abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37745159
Nogmaals, de oudjes hebben gewoon nog niet genoeg betaald anders zat die pot wel vol. Ze hebben naar eigen zeggen 40 jaar gedokt hiervoor en nóg moeten jongeren bijspringen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:55:06 #277
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_37746617
Ik blijf erbij dat het hele verhaal van langer doorwerken onzin is aangezien de verkeerde mensen langer kunnen blijven doorwerken.

AOW spaar je in feite nu voor om het later op te maken. Dat het nu gebruikt wordt om de AOWers van nu te betalen is een fout. We moeten gewoon nu meer premie gaan betalen zodat we een buffer op kunnen gaan bouwen voor als er minder zijn om het op te brengen. Dat hadden we overiens al vanaf de start moeten doen.

Verder zal het gewoon zo moeten zijn dat de kinderen van nu in de toekomst voor hun eigen oudedag gaan zorgen. Een schone taak voor de sociale partners om te komen tot een pensioen die groot genoeg is dat het niet meer dient als een aanvulling op een AOW maar dat een AOW alleen nog maar dient als een aanvulling op een pensioen.
pi_37756623
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:03 schreef -scorpione- het volgende:
Nogmaals, de oudjes hebben gewoon nog niet genoeg betaald anders zat die pot wel vol. Ze hebben naar eigen zeggen 40 jaar gedokt hiervoor en nóg moeten jongeren bijspringen.
Ze hebben 40 jaar betaald voor anderen. Er is niets gespaard du nu mogen anderen voor hun betalen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:47:51 #279
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37756650
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze hebben 40 jaar betaald voor anderen. Er is niets gespaard du nu mogen anderen voor hun betalen.
Zo is het systeem (helaas) wel op gezet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37757391
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zo is het systeem (helaas) wel op gezet
Ja dat is jammer idd. Al is er een paar jaar terug wel een reservering gemaakt geloof ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:27:43 #281
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37760829
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat is jammer idd. Al is er een paar jaar terug wel een reservering gemaakt geloof ik.
Ja, voor de vergrijzing die komen gaat.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:16:41 #282
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37764236
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:59 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als dat die zelfde Nederlandsche Bank is die ons vertelde dat het leven met de euro niet duurder is geworden, dan zijn ze wel geloofwaardig ja....
ach, het valt niet te bewijzen dat door de euro structureel de prijs van alles omhoog gegaan is. Daar zijn ook wel topics over. Bewezen is het nooit dus
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:18:04 #283
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37764278
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:07 schreef Chewie het volgende:

Waarom is dit dan opeens een aanwijzing dat Bos over inhoud zou beschikken?
Omdat de poltieke tegenstanders dat nu zeggen. men is blij dat hij nu plannen naar voren brengt.

Jij vind het blijkbaar nog steeds geen inhoud.
maar ik denk dat het pas inhoud heeft als hij het met je eens is. Wanneer is het wel inhoud?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:53:52 #284
144250 doesss
Show me the money
pi_37768252
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:41 schreef drexciya het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij 1 ding niet; mensen die hebben gespaard/geinvesteerd om van een ruim pensioen te genieten worden gestraft. Als je niets aan je pensioen hebt gedaan dan raak je niets kwijt. Ik vraag me af in hoeverre dit rechtvaardig of sociaal te noemen is. Zeker wanneer je bedenkt dat hiermee geld gemoeid is waarover al (meerdere malen) belasting is betaald.
Wanneer is er dan al belasting betaald over het geld waarmee het pensioen wordt opgebouwd?
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')