abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37360224
Nog niet zo heel lang geleden was de rol van de vrouw binnen het gezin en binnen de samenleving als geheel volkomen duidelijk: bescheiden, geen carrière en de man gehoorzamend. Dit begon zo ongeveer in de jaren 60 te veranderen tot het heden waarbij de vrouw vrijwel als gelijkwaardig wordt beschouwd als de man.

Dat wordt gezien als een stap in de goede richting, maar ik vraag mij af waarom. Waarom is het beter dat vrouwen dezelfde rechten en kansen hebben dan mannen? Wie bepaalt wat beter is? Volgens mij is er in deze tijd vaker sprake van rolconflicten (een vrouw vindt dat ze ergens recht op heeft, OMDAT ze een vrouw is... positieve discriminatie) dan voorheen toen de vrouw simpelweg haar positie accepteerde of anders met de zweep erover.

Laten we daar in dit topic over praten.
pi_37360714
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:17 schreef FuifDuif het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden was de rol van de vrouw binnen het gezin en binnen de samenleving als geheel volkomen duidelijk: bescheiden, geen carrière en de man gehoorzamend. Dit begon zo ongeveer in de jaren 60 te veranderen tot het heden waarbij de vrouw vrijwel als gelijkwaardig wordt beschouwd als de man.

Dat wordt gezien als een stap in de goede richting, maar ik vraag mij af waarom. Waarom is het beter dat vrouwen dezelfde rechten en kansen hebben dan mannen? Wie bepaalt wat beter is? Volgens mij is er in deze tijd vaker sprake van rolconflicten (een vrouw vindt dat ze ergens recht op heeft, OMDAT ze een vrouw is... positieve discriminatie) dan voorheen toen de vrouw simpelweg haar positie accepteerde of anders met de zweep erover.

Laten we daar in dit topic over praten.
Het is niet beter, alles behalve dat. Een langzame verandering is mssn wel goed. Ik bedoel ik heb liever een lekker wijf als mn baas, dan een oud deegrol wat op een spekvarken lijkt
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_37360905
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is niet beter, alles behalve dat. Een langzame verandering is mssn wel goed. Ik bedoel ik heb liever een lekker wijf als mn baas, dan een oud deegrol wat op een spekvarken lijkt
Waarom? Wat kan jou het schelen hoe je baas eruit ziet. Als hij/zij je maar betaalt, toch? Moet er niet aan denken om een lekker wijf als baas te hebben. Dan zou ik haar graag willen temmen door haar nader lichamelijk aan mijn lans te onderwerpen.
pi_37361067
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom? Wat kan jou het schelen hoe je baas eruit ziet. Als hij/zij je maar betaalt, toch? Moet er niet aan denken om een lekker wijf als baas te hebben. Dan zou ik haar graag willen temmen door haar nader lichamelijk aan mijn lans te onderwerpen.

Omdat ik vaak overleg met mn baas lol ? En een beetje meer medewerking van zijn kant is vaak wel zo handig. Besides, mannen hebben op een of andere manier meer gevoel voor zaken doen etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_37361114
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nou, ik ben anders hartstikke blij dat mijn beste vriendin tevens mijn baas is hoor
  donderdag 27 april 2006 @ 22:55:26 #6
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37361715
die wijven kunnen toch niet de hele dag strijken en koken, sjonge jonge
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_37361840
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:55 schreef Asics het volgende:
die wijven kunnen toch niet de hele dag strijken en koken, sjonge jonge
schoonmaken!
pi_37361986
Lang leve de emancipatie!
"St-Patrick's Day"
pi_37363524
Emancipatie.....de vrouw heeft er een driedubbele taak bij gekregen, je "moet" een baan anders hoor je er niet bij, vrouwen die bv kiezen voor thuisblijven ivm kleine kinderen worden echt niet meer serieus genomen. En als je een baan hebt moet het er natuurlijk wel een zijn met carrieremogelijkheden, is te doen schijnt het, maar je moet ook nog je boeltje managen......Ik ben geen carrierevrouw, ik hoef niet zonodig, kan zo ook de boel betalen, maar sommige vrouwen hebben het anno nu zo moeilijk omdat alles perfect moet. Een specie aka mamaTokkie heeft het volgens mij stukken makkelijker
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_37363677
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:02 schreef dreeske het volgende:
Lang leve de emancipatie!
ga eens even heeeeeeeeel snel terug in je hok
pi_37363726
Het is iig wel tegen de natuur in.

Mannen hebben alles bedacht, georganiseerd en opgebouwd.
Als vrouwen de leiding direct hadden genomen zo'n 50.000 jaar gelden liepen we nu nog achter beesten aan te rennen met een speer (als ze die al hadden uitgevonden)
pi_37363814
Vrouwen zijn ook mensen en hebben dus dezelfde rechten en plichten als mannen in dit systeem.
pi_37363947
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:01 schreef Stabdogg het volgende:
Het is iig wel tegen de natuur in.

Mannen hebben alles bedacht, georganiseerd en opgebouwd.
Als vrouwen de leiding direct hadden genomen zo'n 50.000 jaar gelden liepen we nu nog achter beesten aan te rennen met een speer (als ze die al hadden uitgevonden)
Vrouwen hebben de pech dat ze uitgerust zijn om zich voort te planten (oké, uiteraard mbv de originele speerwerpers dan hé! ) Die mama's moesten de pré-speerwerpers op zo'n manier opvoeden dat die zichzelf niet meteen ernstig zouden verwonden met die enge speer. Ergo: zonder die slimme mama's was deze planeet allang mensloos
pi_37364024
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:04 schreef HenkieVdV het volgende:
Vrouwen zijn ook mensen en hebben dus dezelfde rechten en plichten als mannen in dit systeem.
pi_37364030
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:09 schreef tanna het volgende:

[..]

Vrouwen hebben de pech dat ze uitgerust zijn om zich voort te planten (oké, uiteraard mbv de originele speerwerpers dan hé! ) Die mama's moesten de pré-speerwerpers op zo'n manier opvoeden dat die zichzelf niet meteen ernstig zouden verwonden met die enge speer. Ergo: zonder die slimme mama's was deze planeet allang mensloos
En dat de vrouw daar maar trots op mag zijn .
pi_37364045
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Que?
pi_37364082
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:13 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Que?
Als het zo makkelijk was ...
pi_37364106
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:12 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En dat de vrouw daar maar trots op mag zijn .
En dat ik dat uitstraal
pi_37364121
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:15 schreef tanna het volgende:

[..]

En dat ik dat uitstraal
pi_37364175
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:09 schreef tanna het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat vrouwen niet nodig zijn. Het is absoluut goed dat ze er zijn.
Maar ik heb het over organisatie, creativiteit, rationeel nadenken, plannen en uitvoeren. Dat hebben mannen vanaf het begin af aan gedaan en daarom zijn we nu waar we zijn. Mannen hebben sowieso (over het algemeen, ook veel niet dus) een betere controle over hun emoties en zijn daardoor beter in staat bovengenoemde kwaliteiten op zich te nemen.

Daarom zei ik dat vrouwenemancipatie eigenlijk tegen de natuur (historie) in is.

Kijk ook naar de filosofen, denkers, psychologen, leiders en creatieve mensen (filmmakers, muzikanten) van het verleden. 99% mannen.
En ja dat komt idd ook doordat vrouwen minder wereldkennis hadden omdat ze altijd thuis bleven bij de kinderen maar dat geldt niet voor alle genoemde 'beroepen'. Ook vandaag de dag is het aantal muzikanten, filmmakers (goede), filosofen, psychologen nog steeds hoger bij mannen.
Niet zonder reden.

En nu ik toch bezig ben.
De reden dat mannen in veel dingen beter zijn komt simpelweg door de manier waarop het in de natuur geregeld is.

Vrouwen zijn bij de mens de mooiste soort.
Mannen hebben onderling competitie om de vrouwen te krijgen.
Vrouwen hebben dus de machtpositie als het gaat om voortplanting.
Dit zorg ervoor dat mannen onderilng een felle competitiestrijd hebben, vrouwen minder.
Alles draait om voortplanting, ook vandaag de dag nog steeds. Alleen heeft deze diersoort (de mens) er nog een hele hoop zaken bijverzonnen om ons mee bezig te houden.
In werkelijkheid is dit schone schijn want ALLES draait om onze levenbehoeften te bevredigen, seks is daar 1 van.

Als je een potje pool speelt wil je vooral als man zijnde graag winnen. Als ji namelijk wint van je tegenstander laat je zien dat jij betere genen hebt (100 miljoen keer overdreven) en dat verklaart de drang naar een overwinning, maar ook de drang naar beter worden in iets (in dit geval poolen)

Vrouwen die gaan poolen zijn vaak lacheriger en geven al op voorhand toe dat ze er niet goed in zijn. Ze hechten dan ook weinig waarde aan de overwinning.

Allemaal te verklaren vanuit het opzich dat de mannetjes strijden voor de vrouwen.

Note: Door intelligentie in het algemeen EN persoonlijke intelligentie zijn er schommelingen doordat mensen eigen persoonlijke doelen kunnen stellen. Zo zijn er ook vrouwen die goed kunnen poolen en mannen die er niks om geven.
Ik generaliseer omdat het dierenrijk (en dus de mens) in het algemeen gewoon zo inelkaar zit.

zo.

[ Bericht 32% gewijzigd door Stabdogg op 28-04-2006 00:24:37 ]
pi_37364208
Ik ben te onder invloed van alcohol om hier zeer inhoudelijk te reageren zonder typefouten e.d maar dit topic past beter in ONZ.
pi_37364210
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:18 schreef Stabdogg het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat vrouwen niet nodig zijn. Het is absoluut goed dat ze er zijn.
Maar ik heb het over organisatie, creativiteit, rationeel nadenken, plannen en uitvoeren. Dat hebben mannen vanaf het begin af aan gedaan en daarom zijn we nu waar we zijn. Mannen hebben sowieso (over het algemeen, ook veel niet dus) een betere controle over hun emoties en zijn daardoor beter in staat bovengenoemde kwaliteiten op zich te nemen.
Bingo!!
pi_37364291
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:18 schreef Stabdogg het volgende:

[..]

Kijk ook naar de filosofen, denkers, psychologen, leiders en creatieve mensen (filmmakers, muzikanten) van het verleden. 99% mannen'. Ook vandaag de dag is het aantal muzikanten, filmmakers (goede), filosofen, psychologen nog steeds hoger bij mannen.
Niet zonder reden.
De meeste van de beroepsgroepen die je aanhaalt, hebben duidelijk hun vrouwelijke kant uitgebuit,of verbeterd
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:31:39 #24
145471 Aangebrande-Phonix
Je vais me coucher
pi_37364516
Omdat, zover als we kunnen terugkijken in de geschiedenis vrouwen onderdrukt zijn. Ze zijn als heksen verbrand, als oorlogsbuit geroofd en verkracht. Het werd ze verboden om eigen geld te bezitten, te verdienen of uit te geven. Ze werden uitgehuwd, en gingen van het bezit van haar vader over in het bezit van haar man. Ze konden niet alleen naar buiten. Dat werd verboden, onfatsoenlijk gevonden of lichamelijk onmogelijk gemaakt, doordat haar voeten werden verminkt, zoals in China. Ze moesten hun lichamen verbergen in sluiers, zoals in Arabische landen. Ze konden als slavinnen mishandeld of gedood worden. Ze deden meestal het zwaarste werk, en het meeste werk.
Overal werden vrouwen uitgesloten van de politieke macht. Bijna overal werd haar seksualiteit onderdrukt en werd haar verboden wat mannen werd toegestaan. En om haar onderdrukking te verbergen werd ze vereerd als de Maagd Maria of kreeg ze een cadeautje op Moederdag.

Door de eeuwen heen en in verschillende culturen zijn vrouwen onderdrukt. Niet altijd op dezelfde manier. Soms heel openlijk en wreed, soms heel subtiel en beleefd. Soms werden meisjesbaby bij de geboorte gedood, soms gingen ze vanzelf eerder dood, omdat ze minder goed te eten kregen dan haar belangrijkere broertje(s). Vroeger werden opstandige vrouwen gedood, of opgesloten en voor gek verklaard. Maar vrouwen hebben zich ook laten onderdrukken. Omdat ze zich niet konden voorstellen dat hun leven er anders uit zou kunnen zien; omdat ze de middelen niet hadden om in opstand te komen of omdat ze zelf ook dachten dat ze minderwaardig waren of dommer of zwakker dan mannen, en "bescherming" nodig hadden.
Vrouwenemancipatie is heel belangrijk. Als dat er niet was geweest, hadden meisjes/vrouwen misschien niet eens naar school gekund! Of niet kunnen stemmen! Stel je dat eens voor.
Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe ....
pi_37364633
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:31 schreef Aangebrande-Phonix het volgende:
Omdat, zover als we kunnen terugkijken in de geschiedenis vrouwen onderdrukt zijn. Ze zijn als heksen verbrand, als oorlogsbuit geroofd en verkracht. Het werd ze verboden om eigen geld te bezitten, te verdienen of uit te geven. Ze werden uitgehuwd, en gingen van het bezit van haar vader over in het bezit van haar man. Ze konden niet alleen naar buiten. Dat werd verboden, onfatsoenlijk gevonden of lichamelijk onmogelijk gemaakt, doordat haar voeten werden verminkt, zoals in China. Ze moesten hun lichamen verbergen in sluiers, zoals in Arabische landen. Ze konden als slavinnen mishandeld of gedood worden. Ze deden meestal het zwaarste werk, en het meeste werk.
Overal werden vrouwen uitgesloten van de politieke macht. Bijna overal werd haar seksualiteit onderdrukt en werd haar verboden wat mannen werd toegestaan. En om haar onderdrukking te verbergen werd ze vereerd als de Maagd Maria of kreeg ze een cadeautje op Moederdag.

Door de eeuwen heen en in verschillende culturen zijn vrouwen onderdrukt. Niet altijd op dezelfde manier. Soms heel openlijk en wreed, soms heel subtiel en beleefd. Soms werden meisjesbaby bij de geboorte gedood, soms gingen ze vanzelf eerder dood, omdat ze minder goed te eten kregen dan haar belangrijkere broertje(s). Vroeger werden opstandige vrouwen gedood, of opgesloten en voor gek verklaard. Maar vrouwen hebben zich ook laten onderdrukken. Omdat ze zich niet konden voorstellen dat hun leven er anders uit zou kunnen zien; omdat ze de middelen niet hadden om in opstand te komen of omdat ze zelf ook dachten dat ze minderwaardig waren of dommer of zwakker dan mannen, en "bescherming" nodig hadden.
Vrouwenemancipatie is heel belangrijk. Als dat er niet was geweest, hadden meisjes/vrouwen misschien niet eens naar school gekund! Of niet kunnen stemmen! Stel je dat eens voor.
Tis al laat maar dit gaat wel in op wat vooroordelen. Vrouwen niet naar school als er geen vrouwenemancipatie was geweest... hmmm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')