Wat ik bedoelde; hij was een geweldige voetballer. Dat staat inderdaad vast.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:08 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ja en George Best was ook zo'n middelmatige kut voetballer omdat ie zo veel zoop en rondneukte.
Diego z'n voetbalkwaliteiten staan buiten elke twijfel verheven bovenaan, geen grotere dan hij.
Dat er mensen zijn die omwille van zijn levensstijl en randzaken hem ineens een mindere voetballer vinden, kunnen die zaken gewoon niet gescheiden houden.
Wat wil jij dan? Een Sjaak Swart, die een alom gerespecteerd zaaleigenaar voor bruiloften en partijen geworden is? De geniale gekken zijn toch veel interessanter.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:44 schreef Rhapsody het volgende:
een geweldige voetballer, maar helaas niets meer dan dat.
Zie het al voor me: Maradona die een sigarenzaak bestiertquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:22 schreef Gert het volgende:
Wat wil jij dan? Een Sjaak Swart, die een alom gerespecteerd zaaleigenaar voor bruiloften en partijen geworden is? De geniale gekken zijn toch veel interessanter.
Juist méér dan dat, vind ik dan. Toch geweldig zo'n kleurrijke figuren? Ik herinner mij toen George Best stierf een tijdje terug nog een serietje beelden. Het was een interland tussen Nederland en Noord-Ierland. Best was toen al op zijn retour, zwaar drankverslaafd enzo. Terwijl Nederland bezig was met een hyperprofessionele opwarming stond George voor de match met een whiskeytje in de hand wat te kletsen met de trainer. De match die erop volgde was wellicht een van zijn beste van zijn hele carriere. Hij rolde de Nederlandse verdediging keer op keer compleet op ... Zoiets is toch prachtig? Als je dat kunt ...quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:44 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde; hij was een geweldige voetballer. Dat staat inderdaad vast.
Maar na zijn carriere heeft hij zichzelf toch meerdere malen aardig kapot weten te maken. Nogmaals een geweldige voetballer, maar helaas niets meer dan dat.
Toen il divino Napoli zijn eerste scudetto bezorgde, hing er op een kerkhof een spandoek met de tekst: jullie weten niet wat jullie missen. De volgende dag hing er een met: wie zegt dat we dit missen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als Maradona Napels bezoekt valt het sociale leven in de hele stad stil, komen de lichtblauwe oude truitjes terug boven, stopt de Camorra met moorden, bidden de kwezeltjes in de tientallen voor hem opgerichte kapelletjes voor "San Maradona" ...
quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:20 schreef Leatherface het volgende:
Toen il divino Napoli zijn eerste scudetto bezorgde, hing er op een kerkhof een spandoek met de tekst: jullie weten niet wat jullie missen. De volgende dag hing er een met: wie zegt dat we dit missen?
Hoe men daarop reageerde weet ik niet echt. Maar in de aanloop naar Italie - Argentinie (die dus in Napels werd gespeeld) riep Diego de Napolitanen op om voor Argentinie te supporteren.quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:42 schreef twi het volgende:
Hoe werd er eigenlijk in Napels gereageerd op de uitschakeling van Italie door het Argentinie van Maradona in 1990? Ik bedoel, ik zag gisteren beelden dat 'ie zo ongeveer het land uitgeflikkerd werd.
Da's een schitterend verhaal, Argentinie - Italie voor de halve finale in 1990. Heel Napoli was voor Diego en dus voor Argentinie. Niet dat ze direct tegen Italie waren, maar ze waren toch vooral voor Diego.quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:42 schreef twi het volgende:
Hoe werd er eigenlijk in Napels gereageerd op de uitschakeling van Italie door het Argentinie van Maradona in 1990? Ik bedoel, ik zag gisteren beelden dat 'ie zo ongeveer het land uitgeflikkerd werd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |