abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37329815
Aanstaande vrijdag komt er eindelijk een drumstel op m'n kamer te staan. Lang zeuren en de nodige contacten hebben gezorgd dat ik er een voor noppes mocht hebben. Anyway. nu zit ik te denken hoe ik m'n kamer ga isoleren..

Van die 'eierdoppen' dingen, geen eierdozen maar van dat schuim. Werkt dat goed, en wat kost het ongeveer per vierkante meter?

Of is er een beter alternatief?
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:22:32 #2
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_37329912
dubbele muren luchtisolatie ,piamideschuim is knap duur

Hok in een hok is inderdaad het beste,eierdozen,piepschuim en dergelijke dempen enkel de hoge frequentie's.

Stel je voor: je maakt een drumhok als volgt, gipsplaat-8cm glaswol-gipsplaat en er is geen verbinding tussen beide wandjes, dus op zichzelf staande wandjes met los daartussen 8cm glaswol.
Daar hou je 36 dB aan geluid mee tegen en dat is niet veel.

Je maakt nog zo'n zelfde constructie en hebt dus het volgende: gips-glaswol-gips, dan een spouw (kleine ruimte) van 8 a 10 cm en weer gips-glaswol gips. Je houdt nu 40 dB tegen, dus denk niet twee keer 36 is 72 dB, de winst is slechts 4 dB!

De verbindingen met vloer en plafond zijn uiteraard via zacht rubber of vilt o.i.d.

Je hebt nu dus vier gipswanden, een spouw met lucht en twee keer 8 a 10 cm glaswol gebruikt. Let nu goed op: als je dezelfde materialen gebruikt op een andere manier, kun je zomaar 23 dB extra demping bereiken.

Dat werkt als volgt: twee gipsplaten tegen elkaar, een laag glaswol, dan de luchtspleet, dan weer een laag glaswol en weer twee gipsplaten op elkaar. Dit levert een demping van 63 dB.

Zo ingewikkeld werkt geluidsisolatie dus.

Voor drummers die dus een drumhok willen maken in de garage of op zolder, . Het principe is: zoveel mogelijk massa met daarachter een materiaal dat geluid omzet in warmte. Als de zeer dunne glaswoldraadjes bewegen door de geluids (lucht) trillingen, wordt dat omgezet in een heel klein beetje warmte. Glaswol werkt iets beter dan steenwol in de lage tonen, omdat steenwol vaak harde nesten bevat.

Belangrijk is ook dat de wanden niet dezelfde resonantie hebben, dus neem aan een kant dikker gips dan aan de andere kant.

Er zijn studio's in Engeland waar twaalf platen gips van 15mm op elkaar zitten geschroefd. Je kunt je voorstellen dat daar weinig geluid doorheen gaat.

Beste waterschade partijtjes opzoeken om de kosten redelijk te houden.
Klaar?
Ik niet!
pi_37330056
Halleluja, zo overdreven geluidsdicht wilde ik het nou ook weer niet maken.. maar bedankt voor de info. Iemand nog een ander idee?
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:34:33 #4
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_37330373
Trommelvliezen van je familieleden doorboren ?
Klaar?
Ik niet!
pi_37331988
Kamer isoleren waar een drumstel instaat
Ik wens je succes. Maar je zou kunnen beginnen met een paar matrassen tegen de muren aan te schroeven. En goede afspraken met buren en huisgenoten (wat betreft tijden enzo) verhogen de tolerantiegrens aanzienlijk.
Jesus saves but death prevails.
pi_37333240
Als je een drumstel wilt tegenhouden mag je professionele hulp zoeken. Er zijn bedrijven die kamers geluidsdicht maken, maar die zijn redelijk prijzig. En aangezien je voor je drumstel onderhandeld hebt om m gratis te krijgen veronderstel ik dat je liever geen paar duizend euro aan de kamer uitgeeft waar ie in moet...
pi_37337706
het hoeft niet 100% geluidsdicht.. Alleen 't ergste moet een beetje gedempt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')