abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37416474

a balladeer
Ze stonden in het voorprogramma van Saybia en Keane, net zoals ze in het voorprogramma van Blof en Skik stonden. Over wie hebben we het hier? a balladeer. Juist ja, met kleine letters. In 2000 opgericht door Marinus de Goede, die een bandje wilde formeren. Hij neemt een demo op in een kleine studio en stuurt het plaatje op naar verschillende platenmaatschappijen. Warner Music ziet er wel iets in en bied een democontract aan. De demo-plaat wordt Swim with Sam en de eerste review van OOR Magazine is veelbelovend. Vervolgens verstrijken er een aantal jaar, waarin o.a. een plaatje wordt opgenomen op Abbey Road. Er wordt ingespeeld voor Saybia in 013 en de Melkweg, en ook in het voorprogramma van Keane wordt gespeeld in een uitverkochte Melkweg. Vervolgens maart 2005; waarin het eerste album op eigen kosten wordt opgenomen in Brussel, samen met Bløf-producer Ronald Vanhuffel. Tussendoor wordt er nog in het voorprogramma van Blof en Gabriel Rios gespeeld.

In maart 2006 tekent a balladeer een platencontract bij EMI Music. Voor opnamen van de videoclip van de eerste single 'Swim with Sam' vliegen Marinus, Erik en Tijs naar de zonnige Kaapverdische Eilanden. Vrijdag 28 april is de officiële releasedatum van 'Swim with Sam', maar vanaf begin april is het nummer al regelmatig te horen op Radio 1, Radio 2, 3FM en te zien op MTV en TMF. 3FM-dj Giel Beelen "omarmt de plaat met miljoenen armen" naar eigen zegge en nodigt de heren uit voor een studiobezoek. Het debuutalbum Panama verschijnt 5 mei.

Wie zijn a balladeer?
Marinus de Goederen: vocals, piano and acoustic guitar
Erik Meereboer: electric guitars
Tijs Stehmann: drums
Arn Kortooms: bass (only live)
Gerry Meereboer: sound (only live)

Wanneer verschijnt het debuutalbum?
5 mei verschijnt het debuutalbum Panama. De cd-single van Swim with Sam is nu al te koop in de meeste platenzaken, en de maxi-single met dezelfde titel verschijnt 5 mei.

Panama
1. Summer
2. Blank
3. All I Wanted
4. Pre-Berlin
5. Sirens
6. Winterschläfer
7. Robin II
8. Fortune Teller
9. Hamburg
10. Copper Shades
11. Swim with Sam
12. Herbst

Kan ik er iets van bekijken c.q. luisteren?

Summer, Blank en Swim with Sam zijn te beluisteren. En de clip van Swim with Sam te bekijken. Hoge resolutie / Lage resolutie. Voor meer snippets verwijs ik je naar www.aballadeer.nl

Mensen die er bekend mee zijn, met deze Nederlandse belofte?
  zondag 30 april 2006 @ 00:14:30 #2
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_37417187
Swim with Sam vind ik i.i.g. een hele goede openingssingle! Leuk ook dat Peter Slager (bassist van Bløf) het album ingebast heeft.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_37419790
a Balladeer volg ik al een paar jaar. De EP Rumor Had It is geweldig en heb ze gezien in het voorprogramma van Saybia, eindelijk een Nederlandse band met echt potentie en geweldige nummers.
pi_37574275
Het album heb ik net gekocht bij de Music Store hier in Vlaardingen. Hoesje van de cd is een beetje gerecycled papier/karton. Grappig effect. De eerste paar nummers klinken goed maar wat wel opvalt is dat Blank veel drukker is. De versies hiervoor waren rustiger.

Verzoekje aan een mod trouwens, om de topictitel in kleine letters te zetten. Zo is de schrijfwijze nu eenmaal.
pi_37681152
Hey, hier had ik een topic over geopend, omdat ik via de zoek niet zo snel iets vond, maar nu snap ik waarom 'ie gesloten is.

OT: Goeie band, CD is onderweg van bol.com, mailde ze net!
  dinsdag 9 mei 2006 @ 07:21:40 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37681195
Het klinkt erg lekker moet ik zeggen. Ik heb in ieder geva weer iets te vragen voor mijn verjaardag
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37691257
Nederlandse versie van Coldplay, dit bandje??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37710308
Coldplay had ik er nog niet uigehaald. Heb de CD binnen jeuj
pi_37736208
Ze willen zelf - inmiddels - niet echt meer vergeleken worden met Coldplay. Gisteravond ben ik naar de cd-presentatie in Amstelveen (P60) geweest en dat was zeer zeker de moeite waard. Presentatie was in handen van Giel Beelen, en Sander de Heer draaide ook nog een paar plaatjes. Voorprogramma was Sneakerfreak, welke kortgeleden nog in het voorprogramma van Starsailor stonden. Hoogtepunten van a balladeer's eigen show waren Sirens, Tarot & Tequila (staat niet op de plaat) en All I Wanted.

Was kék!

Paar foto's van mijn hand:

Don't think twice, it's all right.
pi_37736292
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:53 schreef koenimex het volgende:
Coldplay had ik er nog niet uigehaald. Heb de CD binnen jeuj
Moet je eens kijken naar een - gedeelte van - stukje tekst van het liedje Pre-Berlin. Marinus zingt daar 'As we fall in love with Parachutes', waarna je op de achtergrond 'yeah, we do, yeah, we do' hoort zingen. Misschien geen muzikale link met Coldplay, maar Coldplay is er dus wel uit te halen.
pi_37736569
Hey, dat stukje tekst had ik wel gelezen in het boekje, maar yeah we do yeah we do was me nog niet opgevallen, en de link had ik dus ook nog niet gelegd. Grappig hoe dat soort dingen soms onopvallend in muziek (in het algemeen) verwerkt zijn.
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:45:24 #12
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_37736754
Heb de cd van het weekend ook aangeschaft, koop eigenlijk nooit cd's.
Heerlijk om naar te luisteren met dit weer en een koud pilsje in de achtertuin
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:51:04 #13
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_37736894
Een jaar of wat geleden speelde a balladeer op de Popronde hier in Nijmegen (in een of ander onooglijk klein cafeetje). Toen was het met afstand de beste band van de gehele avond, geweldige muziek. Binnenkort maar eens naar Kroese voor dat cdtje.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_37741279
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:51 schreef hooibaal het volgende:
Een jaar of wat geleden speelde a balladeer op de Popronde hier in Nijmegen (in een of ander onooglijk klein cafeetje). Toen was het met afstand de beste band van de gehele avond, geweldige muziek. Binnenkort maar eens naar Kroese voor dat cdtje.
Een enorme aanrader om 't inderdaad te doen en die cd te halen. Copper Shades is m'n favoriete nummer, en ook Summer en Blank zijn weer pracht nummers.

P.s. een verzoek aan een mod om de topictitel weer in kleine letters te zetten, zo schrijf je de bandnaam ook.
pi_37760715
Maravilla, lees jij op Woodenhouse of haal je deze foto regelrecht van Martijn z'n weblog?
pi_37761226
heb het album ook... klinkt goed!

(tvp)
pi_37765775
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef JH87 het volgende:
Maravilla, lees jij op Woodenhouse of haal je deze foto regelrecht van Martijn z'n weblog?
Ik heb 'm van Martijn z'n weblog (misschien wel even netjes geweest omdat er bij te zetten) maar dat was weer via CPF forum.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:46:06 #18
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_37766883
arn, de live bassist, heeft me oude gitaar gekocht voor de zanger van a balladeer een telecaster. hele vriendelijke jongen!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_37774236
Swim with Sam is erg goed ja. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de rest.
pi_37861349
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:03 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Ik heb 'm van Martijn z'n weblog (misschien wel even netjes geweest omdat er bij te zetten) maar dat was weer via CPF forum.
Wie ben jij dan op het CP forum?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:14:57 #21
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_37986637
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:40 schreef _dirkjan_ het volgende:
heb het album ook... klinkt goed!

(tvp)
Klinkt t heel goed? weet nog niet zeker of ik hm ook ga kopen; Swim with Sam is wel iig

OMG Herbst is moooooooooi! luister net op de site.... Ik heb besloten ik wil hem hebben! NU!

[ Bericht 29% gewijzigd door Zo-is-dat op 19-05-2006 13:40:59 (geluisterd naar...) ]
pi_37997267
Dit zou wel eens de Racoon van 2006 kunnen worden als nationale knuffelband.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 19 mei 2006 @ 19:31:01 #23
71333 BUG80
Stop making sense
pi_37997856
Ben wel benieuwd naar dit album. De single vind ik mooi, maar wel erg glad geproduceerd.

Ik las trouwens dat de arrangeur van Nick Drake wat strijkers partijen heeft geschreven voor de plaat!
pi_37999273
Robert Kirby inderdaad. Opmerkelijk. Peter Slager had er ver vandaan moeten blijven, denk ik.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:51:41 #25
149372 Dreamland
Ghostrider
pi_38001891
Lekkere muziek, swim with sam is relaxed
People always come and people always go..
Stop and say Hello
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')