abonnement Unibet Coolblue
pi_37309976
Ik wilde even jullie mening hierover horen...

Denken jullie dat het normaal is als iemand ouder is dan 30 en nog bij zijn ouders woont?
Waarom wel/niet?
Wanneer moet iemand volgens jullie nou echt de deur uit zijn?
Is er hierbij verschil tussen mannen en vrouwen?

Ik ben persoonlijk van mening dat het niet normaal is als je op je 30e nog bij je ouders woont, maar er zijn uitzonderingen waarbij het wel kan, bijvoorbeeld:
  • Als je al op jezelf (of samen) hebt gewoond en wegens omstandigheden dit niet meer kunt (bijvoorbeeld relatie die uit ging of onverwachts je baan kwijt, waardoor je het niet meer kunt betalen)
  • Als je ouders gescheiden zijn, maar dan ook alleen als je ook meehelpt in het huishouden en niet als een moederskindje alles voor je laat doen (wassen/koken/schoonmaken/etc)
    Ik kom vast nog wel op andere uitzonderingen

    Anyway, ik vind dat iemand van 30 in staat moet zijn om op zijn/haar eigen benen te staan. Dus een eigen woning (huur of koop maakt niet uit), voor zijn/haar eigen eten zorgen (dus boodschappen doen/koken), schoonmaken (of in het geval van workaholics een schoonmaakster hebben ) en zijn/haar eigen was doen.

    En ja, ik snap dat als je bijvoorbeeld samenwoont of getrouwd bent, dat je even een reminder nodig hebt over hoe de wasmachine ook al weer werkt als je partner dat altijd doet e.d., maar het gaat er om dat je het ook alleen kunt, mocht die partner om de een of andere reden wegvallen.

    Wat denken jullie?
  • Assumption is the mother of all fuckups.
      woensdag 26 april 2006 @ 13:45:06 #2
    88139 JoeyT
    Ecoutez.. We komen hard...
    pi_37310060
    Niet normaal
    "Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
    Oog in oog met genialiteit sta je.
    Hier had je toch niet op durven hopen.
    Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
    pi_37310138
    Zolang zowel de 30+ er als de ouders er blij mee zijn vind ik het prima. Met dien verstande dat je dan wèl voor jezelf moet kunnen zorgen. Dus als de ouders een maandje door Amerika gaan trekken moet het huishouden ook op rolletjes lopen incl. gezond koken + de was doen etc.

    Verder is het niet aan ons om te oordelen over individuele situaties en wat wel of niet normaal zou zijn.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_37310172
    Dat is inderdaad niet normaal meer nee. Als je 30 bent moet je al zelfstandig door het leven kunnen gaan. Uitzonderingen zijn natuurlijk (zware) ziekte of inderdaad als iemand geen onderdak heeft na een scheiding, maar goed dan heb ik het over een tijdelijk verblijf.

    Ik denk ook niet dat je bij een potentiele vriend/vriendin kan aankomen met het verhaal dat je nog bij je ouders woont
    ♥ K, N, R en F ♥
      woensdag 26 april 2006 @ 13:49:39 #5
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_37310213
    Over het algemeen: Nee

    Maar ik kan me omstandigheden voorstellen dat het niet anders kan. Bij scheiding bijvoorbeeld.

    Maar wie dan nog niet zelfstandig wil worden is niet gezond imo.
      woensdag 26 april 2006 @ 13:50:23 #6
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_37310237
    tuurlijk kan dat, als beide partijen gelukkig zijn dan boeit het toch geen ruk....
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      Moderator / Miss SHO woensdag 26 april 2006 @ 13:51:31 #7
    22592 crew  Ole
    pi_37310277
    Hebben jullie zondag niet dat programma gezien over Engeland, over mannen die nog bij hun moeder wonen?
    Dat was echt niet gezond nee!!!
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
    pi_37310324
    Ik vind het zeker niet normaal als je als 30-jarige nog steeds thuis woont. Tot je 25e is naar mijn inziens wel een beetje de maximum.
    Wat ik wel weet is dat in andere culturen - wonende in nederland - het redelijk normaal is, dat kinderen of nog thuis wonen of een paar huizen verder op wonen. Kijk maar naar mensen uit Indonesië.
    pi_37310338
    In sommige gevallen moet het kunnen, maar dan denk ik wel aan vervangend begeleid wonen en dat soort uitzonderingsgevallen. Op jezelf wonen zie ik als een belangrijke ontwikkeling
    Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
    Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
    journalist: niet scheel?
      woensdag 26 april 2006 @ 13:53:50 #10
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_37310344
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 13:51 schreef Ole het volgende:
    Hebben jullie zondag niet dat programma gezien over Engeland, over mannen die nog bij hun moeder wonen?
    Dat was echt niet gezond nee!!!
    Daar heb ik een gedeelte van gezien en de mannen die ik zag, waren wel erg triest. Vooral die ene wiens moeder niets liever wilde dan dat hij het huis uit zou gaan (en hem elke dag moest vertellen dat ie zijn tanden moest poetsen).
    Dat waren inderdaad ongezonde situaties. Maar dat hoeft ook weer niet voor iedere situatie op te gaan.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      woensdag 26 april 2006 @ 13:54:40 #11
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_37310368
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Speedski het volgende:
    Ik vind het zeker niet normaal als je als 30-jarige nog steeds thuis woont. Tot je 25e is naar mijn inziens wel een beetje de maximum.
    Wat ik wel weet is dat in andere culturen - wonende in nederland - het redelijk normaal is, dat kinderen of nog thuis wonen of een paar huizen verder op wonen. Kijk maar naar mensen uit Indonesië.
    je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt (zeker in wat volksere wijken) waar de kinderen in dezelfde straat of nog liever naast pappa en mamma wonen
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_37310396
    Tuurlijk het kan, maar over het algemeen zou ik geen partner van 30+ willen die nog thuis woont. Op die leeftijd moet je toch wel voor jezelf kunnen zorgen.

    Uitzonderingen (na verbreken relatie, ziekte etc.) daargelaten.
    pi_37310397
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 13:51 schreef Ole het volgende:
    Hebben jullie zondag niet dat programma gezien over Engeland, over mannen die nog bij hun moeder wonen?
    Dat was echt niet gezond nee!!!
    dat een gast van 40 zn nagels liet knippen door zn moeder

    maar nee, vind het niet normaal. Ik zou zeggen 20 jaar oid
      woensdag 26 april 2006 @ 13:56:53 #14
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_37310430
    Tuurlijk kan dat. Maar dan moeten de verhoudingen op een volwassen manier liggen. Dus als huisgenoten, en niet als ouders/kind. Het is dus niet de bedoeling dat mams de was nog voor je doet, of alle boodschappen, of het koken.
      woensdag 26 april 2006 @ 13:56:56 #15
    134009 Killaht
    Words of Wisdom
    pi_37310433
    Ik vind het normaal niet kunnen, dat je nog op de kosten van je ouders lekker thuis zit, terwijl je een baan hebt etc.

    Maar er zijn uitzonderingen, zoals financiele omstandigheden of samenwonen, maar het breekt en je woont weer (tijdelijk) thuis. Of andere mankementen etc.
    "Strange times are these in which we live
    when old and young are taught in falsehoods school.
    And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
      Moderator / Miss SHO woensdag 26 april 2006 @ 13:57:08 #16
    22592 crew  Ole
    pi_37310439
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Copycat het volgende:

    [..]

    Daar heb ik een gedeelte van gezien en de mannen die ik zag, waren wel erg triest. Vooral die ene wiens moeder niets liever wilde dan dat hij het huis uit zou gaan (en hem elke dag moest vertellen dat ie zijn tanden moest poetsen).
    Dat waren inderdaad ongezonde situaties. Maar dat hoeft ook weer niet voor iedere situatie op te gaan.
    Nee, dat is zo. Maar ze gaven aan het begin van het programma statische gegevens (Over UK, dat wel). Dat van de mannen die op hun 30e nog thuis woonden meer dan 80% nooit wegging. Bij vrouwen speelde dit probleem amper.

    Hoe vond je trouwens dat die moeder ook nog zijn nagels knipte
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      Moderator / Miss SHO woensdag 26 april 2006 @ 13:58:23 #17
    22592 crew  Ole
    pi_37310475
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 13:56 schreef Aventura het volgende:
    Tuurlijk kan dat. Maar dan moeten de verhoudingen op een volwassen manier liggen. Dus als huisgenoten, en niet als ouders/kind. Het is dus niet de bedoeling dat mams de was nog voor je doet, of alle boodschappen, of het koken.
    Maar je hebt van die moeders die dat niet kunnen laten
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
    pi_37310481
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
    Dat is inderdaad niet normaal meer nee. Als je 30 bent moet je al zelfstandig door het leven kunnen gaan. Uitzonderingen zijn natuurlijk (zware) ziekte of inderdaad als iemand geen onderdak heeft na een scheiding, maar goed dan heb ik het over een tijdelijk verblijf.

    Ik denk ook niet dat je bij een potentiele vriend/vriendin kan aankomen met het verhaal dat je nog bij je ouders woont
    Niks moet.

    Wie zegt dat als je nog thuis woont dat je niet zelfstandig bent? Iemand is dus zelfstandig als hij/zij niet meer in het ouderlijk huis woont. Ga jij maar even kijken in de gemiddelde Tokkie buurt.
    Als je jezelf prettig voelt bij de situatie, dan zie ik niet in waarom het niet kan. Ik vel er iig geen oordeel over.
      woensdag 26 april 2006 @ 14:00:21 #19
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_37310527
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 13:57 schreef Ole het volgende:

    Hoe vond je trouwens dat die moeder ook nog zijn nagels knipte
    Dat gedeelte heb ik gemist .
    In Italië is het trouwens ook de normaalste zaak van de wereld dat kinderen thuis blijven wonen totdat ze een eigen gezin stichten.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_37310587
    Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
      woensdag 26 april 2006 @ 14:03:21 #21
    134009 Killaht
    Words of Wisdom
    pi_37310597
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
    Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
    Hoezo dat?
    "Strange times are these in which we live
    when old and young are taught in falsehoods school.
    And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
    pi_37310609
    Men oom is altijd bij zen ouders blijven wonen... intussen zou ik niet meer zeggen dat hij bij zen ouders woont, maar dat die ouders bij hem wonen. Dan kan het weer wel vind ik, meer nog, ik vind het best mooi dat hij aangezien hij toch geen gezin heeft, voor zijn ouders zorgt.
    pi_37310623
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
    Sowieso is het bij studenten ook een beetje vreemd als jij > 2e jaars bent en nog thuis woont...
    Omdat?
    pi_37310640
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef Killaht het volgende:

    [..]

    Hoezo dat?
    beetje zelfstandigheid mag ook wel. Kom je ook na je studie aan bij een sollicitatie "ja ik woon nog bij mn moeder"
    pi_37310657
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:04 schreef Duiveltja het volgende:

    [..]

    Omdat?
    nouja, het zijn toch meestal een beetje de "geeks" die nog thuiswonen....
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')