Denk je niet dat dat in je hoofd zit? Een pijnstiller is geen verkoudheidremmer.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik neem juist paracetamol als ik een verkoudheid voel aankomen. Vaak is het dan de volgende dag alweer bijna weg.
Wat een bikkels willen we toch zijn, hè?quote:
Nou ja, het helpt vaak wel hoor. Maar nu ik erover nadenk, heb ik dan ook wel lichte keel- of hoofdpijn, in combinatie met een verstoppende neus.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat in je hoofd zit? Een pijnstiller is geen verkoudheidremmer.![]()
Nee, niet precies. Het begint emt het oog (opstaan, ogen opendoen) en ik heb die dag triviant gespeeld (op school) vandaar de "taartpunten". De sleutels die jij ziet zijn muzieknoten (die dag veel muziek gemaakt). De overige vormen zijn opvullingquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:13 schreef DaMart het volgende:
Ik heb het plaatje nu even zitten bekijken, en er zijn meerdere dingen in te vinden. Aan de ene kant zie ik vormen terug die in je usericoon zitten, aan de andere kant zie ik een boos kijkend mannetje met houten been, een soort piraat die een sleutel bij zich lijkt te hebben.
Klopt mijn beschrijving een beetje met wat je bedoelde, of zie ik dingen die er niet zouden moeten zijn?
Gelukkig wel ja. Maar niet altijd hoor. Mijn moeder krijgt hem ook, en krijgt ook ieder jaar een echte griep te verduren. Vatbaarheid en weerstand zal dus ook wel een rol spelen. Overigens had ik afgelopen winter extra reden om voorzichtig te zijn met verkoudheden, aangezien mijn weerstand ver beneden niveau was.quote:
En toch vormt het geheel een mannetjequote:Op zaterdag 29 april 2006 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, niet precies. Het begint emt het oog (opstaan, ogen opendoen) en ik heb die dag triviant gespeeld (op school) vandaar de "taartpunten". De sleutels die jij ziet zijn muzieknoten (die dag veel muziek gemaakt). De overige vormen zijn opvulling.
Een paar dagen???!!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:03 schreef DaMart het volgende:
Nee, dat niet. Meestal is het een paar dagen paracetamol en keelpastilles slikken, neusspray gebruiken en een overdosis aan fruit eten wat de verkoudheid verdringt.
Griep heb ik bijna nooit last van. Tenminste, het uit zich bij mij als een zware verkoudheid zonder koorts. Misschien dat dat komt door de griepprik die ik ieder jaar krijg.
Dat is onbewust. Maar eigenlijk past het er ook bij, aangezien ik namelijk een mannetje benquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
En toch vormt het geheel een mannetje![]()
Op dat moment voel ik me er beter door, dus wat dat betreft helpt het wel degelijk! Plus, zoals ik al aangaf, moest ik ivm een verlaagde weerstand extra vorozichtig zijn. Voor je het weet is een simpele verkoudheid een longontsteking. Die waarschuwing had ik in ieder geval van een arts gekregen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een paar dagen???!!
Een verkoudheid gaat van zichzelf ook na een paar dagen over. Je spuit en slikt troep, en het helpt je niks
Ik ben gisteren begonnen. Ik wil al heel lang iets van een dagboek bijhouden, maar hte komt er nooit van. Daarom dacht ik aan een andere insteek en misschien dat ik hetw el volhoudt. Ik ga mezelf niet verplichten om elke dag iets toe te voegen, maar toch wel regelmatig.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:10 schreef wyccie het volgende:
Ja, de dingen die Damart noemt, kan ik er ook in zien.
Doe je dat vaak, Erik?
Die pilletjes gebruik ik ook. Hibitane heten ze, de zuigtabletten die ik gebruik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik neusspray gebruik, val ik in ieder geval makkelijker in slaap en krijg ik minder gauw een droge mond (en dus nog zeerdere keel). En er zijn ook tabletjes die in bepaalde gevallen je keel werkelijk minder pijnlijk maken.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb liever een nacht ademen door mijn mond, dan het gebruik van neusspray (en een loopneus).quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Neusspray is niet fijn, maar door je mond moeten ademen is nog minder fijn.
Het is ook heel kut, al heb ik het gevoel dat het de laatste jaren iets minder geworden is (kan natuurlijk ook komen door al die medicijnen die ik daarvoor gebruikquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben enorm blij dat ik geen last heb van hooihoorts. Dat lijkt me zo rottig.
Ik heb echt een hee waslijst aan allergieën. Dat is ook niet erg fijn. De grassen en pollen horen er ook bij, maar ik heb daar gelukkig niet zo heel veel last van. Vooral andere alergieën (dieren en srooklucht bijvoorbeeld) geven een hoop overlast.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben enorm blij dat ik geen last heb van hooihoorts. Dat lijkt me zo rottig.
Ik ook!quote:
Misschien wel!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Je zou wel anders praten als je ook menstruatiepijn had, LXIV.
't Is biologie!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Als het hier te natuurkundig wordt dan haak ik echt af.
Dan haak ik ook af. Ik ben niet natuurkundig ingesteld, niet biologisch, niet scheikundig en niet wiskundig.quote:
Ja, als klinkt "alfamannetje" wel erg aapsquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
Je bent een alfamannetje dus.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
Je bent een alfamannetje dus.
Ik ook niet hoor! Dat zijn vakken die ik zodra het kon meteen heb laten vallen op de middelbare school. Ik vond de talen (behalve Frans, want dat is een stomme taal), en dan vooral de klassieke talen, aangevuld met aardrijkskunde, economie I en geschiedenis veel leuker.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan haak ik ook af. Ik ben niet natuurkundig ingesteld, niet biologisch, niet scheikundig en niet wiskundig.
Ach, een meisje weet doorgaans alles over haar menstruatie, en ook dat het dus wel een dag of 3 duurt voor de pijn weggaat.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:33 schreef wyccie het volgende:
Ik heb denk ik ooit 1 keer paracetamol gehad voor menstruatiepijn, nu doe ik dat niet meer, omdat ik niet het gevoel heb dat dat helpt. Sowieso duurt het even voordat het middel werkt, en in die tijd zou de pijn ook vanzelf kunnen overgegaan.
Niet bepaald neequote:
Ik heb precies het tegenovergestelde, namelijk dat het me verbaast hoeveel ik onthouden heb. Ik heb zo kort Grieks gehad en vrij slecht opgelet, maar ik kan nog steeds aardig een stukje tekst lezen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:38 schreef DaMart het volgende:
Het is trouwens wel opmerkelijk hoe snel je dingen vergeet als je er niet dagelijks mee bezig bent. In de eindexamenklas kon ik oud-griekse teksten nog redelijk lezen. Nu dus niet meer...
Bij ons gaven ze geen filosofie op school. Wel jammer, want ik vind filosoferen zo leuk!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb Frans, Duits, Engels en Nederlands als talen, verder nog tekenen en filosofie en andere verplichte vakken, die niet zo boeiend zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |