Neo_ | vrijdag 28 april 2006 @ 07:40 |
Hallo wegens omstandigheden moeten wij helaas afscheid gaan nemen van onze 145. Het is een rode 145 uit 94, op papier een 1.4ie, in werkelijkheid ligt er een 1.7 blok in voorzien van twee dubbele carburateurs met openlucht filters. De auto heeft 175k op de teller, het blok heeft een stuk minder gelopen. Gebruikt géén olie en lekt ook niet en loopt heerlijk spoepel. Carbs zijn onlangs nog afgesteld door Alfa specialist. Verder is de Alfa voorzien van Startblokkering, 17" SZ velgen, verlaagd, OMP competitieuitlaat (heeeerlijk boxer roffeltje komt daaruit, zeker icm de carbs/luchtfilters), NIEUWE banden (nog geen 500 km mee gereden) NIEUWE accu (2 maand oud) en de dynamo is vervangen. In December is de Alfa nagelopen met een kleine beurt erbij. APK tot oktober De Alfa staat in Appingedam (Gr.) Minpuntje: Onlangs is door een vrachtwagen de spiegel eraf gereden ![]() verder géén roest oid vr.pr. 2250,= Meer info/foto's: alfa145@notanumber.nl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Neo_ | maandag 1 mei 2006 @ 08:16 |
KICK | |
MaartenGrendel | maandag 1 mei 2006 @ 16:14 |
Leuke combi, hoeveel vermogen en trekkracht heeft het blok? En hoe komt zo'n auto door de APK als er op papier nog het standaard blok in ligt? | |
Timmert | maandag 1 mei 2006 @ 16:21 |
quote:Het aantal cilinders is gelijk, dus dan mag het ![]() | |
Thijsemanz | maandag 1 mei 2006 @ 16:33 |
quote:Eigenlijk niet, in zoverre dat je bij een vermogens-toename van meer dan 20% het eigenlijk bij de RDW moet melden. Ik vraag me af of er veel CO verschil zit tussen een 1.4 en een 1.7, daar zou je wel eens nat kunnen gaan wanneer het in het boek opgezocht zou worden. Ik weet het verschil dus niet, kan dus ook niet zeggen of dat link is, weet de eigenaar vast wel, en anders loopt het ding bij de APK gewoon brak ![]() | |
Neo_ | dinsdag 2 mei 2006 @ 08:05 |
geen probleem hoor de APK, ik heb eerder een 33 gehad, op papier een 1.3, in werkelijkheid lag er een opgeboord blok in met zo'n 1800 CC en 169 (Gemeten) PK's. Was ook geen enkel probleem. Mijn vorige alfa, een 155, had bijvoorbeeld op de kat na (voor de APK) géén dempers. Ook geen probleem voor de APK Link is het dus niet ![]() | |
MaartenGrendel | donderdag 4 mei 2006 @ 11:13 |
Ik zie op de foto trouwens wel roest, o.a. bij de veerpoten, maar goed, het is nu eenmaal een Alfa. ![]() Ondertussen ben ik nog steeds wel benieuwd naar het vermogen en de trekkracht... | |
Thijsemanz | donderdag 4 mei 2006 @ 11:40 |
quote:Roest is een vreselijk rekbaar begrip..... | |
Go0s | donderdag 4 mei 2006 @ 11:44 |
Vet, nooit geweten dat Alfa Boxer motor's had ![]() | |
Miliano | donderdag 4 mei 2006 @ 11:52 |
¤ 1800 geboden! | |
Thijsemanz | donderdag 4 mei 2006 @ 11:53 |
quote:Ja jij eens snel over de 33 lezen (Q4 is ook leuk ![]() | |
Neo_ | vrijdag 5 mei 2006 @ 11:15 |
Deze alfa heeft 130+ PK ![]() @Miliano: mail mij even als je wil op alfa145 (A) notanumber.nl | |
Neo_ | donderdag 25 mei 2006 @ 16:56 |
Kick vraagprijs verlaagd naar 1950, wat eigenlijk een weggeef prijsje is ![]() | |
hardcorebass | donderdag 25 mei 2006 @ 18:41 |
jammer dat het in groniningen is, wordt binnekort 18 en dan kunne we hier zo'n extra autootje goed gebruiken, zeker een mooi ding. | |
Neo_ | vrijdag 26 mei 2006 @ 08:11 |
afstand mag toch geen probleem zijn ![]() | |
hardcorebass | vrijdag 26 mei 2006 @ 12:14 |
Mwa is nogal een eindje wou ik zeggen, en hebben nu toch nog geen zin om voor een autootje te gaan kijken, misschien rond juli/augutus pas, maar denk dat ie dan al allang weg is ![]() | |
Neo_ | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:02 |
da denk K ook ![]() nou succes iig | |
Neo_ | zondag 28 mei 2006 @ 11:19 |
kickje overigens is de Alfa volgende week maandag 5 juni te zien en horen op het TT Circuit te Assen tijdens Viva Italia! | |
ID-Tweak | zondag 28 mei 2006 @ 12:39 |
quote:als je hem verkoopt kun je er toch beter niet mee gaan racen? ![]() | |
Neo_ | maandag 29 mei 2006 @ 08:34 |
Ik ga er ook écht niet mee racen, ga er niet mee het circuit op, maar wel op het paddock. :| | |
T42 | maandag 29 mei 2006 @ 11:33 |
wat vraag je voor alleen de motor ![]() [ Bericht 80% gewijzigd door ElisaB op 29-05-2006 22:37:48 ] | |
ElisaB | maandag 29 mei 2006 @ 22:37 |
offtopic verwijderd ![]() | |
Neo_ | woensdag 7 juni 2006 @ 13:15 |
*kick* | |
VanDread | woensdag 7 juni 2006 @ 14:37 |
Misschien een soundclip plaatsen? Walkaround wellicht. Potentiele kopers kunnen wellicht worden overgehaald door het mooie geluid ![]() | |
Alcyone | donderdag 8 juni 2006 @ 00:25 |
quote:Mee eens! Anyway, blijf het verbazingwekkend vinden dat een auto die verplicht aan de viergasmeting moet terwijl die de nodige hardware mist om de waarden okee te houden, daar zonder problemen doorkomt. Met andere woorden: of een echte specialist is bezig geweest om de boel goed te krijgen, OF je koopt je keurstation om OF je keurstation is dermate laks dat een ander direkt wel tegen de lamp loopt. In geen van de gevallen zou ik een dergelijke auto kopen. Er is ook geen enkele garantie dat die afstelling behouden blijft, als het nu werkelijk werkt is dat tijdelijk, altijd tijdelijk. Specialisten die goed carbs kunnen afstellen worden zeldzaam, dus de prijzen stijgen, carburateuronderdelen worden een novelty. Als deze nou van 1992 was, was het helemaal simpel. Gewoon arm afstellen voor de keuring en klaar. Helaas meten ze bij de viergasmeting ook de NOx en die stijgt ontzettend bij een arm mengsel. [ Bericht 2% gewijzigd door Alcyone op 08-06-2006 00:33:02 ] | |
Neo_ | maandag 12 juni 2006 @ 17:09 |
afstellen van carbs moet regelmatig gebeuren, maar daarom is het ook een liefhebbersauto! binnenkort maak ik even een geluidsclipje |