mja ... mijn Nederlands zuigt gewoon zwaar ,... komt gewoon omdat ik te lui ben om op mijn spelfouten te letten.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:00 schreef Viking84 het volgende:
Dus: als iemand geen fatsoenlijke Nederlands zinnen kan maken, maar wel steengoed is in wiskunde, is 'ie dan dom?
Of andersom?
Het valt mij namelijk op dat mensen die fouten maken hier op Fok! direct uitgehoond worden. Zelf doe ik het ook (ben ook maar een mens), maar als ik er dan verder over nadenk, vind ik het niet geheel juist.
Dus, hoe zien jullie deze materie?
Dat vindt ik ook.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef Thisbe het volgende:
Het woord 'uithonen' bestaat niet![]()
Verder hoor ik heel vaak het argument dat men 'te lui' is om op spelfouten te letten. Goed spellen zou automatisch moeten gebeuren.
En ja, mensen die d/t fouten maken neem ik niet serieus, en intellect is dan ook ver te zoeken. Want die regels zijn wel zo eenvoudig.![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef Thisbe het volgende:
Het woord 'uithonen' bestaat niet![]()
Verder hoor ik heel vaak het argument dat men 'te lui' is om op spelfouten te letten. Goed spellen zou automatisch moeten gebeuren.
En ja, mensen die d/t fouten maken neem ik niet serieus, en intellect is dan ook ver te zoeken. Want die regels zijn wel zo eenvoudig.![]()
Taal voertuig van de geest? Dan zou je knettergek moeten worden. Waarom ga jij er vanuit dat de mens er is om te dienen onder andere mensen? Waarom kunnen de mensen die ergens in uitblinken dit niet onder woorden brengen? Juist, gevoel.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:03 schreef Verbal het volgende:
Taal is het voertuig van de geest. En zo is het.
En volgens mij worden mensen die fouten maken niet per se automatische uitgehoond. Mensen die echter de zeldzaam stupide taalmisdaden begaan die hier op Fok! aan de orde van de minuut lijken te zijn, kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.
En over je vraag m.b.t. wiskunde. Ik kan mij niet voorstellen dat de koeien die dit soort fouten maken wel wiskundige uitblinkers zouden zijn.
V.
Inderdaad, pak de 10 grootste genieën, en kijk eens hoeveel mensen hier goed zijn in communiceren met andere mensen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dus een autistisch persoon die moeilijk (kan) communiceerd/communiceren is per definitie dom??
Beetje kortzichtig niet???
Men vermoedt ook dat hij asperger had.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:28 schreef vruitig het volgende:
[..]
Taal voertuig van de geest? Dan zou je knettergek moeten worden. Waarom ga jij er vanuit dat de mens er is om te dienen onder andere mensen? Waarom kunnen de mensen die ergens in uitblinken dit niet onder woorden brengen? Juist, gevoel.
Overigens, Einstein was ook niet echt iemand met mensenskills.
idd.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:30 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Men vermoedt ook dat hij asperger had.
Jij studeert het. Neem jij iemand serieus die je iets onder je neus duwt wat gewoon pijn aan je hart doet?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:35 schreef Viking84 het volgende:
Ja, jullie beredeneren het allemaal wel mooi hier, maar toch nemen jullie mensen niet serieus als ze spelfouten maken. Dan krijgen ze opmerkingen als: leer eerst maar eens normaal Nederlands, josti!
euh nou..quote:Op woensdag 26 april 2006 17:03 schreef Verbal het volgende:
Taal is het voertuig van de geest. En zo is het.
En volgens mij worden mensen die fouten maken niet per se automatische uitgehoond. Mensen die echter de zeldzaam stupide taalmisdaden begaan die hier op Fok! aan de orde van de minuut lijken te zijn, kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.
En over je vraag m.b.t. wiskunde. Ik kan mij niet voorstellen dat de koeien die dit soort fouten maken wel wiskundige uitblinkers zouden zijn.
V.
nee, dat doe ik ook niet en dat geef ik ook toe in de OP. Mijn vraag is ook of 'ons' gedrag correct is. In mijn eerste jaar moest ik het boek van Steven Pinker lezen. Daarin werd ook de vraag of taal een graadmeter is voor intelligentie aan de kaak gesteld. Antwoord: neen. Bewijs: genieën die slecht waren in taal, maar uitblonken in bijvoorbeeld natuurkunde of scheikunde, en afasiepatiënten die een hoog IQ hadden, maar geen complexe structuren konden produceren en/of begrijpen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:37 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Jij studeert het. Neem jij iemand serieus die je iets onder je neus duwt wat gewoon pijn aan je hart doet?
Ja dat valt me vaak op; die mensen blinken dan echt in alles uit. Dat roepen ze dan zelf tenminste. Ze spreken dan al vanaf hun 4e Engels. Tot ze hun mond opentrekken... en je wat hoort breken in je borstkas.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:40 schreef SHE het volgende:
[..]
euh nou..
ik verwaarloos de nodige d's en t's; laat soms gewoon lidwoorden weg omdat ik te lui ben; of maak een zooi van mijn zinsbouw.
daarentegen blink ik toch echt wel uit in wiskunde en is mijn grammatica in engels of frans weer zorgvuldig
Denk dat je soms ook gewoon een beetje lui wordt in je moerstaal, al realiseer ik me wel degelijk dat het niet zo heel netjes is.
Ah...dat herken ik dan weer niet. Ik praat prachtig ABN en kies mijn woorden zorgvuldigquote:Op woensdag 26 april 2006 17:42 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ja dat valt me vaak op; die mensen blinken dan echt in alles uit. Dat roepen ze dan zelf tenminste. Ze spreken dan al vanaf hun 4e Engels. Tot ze hun mond opentrekken... en je wat hoort breken in je borstkas.
Ik neem die mensen ook een stuk minder serieus. Een zin in je moedertaal schrijven is gewoon niet al te veel moeite, met uitzondering van de dyslecten.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, dat doe ik ook niet en dat geef ik ook toe in de OP. Mijn vraag is ook of 'ons' gedrag correct is. In mijn eerste jaar moest ik het boek van Steven Pinker lezen. Daarin werd ook de vraag of taal een graadmeter is voor intelligentie aan de kaak gesteld. Antwoord: neen. Bewijs: genieën die slecht waren in taal, maar uitblonken in bijvoorbeeld natuurkunde of scheikunde, en afasiepatiënten die een hoog IQ hadden, maar geen complexe structuren konden produceren en/of begrijpen.
wat vind je van gevalletjes allebij ?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:45 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik neem die mensen ook een stuk minder serieus. Een zin in je moedertaal schrijven is gewoon niet al te veel moeite, met uitzondering van de dyslecten.
Of het terecht is weet ik niet, maar ik vind het in ieder geval ontzettend dom staan als mensen het hebben over 'ik wort' en meer van dat soort briljante vondsten.
Op welke manier?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wat vind je van gevalletjes allebij ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |