abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:50:26 #1
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37475594
Beste fokkers. Ooit had ik een minder boeiend leven dan nu. Toen ik in groep 7 of 8 zat (we spreken van rond 1994) keek ik voor het schoolgaan regelmatig naar de homeshoppingprogramma's, waarvan ik toen al de campwaarde kon zien (ja, ik was een pienter knaapje). Nu, meer dan 10 jaar later, is het natuurlijk lang niet zo leuk meer, en kan ik niets anders doen dan nostalgisch terugdenken aan de jaren van weleer. Maar overmatig drankgebruik heeft zijn tol geëist en dus kan ik niet alles meer herinneren van wat er allemaal uitgezonden werd. Wie o wie kan me helpen en weet nog meer reclames en fragmenten? Ik herinner (uit die periode) nog:

- Tony little target training, de meest legendarische, met Tony Little (hyperactieve malloot met paardenstaart) die ooit een ongeluk gehad had, maar heel sterk was teruggekomen, en een geweldig fitnesssysteem had. Gastheer was Amazing Mike. Hoogtepunt was Meneertje vet, een gele klomp vet met een droef kijkende smilie. Wie herinnert zich niet de opzwepende stem van Tony ("dertig seconden per dag voor beginners, zestig seconden per dag voor gevorderden, negentig seconden per dag voor vergevorderden") en het briljante filmpje dat tussendoor kwam met de pratende weegschaal (eerst met een meisje waarbij ie zegt 'u weegt... kilo, nog een prettige dag verder', dan een rare gitaarjongen waabij ie 'u weegt ... kilo, mafkees' en dan met een al bedroefde kijkende vrouw waarbij de weegschaal 'niet met meer dan één persoon tegelijk....' zegt en enorm begint te roken wanneer ze de weegschaal betreedt).
- De minimax, een geweldig fitnessapparaat met 3 verschillende kleuren draden voor drie verschillende weerstanden.
- De culinaire kitchen helper, met vooral het geweldige apparaat waarmee je aardappelspiralen kon maken.
- Een geweldige messenset waarmee je oa door diepvriesgroente en blikken heen kon snijden. Ook wordt er in een hamer gesneden, waarbij je na afloop nog steeds hele dunne plakjes tomaat kan snijden.
- De Flying Lure, geweldige plastic kunstvissen waarmee je alle vissen kon vangen. Hoogtepunt was een aquarium op een show waarbij dezelfde vis 12 of 14x hetzelfde aas beet. Ook met een bijzonder tof straatinterview in een Nederlandse stad waarbij iemand geweldig hoog opgeeft van de Flying Lure.
- Een rare kookoven met tweede ring die wel 8 verschillende dingen kon doen (bakken, koken, braden etc etc etc). Volgens mij iets met Cyclone.
- Een curlywirl of twistyiets, iig een apparaat waarmee je heel makkelijk een knotje kon maken in je haar. Volgens mij ook met Mike.
- Quick 'n Brite. Reclame die heel lang gelopen heeft, met kansloze man met kort bruin haar en een snor die heel veel schoonmaakt. Hoogtepunt is de bovenkant van een glazen serreraam waarbij hij zegt 'ik ga dit even heel goed schoonmaken'.
- De powerace, een behoorlijk saai apparaat waarmee je altijd een draagbare accu had.

Later had je er natuurlijk nog veel meer (zoals de flyinglure hengel) maar toen was de charme voor mij toch minder. Wie kent er nog meer reclames of meer details uit de begintijd?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 02:25:11 #2
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_37477173
Ik heb beelden van de ''Bedazzler Plus'' waarbij dè 'Amazing' Mike Levey kleren van vrouwen vol staat te nieten met kraaltjes en andere tierelantijntjes. De rest van die videoband staat trouwens ook nog helemaal vol met die 90's Commercials.

in verschillende topics al eens beloofd te zullen rippen voor op internet..
pi_37477333
Homeshopping was en is echt zinloos volgens mij
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  dinsdag 2 mei 2006 @ 08:56:44 #4
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_37478433
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
- Quick 'n Brite. Reclame die heel lang gelopen heeft, met kansloze man met kort bruin haar en een snor die heel veel schoonmaakt. Hoogtepunt is de bovenkant van een glazen serreraam waarbij hij zegt 'ik ga dit even heel goed schoonmaken'.
Het hoogtepunt van de Quick 'n Brite vond ik toch wel dat ze in die auto zaten en dat die vent zegt: "Ja, soms heb je wel eens dat je per ongeluk je hele traytje met fastfood omgooit! Kijk, zo." en dat'ie dan vervolgens de hele auto begint onder te smeren met cola, friet, ketchup en hamburger. Zo gaat het in het echt ook natuurlijk
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_37478626
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Beste fokkers. Ooit had ik een minder boeiend leven dan nu. Toen ik in groep 7 of 8 zat (we spreken van rond 1994) keek ik voor het schoolgaan regelmatig naar de homeshoppingprogramma's,
1994? Dat was het jaar waarin ik aan mijn studie begon IR. Uit dat jaar herinner ik me feestjes, zwalken door Leiden met andere eerstejaars, een foute borrel bij Minerva, eten bij Augustinus, koffie drinken na de colleges, mijn eerste 'referaat', vriendjes die kwamen en gingen, studeren in de UB, te laat beginnen met leren voor tentamens, katers, mijn studentenhuis, de muziek waar ik toen naar luisterde (Portishead, The Smiths), Cremers in Den Haag, het verzamelen van mijn laatste kwartjes en dubbeltjes voor een broodje, etc., etc. Maar ik herinner me géén homeshoppingprogramma's, nee. Sorry. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:54:59 #6
11923 I.R.Baboon
pi_37482762
Wat ben je eigenlijk oud, RG.

Of: wat kom je nog jeugdig over, RG.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:58:12 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37482868
Zo'n reisstrijkijzer waarmee je zelfs zonder plank kon strijken! Gewoon rechtstreeks vanaf het hangertje!

Over hangertjes gesproken: die ruimtebesparende klerenhangers waren ook mooi.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:02:08 #8
11923 I.R.Baboon
pi_37483037
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:58 schreef Frollo het volgende:
Zo'n reisstrijkijzer waarmee je zelfs zonder plank kon strijken! Gewoon rechtstreeks vanaf het hangertje!

Over hangertjes gesproken: die ruimtebesparende klerenhangers waren ook mooi.
En over 'ruimtebesparend' besproken, die geweldige zakken waar je met de stofzuiger de lucht uit kon halen en waar je dan drie kledingkasten vol in kon bewaren.

En ook nog: Een of ander geweldig handig apparat waarmee je allerlei voedsel vacuum kon zuigen. Ook te gebruiken voor zeldzame baseballplaatjes.

En, ik weet écht niet meer welke reclame het was, maar er was één reclame met een 'gepatenteerd stukje ruimtevaarttechnologie'. Die ene frase intrigeert me nu al meer dan tien jaar.
pi_37483552
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat ben je eigenlijk oud, RG.

Of: wat kom je nog jeugdig over, RG.
Of: wat ben jij eigenlijk nog jong, IR.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:27:52 #10
11923 I.R.Baboon
pi_37483836
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:17 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Of: wat ben jij eigenlijk nog jong, IR.
Mag ik je er op attenderen dat ik volgend jaar master ben (en evt zelfs eind dit jaar), en dat we dat noch van Vlens noch van Koekepan kunnen zeggen.

Tot zo ver mijn verkapte 'he, wat mis ik dat altijd gezellige #filosofie en de daarbij behorende bacchanalen toch' post.
pi_37484157
Ik heb natuurlijk altijd al geweten, IR, dat jij geniaal bent. Bijna net zo geniaal als het volgende:

[ Bericht 1% gewijzigd door RaisinGirl op 02-05-2006 16:36:56 ]
pi_37515330
lees ik toch net dat onze aller geliefde mike in juli 2003 is overleden
For god and money devil's fight
Religion holds a beast inside
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:51:13 #13
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37515373
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:49 schreef triesje_v_ het volgende:
lees ik toch net dat onze aller geliefde mike in juli 2003 is overleden
En Bob Ross, die andere grote 's-nachts-met-je-zatte-harses-voor-de-tv-hangen-held, is ook al niet meer...
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:20:07 #14
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37526326
van-dijck-brown was toch wel DE kleur . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 8 mei 2006 @ 23:22:18 #15
11923 I.R.Baboon
pi_37676122
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 08:56 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Het hoogtepunt van de Quick 'n Brite vond ik toch wel dat ze in die auto zaten en dat die vent zegt: "Ja, soms heb je wel eens dat je per ongeluk je hele traytje met fastfood omgooit! Kijk, zo." en dat'ie dan vervolgens de hele auto begint onder te smeren met cola, friet, ketchup en hamburger. Zo gaat het in het echt ook natuurlijk
Toen ik dit las kon ik het me meteen weer helder voor de geest halen. PrachtTV.
pi_40999431
Instant Fisherman!
pi_41004140
Die autowas die je lak zo goed beschermde dat je er met een laser op kon schijnen!
pi_41144254
Oh jaaaa!
Ik spijbelde nogal vaak in 5VWO, en mijn dagbesteding was dan TV kijken. Tel Sell, Jenny Jones, Ricki Lake (Vaderschapstesten ), ATWT... Maar Tel Sell, geweldig. Alles heet daar ook altijd Rocket, Power of Super.
De Rocket Chef, dat was zo'n keukenapparaat, waar je heel lang aan de hendel moest zwengelen. (Met 679 verschillende onderdelen natuurlijk). Magic Bullet, da's ook een soort keukenmachine, maar dan met de houder bovenop. Je kon er shakes mee maken, en door de opschroefbare ring kon je zien wat de jouwe was. Tof man!
Je had ook zo'n verfsysteem dat niet spatte, daarbij moest je de roller vullen, en je had ook van die gare sponsjes.
Ontharingsmiddel was er ook. Nad's, gemaakt in Australië van natuurlijke materialen, of zo'n "geheel pijnloos stroomstootje". Je had ook afvalpillen, god, hoe heette die ook al weer? Er zat iig iets uit de jungle in. Ook had je tandenbleekzooi, Rapid White Pro.

Maar het leukste vond ik altijd die knutsel- en kookdingen. Schiet me de Sawing Genie te binnen, een handig meeneembaar naaimachientje (ideaal voor studenten!). Nou, heb er eentje van mijn moeder gehad, meteen stuk hoor. En je had zo'n tornado koker, daar in circuleerde de stroom en werd alles veel sneller gaar.

En wat was dat ene nou ook al weer? Door zo'n kind uitgevonden? Zo'n meisje? Folie voor de BBQ of iets?
pi_41144287
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:00 schreef Helly het volgende:
Die autowas die je lak zo goed beschermde dat je er met een laser op kon schijnen!
Oh jaaa!
Had je ook niet zo'n boor met 50000 onderdelen, waarmee je zelfs om een hoekje kon boren en weetikwat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')