in je mooie auto voorbij hen op hun pauperfietsjes rijdt, omdat jij een baan hebt en zij voor alles overgekwalificeerd zijn, dan lijkt me dat je dat best wel van ze kunt hebben hoor.
pi_37515810
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:13 schreef RetepV het volgende:

[..]

B.Sc is Bachelor of Science. Dat is dus gewoon een ing. Niks met universiteit te maken. Een universiteiter zou een M.Sc krijgen, een Master of Science.
Iemand die op de universiteit zit haalt in de regel eerst zijn/haar BSc-diploma, en daar het MSc-diploma. Iemand in het HBO haalt een B-diploma (dus zonder de Sc).

Bron:
http://www.nuffic.nl/pdf/service/factsh/ho-nl-bama.pdf
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:35:20 #17
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_37524433
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:12 schreef RetepV het volgende:
Hallo, ing. P.T.J. de Vroomen B.Eng hier.

Ik heb door het halen van de HTS Computertechniek automatisch ook de titel B.Eng behaald. Of vollediger: B.Eng (Computer Engineering).

De ing. titel is inderdaad niet internationaal erkend, maar er is zoiets als het 'Bologna process' geweest waarbij voor alle richtingen van Europese studies een equivalent in de vorm van een Bachelor's of Master's degree is bedacht. Dus alle Nederlandse afgestudeerden met een titel (contaminatie, ik weet het ) zijn tevens Bachelor of Master of Dr. of whatever er allemaal wel niet bedacht is.

Als je vanuit je opleiding niet automatisch een certificaat hebt gekregen, dan moet het mogelijk zijn om er eentje aan te vragen. Hoe, dat zou ik niet weten, maar bij je oude school aankloppen lijkt me een goed begin. Mijn school heeft het netjes automatisch voor mij gedaan, ik heb een diploma met daarop de vermelding dat ik ingenieur ben en de titel ing. mag voeren en een andere diploma die zegt dat ik Bachelor ben in Computer Engineering.

Check de Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor's_degree
Je mag de internationale en Nederlandse titels niet tegelijk gebruiken

Dus of : ing N. Naam
of N. Naam, BEng
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:37:31 #18
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_37524518
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:39:13 #19
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_37524592
quote:
..verleeent het college van bestuur van de Saxion Hogeschool Enschede aan de geexamineerde de graad Bachelor of Applied Science. DIt geeft de betrokkene het recht de graad in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen. Ook mag betrokkene de titele ingenieur voeren, afgekort tot ing. voor de naam
bachelor dus
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:41:40 #20
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_37546874
Er bestaat trouwens ook een Europese ingenieurstitel, die kun je na een paar jaar werkervaring aanvragen via de KIVI/NIRIA.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_37548546
Ik blijf gewoon B.Sc. gebruiken. Dat is in de industrie de normale term voor een Ing.
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:46:54 #22
130803 Gripper
Get a grip
pi_37549144
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Marialice het volgende:
Er bestaat trouwens ook een Europese ingenieurstitel, die kun je na een paar jaar werkervaring aanvragen via de KIVI/NIRIA.
Moet je daar lid voor zijn, en hoe luidt die titel dan? Ook op europees vlak hebben we toch afgesproken om ons "bachelor of science" te noemen, om verwarring te voorkomen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:52:39 #23
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_37550816
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:46 schreef Gripper het volgende:Moet je daar lid voor zijn, en hoe luidt die titel dan? Ook op europees vlak hebben we toch afgesproken om ons "bachelor of science" te noemen, om verwarring te voorkomen?
Zou kunnen, zoveel weet ik er nou ook weer niet van. Wel dat je je in de VS en Canada niet zomaar Professional Engineer mag noemen, dat is daar een beschermde titel. En dan kan alles waarmee je je niveau kunt onderbouwen helpen.

Info van de KIVI/NIRIA site:
quote:
De Eur Ing-titel vergemakkelijkt de entree bij internationale contacten of vestiging in het buitenland. De beroepstitel Eur Ing wordt in correspondentie en op visitekaartjes achter de naam vermeld en veelal gevoerd in combinatie met de nationale titel(s). De Eur Ing-kwalificatie geldt voor het leven. In 1994 heeft de Europese Commissie verklaard dat dragers van de Eur Ing-titel normaal gesproken geen belemmeringen zouden mogen ondervinden bij hun beroepsuitoefening in Europa. Personen aan wie de Eur Ing is toegekend, ontvangen een oorkonde en tevens een certificaat waarop schematisch de duur van de opleiding en ervaring van betrokkene zijn weergegeven. Eur Ing's worden opgenomen in het FEANI- Register. Desgewenst kunnen werkgevers in Brussel horen of aan u het predikaat is verleend. Het komt regelmatig voor dat werkgevers de aanvraagkosten vergoeden, omdat zij de kwalificatie Eur Ing in het belang van het bedrijf achten. In het bijzonder worden ingenieurs van de oliemaatschappijen gestimuleerd deze beroepskwalifikatie te behalen voor hun Record of skills.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:24:14 #24
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37554852
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nope, als universitair wordt je uiteindelijk Master of science, Msc. Bsc is de correcte hbo titel.
maar wat als je dan een BSc op de uni haalt? Die is zeker niet hetzelfde als een ing.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_37556427
Ik dacht dat ing. altijd voor de 'technische' opleidingen waren. Maar je kan ook Biomedische Wetenschappen studeren, dan heb je ook Bsc, maar dan ben je toch ook geen ing(enieur)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')