Omdat boeken gebruikt moeten worden, boeken moet je lezen, daar zijn ze voor gemaakt. Niet om in mijn kasten te verstoffen omdat het zo intellectueel staat om heel erg veel boeken te hebben. Ik heb deze boeken of dubbel, of ik weet nu al heel zeker dat ik ze niet nog een keer lees.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom doe je je boeken weg, Isa?
Ja, da's best stom, eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:07 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat stom is...ik kan geen afstand doen van studieboeken
En ik begrijp eigenlijk niet waarom, maar studieboeken zijn me heilig of zo.
ik ook, al lijkt het niet zo...quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:14 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik vind het sowieso moeilijk boeken weg te doen..
Ik peins er niet over om mijn studieboeken weg te doen. Ik heb toch echt niet alles meer in mijn hoofd zitten, dus ik vind het heerlijk om af en toe weer eens zo'n boek van de plank te pakken en er wat in te grasduinen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:07 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat stom is...ik kan geen afstand doen van studieboeken
En ik begrijp eigenlijk niet waarom, maar studieboeken zijn me heilig of zo.
Ja, dat moet je ook niet doen, natuurlijk!quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik had net nog een boek in mijn handen om opzij te leggen voor iemand, bladerde er een beetje door en dacht: goh, wat toch eigenlijk een leuk boek!![]()
En leesboeken?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik peins er niet over om mijn studieboeken weg te doen. Ik heb toch echt niet alles meer in mijn hoofd zitten, dus ik vind het heerlijk om af en toe weer eens zo'n boek van de plank te pakken en er wat in te grasduinen.
Daar ben ik ook aan gehecht, maar dan anders. Boeken die ik mooi vond, zal ik op de plank laten, al lees ik ze waarschijnlijk nooit weer. Maar er is ook wel een categorie waar ik wel afstand van zou kunnen doen ('niet om door te komen').quote:
Ik ook niet, op een paar uitzonderingen na. De omnibus van Joop ter Heul, die las ik zo'n beetje iedere zomer weer. En Terug tot Ina Damman schiet me te binnen. Ook vaker gelezen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik lees boeken eigenlijk zelden of nooit vaker dan 1 keer.
Nou, ik zie jou nog niet zo snel vier meisjesromans uit de jaren '30 lezen. 't Is heel belegen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Niet gelezen. Maar 2 aanraders, begrijp ik.
Uitstekende ogen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik zie jou nog niet zo snel vier meisjesromans uit de jaren '30 lezen.
Ik houd 'm in mijn achterhoofd.quote:En Terug tot Ina Damman is een van Vestdijk, en die kan niet iedereen waarderen. 't Was wel een van de eerste 'echte' romans die ik als jeugdige las en in het eerste jaar van mijn studie was 'ie verplicht.
Hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Hou jij ook zo van geitenkaas?
Zie: Umberto Eco's Het Eiland van de Vorige Dagquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:22 schreef Lienekien het volgende:
Maar er is ook wel een categorie waar ik wel afstand van zou kunnen doen ('niet om door te komen').
Oh, zalig!! Ik ben ook helemaal weg van geitenkaas, vooral in combinatie met honing. Of met aardbeien. Of met ander fruit. Of door een salade. Of in een hartige taart.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Hou jij ook zo van geitenkaas?
Een tenenkrommende...quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Lienekien! Een contaminatie! Een hele lelijke, zelfs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |