abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37316331
Beste Fok!kers,

Ik heb gisteren cola over m'n acer laptop gemorst en nu heb ik dat hele toetsenbord eruit gehaald, maar hoe kan ik dat nu schoonmaken? Ik heb ergens gelezen dat ik het in gedestilleerd water moet leggen, maar kan dat zomaar? Ik neem aan dat er toch veel electronische componenten inzitten? Wie heeft ervaring of weet raad?

Mijn dank is groot
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 april 2006 @ 17:13:33 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_37316550
Gedistileerd water geleid niet, dus het zou veilig moeten zijn.
voorzichtig schoonmaken met dat water en laten drogen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_37317127
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:13 schreef Netsplitter het volgende:
Gedistileerd water geleid niet, dus het zou veilig moeten zijn.
voorzichtig schoonmaken met dat water en laten drogen.
klinkt leukt maar werkt niet

zodra gedestileerd water in contact komt met bijv. stof, vet, etc, dan is het geen gedestileerd water meer en geleid het wel degelijk, maat van mij deed dat in de labaratorium en ik kreeg een lichte schok

er zijn als goed is speciale middeltjes voor computers en toetsenboorden om ze schoon te krijgen door middel van vluchtige stoffen die erin opgelost zijn ik zou zeggen bel is een computer zaak..!!
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  woensdag 26 april 2006 @ 17:40:49 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_37317312
in het toetsenbord van een laptop zit geen electronica.
meestal bestaat het toetsenbord uit een 3 tal laagjes kunstof,
2 met de opgedampte bedrading en 1 isolator met gaatjes waar de toetsen zitten.

het schoon maken van een toetsenbord kan met een natte lap (tot/doek).
gewoon water gebruiken.
of als het overal tussen zit,
voorzich alle toetsen verwijderen (deze zitten vast geklikt op plastic beugeltjes)
en vervolgens de knoppen on een bak met water en afwas middel doen.
en het frame met een natte doek.
daarna alles goed laten drogen (neem hier wel de tijd voor) en alles weer in elkaar zetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_37317915
Als er geen electronica inzit kan ik deze dus ook onderdompelen? Want dat verwijderen van die toetsen kost me net iets te veel werk...
pi_37318146
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:04 schreef DJ_Fritz het volgende:
Als er geen electronica inzit kan ik deze dus ook onderdompelen? Want dat verwijderen van die toetsen kost me net iets te veel werk...
ja, kan alleen heb je grote kans dat er vocht tussen blijft zitten tussen de lagen folie (capilaire werking)... maar goed, met cola doet ie t zoiezo amper/niet dus je hebt al niets meer te verliezen..

En anders wordt het marktplaatsen/ebayen voor een nieuw/gebruikt andere toetsenbord (30-40 eur)
pi_37318184
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:04 schreef DJ_Fritz het volgende:
Dan ben je gewoon een luie donder, en verdien je geen goed werkend laptop

Je zal om het echt goed schoon te krijgen toch echt je hele toetsenbord moeten demonteren. De cola die tussen die plastic vellen zitten die onder je toetsen zit, krijg je namelijk nooit weg.
Verder heeft cola een etsende werking, dat houd dus in, dat hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans is dat het nog schoon te maken is en het daarna nog goed werkt.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_37318330
Ja ik heb het eigenlijk verkeerd omschreven... Ben gewoon bang iets kapot te maken, aangezien ik straks 2 toetsjes los heb gekregen, maar het nu lijkt alsof ze net iets anders zitten dan dat ze zaren Tis trouwens niet veel cola geweest, zo'n kwart glas (een slok ofzo)
pi_37318984
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:21 schreef DJ_Fritz het volgende:
Ja ik heb het eigenlijk verkeerd omschreven... Ben gewoon bang iets kapot te maken, aangezien ik straks 2 toetsjes los heb gekregen, maar het nu lijkt alsof ze net iets anders zitten dan dat ze zaren Tis trouwens niet veel cola geweest, zo'n kwart glas (een slok ofzo)
fritz toch! Beste kun je denk ik toch gewoon alle toetsen eraf halen, en 1 voor 1 schoonmaken! Heb je weer wat te doen, nu de tentamens voorbij zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')