abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37340052
Hallo,

In heb in september 2005 mijn BBA (Bachelor) gehaald op Intercollege Business School in Den Haag. Dit is een particuliere HBO Business School, waar je in drie jaar je HBO afrond.
Nu, na een jaar werken ben ik van plan een Master (Msc) te gaan doen aan NIMBAS GRADUATE SCHOOL OF MANAGEMENT in Utrecht.

Kan iemand me iets vertellen over de meerwaarde van een dergelijk programma?
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_37355765
Een Master heeft zeker meerwaarde. Een wetenschappelijke opleiding verhoogt je kans op een goede baan en een hoger salaris. Daarnaast eisen steeds meer bedrijven voor de echt leuke top functies een WO Master, ook al heb je een HBO met veel ervaring!

Van de NNIMBAS GRADUATE SCHOOL OF MANAGEMENT heb ik nog nooit gehoord. Is het niet verstandiger om naar een reguliere universiteit of bijvoorbeeld Nyenrode te gaan? (Gezien je vooropleiding neem ik aan dat je Business Administration gaat doen?)
pi_37379021
NIMBAS is de Nederlandse partner van Bradfort University, en daarmee 9de geplaatst op de Financial Times MBA Racking. Ik ga inderdaad een MBA doen
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_37387084
MBA is volgens mij geen Master of Science maar gewoon Master. Zo ook een beetje vreemd zijn omdat een MBA opleiding vooral op het bedrijfsleven is gericht en niet op de wetenschap.
pi_37387152
Dat jaar werken zou ik effe niet doen.
<b>Benedictam Dei omnipotentis,
Patris et Filii et Spiritu Sancti
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
pi_37388190
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 20:15 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:

Dat jaar werken zou ik effe niet doen.
Wees gerust, nu nog maar een half jaar.
  zondag 30 april 2006 @ 10:17:49 #7
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_37421105
Volgens mij is een MBA alleen maar interessant in combinatie met een paar jaar werkervaring. Op die manier kun je dingen uit je opleiding meteen in de praktijk toepassen en andersom. Verder geloof ik dat een toelatingseis bij een MBA opleiding zelfs enkele jaren werkervaring is. Daarnaast is het financieel gezien ook gunstig om vanuit een 'werkende' situatie deze opleiding te doen, omdat werkgevers vaak wel willen (mee)betalen aan de kosten omdat zij er ook een groot voordeel bij hebben.
pi_37430648
quote:
Op zondag 30 april 2006 10:17 schreef Aikara het volgende:
Volgens mij is een MBA alleen maar interessant in combinatie met een paar jaar werkervaring. Op die manier kun je dingen uit je opleiding meteen in de praktijk toepassen en andersom. Verder geloof ik dat een toelatingseis bij een MBA opleiding zelfs enkele jaren werkervaring is. Daarnaast is het financieel gezien ook gunstig om vanuit een 'werkende' situatie deze opleiding te doen, omdat werkgevers vaak wel willen (mee)betalen aan de kosten omdat zij er ook een groot voordeel bij hebben.
Dat klopt, je moet al een jaar of 2 (minstens) werkervaring hebben voor een MBA.
  zondag 30 april 2006 @ 17:57:05 #9
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37430919
Er is heel veel verschil dus een MBA en een MA. Ga je nu een MA doen of een MBA? Zoals gezegd is een MBA veel aantrekkelijker voor executives en mensen met werkervaring op een management positie.
Wat moet dat geintje trouwens kosten? Ik doe zelf ook een BBA, ga in juni afstuderen en ben ook aan het ori๋nteren op een MA, die gewoon 1500e kosten. Maar als je een MBA doet bij bijv. Erasmus kost je het al iets van 35.000ค. (staan 24e op die MBA ranking)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_37458130
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Er is heel veel verschil dus een MBA en een MA. Ga je nu een MA doen of een MBA? Zoals gezegd is een MBA veel aantrekkelijker voor executives en mensen met werkervaring op een management positie.
Wat moet dat geintje trouwens kosten? Ik doe zelf ook een BBA, ga in juni afstuderen en ben ook aan het ori๋nteren op een MA, die gewoon 1500e kosten. Maar als je een MBA doet bij bijv. Erasmus kost je het al iets van 35.000ค. (staan 24e op die MBA ranking)
Wat bedoel je met MA?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:47:45 #11
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_37573192
Ze hebben ook een mba bij de loi:
http://www.loi.nl/Univers(...)stration%20%28MBA%29

Kost een stuk minder, iemand ervaringen of iets dergelijks?
er word teveel abstract gedingest
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:40:00 #12
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_37576737
Misschien een vooroordeel, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een MBA studie via de LOI dezelfde kwaliteit heeft als een reguliere MBA studie. Maar zoals ik al zei; misschien vergis ik me daar wel in. Heb er geen ervaringen mee in ieder geval.
pi_37636687
ik ga een MA studie (Master of Science) doen op NIMBAS
kost onveer 20000 per jaar
pi_37636842
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:36 schreef vanKampen het volgende:
ik ga een MA studie (Master of Science) doen op NIMBAS
kost onveer 20000 per jaar
Naar mijn weten is MA Master of Arts en niet Master of Science (MSc) hoor
pi_37651553
Sorry, ik doe Master, en wel Master of Science (Financial Management)
pi_37652342
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:48 schreef vanKampen het volgende:
Sorry, ik doe Master, en wel Master of Science (Financial Management)
Een master of science is MSc. Gek dat ze dat trouwens op het gebied van Financial Management kunnen doen. Die hele nieuwe naamgeving slaat echt nergens op, ben blij dat ik ook nog gewoon ouderwets ir. wordt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 8 mei 2006 @ 12:16:14 #17
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_37653626
Volgens mij heeft het er mee te maken dat de afkorting van een titel die is behaald middels een MBA studie, iets anders is als de afkorting van een vergelijkbare titel behaald op een reguliere universiteit. Zo zal iemand die de MBA studie 'Master of Real Estate' voltooid heeft de titel 'MRE' krijgen, terwijl iemand die een vergelijkbare studie aan een TU voltooid heeft, de titel 'MSc' krijgt. Ik denk dat daar de verwarring tussen MA en MSc vandaan komt.
  maandag 8 mei 2006 @ 17:23:16 #18
128032 Zwagger
Walk the talk
pi_37662669
Goed opletten hier : MA mag elke instelling in principe aan bieden omdat de titel master te vrijblijvend is. ( zo ben ik bijvoorbeeld een master in kaaskoekjes eten... )
Een Msc is echt een universaire ( of heel soms HBO) titel en heeft veel meer waarde. Een MBA is een Master of Business Administration en , zoals andere al hebben opgemerkt, een opleiding voor executives met elke jaren werk ervaring.
Ik zal nog wel even opletten dat je jezelf geen zand in de ogen strooit met die financial times ranking. Ik weet dat Nimbas echt teert op die link die ze hebben met bradtford. Het gaat uiteindelijk toch ook heel erg om de naam van de school , en niet de opleiding. NIMBAS staat internationaal niet echt bekend
  maandag 8 mei 2006 @ 18:39:38 #19
1239 Singa
Fear me!
pi_37664829
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:23 schreef Zwagger het volgende:
Goed opletten hier : MA mag elke instelling in principe aan bieden omdat de titel master te vrijblijvend is. ( zo ben ik bijvoorbeeld een master in kaaskoekjes eten... )
Een Msc is echt een universaire ( of heel soms HBO) titel en heeft veel meer waarde. Een MBA is een Master of Business Administration en , zoals andere al hebben opgemerkt, een opleiding voor executives met elke jaren werk ervaring.
Ik zal nog wel even opletten dat je jezelf geen zand in de ogen strooit met die financial times ranking. Ik weet dat Nimbas echt teert op die link die ze hebben met bradtford. Het gaat uiteindelijk toch ook heel erg om de naam van de school , en niet de opleiding. NIMBAS staat internationaal niet echt bekend
Beter opletten: MA (Master of Arts) en MSc (Master of Science) zijn niet vrijblijvend, maar beschermde titels die alleen door universiteiten mogen worden afgeven en nooit door HBO's. Als ze dat wel doen hebben ze een wazige constructie verzonnen dat je een titel uit Engeland krijgt ofzo.

Ook is het niet zo dat MSc gelijk staat aan ir. (TU); er zijn ook zat drs.-opleidingen die tegenwoordig ook MSc zijn.
pi_38195954
pfffttt... ik ben me er ook al een tijdje in aan het verdiepen, maar is echt heel ingewikkeld!!! Bestaat er niet gewoon een website waarop alles duidelijk onder elkaar wordt opgesomd???

Groetjes Els
pi_38196973
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:17 schreef bijnaafgestudeerd het volgende:
pfffttt... ik ben me er ook al een tijdje in aan het verdiepen, maar is echt heel ingewikkeld!!! Bestaat er niet gewoon een website waarop alles duidelijk onder elkaar wordt opgesomd???

Groetjes Els
Je zou eens kunnen kijken op www.studiekeuze123.nl of www.bamas.nl.
pi_38230295
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:17 schreef bijnaafgestudeerd het volgende:

Groetjes Els
Wat wil je precies weten dan?
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:26:42 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72295157
Een Master is natuurlijk een goede aanvulling op een HBO studie. Zonder Msc had ik mijn huidige baan niet gekregen, al kon je er als HBO'er ook op solliciteren. Maar dan is de concurrentie groter. Als HBO'er zou het startsalaris ook 200 euro minder zijn geweest. In de toekomst zal dat verschil normaalgesproken nog wel toenemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')