Heb over die vent ooit een verhaal geschreven voor het clubblad van VCW.
quote:
De Regenjas
Wekelijks gaat Harry Vermeegen in zijn programma De Regenjas op bezoek bij voetballer Jaap Stam. De verdediger van Manchester United ontwerpt iedere week een oranje pak, waarmee geen enkele supporter van het Nederlands elftal ooit de tribune beklimt, maar niet gehinderd door deze nuancering mag gekke Harry als eerste elke nieuwe creatie passen. Zo zagen we hem onder andere in een oranje molen, als koe, in een tulp en in een enorme oranje wortel.
Het is van een onthutsend niveau, maar toch vragen vrienden van mij met een lach op het gezicht elke week opnieuw of ik het ook gezien heb. Ontkennen kan ik het niet, want ik blijf kijken naar De Regenjas, vurig hopend dat Jaap Stam Harry in een oranje blok beton giet en hem dumpt in de plas achter zijn woning in Kampen.
De Regenjas is het toppunt van onbenulligheid. Het verbaast me elke week opnieuw dat er voetballers en trainers te vinden zijn die bij Harry voor de camera willen verschijnen. Het zal er wel mee te maken hebben dat hun ego flink gestreeld wordt.
Voetballers mogen van Harry ook een bal door het raam van hun slaapkamer van de ouderlijke woning proberen te schieten, maar niet nadat Vermeegen eerst de nodige ravage heeft aangericht omdat er iets in de weg stond. Of ze mogen hun pasgeboren kindje showen, dat van Vermeegen direct een klein regenjasje aangemeten krijgt.
Ja, ja, Harry Vermeegen staat er goed op bij de nationale topvoetballers, maar niveau heeft het niet. Desondanks moet ook ik elke week lachen met de rare fratsen van de voormalige compaan van Henk Spaan. Zijn enthousiaste dommigheid werkt schijnbaar op de lachspieren, maar toch mis ik met de week Henk Spaan meer en meer. Terwijl Harry ten tijde van hun samenwerking al de domme clown uithing, zorgde Spaan voor kwaliteit. Zijn gedichten over voetballers en trainers waren van uitzonderlijke klasse. Het duo viel door onenigheid uiteen en sindsdien is Spaan door Veronica op een doodlopend zijspoor gerangeerd. Harry heeft een regenjas en Henk staat in de kou zogezegd. Een grof schandaal, vind ik dat.