Ze waren niet allemaal zoals ik hoorquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond de VWO-pubers trouwens het saaist.
Ik was een pubertje uit de laatste categorie. En wat de rotopmerkingen betreft... af en toe floept er nog steeds wel eens eentje uit hoorquote:Op zondag 30 april 2006 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Meestal zijn ze niet zozeer hard, maar wat onbeholpen. De rotopmerkingen floepen eruit zonder dat ze er erg in hebben, hoewel dat natuurlijk niet voor álle pubers geldt. Er zijn ook van die stille pubertjes met diepe gronden, en die zijn óók heel lief.
Ik heb het tegengestelde idee. Omdat ze vaak nog onzeker en kwetsbaar zijn, zijn ze voortdurend bezig op mogelijke kwetsingen vooruit te lopen. En daar zijn dan weer de te lieve leraren en medeleerlingen de dupe van.quote:Op zondag 30 april 2006 00:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat wel een voordeel is aan pubers is dat ze nog veel meer openstaan voor het afwijkende.. Tenminste, dat idee heb ik altijd, in vergelijking met ouderen.
Die zijn stom.quote:Op zondag 30 april 2006 00:11 schreef wyccie het volgende:
En het waren ook die pubers die het leven van de andere, de onzeker, pubers zuur maakte.
Het wordt nog ergerquote:Op zondag 30 april 2006 00:12 schreef Claudia_x het volgende:
Wees gerust, de werkelijke crisis komt als je een jaar of 20 bent. Iedereen die ik ken heeft in die periode zijn eerste existentiële wanhoop meegemaakt.
Was het je niet duidelijk hoe ondermijnend veel opmerkingen van leraren waren? Misschien laten leerlingen niet meteen blijken hoe ze daarvan balen. Een leraar zegt bijvoorbeeld tegen een leerling dat de mavo misschien geschikter voor hem is, tegen zijn medeleerlingen zit hij wat stoer op de leraar af te geven, maar later op dag zit hij in mijn kantoortje te huilen.quote:Op zondag 30 april 2006 00:11 schreef wyccie het volgende:
Wat raar eigenlijk, dat onze belevingen zo erg verschillen. Bij ons was het juist zo dat de pubers verschrikkelijk waren, en het de leraren onmogelijk maakte. En het waren ook die pubers die het leven van de andere, de onzekere, pubers zuur maakte.
quote:Op zondag 30 april 2006 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Was het je niet duidelijk hoe ondermijnend veel opmerkingen van leraren waren? Misschien laten leerlingen niet meteen blijken hoe ze daarvan balen. Een leraar zegt bijvoorbeeld tegen een leerling dat de mavo misschien geschikter voor hem is, tegen zijn medeleerlingen zit hij wat stoer op de leraar af te geven, maar later op dag zit hij in mijn kantoortje te huilen.
Niet bij mij, hoor, maarr bij anderen.quote:
Kan die leraar er wat aan doen, dat Mavo beter voor die leerling is?quote:Op zondag 30 april 2006 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Was het je niet duidelijk hoe ondermijnend veel opmerkingen van leraren waren? Misschien laten leerlingen niet meteen blijken hoe ze daarvan balen. Een leraar zegt bijvoorbeeld tegen een leerling dat de mavo misschien geschikter voor hem is, tegen zijn medeleerlingen zit hij wat stoer op de leraar af te geven, maar later op dag zit hij in mijn kantoortje te huilen.
Het is niet zozeer het advies wat ze geven, maar meer de manier waarop.quote:Op zondag 30 april 2006 00:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Kan die leraar er wat aan doen, dat Mavo beter voor die leerling is?![]()
Als dat al zo was, dan helpt hij die leerling niet door dat zo te zeggen. Misschien moet Lienekien je maar een preek geven over communicatie.quote:Op zondag 30 april 2006 00:18 schreef wyccie het volgende:
Kan die leraar er wat aan doen, dat Mavo beter voor die leerling is?![]()
Wat? Ik flikker ze meteen de prullenbak in. Keuken49.jpg, hou toch op zeg.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen waar ik mee chat, hebben inmiddels een aardig foto-archief van me.
quote:Op zondag 30 april 2006 00:26 schreef zodiakk het volgende:
Wat? Ik flikker ze meteen de prullenbak in. Keuken49.jpg, hou toch op zeg.
Al kan ik me heel goed voorstellen dat pubers leraren expres willen irriteren, ze uitdagen. En vooral de VWO-pubers kunnen dat heel sneaky doen hoor!quote:Op zondag 30 april 2006 00:20 schreef Claudia_x het volgende:
Leraren zijn natuurlijk ook gewoon mensen die wel eens geïrriteerd raken, alleen mogen ze dat nooit op leerlingen persoonlijk afgeven. Dat is natuurlijk niet altijd even makkelijk.
Ik denk dat VWO-pubers dat nog wel het sneakiest doen. VMBO'ers zijn doorgaan wat rechter voor hun raap.quote:Op zondag 30 april 2006 00:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Al kan ik me heel goed voorstellen dat pubers leraren expres willen irriteren, ze uitdagen. En vooral de VWO-pubers kunnen dat heel sneaky doen hoor!
Ik schaam me er bijna voorquote:Op zondag 30 april 2006 00:34 schreef Claudia_x het volgende:
Maar VMBO-pubers zijn echt véél moeilijker. Op het VWO wordt er ook vrijwel geen leerling uitgestuurd, alleen in de onderbouw wat omdat die leraren niet zoveel kunnen hebben. En inderdaad, als er dan eens een oudere VWO-leerling uitgestuurd wordt, is dat vanwege 'bijdehand gedrag' (dus: leraar eruit geluld).
Brugklassertjes zijn zó lief.quote:Op zondag 30 april 2006 00:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
Niks lelijks over VWO-pubers heh...![]()
Mijn uk is na de zomervakantie ook een VWO-puber.
De brugklas is het begin van alle ellendequote:
Jip heeft het geluk dat hij qua lengte ver uitsteekt boven de gemiddelde brugpieper, ze zullen hem eerder als 2e of 3e jaars aanzien.quote:
Gelukkig denkt mijn uk daar (nu nog) anders over.quote:Op zondag 30 april 2006 00:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De brugklas is het begin van alle ellende.
Dat is in ieder geval al een voordeel.quote:Op zondag 30 april 2006 00:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Jip heeft het geluk dat hij qua lengte ver uitsteekt boven de gemiddelde brugpieper, ze zullen hem eerder als 2e of 3e jaars aanzien.
quote:Op zondag 30 april 2006 00:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval al een voordeel.. Zeg 'm wel dat hij niet publiekelijk moet gaan rennen, dat is namelijk hetgeen wat lachen en wijzen opwekt bij oudere leerlingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |