Ook nog even over die Z shaft... wat ik bedoel met dat ik niet in dat verhaal geloof is dat het echt niet zo revolutionair is als dat ze het laten overkomen...
ELKE shaft geeft deflectie (niet heeft, deflectie is iets wat de cueball krijgt), de een wat meer dan de ander. Vorm van de pom heeft trouwens ook een kleine invloed op de deflectie. De Z shaft geeft wat minder deflectie dan de rest idd. Ik heb zelf net een nieuwe keu gehaald met een 314 erbij, de Z vind ik wat te dun.
Maar wat ik niet snap is dat sommige mensen, waar ik trouwens niet de mensen in dit topic mee bedoel, zo enorm veel belang aan zo'n shaft hechten. Ik hoor veel mensen praten alsof de Z shaft heilig is. 't Is nog steesd het mannetje d'r achter dat het allemaal doet hoor. En daarom vind ik het ook beter dat je met 'minder' materiaal begint, want zo word je gedwongen om je techniek helemaal goed te krijgen. En tegen de tijd dat je klaar bent om op beter materiaal over te stappen zal je toch wel voldoende inzicht moeten hebben om snel aan de nieuwe afwijking te wennen. En dan kan je met een goede techniek net dat beetje extra uit de bal halen. (Hoewel je eigenlijk nooit in de situatie zou moeten komen dat je dat beetje extra nodig hebt....)
En wat ook erg belangrijk is van een shaft, en een keu in het geheel, is hoe hij aanvoelt, en daarmee bedoel ik de feedback die je krijgt van de keu wanneer je de cueball raakt. Zie het zoals stijve/slappe vering bij auto's. En da's dus erg persoonlijk.
En volgens mij zitten ook erg veel mensen gewoon mee te lopen met de Predator hype... 't is zeker goed spul hoor, maar dat zijn veel andere merken ook. Marketing enzo denk ik ...
Ik heb nu zelf net een Longoni gehaald met een 314 shaft. De Classica LV2
![]()
Fijne keu vind ik dat
Ik heb afgelopen zondag NK Teams 2e klasse in Sittard gespeeld, 1e ronde bye, en in de 2e ronde verloren we jammer genoeg
![]()
Beetje pech in het team... eentje had hooikoorts, verliest 6-5, ander scratched op 5-5 met 9 ball na een 9 ball combi... Ik had zelf een goede partij alleen hoefde 'm niet af te maken omdat we al 3 wedstrijden verloren hadden..
Zijn er trouwens nog mensen die met de Nationale Ranking Masters mee gaan doen? Ik wel in ieder geval.
[ Bericht 0% gewijzigd door Faxie op 29-06-2006 03:58:51 ]