abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2006 @ 17:00:40 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37316070
Dus: als iemand geen fatsoenlijke Nederlands zinnen kan maken, maar wel steengoed is in wiskunde, is 'ie dan dom?
Of andersom?

Het valt mij namelijk op dat mensen die fouten maken hier op Fok! direct uitgehoond worden. Zelf doe ik het ook (ben ook maar een mens ), maar als ik er dan verder over nadenk, vind ik het niet geheel juist.

Dus, hoe zien jullie deze materie?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 26 april 2006 @ 17:02:29 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37316150
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:00 schreef Viking84 het volgende:
Dus: als iemand geen fatsoenlijke Nederlands zinnen kan maken, maar wel steengoed is in wiskunde, is 'ie dan dom?
Of andersom?

Het valt mij namelijk op dat mensen die fouten maken hier op Fok! direct uitgehoond worden. Zelf doe ik het ook (ben ook maar een mens ), maar als ik er dan verder over nadenk, vind ik het niet geheel juist.

Dus, hoe zien jullie deze materie?
mja ... mijn Nederlands zuigt gewoon zwaar ,... komt gewoon omdat ik te lui ben om op mijn spelfouten te letten.

Echter aangezien iedereen hier op Fok! een (niet zon) spelfouten huilie is let ik nu wel op!

dus ga zo door!!!!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 26 april 2006 @ 17:03:59 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37316208
Taal is het voertuig van de geest. En zo is het.

En volgens mij worden mensen die fouten maken niet per se automatische uitgehoond. Mensen die echter de zeldzaam stupide taalmisdaden begaan die hier op Fok! aan de orde van de minuut lijken te zijn, kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.

En over je vraag m.b.t. wiskunde. Ik kan mij niet voorstellen dat de koeien die dit soort fouten maken wel wiskundige uitblinkers zouden zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 26 april 2006 @ 17:05:59 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37316277
Intelligentie is de vaardigheid je kennis aan anderen over te bregen. Je kan nog zo een hoog IQ of intelligentie hebben maar als niemand je begrijpt heb je daar niets aan. Vandaar dat er tegenwoordig ook wel eens gesproken word over sociale intelligentie of IQ.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 17:07:06 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37316314
Ik maak heel veel taalfouten

als ipv dan
allebij ipv allebei
intressant ipv interessant

enz enz.

Maar ik vind mezelf niet dom (niet dat dat wat zegt) Ook ben in een interpunctuele ramp.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_37316850
Het woord 'uithonen' bestaat niet
Verder hoor ik heel vaak het argument dat men 'te lui' is om op spelfouten te letten. Goed spellen zou automatisch moeten gebeuren.
En ja, mensen die d/t fouten maken neem ik niet serieus, en intellect is dan ook ver te zoeken. Want die regels zijn wel zo eenvoudig.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_37316903
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef Thisbe het volgende:
Verder hoor ik heel vaak het argument dat men 'te lui' is om op spelfouten te letten. Goed spellen zou automatisch moeten gebeuren.
En ja, mensen die d/t fouten maken neem ik niet serieus, en intellect is dan ook ver te zoeken. Want die regels zijn wel zo eenvoudig.
Dat vindt ik ook.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 17:26:52 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37316926
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef Thisbe het volgende:
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 april 2006 @ 17:28:23 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_37316964
Dus een autistisch persoon die moeilijk (kan) communiceerd/communiceren is per definitie dom??
Beetje kortzichtig niet???
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_37316973
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:03 schreef Verbal het volgende:

En volgens mij worden mensen die fouten maken niet per se automatische uitgehoond. Mensen die echter de zeldzaam stupide taalmisdaden begaan die hier op Fok! aan de orde van de minuut lijken te zijn, kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.

En over je vraag m.b.t. wiskunde. Ik kan mij niet voorstellen dat de koeien die dit soort fouten maken wel wiskundige uitblinkers zouden zijn.

V.
Taal voertuig van de geest? Dan zou je knettergek moeten worden. Waarom ga jij er vanuit dat de mens er is om te dienen onder andere mensen? Waarom kunnen de mensen die ergens in uitblinken dit niet onder woorden brengen? Juist, gevoel.

Overigens, Einstein was ook niet echt iemand met mensenskills.
pi_37316994
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dus een autistisch persoon die moeilijk (kan) communiceerd/communiceren is per definitie dom??
Beetje kortzichtig niet???
Inderdaad, pak de 10 grootste genieën, en kijk eens hoeveel mensen hier goed zijn in communiceren met andere mensen.
  woensdag 26 april 2006 @ 17:30:39 #12
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37317031
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:28 schreef vruitig het volgende:

[..]

Taal voertuig van de geest? Dan zou je knettergek moeten worden. Waarom ga jij er vanuit dat de mens er is om te dienen onder andere mensen? Waarom kunnen de mensen die ergens in uitblinken dit niet onder woorden brengen? Juist, gevoel.

Overigens, Einstein was ook niet echt iemand met mensenskills.
Men vermoedt ook dat hij asperger had.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  woensdag 26 april 2006 @ 17:35:04 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37317164
Ja, jullie beredeneren het allemaal wel mooi hier, maar toch nemen jullie mensen niet serieus als ze spelfouten maken. Dan krijgen ze opmerkingen als: leer eerst maar eens normaal Nederlands, josti!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 26 april 2006 @ 17:35:52 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37317184
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:30 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Men vermoedt ook dat hij asperger had.
idd.
Aspergers hebben bovendien een gemiddelde tot bovengemiddelde intelligentie en er zitten niet weinig hoogbegaafden in het autisme spectrum.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 26 april 2006 @ 17:37:33 #15
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37317231
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:35 schreef Viking84 het volgende:
Ja, jullie beredeneren het allemaal wel mooi hier, maar toch nemen jullie mensen niet serieus als ze spelfouten maken. Dan krijgen ze opmerkingen als: leer eerst maar eens normaal Nederlands, josti!
Jij studeert het. Neem jij iemand serieus die je iets onder je neus duwt wat gewoon pijn aan je hart doet?
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 17:38:19 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37317254
Hehe ik combineer mavo nederlands met universitaire moleculaire biologie, gaat prima
  woensdag 26 april 2006 @ 17:40:26 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37317299
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:03 schreef Verbal het volgende:

V.
euh nou..

ik verwaarloos de nodige d's en t's; laat soms gewoon lidwoorden weg omdat ik te lui ben; of maak een zooi van mijn zinsbouw.
daarentegen blink ik toch echt wel uit in wiskunde en is mijn grammatica in engels of frans weer zorgvuldig

Denk dat je soms ook gewoon een beetje lui wordt in je moerstaal, al realiseer ik me wel degelijk dat het niet zo heel netjes is.
  woensdag 26 april 2006 @ 17:41:41 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37317334
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:37 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Jij studeert het. Neem jij iemand serieus die je iets onder je neus duwt wat gewoon pijn aan je hart doet?
nee, dat doe ik ook niet en dat geef ik ook toe in de OP. Mijn vraag is ook of 'ons' gedrag correct is. In mijn eerste jaar moest ik het boek van Steven Pinker lezen. Daarin werd ook de vraag of taal een graadmeter is voor intelligentie aan de kaak gesteld. Antwoord: neen. Bewijs: genieën die slecht waren in taal, maar uitblonken in bijvoorbeeld natuurkunde of scheikunde, en afasiepatiënten die een hoog IQ hadden, maar geen complexe structuren konden produceren en/of begrijpen.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 26 april 2006 @ 17:42:40 #19
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37317359
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:40 schreef SHE het volgende:

[..]

euh nou..

ik verwaarloos de nodige d's en t's; laat soms gewoon lidwoorden weg omdat ik te lui ben; of maak een zooi van mijn zinsbouw.
daarentegen blink ik toch echt wel uit in wiskunde en is mijn grammatica in engels of frans weer zorgvuldig

Denk dat je soms ook gewoon een beetje lui wordt in je moerstaal, al realiseer ik me wel degelijk dat het niet zo heel netjes is.
Ja dat valt me vaak op; die mensen blinken dan echt in alles uit. Dat roepen ze dan zelf tenminste. Ze spreken dan al vanaf hun 4e Engels. Tot ze hun mond opentrekken... en je wat hoort breken in je borstkas.
  woensdag 26 april 2006 @ 17:43:39 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37317370
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:42 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ja dat valt me vaak op; die mensen blinken dan echt in alles uit. Dat roepen ze dan zelf tenminste. Ze spreken dan al vanaf hun 4e Engels. Tot ze hun mond opentrekken... en je wat hoort breken in je borstkas.
Ah...dat herken ik dan weer niet. Ik praat prachtig ABN en kies mijn woorden zorgvuldig
  woensdag 26 april 2006 @ 17:45:26 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37317407
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, dat doe ik ook niet en dat geef ik ook toe in de OP. Mijn vraag is ook of 'ons' gedrag correct is. In mijn eerste jaar moest ik het boek van Steven Pinker lezen. Daarin werd ook de vraag of taal een graadmeter is voor intelligentie aan de kaak gesteld. Antwoord: neen. Bewijs: genieën die slecht waren in taal, maar uitblonken in bijvoorbeeld natuurkunde of scheikunde, en afasiepatiënten die een hoog IQ hadden, maar geen complexe structuren konden produceren en/of begrijpen.
Ik neem die mensen ook een stuk minder serieus. Een zin in je moedertaal schrijven is gewoon niet al te veel moeite, met uitzondering van de dyslecten.
Of het terecht is weet ik niet, maar ik vind het in ieder geval ontzettend dom staan als mensen het hebben over 'ik wort' en meer van dat soort briljante vondsten.
  woensdag 26 april 2006 @ 17:46:35 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37317432
Als je in de puberteit nog steeds niet normaal Nederlands kunt (terwijl dat je moedertaal is), geloof ik er ook geen barst van dat je wel normaal Engels kunt.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 17:46:39 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37317435
ik hoop dat die correlatie er trouwens niet is dus anders kan ik wel stoppen met onderzoek.
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 17:47:31 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37317456
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:45 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik neem die mensen ook een stuk minder serieus. Een zin in je moedertaal schrijven is gewoon niet al te veel moeite, met uitzondering van de dyslecten.
Of het terecht is weet ik niet, maar ik vind het in ieder geval ontzettend dom staan als mensen het hebben over 'ik wort' en meer van dat soort briljante vondsten.
wat vind je van gevalletjes allebij ?
  woensdag 26 april 2006 @ 17:49:45 #25
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37317510
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

wat vind je van gevalletjes allebij ?
Op welke manier?