IDDquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef -skippybal- het volgende:
Mooie reflectoren !
En hoe goed hij is??? Best kut eigenlijk.....
Belangrijkste is (voor mij dan) het hele versnellingsgedoe en de vering.
Gewoon even bij een MTB-shop in de buurt langslopen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:21 schreef Gurb het volgende:
dat dacht ik al, thanks voor de bevestiging
Qua tweedehandjes nog tips qua merken, aandachtspunten en eventuele interessante adressen?
en what about giant en gazelle?quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Gewoon even bij een MTB-shop in de buurt langslopen.
Qua merken, blijf uit de buurt van al die imitatie budget troep.
Er zijn zoveel merken in MTB land dat het moeilijk is om aan te geven welke je moet kiezen, voor een 2e handsje zou je kunnen kijken naar een Trek, B-one of Cube deze zijn 2e hands meestel gunstig geprijst. Merken als Cannondale en Orbea zijn 2e hands nog vrij prijzig vanwege de merknaam.
heel erg afhankelijk van modellen, maar op zich hebben ze wel redelijke fietsen.quote:
Ik weet niet welk merk voorvork je hebt, dat kan nogal schelen. En of de voorvork op lucht of met veren werkt en of het een open-bad voorvork is of met cartridge etc etc. Marzocchi Bombers zijn open bad (redelijk makkelijk zelf te onderhouden als het een simpel model is) en daardoor hebben ze niet veel intern onderhoud nodig. Het enige dat je makkelijk zelf kan doen is de seals boven aan de onderste vorkpoot (waar de binnenste erin gaat dus) schoonmaken met een zachte doek of wattenstaafje. Ook de binnenkant van de seal, voorzichtig het rubber een klein beetje naar buiten duwen. En dan een beetje siliconenspray op de vorkpoten (of de olie van het merk van jouw voorvork (en dan bedoel ik niet de olie die er voor de demping ingaat, maar Rock Shox Red Rum oid)). Als je de binnenkant een beurt wilt geven, verschilt dit heel erg per voorvork en zal je de handleiding hiervoor bij de fabrikant moeten downloaden. In de meeste gevallen zal je de hele voorvork moeten demonteren. Maar het is meestal handiger en verstandiger om het te laten doen door een goede fietsenmaker of de importeur van je voorvork. Dan kunnen ze ook meteen alle rubbers en de olie vervangen. Kost een paar tientjes.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:03 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
je voorvork bedoel je neem ik aan? Dat vroeg ik mij nou ook af hoe je dat smeert
Het idee erachter is dat je minder 'onafgeveerd' gewicht hebt, waardoor de vering beter zou werken. Er zitten echter ook nadelen aan: de binnenpoot kan redelijk makkelijk beschadigen door steentjes en dan gaat de voorvork lekken en de poten kunnen makkelijker onafhankelijk van elkaar (naar achteren) buigen, waardoor het minder precies stuurt. Tegenwoordig worden ze ook bijna niet meer gemaakt, alleen nog door Maverick geloof ik.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:31 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag vandaag een Giant met een upside-down voorvork, het zeg er erg gelikt uit, maar is dat nou handig en/of beter?
volgens mij kan dat niet de reden zijn dat ze niet meer geproduceerd worden, aangezien ze bij brommers en motoren zeer gewaardeerd worden, zeker bij motorcross, en het grote voordeel was dacht ik gewicht..quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:37 schreef FHR het volgende:
[..]
Het idee erachter is dat je minder 'onafgeveerd' gewicht hebt, waardoor de vering beter zou werken. Er zitten echter ook nadelen aan: de binnenpoot kan redelijk makkelijk beschadigen door steentjes en dan gaat de voorvork lekken en de poten kunnen makkelijker onafhankelijk van elkaar (naar achteren) buigen, waardoor het minder precies stuurt. Tegenwoordig worden ze ook bijna niet meer gemaakt, alleen nog door Maverick geloof ik.
woendagavond ga ik iig ff kijken erbij, iemand nog tips?quote:Op maandag 26 juni 2006 08:17 schreef Gurb het volgende:
http://koopjes.marktplaat(...)en_atb/35920732.html
Is dit een aardig fietsje, ipv de rode gitane-fiets van mijn zwager?
nou ik weet het verschil niet, maar volgens mij de CSR heeft grotere banden, dus deze is op de gewone weg ook te berijden, (in de winkel stond me bij dat er niet zulke velgen op zaten, maargoed.) ik kan het ook verkeerd hebben met het typpe.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef Geqxon het volgende:
Qua verlichting heb ik een vast achterlicht en een losklikbaar voorlampje. Heeft me 4 euro gekost, en ik krijg hierdoor geen boete van 25 euro meer
Wat betreft de fietscomputer > Wat zijn je eisen??
Wat betreft de GPS-navigatie > Zowel Magellan en Mitac Mio leveren fietssteursteunen
En weet jij soms het verschil tussen de X-Sports en de CSR reeks?
gewoon een axa slot. met een schuifpenquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:15 schreef Geqxon het volgende:
Als je hem voor recreatie en sportieve dagen wilt gebruiken, zet er dan alsjeblieft geen frameslot op! Dat ding weegt al snel een paar kilo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |