abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39325708
Je hebt ook nog de OB-1 shaft, waar ik alleen maar positieve verhalen over hoor.. alleen is deze volgens mij niet in NL te krijgen/testen.
pi_39326790
De OB-1 is hier inderdaad niet te krijgen en is inderdaad een goede shaft. Hij is niet opgebouwd in de "pie-slices" zoals die hierboven genoemd, maar meer als puzzelstukjes. Zo zijn er nog wel meer shafts die goed zijn, maar hier niet of moeilijk te krijgen zijn zoals:
McDermott i-x
Tiger X-shaft (trouwens wel te krijgen bij fmcue, maar wel de mindere uit de genoemde)
Axiom
ect.
pi_39343424
Ook nog even over die Z shaft... wat ik bedoel met dat ik niet in dat verhaal geloof is dat het echt niet zo revolutionair is als dat ze het laten overkomen...

ELKE shaft geeft deflectie (niet heeft, deflectie is iets wat de cueball krijgt), de een wat meer dan de ander. Vorm van de pom heeft trouwens ook een kleine invloed op de deflectie. De Z shaft geeft wat minder deflectie dan de rest idd. Ik heb zelf net een nieuwe keu gehaald met een 314 erbij, de Z vind ik wat te dun.

Maar wat ik niet snap is dat sommige mensen, waar ik trouwens niet de mensen in dit topic mee bedoel, zo enorm veel belang aan zo'n shaft hechten. Ik hoor veel mensen praten alsof de Z shaft heilig is. 't Is nog steesd het mannetje d'r achter dat het allemaal doet hoor. En daarom vind ik het ook beter dat je met 'minder' materiaal begint, want zo word je gedwongen om je techniek helemaal goed te krijgen. En tegen de tijd dat je klaar bent om op beter materiaal over te stappen zal je toch wel voldoende inzicht moeten hebben om snel aan de nieuwe afwijking te wennen. En dan kan je met een goede techniek net dat beetje extra uit de bal halen. (Hoewel je eigenlijk nooit in de situatie zou moeten komen dat je dat beetje extra nodig hebt....)

En wat ook erg belangrijk is van een shaft, en een keu in het geheel, is hoe hij aanvoelt, en daarmee bedoel ik de feedback die je krijgt van de keu wanneer je de cueball raakt. Zie het zoals stijve/slappe vering bij auto's. En da's dus erg persoonlijk.

En volgens mij zitten ook erg veel mensen gewoon mee te lopen met de Predator hype... 't is zeker goed spul hoor, maar dat zijn veel andere merken ook. Marketing enzo denk ik ...

Ik heb nu zelf net een Longoni gehaald met een 314 shaft. De Classica LV2

Fijne keu vind ik dat

Ik heb afgelopen zondag NK Teams 2e klasse in Sittard gespeeld, 1e ronde bye, en in de 2e ronde verloren we jammer genoeg Beetje pech in het team... eentje had hooikoorts, verliest 6-5, ander scratched op 5-5 met 9 ball na een 9 ball combi... Ik had zelf een goede partij alleen hoefde 'm niet af te maken omdat we al 3 wedstrijden verloren hadden..

Zijn er trouwens nog mensen die met de Nationale Ranking Masters mee gaan doen? Ik wel in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faxie op 29-06-2006 03:58:51 ]
pi_39994243
ik heb laatst nog een paar potjes tegen die rik gespeeld, die kerel hangt volgens mij elke dag in de Distel

Ik weet niet of jullie van hem kunnen winnen, maar di kerel maakte mij wel redelijk in
Nothing to see here, carry on
pi_39994814
Rik had de potentie om een topspeler van Nederland te worden. Vanwege omstandigheden die ik zelf ook niet helemaal weet en hoef te weten is ie 5 jaar uit het circuit geweest. Daarvoor won ie zo'n beetje elke Distelcup met gemak.

Hij heeft in ieder geval erg veel kennis, en ik vind 'm een aardige kerel hoor, alleen hij lult je de oren van je kop haha
pi_39994908
ja hij lult teveel en hij schooit om peuken
pi_39994948
Ow die Nationale Ranking Masters kwalificatie ging niet helemaal lekker trouwens. Ik had niet veel geslapen en was dus al redelijk moe, maar heb m'n best gedaan. 1e Ronde tegen Jan Jongbloed verloren met 7-1. 'k Gaf er wel 4 weg ofzo maarja... dan moet ik maar niet missen op de 9....

1e Verliezersronde verloren met 6-5 dacht ik... speelde goed maar miste de belangrijkste ballen... meerdere tafels gerunned, dat wel...

Maarja niveau lag wel hoog in ieder geval. En goedde ervaring
pi_39994994
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:08 schreef RijstNatie het volgende:
ja hij lult teveel en hij schooit om peuken
En speelt om bier
pi_40142442
Eurosport doet verslag van het IPT North American Open 8-Ball Championship in Las Vegas.. vanmiddag Ronnie O'Sullivan al zien winnen. Vanavond van half 10 tot 12 op eurosport
pi_40142578
Er is tegenwoordig sowieso een hoop pool op eurosport.

Een week of wat terug was er de King of the Hill oid, tussen Efren Reyes en Mike Sigel.
pi_40143351
Jammergenoeg op Eurosport 2
pi_40143437
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:09 schreef Leatherface het volgende:
Er is tegenwoordig sowieso een hoop pool op eurosport.

Een week of wat terug was er de King of the Hill oid, tussen Efren Reyes en Mike Sigel.
Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euro
pi_40147859
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:38 schreef Hammerbee het volgende:

[..]

Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euro
Was wel leuk om te zien ja.

Twee oude meesters. Zo'n beetje de Steve Davis en Stephen Hendry van het pool.
pi_40147935
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:35 schreef Faxie het volgende:
Jammergenoeg op Eurosport 2
En gelukkig kan ik die ontvangen

Gisteren een stuk van Ronnie zijn partij gezien en vandaag Earl Strickland.
Het blijft toch ook een mannetje. Continue aan het praten

Nu trouwens Live op ES1
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40148344
Wel opvallend dat de spelers zelf de ballen terug moeten leggen en dat de referee dat dus niet doet.
pi_40150613
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:44 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Gisteren een stuk van Ronnie zijn partij gezien en vandaag Earl Strickland.
Het blijft toch ook een mannetje. Continue aan het praten
Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.
pi_40150719
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.
idd.

Een jaar of 2 geleden was hij toch aardig onbeschoft bezig tegen Michaela Tabb tijdens de Mosconi Cup.
pi_40150765
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:49 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

idd.

Een jaar of 2 geleden was hij toch aardig onbeschoft bezig tegen Michaela Tabb tijdens de Mosconi Cup.
Ja, en tegen Steve Davis.

Als je dat bij iemand niet moet flikken is het Steve Davis. Dat is zowat een halfgod in de keusporten.
pi_40167184
Hm het schijnt trouwens toch wel op eurosport 1 te zijn.... even in de gaten houden...
pi_40172517
jah op europsort 1 is de North american open
pi_40174616
Vanavond om 23.30, morgen om 14.30 en 0.00 weer op Eurosport.

Wat heeft Ronnie O'Sullivan gisteren gedaan?
pi_40180612
Nu Johnny Archer - Ronnie O'Sullivan Live op Eurosport 2

[ Bericht 7% gewijzigd door Bruce117 op 25-07-2006 22:12:16 ]
pi_40181048
Johnny Archer
pi_40237629
Om 19.30 live op ES1, met waarschijnlijk een partij van Feijen (tegen Immonen) en later op de avond Van den Berg (tegen Strickland)
pi_40254226
Wat heeft Feijen nog gedaan?

Van den Berg staat nu 7-7 tegen Strickland, spannend...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40254286
En verliest met 8-7. Wit weg bij de break deed hem de das om...
In Southern Sun
pi_40254325
En ze gaan elkaar verbaal te lijf .
In Southern Sun
pi_40254361
Haha die cowboy
pi_40254370
Strickland blijft ook een vreselijke eikel.

Hij keek Nick niet aan bij het handenschudden na de partij, waarop Nick gewoon zijn hand vast hield en dat vond meneer niet zo leuk.
pi_40254392
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:13 schreef Da_Sandman het volgende:
En ze gaan elkaar verbaal te lijf .
Dat is heel normaal when Earl's involved.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')