Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:15 |
Beste Fokkers, Binnenkort ga ik een Volvo 480 Turbo kopen om deze compleet om te bouwen. Nu heeft deze een 1.7 Turbo motor met 120PK en een topsnelheid van 200km/h en optrekken van 0 - 100 in 9 seconden. Na de eerste mod heeft hij 140PK en optrekken van 0 - 100 in 7.5 seconden, topsnelheid zou wel rond de 210/220 liggen dan. na nog een paar veranderingen kun je de motor zo naar 200PK "tweaken" waar je misschien kan optrekken van 0 - 100 in 7 seconden of misschien 6.5 maar sneller wil het niet. Misschien dat de topsnelheid op 240 gaat komen, maar dat is dan ook alles. Nu is de motor van de 480 door porsch of hoe je ook schrijft onder handen genomen. Daarna is hij in de volvo 480 gemaakt. Nu weet ik dat oudere volvo's een renault motor hebben, ik zit mezelf alleen af te vragen: welke motor is dat geweest? Want ik kwam namelijk het volgende tegen op een site: quote: quote:Dit is de standaard configuratie van de motor. Dus zodra je deze gaat veranderen naar de 200PK zou ik misschien kunnen komen op: optrekken 0 - 100 in 5.5/6 seconden Topsnelheid: 250/260Km/h Nu is mijn vraag: Kan je die Renault 21 motor er werkelijk inbouwen? of is het een andere renault motor die volvo hier gebruikte? En wat is beter, de renault 21 motor gebruiken als deze er in zou passen. Of mijn huidige (die kwa mods veel hoger ligt) zo erg laten verbouwen dat ik alsnog de 5 - 5.5/6 seconden ga halen. En topsnelheid van 240/260km/h Misschien dat iemand het weet. volvo 480 standaard quote:bron: http://www.volvo480register.nl/nl/turbo-tuningnl.htm | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:19 |
5.5 seconden in de honderd met een voorwielaangedreven Volvo, jah hahahah tuurlijk | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:21 |
quote:als je goed gaat zoeken op google weet je dat ze de 480 motor naar de 240 PK hebbe gekregen ga maar eens uitrekenen hoeveel van 0 - 100 dat is ten tweede, volgens mij was dat de vraag niet eens | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:23 |
quote:zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100 met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:26 |
quote:grappig dat een Porsche 911 Turbo Targa bouwjaar 1987 - 1989 met 301 pk dat ook kan met 3.2 liter? http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4066&cache=no kun je nagaan zo boeiend zijn die nieuwe autotjes niet eens | |
rival | maandag 1 mei 2006 @ 14:28 |
quote:en beide auto's die jij opnoemt zijn gelijk in gewicht? Chrysler 300c is toch zown grote bak? die is ff wat zwaarder dan een volvo 480 lijkt mij | |
Deetch | maandag 1 mei 2006 @ 14:28 |
Hmmz, gewicht is ook wel van belang bij optrekken. Ik kan me voorstellen dat een volvo 480 zwaarder is dan een renault 21 en dus ook langzamer optrekt. | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:28 |
quote:dat komt omdat die afchrysler dieplood weegt. maar je veronderstellingen slaan echt nergens op. met 200pk op de voorwieltjes van zo'n volvo'tje heb je wielspin voor het leven | |
Deetch | maandag 1 mei 2006 @ 14:30 |
quote:Moet je er dikkere sloffen met zachter rubber onder klatsen. | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:31 |
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=40680&cache=no kan niet snel 123 vinden.. die volvo 480 weegt nog geen eens 1000 kilo | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:32 |
quote:dat kan. maar het verhelpt niet alles | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:35 |
quote:http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10789&cache=no iets meer volgens autoweek ik denk alleen dat je met 200pk (als dit kan uit zo'n gaar renault blok) nog in je handjes mag klappen als je onder de 8 seconden komt | |
BertV | maandag 1 mei 2006 @ 14:37 |
quote:Klinkt optimistisch. 200PK, 5-6 sec. naar 100 en een top van 250-260? Zoiets kan toch alleen met een lichte Donkervoort achtige contructie? | |
Catch22- | maandag 1 mei 2006 @ 14:38 |
dat blokkie uit de OP is alleen al niet geschikt omdat hij 110.000km heeft gelopen. of je hem er in krijgt is een 2e, zou je aan volvo experts moeten vragen | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:38 |
quote:sinds waneer had ik het over een ES ? anyway... massa leeg 1019 kg miereneuk | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:39 |
quote:aan jou reactie heb ik wat Dankje | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:40 |
quote:datweet ik niet.. ik keek beetje naar algemeen.. 120pk met 200km/h vandaar | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:40 |
quote:weet ik veel, het is toch eentje met een turbo. die andere turbo's zijn vrijwel identiek | |
BertV | maandag 1 mei 2006 @ 14:41 |
quote:k, want de luchtweerstand neemt niet linear toe met de snelheid. 200 > 260 kost een enorme bak vermogen extra. | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:43 |
quote:daarnaast denk ik dat je versnellingsbak niet zo ver loopt. of je moet heel veel toeren meer gaan kunnen maken | |
Kluupkluup | maandag 1 mei 2006 @ 14:45 |
quote:Dit is ECHT appels met peren vergelijken.. Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg.. Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen.. | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:45 |
ff over de renault afzeikers http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4694&cache=no Renault 21: massa leeg 1175 kg aandrijving voor ilinderinhoud 1995 cm3 boring x slag 88,0 x 82,0 mm compressieverh. 8,0:1 max. vermogen 129 kW (175 pk) topsnelheid 227 km/h acceleratie 0-100 km/h 7,4 s Any questions waarom ik zeg dat ik met 1000 kilo onder die 7,4s kan komen met geluk ? | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:47 |
quote:Nee oke, maar omdat ik ook een nieuw turbo blokje kan krijgen met 33.000 kilometer (1.7 orgineel volvo 480) Vandaar dat ik meer zat af te vragen wat dan beter is (los van die kilometers) | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:47 |
quote:dit was puur omdat deze in mijn hoofd schoot als een auto die 5.5 seconden deed over 0 - 100 volgens de autovisie. en om te laten zien hoeveel power die er voor nodig heeft | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:49 |
quote:logisch met een auto van 1000 kilo zwaarder volvo 480 1000 kilo 120pk 0 - 100 , 9 s volvo 480 (jou versie) 2000 kilo 240 pk 0 - 100 , 9 sec omdat hij 2x zo zwaar is ?:) | |
Inorbit | maandag 1 mei 2006 @ 14:52 |
quote:komt bij dat de 300c ook nog achterwielaandrijving heeft en tractioncontrol. je neemt veelste weinig dingen mee in je berekening. dat je met 1pk 3 km/u kan betekend niet dat je met 10pk 30 kan en met 100pk 300. helemaal in de acceleratie | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:53 |
quote:jaaahaaa, maar het ging ff om het idee Omdat jij zei van het is niet mogelijk en ik vergelijk ff met de renault met 176pk, 100 kilo zwaarder en 7,6sec en ik weet dat die 480 na 1e mod (140pk) ook 7.5s doet. (vond ik nog iets te langzaam) | |
BertV | maandag 1 mei 2006 @ 14:57 |
quote:Je zou ook kunnen kijken hoe je die 480 nog lichter kan krijgen. Stoelen eruit, lichtere velgen. Mgoed, ik geloof dat dat typisch een motorrijder manier van denken is. | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 14:59 |
quote:whaha klopt jah ken dr mee die dat zeggen.. en dat was ik ook zeker van plan.. en lichtere velgen enz enz ik weet wat je bedoeld.. maar hoe lichter is leuk, maar dan moet hij ook sneller worden kwa motor | |
Catch22- | maandag 1 mei 2006 @ 15:10 |
kan je niet gewoon een turboblok nemen en een grotere turbo nemen of chippen? Of spelen met een grotere intercooler en andere geintjes? Turbomotoren zijn leuk om mee te spelen volgens mij | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 15:13 |
quote:wat was mijn eerste idee inderdaad. 33000T blok nemen (huidige is 217k) compleet schoon maken grotere lucht kleppen spagetti spuitstuk luchtfilter injectie beter afstellen chipmod ed maar ik vraag me meer af hoeveel winst ik dr uit kan krijgen sowieso dat ik op de 180/190PK kwam.. want dat zeiden wat volvo rijders maar verder konden ze geen informatie geven over 0 - 100 en topsnelheid | |
BertV | maandag 1 mei 2006 @ 15:24 |
quote:Hoe testen "jullie vierwielers" al die vermogens? Is dat puur boekjes werk of gaan jullie op een dynobank staan? Dynojetbanken voor motorfietsen worden goed gebruikt. Ik denk dat het "schrikken" is hoe weinig pk's er uiteindelijk op het asfalt komen. Een opgave van 180 in een boekje kan 140 in het echt zijn. | |
Broodjepoep | maandag 1 mei 2006 @ 15:54 |
de turbo motor van de volvo is totaal anders dan de 2.0 turbo motor in de 21. de motor van volvo is afgeleid van de 1.7i deze ligt in de breedte terwijl de 21 in de lengte ligt. Dit is al een uitdaging om het er netjes (rdw waardig in te krijgen). je kunt beter eens kijken of je er niet een volvo T4 blok in kan lepelen deze ligt ook in de breedte en heeft standaard al 200pk. bedenk wel als je dit er ooit in zou krijgen je ook de rest computer brandstof pomp ect moet vervangen. beter kun je er gewoon een andere chip spruitstuk luchtfilter en uitlaat onderzetten en het zo houden. je kan vast de druk ook wel opvoeren als je een dikkere koppaking gebruikt. | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 16:23 |
quote:Zodra mijn auto klaar is ga ik hem op de testbank zetten | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 16:26 |
quote:Dat is een blok van een volvo V40 zoals ik kan zien? Wat zou je dan allemaal moeten veranderen totaal gezien? En zou dat de moeite waard zijn vergeleken met een 1.7 turbo blok en die opvoeren? quote van iemand quote:Btw.. past deze ook? Volvo V40 T4 Sports-Line [ Bericht 11% gewijzigd door Asmooh op 01-05-2006 16:53:32 ] | |
saddam_Pinten_man | maandag 1 mei 2006 @ 17:43 |
Hoi, Ik vind het erg leuk om te lezen dat er iemand met een 480 project bezig is. Veel mensen die ik ken delen mijn adoratie voor dit model niet, door bijvoorbeeld te zeggen dat ie butt-lelijk is (wat ik dan natuurlijk verweer met het feit dat je je moet bedenken dat het model 20 jaar geleden is ontworpen) Wat ik verder wil weten is eigenlijk wat je drijfveer is om met een 480 aan de haal te gaan. Dit model stond destijds bekend als revolutionair, vooral op het gebied van electronica. Dit zie je terug in de vele kinderziektes. Het ding rijdend houden is volgens mij al een hoop gedoe, en levert flink wat dealer bezoeken op. Helemaal als je er mee gaat tunen. | |
Asmooh | maandag 1 mei 2006 @ 17:54 |
quote:Hm, wat ik weet van een 400 serie en ook de ervaring is dat er juist weinig problemen zijn na het veranderen van de software. zelf heb ik een volvo 440 zonder enige problemen, en ik ken genoeg mensen die zonder enige problemen met hun 480 rond rijden. Zelf vind ik de 480 een zeer goed en mooi model vooral de onderstaande | |
Garagefluit | maandag 1 mei 2006 @ 18:11 |
Ze beweren iig met een kleine 200/220 pk in engeland rond te rijden. Anyway, bekijk dit anders eens http://volvo480.dragons.org.uk/forum/viewtopic.php?t=4393&highlight=chiptuning+tobi480 | |
Greetz | maandag 28 mei 2007 @ 15:31 |
En doet ie het al? Ik rijd zelf 480 turbo en als je de kinderziektes kent kom je helemaal nooit bij de dealer. Voornamelijk de eerste modeljaren hadden last van brakke elektronica '86-'89. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:39 |
quote:topic is oud, mag geen topics van een jaar geleden uppen. plus ik heb geen volvo meer. try carstyling.net oid |