Vroegâh werden reclameblokjes gesierd met olijke reclames over (af)wasmiddelen. Dat een theelepeltje afwasmiddel genoeg was, en dat je met middel X 20 borden kon schoonmaken maar met middel Y wel 40.
Of dat twee clowns vlekken maakte en de ene een vaal pak na het wassen had en de ander niet. Of dat een deskundige bij een kabbeld riviertje ging uitleggen hoe krachtig het poeder was, een tijdje later hoe krachtig hun vloeibare product was en tegen het einde aan waren de zogenaamde perls je van het. En zo is er een tijdje de twee-in-een rage geweest, vlekkenverwijderaar én wasverzachter. Of wassen met een bolletje, elk merk had wel zijn eigen was gimmick om klanten te trekken hoewel ze het later toch weer van elkaar afkeken, aangezien alle middeltjes toch van Procter & Gamble of van Unilever waren
Waar zijn die reclames nou? Hondenvoer zie je ook al niet meer op de buis, en zijn de Brekkies op?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*