abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41736877
een jood mag een drie jaar oud meisje trouwen (specifiek, drie jaar "en een dag" oud).
sanhedrin 55b.

een jood mag seks hebben met een kind, zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud.
sanhedrin 54b.

"als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets."
kethuboth 11b.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_41736896
wie dat doet is ziek en insane. ik ga de holocaust met hele andere ogen bekijken.
pi_41736919
jhwhsame zeg, hebben jullie wel eens van exegese en context gehoord?
pi_41736930
ik ben een ander mens in 1 middag.
pi_41736940
quote:
op dinsdag 12 september 2006 14:58 schreef den_dead_kennedys het volgende:
wie dat doet is ziek en insane. ik ga de holocaust met hele andere ogen bekijken.
wat jij zegt is pas ziek
pi_41737524
quote:
op dinsdag 12 september 2006 14:59 schreef triggershot het volgende:

[..]

wat jij zegt is pas ziek
ik bedoel niet dat ik voor de holocaust ben, ik keur het niet goed, maar als joden zichzelf superieur verklaren legitimeren ze dat tegelijkertijd voor een ander volk.
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:23:37 #32
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_41737566
quote:
op dinsdag 12 september 2006 15:22 schreef den_dead_kennedys het volgende:

[..]

ik bedoel niet dat ik voor de holocaust ben, ik keur het niet goed, maar als joden zichzelf superieur verklaren legitimeren ze dat tegelijkertijd voor een ander volk.
lees eerst het topic eens voordat je overhaaste conclusies trekt. enige nuance mag hier wel verwacht worden.
'Nuff said
pi_41737770
quote:

[..]

laat jij je beinvloeden door een simpele vertaling zonder je in context verdiept te hebben?
eerst moet je weten of de overleveraars naar "joden" refereren als een godsdienstaanhangers of een ras, wat maakt een jood tot wat het is. in het arabisch is het woord voor jood, "yahoed", wat weer afstamt van "huda", zij die het licht hebben gezien, zij die verheven zijn door humaan en beschaafd te zijn.

als er in betreffende verzen wordt verwezen naar mensen die voldoen aan de 10 geboden en dan heb ik het over universele normen, zoals niet liegen, stelen, doden en verderf zaaien etc, dan waren de joden die zich daar aan hielden dus wel verheven en superieur.
pi_41737885
ik ben jood en ik leef het nog wel zo na. ongelovigen zijn als beesten die afgeslacht moeten worden. net zoals zij ons ook hebben afgeslacht, wij als hogere beschavingen.
pi_41737908
quote:
op dinsdag 12 september 2006 15:36 schreef #ANONIEM het volgende:
ik ben jood en ik leef het nog wel zo na. ongelovigen zijn als beesten die afgeslacht moeten worden. net zoals zij ons ook hebben afgeslacht, wij als hogere beschavingen.
pi_41746382
quote:

[..]

wat het bovenstaande nog triester maakt, is het feit dat joseph goebbels vroeger precies dit soort ''citaten'' placht te verspreiden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')