quote:Hoe de Big Bang veroorzaakt is en wat zich daarvoor bestond kan nimmer object zijn van wetenschappelijke studie, maar slechts van speculatie... Eigenlijk niet interessant. De achtergrondruis is de rand van de explosien en dus de grens van het heelaal en is uiteraard nu nog steeds waarneembaar. Eigenlijk explodeert het heelal, waarschijnlijk nog steeds...
Op dinsdag 11 december 2001 12:27 schreef Newsbie het volgende:
Wat heeft de Big-Bang veroorzaakt dan.
Voor een explosie is toch brandstof nodig en hoge temperaturen?
quote:Heet zo iets niet een bol????
Op dinsdag 11 december 2001 09:19 schreef speknek het volgende:[..]
Nee het is een cirkel in alle richtingen.
quote:Theoretisch gezien was er bij de big bang een oneindige hoeveel energie en een oneindig hoge temperatuur. Dit krijg je dus wanneer je in de huidige modellen de tijd naar 0 laat gaan.
Op dinsdag 11 december 2001 12:27 schreef Newsbie het volgende:
Wat heeft de Big-Bang veroorzaakt dan.
Voor een explosie is toch brandstof nodig en hoge temperaturen?
quote:Nee, want de ruimte heeft meer dan 3 dimensies.
Op dinsdag 11 december 2001 12:39 schreef onschuldig het volgende:[..]
Heet zo iets niet een bol????
quote:Iemand beweerde toch een circel alle kanten op. Als je een punt neemt en van daaruit 3d circels gaat tekenen dan beschrijf je een bol
Op dinsdag 11 december 2001 12:52 schreef Smike het volgende:[..]
Nee, want de ruimte heeft meer dan 3 dimensies.
quote:En wat is er dan weer buiten die zgn. bol? Stel dat bovenstaande klopt - het einde zal je nooit bereiken - waar groeit het heelal dan heen? Wat is er zeg maar voor die grens? Niets? Andere (>3) dimensies? Parallele werelden?
Op dinsdag 11 december 2001 16:15 schreef onschuldig het volgende:[..]
Iemand beweerde toch een circel alle kanten op. Als je een punt neemt en van daaruit 3d circels gaat tekenen dan beschrijf je een bol
Sommige wetenschappers beweren ook dat het heelal een bol is die aan het groeien is en dus ook eindig is. Aleen groeit hij zo snel dat je nooit bij het einde kan komen. Je moet het zien als een golf die zichzelf herhaald. Dus een einde die niet echt een einde is;
Het heelal is rond. Net zoals alle planeten rond zijn.
De twaalfde planeet daar is alles uit ontstaan.
De twaalfde planeet heet Marduk.
De twaalfde planeet vliegt circels door de verschillende sterrenstelsels. De twaalfde planeet vliegt met duizenden kilometers snelheid langs alles. Je kunt de twaalfde planeet niet eens met een telescoop waarnemen.
Eens in de 3600 jaar tijd komt de twaalfde planeet langs ons sterrenstelsel. 3600/10= 360 graden.
Alles is rond in het heelal. De aarde, de maan, de zon, jupiter, venus, mars en het heelal zelf ook.
Pi is het sleutelwoord. De wiskunde is bezig om meer cijfers achter de komma van pi te krijgen maar of dat ooit gaat lukken.
Alles dat je meemaakt heeft met het getal pi te maken. De hele astrologie gebruikt het getal pi en de planeten.
Zodra je de straal weet van de twaalfde planeet dan weet je ook hoe groot het heelal is.
3600 jaar lang met 100000000 km per uur. Dat is zowat oneindig te noemen.
De drake formule is wat gebruikt maakt ter herkenning van leven op andere planeten. De definitie van de drake formule weet ik nu niet. Ik heb hem op cd staan die over het zonnestelsel gaat.
Zecharia Sitchin heeft het hier ook over. Zecharia Sitchin schreef in een van zijn boeken dat ze 5000 jaar geleden al wisten dat de Eagle 11 op de maan zou landen.
Vandaar dat ik overtuigd ben dat alles dat ik meemaak voorbestemd is. Niets gebeurt zonder reden.
Ik stel dan wel vraagtekens erbij waarom Hitler ooit de kans heeft gekregen om aan zijn macht te komen. De Joden waren veel slimmer en hebben toch zo'n dom figuur boven hen weten te stellen.
Ze zeggen dat Lucifer voor slechte zaken zorgt. Dat Lucifer ook een bewoner was van de twaalfde planeet. Dat lucifer verantwoordelijk is voor al het negatieve, depressieve en zieke dat er nu heerst.
Okee sorry die was flauw
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 19:27 schreef speknek het volgende:
[afbeelding]Okee sorry die was flauw
[ontopic]
Vraag van de leek: hoeveel dimensies heeft het heelal dan wel? Of zeg ik nou iets heel doms?
quote:en de twaalfde planeet was er zo ineens enzo
Op dinsdag 11 december 2001 18:52 schreef danny1977 het volgende:
De twaalfde planeet heet Marduk.
volgens dat (en dus ook volgens mij) is het heelal onmeetbaar. omdat het heelal uitdijd met een snelheid gelijk aan of hoger dan het licht kunnen we "nooit" het einde meten of zien.
quote:Geen idee. Ik studeer geen natuurkunde. Doch ergens in dit topic schreef iemand dat het heelal meer dan 3 dimensies heeft. Dan vraag ik mij af, hoeveel dan
Op zondag 16 december 2001 23:06 schreef Koekepan het volgende:
Ik denk niet dat die vraag relevant is. Want wat is een dimensie?
quote:Zover we kunnen waarnemen en beredeneren op dit moment 4, ookal zijn er 10 en zelfs 27 dimensies mogelijk volgens de "snaren-theorie". Voor de gemiddelde science-fiction kijker is de 4e dimensie de tijds dimensie en daarna word het te ingewikkeld
Op maandag 17 december 2001 17:42 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Geen idee. Ik studeer geen natuurkunde. Doch ergens in dit topic schreef iemand dat het heelal meer dan 3 dimensies heeft. Dan vraag ik mij af, hoeveel dan
-De Big-Bang heeft overal plaatsgevonden, en tis begonnen uit het niets.
Dit lijkt zeer vaag (is het ook), maar het heeft te maken met de quatummechanica en de energie van het niks, als je helemaal niks hebt, kan dat opeens veranderen naar een gigantische concentratie energie.
Dat was dus de oerknal, het begin van de tijd, tijd is immers relatief en kan alleen bestaan wanneer er ook iets is.
-100.000.000 km per uur over 3600 jaar is beslist niet oneindig, en is astronomisch gezien zelfs een kleine afstand.
Als we bijvoorbeeld een lichtjaar nemen is die afstand:
299.987 km * 60s * 60min * 24 uur * 365.25 dagen = 9,4*10^12 km
De afstand die planeet marduk aflegt:
100.000.000 km * 24 * 365.25 * 3600 = 3156*10^12 km
dan komen we op een afstand van 351 lichtjaar die planeet markus aflegt in 3600 jaar, das niet veel, want opd eze manier komen we niet eens in het dichtsbijzijnde sterrenstelsel (andromedanevel / M31) want deze ligt op 2,2 MILJOEN lichtjaar afstand, dus marduk kan nooit door meerdere stelsels 'vliegen'.
Dit even om aan te geven hoe vreselijk groot het universum is.
-Het universum is eindig, maar onbegrensd.
Dit is indd erg apart, want iedereen zal onmiddelijk denken dat iets dat eindig is, ook een grens heeft, dus niet.
Het heelal is immers gekromd door de massa ervan.
We nemen als voorbeeld een velletje papier, dit is eindig en begrensd, wanneer we hier een extra dimensie aan toe voegen en dus 3d maken, wordt het een soort bol, als je op die bol loopt kom je nergens op een grens.
Net als op aarde, de aarde is niet oneindig groot, maar als je oneindig lang door loopt, kom je nooit een grens tegen.
Zo zit het ook met het universum, die is gekromd, en als je rechtuit zal vliegen met de snelheid van het licht zou je alleen niet een rondje kunnen vliegen binnen de tijd die het heelal je daarvoor geeft (totdat het heelal niet meer is dan een grote leegte, met grote stralende zwarte gaten, en gigantische neutronen wolken).
We kunnen dus nooit de afmeting van het gehele universum te weten komen, we moeten alles waarnemen aan de hand van signalen, en die hebben een maximum snelheid van het licht, en dat signaal doet er dus te lang over om een rondje in het heelal te maken, en terug te komen voor er geen sterrenstelsels meer bestaan.
-een fout die werdt gemaakt is dat het heelal nog steeds aan het exploderen is, dat is onjuist.
Het heelal dijt nog steeds uit, en als we naar de grens van ons waarneembare heelal kijken, dan zien we inderdaad het begin van het heelal (het moment waarop het fotonplasma zover was uitgedijt dat fotonen zich vrij konden gaan bewegen en niet mee vervielen d.m.v. kernreacties)
Dat is op een afstand van 15 miljard lichtjaar, daar is op dit moment echter geen explosie, maar daar was 15 miljard jaar geleden een explosie.
We kijken dan ook niet naar iets op een grote afstand, we kijken naar iets wat lang gelden gebeurde.
CONCLUSIE:
Het heelal is eindig, heeft geen grens, en het is te groot om ooit door iets op gemeten te kunnen worden.
Tevens vondt de big bang overal plaats, uit het niets, en is dat slechts de veroorzaker van een rand van het waarneembare heelal, niet van het gehel heelal.
En Marduk kan niet bestaan
(wat zijn de 10e en 11 e planeet).
We kunnen dus wel zeggen dat RagNarok in zijn eerste post gelijk het dichtste bijzat.
quote:In theorie zou jij het middelpunt van het universum kunnen zijn, of ik, maar daar wil ik vanaf zijn....
Op dinsdag 11 december 2001 18:06 schreef speknek het volgende:
Okee, maar dan sta je niet aan het oppervlakte van de bol, maar altijd in het centrum?
De vragen die ik over tijd heb zijn eigenlijk heel simpel:
1- kan er ooit een begin der tijd zijn??? en wat was daarvoor??
2- aan het einde van de tijd( als er een einde is....) wat gebeurt er dan.
Hoe kan het dat uit een soep uit deeltjes bij het onstaan van het heelal zoiets complex kan ontstaan als leven? Je zou toch haast gaan denken dat iets het heelal geschapen heeft.
Wat zou er met een steeds groter wordende 3d ballon gebeuren als hij aan de grens van het heelal zou komen? Zou hij verder groeien?
Stel er is geen grens, blijft de vorm van de ballon bij het groeien gelijk?
Als het heelal daadwerkelijk de vorm van een donut of taurus heeft kan de 3d ballon toch niet altijd in een perfecte ronde vorm verder groeien, ofwel? I:(
elke theorie die hier staat, hoe goed ook, is volgens ons denken volslagen iditoot....we kunnen er gewoon niet bij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |