Het idee is dat je er heel even overheen gaat, het onkruid krijgt niet de kans om zwart te worden. Maar de porien waar de plant adem door haalt gaan dicht. Daaorm gaan ze dood.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En krijg je dan geen zwarte aanslag?
Zal ik dit weekend even doenquote:Op woensdag 26 april 2006 23:58 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Martijn, welk onkruid komt tussen het grind op?
Maak eens wat foto's van het ongewenste gewas?
Hoe te bestrijden hangt nauw samen met wat het is.
Gallant is natuurlijk beter, maar dat kun je niet mengen met andere middelen. En RoundUp werkt zo traag.quote:Op zondag 30 april 2006 16:19 schreef dwerg het volgende:
straatgras
Als ik de hele tuin moet doen voor en achter ben ik meer dan een middag bezig en spuiten heb ik in een uur tot anderhalf uur gedaan. Dus het is wel aanlokkelijk om te gaan spuitenquote:Op zondag 30 april 2006 18:52 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Muur en kers zijn heel makkelijk met de hand te wieden, ze wortelen oppervlakkig. Ik neem aan dat het stuk grond niet reusachtig groot is. Zonde om te gaan spuiten. Gras is wat taaier, maar ook te doen. De onderste foto kan ik niet helemaal plaatsen, maar het lijkt me iets met een penwortel. Als het gravel er niet helemaal vol mee zit, zou ik het uitgraven.
Ik weet het dat is namelijk dit jaar het geval. Vorig jaar heb ik door omstandigheden de tuin laten versloffen en daar krijg ik nu de rekening vanquote:Op zondag 30 april 2006 18:52 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Verwijder idd het ongerief voordat het zaad heeft gezet, anders kan je kan je volgend jaar dubbel aan de bak.
Aanlokkelijk is het zeker. Ik geef slechts aan dat het mijn keuze niet zou zijn.quote:Op zondag 30 april 2006 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als ik de hele tuin moet doen voor en achter ben ik meer dan een middag bezig en spuiten heb ik in een uur tot anderhalf uur gedaan. Dus het is wel aanlokkelijk om te gaan spuiten
Zou je dat ook kunnen gebruiken als je na een paar maanden er weer plante neer wil zetten? Of is de grond voorgoed verzuurd?quote:Op zondag 12 november 2006 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een schop.
Naar aanleiding van een tip heb ik nog een milieuvriendelijk alternatief gevonden voor de onkruidbestrijding. Deze helpt zelfs tegen mos enzo.
De tip die ik kreeg was spuiten met schoonmaakazijn. Dat werkt echt als de brandweer kan ik je verzekeren en het kost ook nog eens heel weinig. zeker als je het 1 op 1 (1 liter schoonmaakazijn op 1 liter water) verdunt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |