Maar zich ook iets beter wapenen tegen kritiek. Als je veel post kan het namelijk wel eens voorkomen dat iemand een keer een beetje kritiek uit. Daar kun je dan al dan niet iets mee doen, maar meteen opstappen is dan wel wat rigoreus. Dit is nu eenmaal geen fansite waar iedereen het altijd maar met elkaar eens is. Dit is een discussieforum, bedoeld om te ...discussiëren. En dat gaat een beetje moeilijk als degene die kritiek krijgt meteen wegloopt.
quote:En de reactie daarop door Powergirl:
Door Ethel - dinsdag 11 december 2001 13:26Hierbij nog even mijn complimenten voor Scanman, voor al het werk wat hij in de verslagen heeft gestoken!!!
Mocht je toch even een break willen omdat je het ff gehad hebt, dan kan ik dat begrijpen en respecteren. Maar, het liefste wil ik dat je gewoon lekker doorgaat en niet stopt door onnodige persoonlijke aanvallen!! Kritiek op je standpunt vind ik wel kunnen, maar dat vind je zelf ook. Hoe dan ook, tot op heden heb je prachtig werk verzet in dit forum, en ik hoop van harte dat je nog meer zal toevoegen aan dit forum!
quote:
Ik sluit me helemaal bij ethel aan. Scanman ontzettend bedankt, je weet dat ik je streamverslagen altijd ontzettend heb gewaardeerd.
Bedankt !!!!
Niet leuk hoor
Om lekkere lange streamverslagen te schrijven moet je er echt lol in hebben. Dat is er nu even niet meer. Ik wil niet Rica de zwarte Piet toespelen, maar het zijn dat soort reacties waardoor de lol er af gaat.
toch hoop ik dat ie zal blijven
Ik vind het een beetje jammer dat je zo reageert, Scanman, had je hoger ingeschat, een bredere rug zegmaar.
Wie kaatst, moet........ enzovoorts.
Je streamverslagen waardeer ik enorm en lees ze ook met veel plezier, je persoonlijke voorkeur voor iemand binnen BB3, is niet de mijne en jouw persoonlijke afkeer is mijn voorkeur, volg je het nog een beetje??????
Moet allemaal kunnen, we zitten met z'n allen lekker veilig anoniem te zijn en exibitioneren en narcsisten er lustig op los via FOK!
Gewoon een korreltje zout, lijkt mij het beste medicijn.
quote:Makkelijker gezegd dan gedaan. Met veel enthousiasme zijn vele mensen actief op dit forum, en dat vind ik fantastisch, iedereen geniet er denk ik wel van, anders zaten we niet zo vaak en zo lang achter de compu te discussieren over BB.
Op dinsdag 11 december 2001 16:43 schreef Dark het volgende:
Soms lopen dingen wel uit de hand, opmerkingen gaan te ver. Wij fokkers zitten allen niet in het BB-huis, wij hebben er voor gekozen om dus niet zelf door het slijk gehaald te worden, toch gebeurd dat wel eens, en dat doet auw.
Ik ben ook n.a.v. mijn commentaar Persoonlijk aangevallen, je mag mij zeker wel aanvallen op mijn mening omtrent de bewoners (graag zelfs) maar als het op mijn persoon wordt gespeeld, dan pas ik er ook voor om al mijn energie erin te steken, de lol gaat er dan vanaf, en dat is jammer.
Ik denk dat een ieder die wel eens heeft meegemaakt dat je onterecht persoonlijk wordt aangevallen, ervan baalt, en de balen heeft van het forum en op zo'n moment toch even overweegt waar je mee bezig bent. De lol gaat er dan dus vanaf, en daarom kan ik me Scanmans reactie goed voorstellen.
Wat ik met dit lange verhaal wil zeggen: als het op je persoon wordt gespeeld, dan is het niet altijd makkelijk om het met een korreltje zout te nemen...
Dus, laten we gewoon heerlijk gaan discusseren over de bewoners en niet over elkaars persoonlijkheden!!! Dan zijn we allemaal weer blij!
quote:Dat heeft lang gewerkt, maar op een gegeven moment raakt een medicijn ook uitgewerkt.
(ps Cynix, dit topic mag van mij wel dicht! Ik vind de bedoelingen van de schijvers in dit topic heel aardig, maar een eigen topic is wel te veel van het goede!)
scanman, je moet doen wat je zelf wilt, maar ik zou het enorm jammer vinden. Jou streamverslagen zijn altijd zo lekker duidelijk!!!!!!!!! Ik lees ze met veel plezier!
en het zou zeer jammer zijn om een goede streamer kwijt te raken, waardoor dan ook!!
Ik begrijp dat je dit topic een beetje overdreven vind, maar zie je nou, we willen allemaal dat je blijft streamen!
nou, ik zou het leuk vinden als ik morgen op mijn stage zit, en af en toe eens op FOK kijk, jou streamverslagen weer te kunnen lezen!
quote:Ik (en vele anderen denk ik ook) weten wel dat je uitspraken dat je er mee wilt stoppen geen schreeuw om complimentjes is, want jij weet donders goed dat je gewaardeerd wordt. Daar gaat het niet om en dat is je bedoeling ook niet.
Op dinsdag 11 december 2001 16:53 schreef scanman01 het volgende:
Ik vind de bedoelingen van de schijvers in dit topic heel aardig, maar een eigen topic is wel te veel van het goede!
Ik vind dat hij nog wel even open mag blijven, want er mag best gezegd worden hoezeer jij gewaardeerd wordt. Tevens is dit topic wellicht een duidelijk signaal dat we allemaal moeten blijven proberen om niet persoonlijk in de aanval te gaan. Iedereen mag daar best even bij stil staan, welke consequenties zoiets kan hebben. En welke negatieve emoties dit te boven brengt.
Eigenlijk wil ik dat je stopt want dan ben ik de grootste Diane-fan.
Maar jouw verslagen zijn van grootse kwaliteit, dusssss
.....doorgaan tot 30 december, dan stoppen en vervolgens eens aan een eigen boek beginnen!!!!
Ga svp door.
[Dit bericht is gewijzigd door Yoyo op 11-12-2001 17:09]
quote:Ik verbaas mij er altijd over dat ik het zo vaak met je eens ben en om eerlijk te zijn wil ik dat niet missen dus je moet gewoon blijven .
Op dinsdag 11 december 2001 16:32 schreef scanman01 het volgende:
Ik was even een uurtje weg geweest, kom terug en zie tot mijn grote verbazing dit topic. FH bedankt voor je goede bedoelingen. Om dit even te betrekken op een van de bewoners in het huis: Ik begrijp nu een beetje hoe Diane zich voelde toen ze het huis uit wilde, maar opeens allemaal reacties kreeg van haar medebewoners die wilden dan ze bleef. Dan wordt het je wel erg moeilijk gemaakt om bij je standpunt te blijven. Toch heb ik hier en daar ook een reactie gelezen die bevestigt wat ik al dacht.
Mensen uit mijn buurt kennen me als iemand die altijd discussies op gang brengt tijdens verjaardagen en andere gebeurtenissen. Is er een goede discussie gaande dan ben ik erbij. Tijdens die discussies moeten er geen neerbuigende en/of op de persoon gespeelde opmerkingen worden gemaakt, want dat maakt de discussie kapot (zo zie ik het tenminste). Een verdwaalde opmerking op de persoon kan nog wel, maar zodra het de overhand krijgt is het over. Dan krijg je situaties dat mensen zich 'voor de lieve vrede' maar gaan inhouden en dan krijg je tijdens een discussie ook een vertekend beeld. Ik heb mezelf er al een paar keer op betrapt een bepaalde reactie op een persoon in het huis niet te schrijven omdat ik op dat moment geen zin had weer de volle lading te krijgen. Dat is natuurlijk te gek voor woorden, maar zal misschien voor andere mensen ook gelden.Om lekkere lange streamverslagen te schrijven moet je er echt lol in hebben. Dat is er nu even niet meer. Ik wil niet Rica de zwarte Piet toespelen, maar het zijn dat soort reacties waardoor de lol er af gaat.
Groetjes van Martin .
quote:LOL! Scanman, je moet nu dus kiezen tussen 2 "kwaden". Of wel, je stopt met streamen (wat ik absoluut niet hoop) en dit topic blijft tot in de eeuwigheid bestaan, of je gaat weer streamen (please) en dan kan dit topic dicht.
Op dinsdag 11 december 2001 17:00 schreef Cynix ® het volgende:
Dit topic gaat pas dicht zodra je weer een streamverslag hebt gemaakt.![]()
It's your choice!
Vind het overigens jammer dat een aantal 'newbies' zo ontzettend op de man spelen. Zag je tijdens BB1 toch een stuk minder (tijdens BB2 begon het een beetje op te komen). Laat een ieder toch in z'n waarde! Zo reageer je toch ook niet op elkaar irl?
quote:Hahahaha, ik geloof dat je gelijk begint te krijgen Roache, hij is te verslaafd om het helemaal cold turkey te kunnen opgeven
Op dinsdag 11 december 2001 17:38 schreef Roache_ het volgende:
Haha Scanman! Stiekum streamverslagjes in het Ik wil naar huis-dreigemententopic posten hè!! Boef.
quote:Even ter verdediging van Scanman (Ik kan me voorstellen dat hij daar zelf geen zin meer in heeft):
Als je zoals Scanman, keihard iemand verdedigd , danwel aanvalt en geen topic voorbij laat gaan om je mening te uiten, moet je mijns inziens niet ineens gevoelig voor kritiek worden.
Des te meer je reageert op het een of ander, des te meer commentaar is er te verwachten.Ik vind het een beetje jammer dat je zo reageert, Scanman, had je hoger ingeschat, een bredere rug zegmaar.
Wie kaatst, moet........ enzovoorts.[...]
Als iemand iets vrijwillig doet en merkt dat het plezier om wat voor 'n reden dan ook minder wordt, is het niet meer dan logisch dat hij aangeeft er mee te willen stoppen.
Daar hoeft hij zich op geen enkele manier voor te verantwoorden.
Streamen - zeker op het nivo van Scanman - kan je alleen doen als je er plezier in hebt. Als dat er niet meer is, houdt het op.
We kunnen het alleen maar erg jammer vinden en hopen dat het goede gevoel weer terug komt.
Dat doe ik dan ook van ganse harte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |