Een vrouw hoeft mij niet achter mijn kont aan te lopen om te zorgen dat ik mijn brood mee krijg en schone kleren aan doe en de stofzuiger even door het huis heen trek(en uiteraard met de knop op aan) en dergelijke.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:52 schreef LadyXochi het volgende:
Oh, bedenk me net nog iets... Waarom het een afknapper is voor mij als ik er achter kom dat een man nog thuis woont? Ik wil een man die zijn eigen leven op orde heeft. Want als dat niet zo is, hoe kan hij dan voor mij zorgen? Dan ben ik constant bezig achter zijn reet aan te lopen om er voor te zorgen dat hij zijn boterhammetjes niet vergeet, en dat hij schone kleren heeft, en weet ik wat voor shit die hij zelf allemaal moet kunnen. Daarnaast wil ik niet een poetsvrouw worden die alles alleen moet doen in het huishouden. Mijn vriend draagt ook een steentje bij qua huishoudelijke taken . En zo hoort het vandaag de dag. We leven niet meer in 1866.
Trouwen? *rilquote:Op donderdag 27 april 2006 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom Zeus. Vanuit je ouderlijk huis trouwen en dan in het dorp van je ouders gaan wonen is behoorlijk 1890.
Natuurlijk heeft dat er mee te maken,maar met zulke onregelmatige werktijden als ik heb is een verenigingsleven niet echt haalbaar.Ik ben al blij als ik een keer naar de sportschool kan.quote:En ik ken je uit het singles topic. Dus ik zie wel een verband eigenlijk. Je bent te bang voor veranderingen in je leven. Als je alleen woont dan ben je alleen, dat klopt. Maar daar kun je wat aan doen. Daarvoor bouw je een nieuw, eigen leven op
De te besteden hoeveelheid geld speelt ook mee.Ik wil niet alleen maar voor mijn huis hoeven werken(zoals ik vrienden zie doen),ik wil ook nog op stap kunnen.Als dat niet kan kan ik nieuwe sociale contacten helemaal wel vergeten en daar mee dus ook de kans dat ik een leuek vrouw ontmoet.quote:Je oplossing tegen alleen zijn is veel te conservatief door thuis te blijven wonen. Beter doe je het progressief door je leven verder op te bouwen en veranderingen te ondergaan. Je kunt wel denken "ik heb het goed thuis". Maar stilstand is achteruitgang. Stap liever uit dat kleine wereldje.
Ik kan ook wel bij mn ouders gaan wonen. Dan heb ik meer geld en minder dingen te doen.
Nee,ik kijk weinig TV.quote:En toch koos ik ervoor op mn 20e om weg te gaan. Gewoon in een week kwam die behoefte aanwaaien. En 2 maanden later was ik weg. En ik kan zeggen dat ik er niet slechter van ben geworden.
Ken je het programma schoondochter gezocht? Zo wil je toch niet worden?
Jawel,maar om mezelf nou een stadsmens te noemen en naar Groningen te verhuizen.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
"Het dorp"? Heb je nooit overwogen om "het dorp" te verlaten?
Natuurlijk heeft dat er mee te maken,maar met zulke onregelmatige werktijden als ik heb is een verenigingsleven niet echt haalbaar.Ik ben al blij als ik een keer naar de sportschool kan.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Trouwen? *ril
En ik ken je uit het singles topic. Dus ik zie wel een verband eigenlijk. Je bent te bang voor veranderingen in je leven. Als je alleen woont dan ben je alleen, dat klopt. Maar daar kun je wat aan doen. Daarvoor bouw je een nieuw, eigen leven op
Meteen vanuit je ouderlijk huis gaan samenwonen vind ik trws ook behoorlijk kansloos. Ben je straks 80 en dan heb je nooit geweten hoe t zou zijn om op jezelf te wonen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:03 schreef Isabeau het volgende:
Wat een onzin. Mijn vriend, geen 30+ maar wel mid-20, woonde ook gewoon thuis toen we elkaar leerden kennen. Niets mis mee en nu wonen we heel gelukkig samen en we doen samen het huishouden.
Het was trouwens verschrikkelijk prettig dat hij nog niet op zichzelf woonde. Ik had namelijk al een huis vol spullen en ik moet er niet aan denken dat we ineens alles dubbel zouden hebben en moesten kiezen wat bleef en weg moest.Dus mannen die nog thuis wonen
Ik ben koerier,dus ik weet niet hoe laat ik 's avonds thuis ben,tenzij ik late dienst heb,dan ben ik rond 2.00u thuis.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja je hebt veel smoesjes... T spijt me zeer maar het is heel triest. Bang dat je niet meer uit kan gaan als je op jezelf woont. Kom op gast, ga in de grote stad wonen en leer op eigen benen staan. In t begin miss beetje eenzaam maar op een gegeven moment zal je jezelf dwingen om erop uit te gaan en leer je zat mensen kennen
![]()
Ik. Ik woon nu ook vlakbij mijn ouders. 4 km geloof ik. En ik ga ook iedere donderdag bij mijn moeder lunchen, want dan moet ik om 11 uur bij de fysio zijn en die is vlak bij mijn ouders.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:57 schreef Lucille het volgende:
Ik ken ook mensen die getrouwd zijn en dan bewust vlakbij de ouders gaan wonen en elke ochtend bij mams ontbijten, de honden bij mams dumpen en de was ook. Dat vind ik persoonlijk vreemder dan nog thuis wonen.
Niks hoef. Of bedoel je eigenlijk dat jij vindt dat een ander daar niet over mag oordelen?quote:Op donderdag 27 april 2006 12:34 schreef whosvegas het volgende:
Ik vind niet dat een ander daar hoeft over te oordelen
Hmmm.... ik was het eigenlijk met deze post eens... en ik was blij dat ik eindelijk eens iemand vond die er ook zo over dacht... En dan eindigt ie met "Damn ik klink oud"quote:Op donderdag 27 april 2006 13:36 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat iemand je moet nemen zoals je bent is het grootste zwaktebod van de eeuw. Niemand neemt je echt zoals je bent behalve jezelf, de rest zal altijd bepaalde dingen van je bij willen schaven.![]()
Mensen nemen elkaar niet zoals ze zijn, mensen zien elkaar zoals ze elkaar willen zien en zichzelf willen zien.![]()
Damn ik klink oud.![]()
Ik denk dat je daar fout zit. Ik denk namelijk dat je die sociale achterstand niet hebt omdat je niet knap bent, maar omdat je uitstraalt dat je een moederskindje bent. Ik zou zeggen: ga er op uit! Hup, 't huis uit. Misschien niet meteen op jezelf gaan wonen, maar in ieder geval de mensen opzoeken. En dan niet de mensen in je dorp, want die ken je al. Stap uit je oude patroon en trek er op uit. Maak nieuwe kennissen en vrienden. Doorbreek die afhankelijkheid van je huidige situatie en je zult zien dat het niets met je uiterlijk te maken heeft dat je nog nooit een vriendin hebt gehad!quote:Op donderdag 27 april 2006 20:49 schreef RealZeus het volgende:
Wat vriendinnen betreft:nee die heb ik nooit gehad.Maar dat was ook al zo toen ik nog thuis mocht wonen volgens jullie norm.Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik niet de knapste ben dus ja,op dat vlak heb ik idd een sociale achterstand.
Nou, dump je vriend (want die woont nu dus niet meer thuis) en ga uit met Zeus! Iedereen blij!quote:
Ach, kom je vanzelf achter als je gedumpt wordt, omdat je partner het beu is alles zelf te moeten doen.... of als de partner om een andere reden wegvalt....quote:Op donderdag 27 april 2006 21:07 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Meteen vanuit je ouderlijk huis gaan samenwonen vind ik trws ook behoorlijk kansloos. Ben je straks 80 en dan heb je nooit geweten hoe t zou zijn om op jezelf te wonen.
Vooral lekker je hele leven bij papa en mama wonen... Dan kom je er welquote:Op donderdag 27 april 2006 21:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ben koerier,dus ik weet niet hoe laat ik 's avonds thuis ben,tenzij ik late dienst heb,dan ben ik rond 2.00u thuis.
In het begin eenzaam....nou,ik verheug me er nu al op.
En dat mensen leren kennen?Ja,daar ben ik ook zo goed in,ik ben helemaal niet verlegen.![]()
Ik geloof dat ik niet duidelijk had gezegd dat ik een superrelatie hebquote:Op donderdag 27 april 2006 21:08 schreef LadyXochi het volgende:
Nou, dump je vriend (want die woont nu dus niet meer thuis) en ga uit met Zeus! Iedereen blij!![]()
Ik bedoelde meer te zeggen dat het klinkt alsof je leven zich vrijwel helemaal in dat dorp afspeelt en dat het misschien tijd wordt om eens verder te gaan kijken.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jawel,maar om mezelf nou een stadsmens te noemen en naar Groningen te verhuizen.
En het is best een mooi en gezellig dorp.
Je ouders hebben toch ook ooit voor hun huis moeten werken?quote:Op donderdag 27 april 2006 20:57 schreef RealZeus het volgende:
De te besteden hoeveelheid geld speelt ook mee.Ik wil niet alleen maar voor mijn huis hoeven werken(zoals ik vrienden zie doen),ik wil ook nog op stap kunnen.Als dat niet kan kan ik nieuwe sociale contacten helemaal wel vergeten en daar mee dus ook de kans dat ik een leuek vrouw ontmoet.
Ook dat vind ik nonsens, als iemand daar nou gelukkig is?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:17 schreef Plato1980 het volgende:
Ik bedoelde meer te zeggen dat het klinkt alsof je leven zich vrijwel helemaal in dat dorp afspeelt en dat het misschien tijd wordt om eens verder te gaan kijken.
Punt is gewoon dat je heel veel leert van zelfstandig gaan wonen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Wat wordt er trouwens makkelijk geoordeeld/veroordeeld in dit topic en er wordt van alles ingevuld betreffende de persoonlijheid van mensen. Zegt mijns inziens meer over de oordeelvellers dan over de thuiswoners.
Idd jesus he... Hoe kan je ooit zelf iets opbouwen met deze denkwijze. Mijn papa en mama hebben ook meer geld dan ik... Logisch lijkt mij... Net zoals ik over 30 jaar meer geld zal hebben dan mijn kind.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:19 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je ouders hebben toch ook ooit voor hun huis moeten werken?Wat een ontzettend non-argument.
En het is heel goed om eens te leren om alles in je eentje te rooien, en alleen te zijn. Je klinkt als een enorm papventje.
Ging ik eigenlijk vanuit, maar 't was dan ook maar een geintje, natuurlijkquote:Op donderdag 27 april 2006 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat ik niet duidelijk had gezegd dat ik een superrelatie hebIk heb een superrelatie.
Deze doe ik niet meer weg hoor, bekijk het maar![]()
Was dat nou een oordeel, dat je net velde?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Wat wordt er trouwens makkelijk geoordeeld/veroordeeld in dit topic en er wordt van alles ingevuld betreffende de persoonlijheid van mensen. Zegt mijns inziens meer over de oordeelvellers dan over de thuiswoners.
Alleen voor mensen die zich aangesproken voelenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:31 schreef LadyXochi het volgende:
Was dat nou een oordeel, dat je net velde?![]()
![]()
Mja, ik voelde me niet echt aangesproken, omdat ik zelf al een aantal keer in mijn posts zei dat ik aan het oordelen ben en dat ik vind dat het niet meer dan normaal is dat mensen oordelen over andere mensen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alleen voor mensen die zich aangesproken voelen![]()
In dat geval kunnen we R&P beter sluiten!quote:Op donderdag 27 april 2006 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Nah, ik ben van mening dat je niet zomaar over iemand kan oordelen via een internetforum.
Advies geven en een luisterend oor zijn is ook niet meer mogelijk?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
In dat geval kunnen we R&P beter sluiten!
Advies geven en een luisterend oor zijn is ook niet meer mogelijk?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
In dat geval kunnen we R&P beter sluiten!
Advies geven is precies wat in dit topic gebeurt, ten minste aan het adres van RZ.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Advies geven en een luisterend oor zijn is ook niet meer mogelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |