Ik denk zelf dat het te vergelijken is met een sphere..
Dat je denkt dat je naar de grens gaat van het universum maar eigenlijk gewoon niet verder kan.En langs de grens verder beweegt.
(hoop dat jullie snapen wat ik bedoel)
Echter zou het ook kunnen dat het helal oneindig is, maar dat betkend wel dat er geen 'oer-knal' kan zijn geweest aangezien die theorie zegt dat het helal er is ontstaan door een grote explosie en die nog steeds uitdijt.
Tis wel leuk om er over na te denken, zelfde is heeft het helal een einde of is deze oneindig? Oneindig lijkt mij niet, maar ja ik ben ook maar een simpel mens en ben daardoor hevig beperkt in mijn indenkings vermogen om iets als oneindig te zien.
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 10-12-2001 15:02]
quote:Daarom vind ik dit ook interesting..
Op maandag 10 december 2001 15:02 schreef Mr_Opel het volgende:
Ik zou er niet over nadenken want je word helemaal gek!!
quote:Maar dan ga jij er van uit dat er voor de Big Bang geen "ruimte" was. Het gebied van het heelal dat door de Big Bang gevormd is is inderdaad eindig, maar dat zegt nog niets over het gehele universum?
Op maandag 10 december 2001 14:53 schreef BotXXX het volgende:
Volgens de theorien is hij dus onmeetbaar, aangezien hij wel eindig is (maar door de uitdijing wij nooit aan de rand kunnen komen).
Met de oerknal is ons zonnestelsel ontstaan zoals we dat nu kunnen zien. Dit word steeds groter, en ik denk niet dat als je eenmaal voorbij de grens van de oerknal bent, er opeens een muur ofzo staat.
Denk dat er een paar miljard van dit soort oerknallen overal in het heelal gebeuren.
*zucht* WANNEER VINDEN ZE NOU EENS EEN WARPCORE UIT!
Maar
zonnestelsel = onze zon als middelpunt, daarom heen van mecurius tot pluto als ik me niet vergis
melkweg = een groep (vorm) van zonnestelsels waarin ook ons zonnestelsel ligt.
helal = alle zonnenstelsels ???
universum = alle zonnenstelsels ???
Is er een verschil tussen de laatste twee of zijn dat gewoon verschillende benamingen voor het zelfde iets.
'big bang' aka 'oerknal' was toch meer dan ons zonnestelsel allen dacht ik. Maar beetje fuzzy wuzzy op dit gebied...
quote:Yup, correct de zon is ONS middelpunt in ons zonestelsel.
Op maandag 10 december 2001 15:19 schreef BotXXX het volgende:
even een vraagje hoor... Beetje n00b op dit gebiedMaar
zonnestelsel = onze zon als middelpunt, daarom heen van mecurius tot pluto als ik me niet vergis
quote:Ja dit klopt ook all dichtbij liggende zonnestelsels vormen een "melkweg" de corecte benaming is Quadrant geloof ik.
quote:Yup klopt..andere namen voor de zelfde betekenisen.
universum = alle zonnenstelsels ???Is er een verschil tussen de laatste twee of zijn dat gewoon verschillende benamingen voor het zelfde iets.
quote:Dit weet ik niet helemaal zeker..maar ik dacht dat de oorknal gewoon een zooitje sterren waren die nova gingen.
'big bang' aka 'oerknal' was toch meer dan ons zonnestelsel allen dacht ik. Maar beetje fuzzy wuzzy op dit gebied...
quote:De Melkweg is de benaming voor het sterrenstelsel waarin onze zon zich bevindt (en wij dus ook). Het heelal bestaat echter uit zeer veel sterrenstelsels (dichtsbijzijnde is de Andromeda nevel). Je hebt ook weer sterrenstelsel clusters etc etc.
Op maandag 10 december 2001 15:19 schreef BotXXX het volgende:
quote:Gewoon de hele ruimte.
universum = alle zonnenstelsels ???
quote:De Big Bang is het begin geweest van het ons bekende universum. Alle massa, planeten, sterren, sterrenstelsels etcetera maar ook ruimte zelf zijn ontstaan uit de Big Bang.
quote:Klinkt interessant..zou inderdaad een hoop verklaren.
Op maandag 10 december 2001 16:35 schreef Z het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat het heelal de vorm van een Donut zou hebben, dat zou een hoop verklaren, volgens dat artikel dan, ik kan me de precieze inhoud niet meet herinneren.....
quote:Nee het is een cirkel in alle richtingen.
Op maandag 10 december 2001 22:05 schreef Sikke-Bosse het volgende:
Maar wat is er dan buiten die cirkels? Ook die heeft toch weer grenzen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |