Wees gerust, nu nog maar een half jaar.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:15 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Dat jaar werken zou ik effe niet doen.
Dat klopt, je moet al een jaar of 2 (minstens) werkervaring hebben voor een MBA.quote:Op zondag 30 april 2006 10:17 schreef Aikara het volgende:
Volgens mij is een MBA alleen maar interessant in combinatie met een paar jaar werkervaring. Op die manier kun je dingen uit je opleiding meteen in de praktijk toepassen en andersom. Verder geloof ik dat een toelatingseis bij een MBA opleiding zelfs enkele jaren werkervaring is. Daarnaast is het financieel gezien ook gunstig om vanuit een 'werkende' situatie deze opleiding te doen, omdat werkgevers vaak wel willen (mee)betalen aan de kosten omdat zij er ook een groot voordeel bij hebben.
Wat bedoel je met MA?quote:Op zondag 30 april 2006 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Er is heel veel verschil dus een MBA en een MA. Ga je nu een MA doen of een MBA? Zoals gezegd is een MBA veel aantrekkelijker voor executives en mensen met werkervaring op een management positie.
Wat moet dat geintje trouwens kosten? Ik doe zelf ook een BBA, ga in juni afstuderen en ben ook aan het ori๋nteren op een MA, die gewoon 1500e kosten. Maar als je een MBA doet bij bijv. Erasmus kost je het al iets van 35.000ค. (staan 24e op die MBA ranking)
Naar mijn weten is MA Master of Arts en niet Master of Science (MSc) hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 19:36 schreef vanKampen het volgende:
ik ga een MA studie (Master of Science) doen op NIMBAS
kost onveer 20000 per jaar
Een master of science is MSc. Gek dat ze dat trouwens op het gebied van Financial Management kunnen doen. Die hele nieuwe naamgeving slaat echt nergens op, ben blij dat ik ook nog gewoon ouderwets ir. wordt.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:48 schreef vanKampen het volgende:
Sorry, ik doe Master, en wel Master of Science (Financial Management)
Beter opletten: MA (Master of Arts) en MSc (Master of Science) zijn niet vrijblijvend, maar beschermde titels die alleen door universiteiten mogen worden afgeven en nooit door HBO's. Als ze dat wel doen hebben ze een wazige constructie verzonnen dat je een titel uit Engeland krijgt ofzo.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:23 schreef Zwagger het volgende:
Goed opletten hier : MA mag elke instelling in principe aan bieden omdat de titel master te vrijblijvend is. ( zo ben ik bijvoorbeeld een master in kaaskoekjes eten...)
Een Msc is echt een universaire ( of heel soms HBO) titel en heeft veel meer waarde. Een MBA is een Master of Business Administration en , zoals andere al hebben opgemerkt, een opleiding voor executives met elke jaren werk ervaring.
Ik zal nog wel even opletten dat je jezelf geen zand in de ogen strooit met die financial times ranking. Ik weet dat Nimbas echt teert op die link die ze hebben met bradtford. Het gaat uiteindelijk toch ook heel erg om de naam van de school , en niet de opleiding. NIMBAS staat internationaal niet echt bekend
Je zou eens kunnen kijken op www.studiekeuze123.nl of www.bamas.nl.quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:17 schreef bijnaafgestudeerd het volgende:
pfffttt... ik ben me er ook al een tijdje in aan het verdiepen, maar is echt heel ingewikkeld!!! Bestaat er niet gewoon een website waarop alles duidelijk onder elkaar wordt opgesomd???
Groetjes Els
Wat wil je precies weten dan?quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:17 schreef bijnaafgestudeerd het volgende:
pfffttt... ik ben me er ook al een tijdje in aan het verdiepen, maar is echt heel ingewikkeld!!! Bestaat er niet gewoon een website waarop alles duidelijk onder elkaar wordt opgesomd???
Groetjes Els
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |