de op één na onderste link gebruiken en knippen plakkenquote:Op maandag 1 mei 2006 12:40 schreef VaderJacob het volgende:
Ja kan iemand me mischien vertellen hoe dat werkt met die OP enzo, voor het geval het nog een keer gebeurt!
Owkee dat moet wel te doen zijnquote:Op maandag 1 mei 2006 12:41 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
de op één na onderste link gebruiken en knippen plakken
verder alleen ff de onderste link wijzigen en als iemand toegevoegd wil worden aan onze gallerij moet je dat ff regelen
Daar gaan we weerquote:Op maandag 1 mei 2006 13:17 schreef Devlinsect het volgende:
Had ik al gezegd dat Jimi Hendrix de bomb is?
Jimi![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 13:23 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik had er ook neer kunnen zetten: teejveejpeej.![]()
ow volgens mij moet je daarvoor bij mij zijnquote:Op maandag 1 mei 2006 12:41 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
hé, is het misschien mogelijk om mijn icon te updaten
alleen voor deze keer![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 13:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ow volgens mij moet je daarvoor bij mij zijn
ehm refresh eens
Goed werk,quote:Op maandag 1 mei 2006 13:54 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
![]()
mn huisgenoot wil misschien mn peavey kopen![]()
dan wordt het voor mij tijd voor een buizenbak![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 14:36 schreef DuranK het volgende:
Ik heb over een maand mijn eerste optreden ooitIk moet op het feest van mijn oma een liedje spelen
yeah, rock on
![]()
Daar heb ik nog trauma's van. Ik heb dat ooit bij een of ander optreden gespeeld (basgitaar). We hadden geen tijd meer om te oefenen, dus ik dacht: simpel nummertje, ik pak straks gewoon die bas en gaan!quote:
Gelukkig heb ik een capoquote:Op maandag 1 mei 2006 15:47 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog trauma's van. Ik heb dat ooit bij een of ander optreden gespeeld (basgitaar). We hadden geen tijd meer om te oefenen, dus ik dacht: simpel nummertje, ik pak straks gewoon die bas en gaan!
Maar wat bleek, de bladmuziek die voor m'n neus lag was geschreven voor gitaar met capo. Ik moest dus ter plekke alles omrekenen tijdens het spelen. Dat was even stressen![]()
het stond nog in de OPfile dus het ging vanzelfquote:Op maandag 1 mei 2006 17:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Welke mafkees is op het fatale idee gekomen om die tekst terug in de OP te zetten?!
Ja ik heb er problemen mee.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:15 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
het stond nog in de OPfile dus het ging vanzelf
ik heb het zelf geschreven, problemen mee?
groot gedeelte van deze nieuwe OP heb ik zelf gemaakt
behalve het geniale van de icons
nog inhoudelijk commentaar of ben je gewoon moeilijk aan het doen?quote:
shop een plaatje en kom daarna maar terugquote:Op maandag 1 mei 2006 18:35 schreef Fatality het volgende:
ik wil graag in de OP, maar ik heb geen geilgitaarplaatje.
Terwijl ik wel een ultrageile rozegitaar heb.
Ik werk ook fulltime, maar probeer 's avonds wat te posten... (vandaar dat ik niet zo'n actieve poster ben).quote:Op maandag 1 mei 2006 20:23 schreef Shedfire het volgende:
Ik ben al een tijdje afwezig. Ik ben namelijk begonnen met fulltime werken!
Edit: maar ik ben terug
De kleur is fantastisch, lul geen onzin... Roze is voor echte mannen!quote:Op maandag 1 mei 2006 19:27 schreef Fatality het volgende:
KIJK! hier is ie:
[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06181/Afb011.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Mijn Mexicaanse Fender Strat 60's reissue. 2 originele elementen en een HotRail (die ik binnenkort weer ga verwijderen denk ik, omdat ik toch alleen maar 70s rock speel) op de kop getikt voor...340 euro2 jaar geleden met mijn Flextone III XL op de kop getikt voor 500 euro vorig jaar
![]()
De kleur is super lelijk, maar hij heeft wel een mooie nek.
Blades zijn over het algemeen erg goed!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:31 schreef Neidropje het volgende:
iemand toevallig ervaring met deze gitaar:
Blade Delta T1 op MP
ziet er wel vet uit, blade, equalizer derin en telestyle. Kan er alleen weinig over vinden. Harmony central is wat karig en googlen levert weinig op. Iemand?
Het klinkt een beetje als een kleuterjuffrouw die wanhopig twee zwaar asociale kleuters van elkaar de koppen in slaan probeert te behoeden.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:23 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
nog inhoudelijk commentaar of ben je gewoon moeilijk aan het doen?
als jij de OP maakt mag je 't weglaten![]()
Bedoel je nou het stukje van respecteer elkaars smaakquote:Op maandag 1 mei 2006 21:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als een kleuterjuffrouw die wanhopig twee zwaar asociale kleuters van elkaar de koppen in slaan probeert te behoeden.
Eerste OP ooit van deze reeks heb ik nog gemaakt hè.
Precies, respect moet je verdienen!quote:Op maandag 1 mei 2006 21:46 schreef DuranK het volgende:
[..]
Bedoel je nou het stukje van respecteer elkaars smaak? Doe ik ook. Zolang je Jimi Hendrix en Jimmy Page maar cool vind
![]()
Ik heb er erg lang over gedaan voordat ik wist waar die het over hadquote:Op maandag 1 mei 2006 22:09 schreef Hammet het volgende:
Niet zo neuken over dat stukje tekst, alsof iemand die OP ooit leest.
Wat dacht je er zo van BBM:quote:Respecteer elkaars smaak en mening.
quote:En zoals je van gitaristen gewend bent wordt er hier stevig op elkaar in gebeukt.
Nou ja, echt storend, wat is echt storend?quote:Op maandag 1 mei 2006 22:09 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
het was naar aanleiding van wat gezeik toen der tijd
vind je het echt storend? het is wel praktisch voor nieuwkomers (die we de laatste tijd heel wat hebben)
BBM, we zijn je nog steeds dankbaar voor het oprichten van deze reeks
maar het is zo'n vieze kleur roze.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De kleur is fantastisch, lul geen onzin... Roze is voor echte mannen!
veels te veel avatarsquote:Op maandag 1 mei 2006 23:07 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik heb de OP wat bijgewerkt
hij is nu iets compacter
aan- of opmerkingen?
en wat doen we daaraan?quote:
heeft een topic of 2 geleden gemeld dat ie het druk had met vanalles en nog watquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Doet Ibanez niet meer mee?
klinkt leuk, ik ken het origineel nietquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:38 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Feedback geven op samples ipv lullen over de OP![]()
he geen andere snaren aanraken hequote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:19 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb weer een sampeltje. Vandaag het intro van "I need you love so bad" van Fleetwood Mac geleerd.
Klik
Je hebt sommige stukjes te overhaast gedaan vind ik. In ieder geval niet zoals het origineel. Niet dat dat persé moet, maar het mag van mij wat rustigerquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:19 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb weer een sampeltje. Vandaag het intro van "I need you love so bad" van Fleetwood Mac geleerd.
Klik
Mocht je die SD Hotrail willen verkopen bied ik me aan. Ben nog op zoek naar 1tje voor bij de brug van mijn stratquote:Op maandag 1 mei 2006 19:27 schreef Fatality het volgende:
KIJK! hier is ie:
Mijn Mexicaanse Fender Strat 60's reissue. 2 originele elementen en een HotRail (die ik binnenkort weer ga verwijderen denk ik, omdat ik toch alleen maar 70s rock speel) op de kop getikt voor...340 euro2 jaar geleden met mijn Flextone III XL op de kop getikt voor 500 euro vorig jaar
![]()
De kleur is super lelijk, maar hij heeft wel een mooie nek.
Wat is er mis met een Les Paul. Was hij niet de uitvinder van electrische gitaar?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:11 schreef TeleluvR het volgende:
Kijk, dat vind ik al veel beter, een random plaatje...
Les Pauls![]()
Jeuh, weer fijn LP's bashen!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:25 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Les Paul. Was hij niet de uitvinder van electrische gitaar?
Het geluid van een Les Paul is![]()
Ik heb em nou ook opgenomenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:19 schreef -Beer- het volgende:
Klik
ik denk niet dat ik hem de deur uitdoe, mocht ik ooit weer wat steviger gaan spelen dan kan ik hem dr zoweer inzetten. Maar zo'n hotrail komt wel flink wat herrie uitquote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:18 schreef Funkdude het volgende:
[..]
Mocht je die SD Hotrail willen verkopen bied ik me aan. Ben nog op zoek naar 1tje voor bij de brug van mijn strat![]()
speel je Gretsch? Er gaat niets boven Gretschquote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:18 schreef TeleluvR het volgende:
Om het concept te steunen, wellicht kan 1 van deze 3 als op plaatje dienen, als iemand even de tekst erin wil zetten?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zal er later meer maken, maar ik heb het nu even druk (ondanks de vakantie...)
Ik heb uberhaupt niks met humbuckers.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:01 schreef Devlinsect het volgende:
Verbeteringen uitvoeren mag altijd. Dat is wel met meer dingen gedaan. Het geluid van een LP blijft karakteristiek en warm.
Vertel mij nou is wat je nou hebt tegen een LP (behalve dat ze zwaar zijn).
Dat zou me inderdaad niet verbazen. Koop van de eeuw wat mij betreft...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:23 schreef Fatality het volgende:
[..]
speel je Gretsch? Er gaat niets boven Gretsch
OK. Een Gretsch is ook wel lekker. Die op de foto staat, wat heeft ie gekost? Ik dacht dat Gretsch niet meer wordt gemaakt...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb uberhaupt niks met humbuckers.
Zelf vind ik (=mening, don't shoot me!) Gibson Les Paul lompe, grote zware gitaren, erg oncomfortabel. En van de klank wordt ik niet veel vrolijker. Dan liever een grote jazzbak, die vreemd genoeg nog comfortabeler is. Qua klank ben ik toch meer gecharmeerd door enkelspoelers en p90's...
Dat bedoel ik...quote:
Er zijn nog wel reissues, uit Japan, dus ze worden nog wel gemaakt. De 'echte' oude Gretsches uit de USA worden al sinds de jaren 80 niet meer gemaakt. En dan heb je nog wat 'low-budget' Gretsches uit Korea, zijn ook wel geinig.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
OK. Een Gretsch is ook wel lekker. Die op de foto staat, wat heeft ie gekost? Ik dacht dat Gretsch niet meer wordt gemaakt...
Eigenlijk vind ik enkelspoelers wel geilquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik...
Hammet=anti-TeleluvR
TeleluvR=anti-Hammet
(Qua gitaarsmaak bedoel ik dan...)
Zullen we er nog een discussie zonder eind tegenaan gooien?![]()
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:42 schreef Desensitized het volgende:
Zeker apart, maar mooi is anders.
waarom deze? er is veel beters te krijgen in die seriequote:
Blauw!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:52 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
hé, Guitarist.nl
[afbeelding]
de nieuwe OP staat er, bedankt![]()
houd 't maar lekker op jouw server dan hoef ik er ook niet op aangesproken te worden![]()
de kleur was alleen echt brak, beetje metallic groenachtig
[..]
waarom deze? er is veel beters te krijgen in die serie
of gaat het alleen om het uiterlijk![]()
Inderdaad, het is perfect maak-foto's-van-gitaren-vooral-buiten-weer!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:00 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
ik moet nog eens een paar mooie foto's maken in de zonneschijn
kan ik misschien vanmiddag doen
ik vind het alleen nog steeds eng om 'm mee naar buiten te nemenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Inderdaad, het is perfect maak-foto's-van-gitaren-vooral-buiten-weer!![]()
Hoezo?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:05 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
ik vind het alleen nog steeds eng om 'm mee naar buiten te nemen![]()
Een onvoorspelbare tuin? Kan ik me niks bij voorstellen...?!!?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik ben verschrikkelijk bang dat ik schade aanbreng... de tuin is zo onvoorspelbaar
Wat een PRACHTIGE gitaar is dat zegquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:38 schreef Desensitized het volgende:
-knip-
En de Ibanez RG370DX:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar ben ik het zeker niet mee eens.. Ik ben altijd heel zuinig met mijn gitaren, en ik vind ze gewoon zoveel mooier als ze nog gaaf zijnquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:12 schreef sXe het volgende:
Een gitaar hoort gewoon schade te hebben. Anders hang je hem maar aan de muur ofzo, met een lijstje eromheen
Een gitaar is gereedschap, zeker als je ermee optreedt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker niet mee eens.. Ik ben altijd heel zuinig met mijn gitaren, en ik vind ze gewoon zoveel mooier als ze nog gaaf zijn![]()
Ik heb ze indd aan m'n muur hangen, maar wel zonder lijstje hoor![]()
Dus je bent niet zuinig op je gereedschap?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:17 schreef sXe het volgende:
[..]
Een gitaar is gereedschap, zeker als je ermee optreedt.
Preciesquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dus je bent niet zuinig op je gereedschap?
Ondanks het feit dat gereedschap gereedschap is, maak ik het toch altijd even schoon naderhands en berg het netjes op...
Mee eens, een beetje gebruikt mag een gitaar er wel uitzien.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:15 schreef TeleluvR het volgende:
Schade door gebruik vind ik prima, schade door misbruik vind ik zonde...
Zo simpel is het voor mij...
Jawel hoor, maar het beschadigt uiteindelijk toch. Ik zeg ook niet dat het allemaal kapot moet. Maar zodra het eerste krasje erop zit komen er toch wel meer.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dus je bent niet zuinig op je gereedschap?
Ondanks het feit dat gereedschap gereedschap is, maak ik het toch altijd even schoon naderhands en berg het netjes op...
Ja, als de beschadigingen van jezelf komen is het wel coolquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:39 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
mn strat heeft genoeg kopstootjes opgelopen, prima, niks mis mee
mn RG had al wat krasjes en beschadigingen bij aankoop, dat vind ik wel jammer want die heb ik niet gemaakt...
ik heb wat foto's gemaakt, ik zal ze ff wat verkleinen en uploaden !
Jazeker, en hij doet het nog steeds, hahaquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:57 schreef guitarist.nl het volgende:
je ziet er idd niks van,
dat is een valvestate achter je ofniet ?
quote:
Ik heb het geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Komt volgens mij ook omdat er stiekem helemaal niks in zitquote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:01 schreef guitarist.nl het volgende:
dan doe je iets niet goed
die dingen horen kapot te gaan als je ze gebruikt![]()
![]()
Klinkt prima maar was het origineel niet wat sneller?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:21 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik heb em nou ook opgenomenPrachtig nummertje. Was mijn 1e solo
![]()
http://rapidshare.de/file(...)love_so_bad.mp3.html
ik heb 't moeten leren om 'm mooi te vindenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Damn...ik vind dat toch wel een der mooiste gitaren die er zijn![]()
150 dollar verzendkostenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:51 schreef Devlinsect het volgende:
Is dit niet dezelfde top:
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&satitle=Marshall+MG+100+HDFX+
[edit: ah, okay da's ook nog eens binnen de VS]quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:30 schreef sXe het volgende:Hele stacks uit de VS bestellen lijkt me ook niet echt handig.
Heb een keer een koffer besteld, was ik ook al 60 dollar verzendkosten voor kwijt. Lomp ding nogal
topics misschien niet, maar de reeks welquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:17 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, we zijn alweer op de helft... kunnen ze topics als deze niet gewoon oneindig maken...?
Buizentop?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:56 schreef Desensitized het volgende:
Ja, dat is die top
Zat zelf ook aan de halfstack rond de 500 te denken...
Hoop er 300 voor te vangen, dan haal ik lekker de Ibanez TB100H:
[afbeelding]
Groot: http://www.groove-factory.nl/catalog/images/TB%20100H.jpg
Ibanez TB100H
- Vermogen: 100 watt bij 8 ohm
- Overdrivekanaal: Gain, bas, midden, hoog, presence, gain
- Cleankanaal: Gain, bas, midden, hoog, precence, volume & reverb
- Totaalregeling: volume
- Schakelaar: kanaal & boost
- Ingang: 6,3mm
- Uitgangen: 2x 6,3mm voetschakelaar
- Inclusief voetschakelaar
- Afmeting (BxDxH): 712x266x248mm
- Gewicht: 15,3 kg
Doen!quote:Op woensdag 3 mei 2006 03:43 schreef guitarist.nl het volgende:
wat heb ik nu zin om mijn deville open te gooien
Goed voorbeeld doet goed volgen!quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:07 schreef Fatality het volgende:
neemt iemand hier nog eens wat leuks op? wil wel wat mensen horen spelen.
Paar pagina's terug zijn er 2 samples gekomen waar niemand op gereageerd heeftquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:07 schreef Fatality het volgende:
neemt iemand hier nog eens wat leuks op? wil wel wat mensen horen spelen.
Dan moeten mensen ook leuke dingen van zichzelf opnemen en niet van anderenquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:51 schreef DuranK het volgende:
[..]
Paar pagina's terug zijn er 2 samples gekomen waar niemand op gereageerd heeft![]()
Ik heb eerder op een Les Paul gespeeld in een winkel, maar ik kon er niet aan wennen. Ze zien er mooi uit, maar zijn loodzwaar en spelen gewoon heel anders dan een Fender Tele of Strat.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:59 schreef TeleluvR het volgende:
Daar krijg je echt geen spijt van.
Mijn main guitars zijn teles (en strats), maar als humbuckergitaar is een SG echt een prima optie...
Maar dat had ik al vermeld, geloof ik!
[afbeelding]
Precies!quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:02 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik heb eerder op een Les Paul gespeeld in een winkel, maar ik kon er niet aan wennen. Ze zien er mooi uit, maar zijn loodzwaar en spelen gewoon heel anders dan een Fender Tele of Strat.
Toen ik op deze G400 (of SG zo u wilt) speelde was ik blij verrast door de bespeelbaarheid. De feel komt aardig overeen met die van m'n custom Tele.
En het geluid is natuurlijk wel echt Gibson, toch ook wel erg mooi eigenlijk![]()
Vet (pun intended), groot, mooi, zonnig, overweldigend. Ik kan het iedereen aanraden.quote:
Ik ga er max. E 425 voor neerleggenquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:20 schreef Svyatagor het volgende:
De SG was volgens mij ook bedoeld als de opvolger van de LP, na klachten over de lompheid en het gewicht van de LP. Maar toen bleek er ook wel een sterk lobbyteam te zijn dat de LP wilde behouden, tsja. Maar wat de SG fijn maakt is de relatief lichte en kleine Fender-achtige body, met de looks (trapezoids) en sounds van een Gib. Ja, fijn gitaartje denk ik. Kost dat, die Epi?
![]()
toen ik er eventjes op googlede (?) kwam ik ze al voor 359 tegen in verschillende uitvoeringen.quote:
sodeju, nou toevallig heb ik er wél op gereageerd. Dus ik heb recht van spreken. Zal binnenkort wel eens wat opnemen, ff kijken hoe dat gaat met mn flextone.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:51 schreef DuranK het volgende:
[..]
Paar pagina's terug zijn er 2 samples gekomen waar niemand op gereageerd heeft![]()
Hey bedankt! Ik zal het voorleggen aan m'n gitaarboer, die gaat er misschien wel in mee... en anders heeft 'ie mooi pechquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:16 schreef sXe het volgende:
[..]
toen ik er eventjes op googlede (?) kwam ik ze al voor 359 tegen in verschillende uitvoeringen.
http://www.nederlandmuzie(...)d_el_epiphone_1.html
Ik was uberhaupt tweedehands gaan kijken, er staan best mooie tweedehandsjes op!quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Hey bedankt! Ik zal het voorleggen aan m'n gitaarboer, die gaat er misschien wel in mee... en anders heeft 'ie mooi pech
Sorry, niet gezienquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:22 schreef Fatality het volgende:
[..]
sodeju, nou toevallig heb ik er wél op gereageerd. Dus ik heb recht van spreken. Zal binnenkort wel eens wat opnemen, ff kijken hoe dat gaat met mn flextone.
Je mag me een dief van m'n eigen portemonnee vinden (om er maar eens een oude Nederlandse term in te gooien), maar ik heb liever een nieuwequote:Op woensdag 3 mei 2006 13:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik was uberhaupt tweedehands gaan kijken, er staan best mooie tweedehandsjes op!
Nee ik heb ook in principe geen slechte ervaringen met tweedehands aankopen (m'n DeArmond en m'n grote Marshall zijn tweedehands)... beide geen verborgen gebrekenquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:18 schreef TeleluvR het volgende:
Dat is jouw goed recht...
Alleen mijn eerste gitaar heb ik nieuw gekocht, de rest allemaal tweedehands. Nooit (grote) problemen mee gehad. Maar goed, ik ben dan ook een krent...
Da's een heel ander verhaal. Als ik zoiets tegen het lijf zou lopen zou ik er ook zéker voor gaan!quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:26 schreef TeleluvR het volgende:
Ach, ik kan nu op gitaren spelen die ik nieuw niet had kunnen betalen of niet eens fysiek had kunnen kopen... (Lastig, een gitaar uit '67 nieuw kopen...)
Nee, dat is ook niet mijn tegen-argument hoor. Ik heb meestal gewoon liever nieuw, tenzij het nieuw niet te betalen isquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb überhaupt nog nooit nieuwe gitaargear gehad, tot vorig jaar, toen ik een podxt kocht. Die was toen zo nieuw, dat hij nog nauwelijks tweedehands te krijgen was. Maar verder gitaren, versterkers, effectpedalen, allemaal tweede-derdehands of nog ouder. Nog nooit problemen gehad![]()
Klopt die pedaaltjes zijn tweedehands goed te doen. Ik heb m'n compressor ook tweedehands, is al een vrij oud dingetje (jaren '80) maar doet het nog steeds perfect. 't Is alleen geen Boss maar een MXR.quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:08 schreef sXe het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen maar spullen die zelfs nieuw niet duur waren
Maar sommige dingen kan je prima tweedehands kopen. Die boss-pedalen kan je in feite bijvoorbeeld tegen de muur gooien (of je drummer of bassist) en dan doen ze het nog!
Het is allemaal niks wat ie doetquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hahaha! Volgens mij kan ie de solo uit sweet child o mine niet eens.
edit; Argh, house of the rising sun, wat doet ie? Die videos maken me soms wel zelfverzekerd
Ach, ik heb 2 gitaren gekregen van mijn oomquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:51 schreef Fatality het volgende:
Ikh eb eigenlijk al mijn dingen voor een spotprijs 2de hands gehaald. Alles in prima staat, goed afgehandeld, prima afgeleverd (m'n flextone 3XL heb ik voor 500 euro oplaten sturen via de post, maar die kerel wist dan ook wel hoe ie pakketten in moest pakken.) Gitaar heb ik afgehaald, daar wil je hem toch eerst ff in je handen hebben voordat je het koopt.
2de hands is wat mij betreft
Ja oke, die ookquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:24 schreef Even het volgende:
Nou sorry hoor maar als je zelfs Smoke On The Water zo erg kan verneuken
Ook nog jaquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:23 schreef DuranK het volgende:
Oke zen smells like teen spirit moest ik ff over doen voordat ik wist welke het was hoorMaar voor de rest doet niet nix verkeerds ofzo.
Pardon?quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:15 schreef Svyatagor het volgende:
Nou, volgens mij speelt 'ie al beter dan de helft van de mensen die het topic hier komen volschreeuwen over wat ze allemaal gaan kopen zonder dat ze nog maar een noot kunnen spelen.![]()
Nouja, ik lees hier alleen maar bralverhalen, terwijl de schaarse opnames die ik hoor, nou ook niet echt om over naar huis te schrijven zijn (uitzonderingen daargelaten). Niet dat ik zo briljant kan spelen, maar mensen die nog niet zo goed kunnen spelen gaan bashen vind ik enigszins triest.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Pardon?
Ik speel waarschijnlijk het slechtst van jullie allemaal en zelfs ik rock meer dan die gozer!
Je kent duidelijk mijn gitaarkunsten nog nietquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Pardon?
Ik speel waarschijnlijk het slechtst van jullie allemaal en zelfs ik rock meer dan die gozer!
Je kunt beter iets braks opnemen, feedback terug krijgen, en er wat van leren in plaats van nix hier laten horen hequote:Op woensdag 3 mei 2006 17:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, ik lees hier alleen maar bralverhalen, terwijl de schaarse opnames die ik hoor, nou ook niet echt om over naar huis te schrijven zijn (uitzonderingen daargelaten). Niet dat ik zo briljant kan spelen, maar mensen die nog niet zo goed kunnen spelen gaan bashen vind ik enigszins triest.
Da's waar. Overigens heb ik hier best af en toe wat opnames gepost, maar dat zal ergens rond deel 13 of misschien 23 zijn geweestquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:51 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je kunt beter iets braks opnemen, feedback terug krijgen, en er wat van leren in plaats van nix hier laten horen he![]()
Stimmt, en dit topic is voor iedereenquote:Je moet er ook mee rekening houden dat het niveau erg scheelt hier. Er zijn er een paar die al heel wat jaartjes spelen en ook een paar die nog maar een korte tijd spelen.
Die staat toch al te koop hier op fok?quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:12 schreef guitarist.nl het volgende:
damn, ik wil graag een jaren '70 strat
iemand nog belang bij een maverick f1 ??
Onder de douche klinkt het anders prima...quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:51 schreef sXe het volgende:
Ik heb laatst nog wel wat opgenomen. Maar daar heb ik ook bij gezongen. Dus dat lijkt me niet
Plus dat je van zo iemand op z'n minst mag verwachten dat hij z'n gitaren even stemt, en intoneren kan ook geen kwaad.quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik hou er ook zeker niet van om over skills te zeiken, maar van iemand die lesdvd's maakt mag je wel beter verwachten. Ook vind ik het schandalig dat hij geld wil voor zo'n compleet verkeerde versie van house of the rising sun.
Ja ik ga denk ik toch maar niet bij jou onder de douche staan...quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Onder de douche klinkt het anders prima...![]()
![]()
![]()
Je weet niet wat je mist...quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:52 schreef sXe het volgende:
[..]
Ja ik ga denk ik toch maar niet bij jou onder de douche staan...
Ik hoop voor je dat je buiten speelt... lekker weer hier!quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:32 schreef sXe het volgende:
Ik geloof je op je woord
Straks nog maar even een beetje spelen om de vingers wat soepel te krijgen en dan vanmiddag richting het onvolprezen Hengeloooooo
Mijn idee...quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:22 schreef sXe het volgende:
Kan-ie daar dan niet even mee wachten? Keep it in the family...
Ik heb er een aantal, je mag me mailen voor meer, hier een voorproefje...quote:
Ah, nice. Wat moet dat ongeveer opbrengen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb er een aantal, je mag me mailen voor meer, hier een voorproefje...
[afbeelding]
Niet ongeveer, maar absoluut: voor 200 euro mag ie van eigenaar wisselen, met Texas Special in de brug...quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ah, nice. Wat moet dat ongeveer opbrengen?
Zit er iets van een tas / koffer bij?quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niet ongeveer, maar absoluut: voor 200 euro mag ie van eigenaar wisselen, met Texas Special in de brug...
nope...quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zit er iets van een tas / koffer bij?
Ok, ik peins er nog even over. Op zich ben ik wel op zoek naar een beetje goeie maar niet te dure Tele, al gaat mijn hart nog iets sneller kloppen van een Thinline...quote:
Jouw goed recht...quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, ik peins er nog even over. Op zich ben ik wel op zoek naar een beetje goeie maar niet te dure Tele, al gaat mijn hart nog iets sneller kloppen van een Thinline...
Ligt aan de versie, het origineel is bijzonder gaaf, Metallica boeit me niet zo!quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:13 schreef Desensitized het volgende:
![]()
Onze drummer is Whiskey In The Jar aan het oefenen! Hij maar roepen dat ie die niet wou spelen omdat hij het zo'n kutnummer vond...
![]()
Een 72, met twee humbuckertsquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jouw goed recht...
Er kan trouwens wel een eenvoudig hoesje bij worden gedaan voor 10 euro meer.
Maar goed, binnenkort te bewonderen op de grote handelsplaatsen op Internet!![]()
Trouwens, niewsgierigheid, een '72 of een '69 thinline?
Ik geef je groot gelijk, wereldgitaar...quote:
Ik geef je deels gelijk in de kleur, maar ik vind 2-tone toch net wat mooier!quote:
Die extra effecten van de XTlive zijn leuk, maar vaak te bizar om te gebruiken. Dus daarvoor hoef je het zeker niet te doen. Ik heb de XTlive, en een nadeel is inderdaad het kleine display, en daarnaast is het voor thuisgebruik wel een beetje een lomp ding. Als je een beetje wil opnemen en tweaken is het wel handig als je het ding op je bureau kan leggen, en dat gaat met die rooie boon makkelijker dan met de XTLive. Aan de andere kant, echt hardcore tweaken doe je meestal toch via de PC, omdat je dan in één oogopslag alle parameters hebt, die je ook nog eens met de muis kan bedienen. Wat dat betreft maakt het niks uit, XT of XTLive.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:51 schreef Funkdude het volgende:
Oke, ik sta nu dus voor de keuze. Line 6 pod xt live OF pod xt + shortboard.
De combinatie pod xt en shortboard is wat duurder maar is weer meer 2dehands te vinden.
Vooral het grotere display van de shortboard lijkt me handiger, maar de Live heeft weer een FX Junky pack erbij..
Wat is jullie kijk hierop?
quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:20 schreef TeleluvR het volgende:Epi Dot, Casino
Afgezien van de hardtail zit er toch wel eentje tussen?quote:
Ik heb precies dezelfde kleurquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Afgezien van de hardtail zit er toch wel eentje tussen?
Of geef anders een kleine ruime 1000 euro uit en laat er een bouwen door Haar (www.haarguitars.nl).
Custom shop specs voor een goede prijs!
[afbeelding]
Ik ook op mijn USA strat, maar ja, dat is geen echte (Haar)!quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:33 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde kleur![]()
Alleen een Squier London City en geen echte![]()
Wat voor 'merk' heb ie dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ook op mijn USA strat, maar ja, dat is geen echte (Haar)!
Fender...quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:37 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wat voor 'merk' heb ie dan?
Ben trouwens best te vreden met het geluid. Beter dan een chinese Squier
ik denk dat ik gewoon niet zo moet zeiken, ik ga gewoon eens kijken wat er allemaal 2e hands te vinden is en waar ik iets mee kanquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Of geef anders een kleine ruime 1000 euro uit en laat er een bouwen door Haar (www.haarguitars.nl).
[afbeelding]
Dat is wel luxe!quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:34 schreef Even het volgende:
Ik ook, heb wel in de winkel even snel een keer op gespeeld. De overdrive klonk goed en het jazz model (van het nummer reptile) klonk heeeel lekker![]()
Ben benieuwd, ik krijg em morgen en als ie me niet bevalt mag ik em terug sturen![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het geluid is slecht, het gitaarspel is beter dan wat ik meestal hier tegen kom.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:32 schreef TeleluvR het volgende:
Het is toch slecht, of ligt dat aan mij?
alleen niet echt ritme gevoel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:52 schreef Hammet het volgende:
[..]
Het geluid is slecht, het gitaarspel is beter dan wat ik meestal hier tegen kom.
Om te janken, zo slecht. Nog nooit zo slecht een cover van Hendrix horen spelenquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:32 schreef TeleluvR het volgende:
Het is toch slecht, of ligt dat aan mij?
Niet zo zeiken, het valt nog best mee. Er zijn best veel slechtere filmpjes te vinden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:31 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Om te janken, zo slecht. Nog nooit zo slecht een cover van Hendrix horen spelen
Bedankt!, Dan ga ik maar is zoeken naar een 2dehands setupquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die extra effecten van de XTlive zijn leuk, maar vaak te bizar om te gebruiken. Dus daarvoor hoef je het zeker niet te doen. Ik heb de XTlive, en een nadeel is inderdaad het kleine display, en daarnaast is het voor thuisgebruik wel een beetje een lomp ding. Als je een beetje wil opnemen en tweaken is het wel handig als je het ding op je bureau kan leggen, en dat gaat met die rooie boon makkelijker dan met de XTLive. Aan de andere kant, echt hardcore tweaken doe je meestal toch via de PC, omdat je dan in één oogopslag alle parameters hebt, die je ook nog eens met de muis kan bedienen. Wat dat betreft maakt het niks uit, XT of XTLive.
Overigens heb ik de mijne gisteren weer eens aan de pc gehangen, en er bleek nieuwe firmware uitgebracht te zijn, met zes nieuwe amp-models en wat effecten. Daardoor zit er nu ook een Whammy opEn allemaal voor niks! Respect voor Line 6.
![]()
Enfin, als ik nu weer zou moeten kiezen, zou ik voor een los floorboard en Pod gaan, dan kun je die plank thuis gewoon in de hoek zetten, en pas weer in de oefenruimte of op het podium gebruiken.
Dat is een Rory Gallagher relic toch?quote:
Opnemen...quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:54 schreef VaderJacob het volgende:
Kan iemand mij mischien vertellen hoe ik hier samples kan posten??
Ja het zit hem meer in het uploadenquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:56 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Opnemen...
Uploaden...
Linkje plaatsen...
That's it!
In welke mate? Hij zet het op Youtube, nou en? Daarbij is Hendrix wel wat anders de gemiddelde rock gitarist naspelen, wat niet wil zeggen dat een fan daar zich niet aan mag wagen. Ik vind het vrij kinderachtig om gitaristen te gaan bestempelen als waardeloos (want dat gebeurd hier vaker) terwijl ze het helemaal nog niet zo slecht doen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:50 schreef TeleluvR het volgende:
Ik ben misschien minstens zo slecht, maar ik deel het tenminste niet met de rest van de wereld... althans niet in die mate...
wat je nodig hebt is een server met wat mb's tot je beschikkingquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:56 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja het zit hem meer in het uploaden![]()
Gebruik je hier een programma voor ofzo??
Laat ik het zo zeggen, je zult van mij geen samples vinden op Youtube...quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:58 schreef Djaser het volgende:
[..]
In welke mate? Hij zet het op Youtube, nou en? Daarbij is Hendrix wel wat anders de gemiddelde rock gitarist naspelen, wat niet wil zeggen dat een fan daar zich niet aan mag wagen. Ik vind het vrij kinderachtig om gitaristen te gaan bestempelen als waardeloos (want dat gebeurd hier vaker) terwijl ze het helemaal nog niet zo slecht doen.
Natuurlijk mag je kritiek leveren, zelfs al heb je nooit in gitaar in handen gehad. Alleen waarom hem de grond in stampen terwijl het zo slecht niet is en opbouwende kritiek nutteloos is omdat hij hier helemaal niet post. Dan heeft een dergelijke link toch bar weinig toevoegende waarde in een topic waarvan de meeste poster nou niet zulke elite spelers zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, je zult van mij geen samples vinden op Youtube...
Het verbaast me al dat mijn relatie bestand is tegen mijn gitaarspel...![]()
Dat je zelf iets niet kunt, is toch geen reden om geen kritiek te mogen uiten?
Ik geloof toch niet dat ik em aan het afkraken was, of vat ik nu je opmerking te persoonlijk op?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:24 schreef Djaser het volgende:
txt
Iets te persoonlijk jaquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik geloof toch niet dat ik em aan het afkraken was, of vat ik nu je opmerking te persoonlijk op?
Ik vond het gewoon wat warrig en niet al te best...
My bad...quote:
Geen idee, het is custom gitaar, gebouwd door Haar guitars. Ik heb het plaatje van die website geplukt die TeleLuvr plaatste. Misschien is ie inderdaad wel op de Rory Gallagher Strat gebaseerd.quote:
Van de Fender website:quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef Hammet het volgende:
[..]
Geen idee, het is custom gitaar, gebouwd door Haar guitars. Ik heb het plaatje van die website geplukt die TeleLuvr plaatste. Misschien is ie inderdaad wel op de Rory Gallagher Strat gebaseerd.
Klinkt best goed voor zover ik dat kan beoordelen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:38 schreef Hammet het volgende:
Ik heb, hoe origineel, ook het intro van Little Wing maar eens opgenomen
Hier dus.
Nu ik zo eens terugluister, hoor ik dat de basnoten niet doorklinken, jammer
Zow dat kan hij echt stukken beter ... zeker een kudtdag of misschien teveel gezopen etc..quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:08 schreef DuranK het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=1478526902861436792&q=jimmy+page&pl=true
En daarom moeten goeie gitaristen jong sterven omdat je ze zo alleen maar als goed kunt herinneren![]()
begonnen met het slopen voor de sier of het verzamelen van plekken door het spelen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:44 schreef BUG80 het volgende:
Volgens mij is Hendrix ooit begonnen met het relicen trouwens
Rory Gallagher Tribute Stratocaster®quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:46 schreef Funkdude het volgende:
[..]
Van de Fender website:
Rory Gallagher Tribute Stratocaster®
Klopt dus![]()
[..]
Klinkt best goed voor zover ik dat kan beoordelen.Hoe heb je dat opgenomen?
![]()
Er hangt er ook 1 in Leiden bij Justmusic. Ik heb hem maar niet van de muur gepakt. Denk niet dat ze dat toelaten bij een gitaar van 2000 euroquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:16 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Rory Gallagher Tribute Stratocaster®
zo 1 hangt bij de guitarbox hier in meppel (www.guitarbox.nl)
en hij speelt echt super fijn, nee echt super super fijn !!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |