abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11427942
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 08:30 schreef Dr.Gallons het volgende:

[..]

1) wat zijn dwarfs???? bedoel je niet quarks..
2) Ons zonnestelsel lijkt absoluut niet op een atoom en is ook niet te vergelijken met atomen...

1) Ja quarks kan ook, kon er ff niet opkomen...

2) De manier waarop de planeten om de zon draaien bv is te vergelijken met de manier waarop de elektronen om de kern draaien (aantrekkingskracht ed)
Eerder in dit forum had men het erover dat het heelal een gigantische donut was... Misschien kun je dit weer vergelijken met een kern waar weer "elektronen" omheen draaien. Die weer deel uitmaken van een grote klont atomen en zo weer verder...

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_11430272
De meeste astronomen zijn het er wel over eens dat het heelal eindig is maar onbegrensd. Hoe groot het is is niet te beantwoorden omdat je daarvoor een moment moet nemen voor een meting en bij de snelheden waarmee de objecten in ons heelal van elkaar af bewegen is het hele concept van gelijktijdigheid niet geldig.

72km/sec/megaparsec betekent dat iets wat 3,6 miljoen lichtjaar van ons afstaat zich met 72hm/sec van ons af beweegt. De verste waargenomen objecten zijn iets van 12 miljard lichtjaar ver weg, 3300 keer zo ver. 3300 x 72 = 237600. Met een lichtsnelheid van van 300000 is dit zeker een relativistische snelheid.

I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
  zaterdag 28 juni 2003 @ 15:29:28 #78
33453 Dr.Gallons
lust er nog wel een
pi_11430996
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 11:41 schreef jaapgvk het volgende:

2) De manier waarop de planeten om de zon draaien bv is te vergelijken met de manier waarop de elektronen om de kern draaien (aantrekkingskracht ed)

Een atoom zit compleet anders in elkaar dan een zonnestelsel. Een elektron kan zich niet op een willekeurige afstand van de kern bevinden terwijl een planeet dit wel kan (hangt af van de baan snelheid)
pi_11431388
quote:

[..]
2) De manier waarop de planeten om de zon draaien bv is te vergelijken met de manier waarop de elektronen om de kern draaien

Eerder andersom... volgens de huidige theorie is een atoomkern omgeven door een 'elektronenwolk', en kun je hooguit zeggen dat je een bepaalde kans hebt om een elektron ergens in die wolk aan te treffen.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zaterdag 28 juni 2003 @ 16:18:06 #80
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11431426
quote:

[..]

1) Ja quarks kan ook, kon er ff niet opkomen...

Quark is een geladen elementair deeltje dat an de sterke kracht onderhevig is. Er bestaan zes varianten: up, down, charm of tover, strange, top, bottom en de drie kleuren: rood, groen, blauw.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 28 juni 2003 @ 18:35:45 #81
59405 Bittersweet
trotse G3 bezitter :)
pi_11433320
quote:
Op maandag 10 december 2001 14:42 schreef RagNaroK het volgende:
Ook zo iets uit de astromechanica.
Is het universum zo groot dat het niet te meten is, of is het gewoon oneinig dus dat er geen einde is.

Ik denk zelf dat het te vergelijken is met een sphere..
Dat je denkt dat je naar de grens gaat van het universum maar eigenlijk gewoon niet verder kan.En langs de grens verder beweegt.
(hoop dat jullie snapen wat ik bedoel)

Als je als een mens denkt (mensen denken in tijd, afstand) ligt het voor de hand om te denken dat het universum zo groot is dat het niet te meten is. Ik denk zelf dat het universum oneindig groot is. Als je aanneemt dat het 'zwarte' niks is.
www.digitalsense.nl
pi_11483466
dus volgens sommige theorieen hier komt het erop neer,als ik me fiets pak,en ik fiets ff rechtdoor het heelal in,dat ik na een tijdje weer bij de aarde uitkom? Lijkt me wel vage gedachte.

En dat over de 12e planeet marduk verhaal,kom op he,geloof je die onzin nou zelf? Het klonk heel leuk en zo,maar het slaat echt helemaal nergens op gewoon.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')