abonnement Unibet Coolblue
pi_39038446
Ik ben wel jaloers op die fiets hoor

Mijn Koga kan daar denk ik niet tegenop. Ik hoop hem deze winter een nieuwe laklaag te kunnen geven, dan ziet hij er weer als nieuw uit.

Hoop ik.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:49:52 #177
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_39052121
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef -skippybal- het volgende:
Mooie reflectoren !

En hoe goed hij is??? Best kut eigenlijk.....
Belangrijkste is (voor mij dan) het hele versnellingsgedoe en de vering.
IDD
Je kunt beter even veder kijken voor een goede 2de hands
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_39063032
dat dacht ik al, thanks voor de bevestiging

Qua tweedehandjes nog tips qua merken, aandachtspunten en eventuele interessante adressen?
pi_39063146
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:21 schreef Gurb het volgende:
dat dacht ik al, thanks voor de bevestiging

Qua tweedehandjes nog tips qua merken, aandachtspunten en eventuele interessante adressen?
Gewoon even bij een MTB-shop in de buurt langslopen.
Qua merken, blijf uit de buurt van al die imitatie budget troep.
Er zijn zoveel merken in MTB land dat het moeilijk is om aan te geven welke je moet kiezen, voor een 2e handsje zou je kunnen kijken naar een Trek, B-one of Cube deze zijn 2e hands meestel gunstig geprijst. Merken als Cannondale en Orbea zijn 2e hands nog vrij prijzig vanwege de merknaam.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39070031
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Gewoon even bij een MTB-shop in de buurt langslopen.
Qua merken, blijf uit de buurt van al die imitatie budget troep.
Er zijn zoveel merken in MTB land dat het moeilijk is om aan te geven welke je moet kiezen, voor een 2e handsje zou je kunnen kijken naar een Trek, B-one of Cube deze zijn 2e hands meestel gunstig geprijst. Merken als Cannondale en Orbea zijn 2e hands nog vrij prijzig vanwege de merknaam.
en what about giant en gazelle?
pi_39070350
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:19 schreef Gurb het volgende:

[..]

en what about giant en gazelle?
heel erg afhankelijk van modellen, maar op zich hebben ze wel redelijke fietsen.
Wel zijn deze merken 2e hands nog vrij prijzig.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:30:37 #182
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_39086781
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:03 schreef PekkeMan het volgende:

[..]

je voorvork bedoel je neem ik aan? Dat vroeg ik mij nou ook af hoe je dat smeert
Ik weet niet welk merk voorvork je hebt, dat kan nogal schelen. En of de voorvork op lucht of met veren werkt en of het een open-bad voorvork is of met cartridge etc etc. Marzocchi Bombers zijn open bad (redelijk makkelijk zelf te onderhouden als het een simpel model is) en daardoor hebben ze niet veel intern onderhoud nodig. Het enige dat je makkelijk zelf kan doen is de seals boven aan de onderste vorkpoot (waar de binnenste erin gaat dus) schoonmaken met een zachte doek of wattenstaafje. Ook de binnenkant van de seal, voorzichtig het rubber een klein beetje naar buiten duwen. En dan een beetje siliconenspray op de vorkpoten (of de olie van het merk van jouw voorvork (en dan bedoel ik niet de olie die er voor de demping ingaat, maar Rock Shox Red Rum oid)). Als je de binnenkant een beurt wilt geven, verschilt dit heel erg per voorvork en zal je de handleiding hiervoor bij de fabrikant moeten downloaden. In de meeste gevallen zal je de hele voorvork moeten demonteren. Maar het is meestal handiger en verstandiger om het te laten doen door een goede fietsenmaker of de importeur van je voorvork. Dan kunnen ze ook meteen alle rubbers en de olie vervangen. Kost een paar tientjes.

Voor achterdempers eigenlijk hetzelfde verhaal. Let er wel goed op dat je 'em helemaal ontlucht voordat je gaat beginnen (bij een voorvork ook trouwens!). Anders zit óf je garage onder de olie óf je voorhoofd vol onderdelen. Alleen bij achtervering kan het ook zijn dat het allemaal minder soepel loopt doordat de lagers in de achterbrug/pivot onderhoud nodig hebben. Dit kan een kwestie zijn van demonteren, schoonmaken, klein beetje vet erin en klaar, of anders de lagers vervangen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_39086808
Ik zag vandaag een Giant met een upside-down voorvork, het zeg er erg gelikt uit, maar is dat nou handig en/of beter?
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:37:10 #184
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_39087075
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:31 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag vandaag een Giant met een upside-down voorvork, het zeg er erg gelikt uit, maar is dat nou handig en/of beter?
Het idee erachter is dat je minder 'onafgeveerd' gewicht hebt, waardoor de vering beter zou werken. Er zitten echter ook nadelen aan: de binnenpoot kan redelijk makkelijk beschadigen door steentjes en dan gaat de voorvork lekken en de poten kunnen makkelijker onafhankelijk van elkaar (naar achteren) buigen, waardoor het minder precies stuurt. Tegenwoordig worden ze ook bijna niet meer gemaakt, alleen nog door Maverick geloof ik.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_39090519
Daar zat ik ook aan te denken ja, als ik mijn voorrem gebruik klapt mijn voorwiel ietsjes naar achteren (ik heb gewoon 2 domme luchtveren).

Ik heb trouwens wat aan mijn verlanglijstje toegevoegd

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15283

Voor mij precies de goede fiets. Nu nog hopen dat de Kerstman dit jaar gul is!
pi_39239172
http://koopjes.marktplaat(...)en_atb/35920732.html

Is dit een aardig fietsje, ipv de rode gitane-fiets van mijn zwager?
  maandag 26 juni 2006 @ 11:01:50 #187
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39242161
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:37 schreef FHR het volgende:

[..]

Het idee erachter is dat je minder 'onafgeveerd' gewicht hebt, waardoor de vering beter zou werken. Er zitten echter ook nadelen aan: de binnenpoot kan redelijk makkelijk beschadigen door steentjes en dan gaat de voorvork lekken en de poten kunnen makkelijker onafhankelijk van elkaar (naar achteren) buigen, waardoor het minder precies stuurt. Tegenwoordig worden ze ook bijna niet meer gemaakt, alleen nog door Maverick geloof ik.
volgens mij kan dat niet de reden zijn dat ze niet meer geproduceerd worden, aangezien ze bij brommers en motoren zeer gewaardeerd worden, zeker bij motorcross, en het grote voordeel was dacht ik gewicht..
ik denk dat het gewoon niet aan is geslagen bij fietsen
pi_39255632
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:17 schreef Gurb het volgende:
http://koopjes.marktplaat(...)en_atb/35920732.html

Is dit een aardig fietsje, ipv de rode gitane-fiets van mijn zwager?
woendagavond ga ik iig ff kijken erbij, iemand nog tips?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:43:46 #189
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_39305337
Giant Linkje

deze fiets ga ik deze week halen, als de postbank meewerkt,

nu had ik ergens anders al een topicje geopend. met de volgende vragen:

wat voor verlichting kan ik het beste er voor kopen?
en wat voor fietscomputers zijn aan te raden, Waar moet ik op letten.

En is er ook iets als een gps navigatie, die je aan je stuur kan bevestigen? ik had wel een linkje gevonden, maar dat is allemaal voor om je pols of voor in je hand te houden.

waar moet ik ook op letten bij de aankoop van deze fiets.
OOЯ
pi_39305418
Qua verlichting heb ik een vast achterlicht en een losklikbaar voorlampje. Heeft me 4 euro gekost, en ik krijg hierdoor geen boete van 25 euro meer

Wat betreft de fietscomputer > Wat zijn je eisen??

Wat betreft de GPS-navigatie > Zowel Magellan en Mitac Mio leveren fietssteursteunen

En weet jij soms het verschil tussen de X-Sports en de CSR reeks?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:54:20 #191
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_39305679
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef Geqxon het volgende:
Qua verlichting heb ik een vast achterlicht en een losklikbaar voorlampje. Heeft me 4 euro gekost, en ik krijg hierdoor geen boete van 25 euro meer

Wat betreft de fietscomputer > Wat zijn je eisen??

Wat betreft de GPS-navigatie > Zowel Magellan en Mitac Mio leveren fietssteursteunen

En weet jij soms het verschil tussen de X-Sports en de CSR reeks?
nou ik weet het verschil niet, maar volgens mij de CSR heeft grotere banden, dus deze is op de gewone weg ook te berijden, (in de winkel stond me bij dat er niet zulke velgen op zaten, maargoed.) ik kan het ook verkeerd hebben met het typpe.

het was in ieder geval een crossline fiets.

en de functies van de fietscomputer. ik weet niet wat je er allemaal mee kan doen. mja snelheid en afstand. vertel mij maar wat er mogenlijk is.


over dat welk type ik ga aanschaffen, zal je wel horen wanneer ik hem ga kopen, volgens mij was degene die ik ga kopen, donkerder grijs, en het waren gewone banden. ik weet het ff niet meer
OOЯ
pi_39305931
Ik zit zelf namelijk ook te denken aan een cross-hybride. Zoals de X-Sports en de CSR dus

Ik heb nu een goedkope Koga mountainbike, die een tikkke te klein is (wat wel weer ideaal is voor urban racing) en voor toeren eigenlijk niet te doen is. Omdat toeren nog wel hetgeen is dat ik het meeste doe wil ik een cross-hybride hebben.

Daarnaast wil ik autoventielen, ik heb nu van die rotventieltjes
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:10:10 #193
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_39306237
nou vanavond ff op de mountainbike van mijn vader gereden. (een giant x-road). hij rijd er niet al te veel mee. (volgens mij is de fiets, nu ik er op gereden heb, voor de 3 de keer gebruikt). maar daar zaten wel erg veel veringen in.

volgens mij is de giant wel stevig, zo heb ik het tenminste ervaren.

maar de fiets die ik vandeweek ga kopen. is dus niet voor naar de stad te gaan en ook niet voor naar mijn werk. nee gewoon voor een beetje recreatie en een beetje voor de sportieve dagen.

ik wil hem ook zo compleet mogenlijk houden. dus verlichting en een slot komen er als eerste op. (slot laat ik meteen zetten bij de winkel, koste 20 euro extra.

voor naar de stad toe te gaan en voor andere zaken gebruik ik mijn el cheapo halfords stads fiets (waar het achterlichtkapje met plakband vast zit). die stadsfiets heb ik ook wel eens een keertje gebruikt voor een tochtje te maken. maar dat voelde gewoon echt niet stevig aan. door dat onzekere gevoel van, als nu mijn fiets in 2en breekt, verpeste eigenlijk het leuke van fietsen.
OOЯ
pi_39306449
Als je hem voor recreatie en sportieve dagen wilt gebruiken, zet er dan alsjeblieft geen frameslot op! Dat ding weegt al snel een paar kilo..
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:16:38 #195
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_39306477
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:15 schreef Geqxon het volgende:
Als je hem voor recreatie en sportieve dagen wilt gebruiken, zet er dan alsjeblieft geen frameslot op! Dat ding weegt al snel een paar kilo..
gewoon een axa slot. met een schuifpen
OOЯ
pi_39306542
Ik wou eerst een AXA SL7 voor mijn MTB kopen, maar dat ding is serieus het zwaarste onderdeel op mijn fiets. Ik heb hem laten liggen, toch maar een hangslot gekocht voor in mijn rugtas.

Hij gaat hoe dan ook over de 1000gram heen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:23:59 #197
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_39306717
owja, ik moest eerst de banden oppompen toen ik wou gaan fietsen. ik zat me toch te kloten, maar toen later begreep ik het. je moet eerst dat dingetje een beetje losdraaien en dan de tussenstuk erop plaatsen .
OOЯ
pi_39306924
Ja dat had ik ook

Maar daar komen dus autoventielen, dan kan ik ze bij de Shell oppompen. Gewoon instellen hoeveel bar je ze wilt hebben en ze zijn zo hard als een baksteen
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:35:27 #199
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_39307014
1 ding is zeker, deze fiets word echt als een koning behandeld. in ieder geval niet zoals mijn oude fiets. waarvan mijn velgen hellemaal zwart zijn geworden.
OOЯ
pi_39307144
Dat is slim. In dat geval zou ik je oude fiets zeker houden, om lekker op af te reageren. Met mijn omafiets kom ik standaard met piepende banden tot stilstand. Laatst was hierdoor mijn bandagedrager gebroken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')