Hij is er weer sinds vorig jaar volgens mijquote:Op maandag 1 mei 2006 16:47 schreef boyv het volgende:
He! Broodjeaap.nl werkt weer, die is een hele tijd down geweest volgens mij.
Jaren geleden bestond ie ook al, maar toen verdween die hele site ineens. Wel leuk om te lezen opzich.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:48 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Hij is er sinds vorig jaar volgens mij![]()
Ja ik weet het. Ik moest het toen doen met snopes.com, maar toen was ik 10 ofzo.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Jaren geleden bestond ie ook al, maar toen verdween die hele site ineens. Wel leuk om te lezen opzich.
Niet zo gek nog, een paar jaar geleden waren er hier in enschede spijkers in de glijbaan geslagen. Geen broodje aap verhaal dat. Bah!quote:Op maandag 1 mei 2006 16:42 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik ben al jaren gek op broodjeaap verhalen (urban legends). Sterke verhalen die je met een korreltje zout moet
nemenOf soms ook niet
![]()
Post hier dus broodjeaap verhalen van www.broodjeaap.nl of www.snopes.com
TS begint:
Bloedbad
Een Amerikaans meisje van dertien is zwaar gewond geraakt toen zij in een subtropisch zwemparadijs van de waterglijbaan afging. Het zwembad was een paar maanden ervoor geopend. De grootste attractie was een glijbaan met de naam 'Black Hole'. Het was bij deze glijbaan dat het ongeluk gebeurde.
Het meisje kwam gillend en hevig bloedend uit het water nadat zij van de glijbaan was gegaan. Ze werd in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, waar ternauwernood werd voorkomen dat het meisje doodbloedde.
Wat was er gebeurd? Een jeugdbende was even ervoor van de waterglijbaan gegaan. Halverwege de glijbaan waren ze gestopt. Met kauwgum hadden ze vervolgens een aantal scheermesjes aan de zijkant van de glijbaan vastgeplakt. Het waren deze scheermesjes die de rug en de benen van het meisje opengesneden hadden.
Auchquote:Op maandag 1 mei 2006 16:54 schreef Miarf het volgende:
[..]
Niet zo gek nog, een paar jaar geleden waren er hier in enschede spijkers in de glijbaan geslagen. Geen broodje aap verhaal dat. Bah!
quote:Op maandag 1 mei 2006 16:54 schreef Miarf het volgende:
[..]
Niet zo gek nog, een paar jaar geleden waren er hier in enschede spijkers in de glijbaan geslagen. Geen broodje aap verhaal dat. Bah!
Dus...quote:In Nederland is het verhaal ook bekend. Het verhaal doet de ronde dat een man in Rotterdam een hekel had aan het Tropicana-zwembad (door uitzicht en drukte). Uit woede zou hij een spijker door de buitenglijbaan hebben geslagen en een meisje zou zich hier aan zou hebben verwond.
Evenals hier een Turk zat die z'n eigen kwakje aan de knoflook saus toevoegdequote:Op maandag 1 mei 2006 16:54 schreef Miarf het volgende:
[..]
die shoarmaverhalen heb je in elke stadquote:Op maandag 1 mei 2006 16:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Evenals hier een Turk zat die z'n eigen kwakje aan de knoflook saus toevoegde![]()
Hier heeft 1 turk dat een keer echt gedaan, die tent is nu reuze populair onder het heaumeauvolkquote:Op maandag 1 mei 2006 16:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Evenals hier een Turk zat die z'n eigen kwakje aan de knoflook saus toevoegde![]()
hehe ook mijn reactie, eerst zien dan geloven, maar ik heb het artikel in de Twentse Courant Tubantia erover gelezen.quote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 16:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Jaren geleden bestond ie ook al, maar toen verdween die hele site ineens. Wel leuk om te lezen opzich.
quote:Waar of niet waar?
De foto hierboven is authentiek. Je ziet Hans Wagner uit Berlijn die grote moeite heeft om zijn konijn Herman op te tillen. Met een gewicht van tegen de tien kilo, oren van 21 centimeter en een lengte van bijna een meter behoort Herman tot een van de grootste konijnen ter wereld.
Herman eet volgens zijn eigenaar ongeveer twee kilo sla en andere groenten per dag. Om hem gezond te houden krijgt het konijn iedere dag een vitame-supplement.
In het Guinness Record boek zul je overigens geen grootste konijn ter wereld tegenkomen. Guinness accepteert geen reuzenkonijnen meer omdat men bang is dat mensen hun konijn teveel eten geven om hen te laten groeien.
quote:Op maandag 1 mei 2006 18:00 schreef Q_Orianka het volgende:
De James Bond film Dr. No werd in Japan vertaald als "We hebben geen dokter nodig." De fout werd nog net voor het uitbrengen van de film rechtgezet.
Wat een stomme reden eigenlijk.. varkens worden massaal vetgemest, en zo'n konijn kun je na de recordpoging ook prima opetenquote:Guinness accepteert geen reuzenkonijnen meer omdat men bang is dat mensen hun konijn teveel eten geven om hen te laten groeien.
alleen de gedachte al.. *ril*quote:Op maandag 1 mei 2006 16:42 schreef Q_Orianka het volgende:
Bloedbad
Een Amerikaans meisje van dertien is zwaar gewond geraakt toen zij in een subtropisch zwemparadijs van de waterglijbaan afging. Het zwembad was een paar maanden ervoor geopend. De grootste attractie was een glijbaan met de naam 'Black Hole'. Het was bij deze glijbaan dat het ongeluk gebeurde.
Het meisje kwam gillend en hevig bloedend uit het water nadat zij van de glijbaan was gegaan. Ze werd in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, waar ternauwernood werd voorkomen dat het meisje doodbloedde.
Wat was er gebeurd? Een jeugdbende was even ervoor van de waterglijbaan gegaan. Halverwege de glijbaan waren ze gestopt. Met kauwgum hadden ze vervolgens een aantal scheermesjes aan de zijkant van de glijbaan vastgeplakt. Het waren deze scheermesjes die de rug en de benen van het meisje opengesneden hadden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |