Ik zie het net!quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:58 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, dat ff niet, zie mijn eigen klustopic. Ik heb zat werk thuis![]()
Inderdaad, het liefste zou ik zat gewoon doen - dat wordt een aantal wagentjes heen-en-weer brengen naar de vuilstort en eventjes geld opzij leggen, maar het is wel de meest mákkelijke manier. Want gras maaien kan ik nu niet eens, omdat er dus kuilen zijn en ik zag dat er veel kiezelstenen in de grond liggen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:00 schreef Marsepein het volgende:
Tja, alles er uit rausen en dan een kaal stuk grond bijhouden is makkelijker dan dat het nu is. Je kunt dan stuk voor stuk op gaan bouwen.
Je kunt ook eerst een een schets maken met hoe je de tuin ingericht witl hebben.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:15 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Alles eruit en gras zaaien![]()
En dan om de zoveel tijd, gazon mestkorrels halen die mos en onrkuid verdrijft
Da's leuk, kom je maar zoweer hiero terecht!quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:39 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat je met Onkruidbestrijding in de Tuin. meer tips vind. Miisschien een schopje naar F&F?
Tis wel serieus onkruid, het kan alleen maar opknappen![]()
Maar wat doet chloor voor de planten die er rond om heen staan en wel moeten blijven staan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:49 schreef Marsepein het volgende:
Tis allemaal gezegd he. Zoveel mogelijk weghalen met de hand. Alles wat blad heeft weghalen, keer op keer. Dat kan met de hand of sproeien met 'Round up' of wat ook erg effectief is, maar waar meestal de buren niet zo blij mee zijn; sproeien met chloor.
Met onkruid is het wel zo, de volhouder wint.
Is dat zo? Dat zou dan ook een idee zijnquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:31 schreef Uhmmie het volgende:
hmm wat ook werkt is spuiten met kookwater van je aardappels
die behoren tot de familie der nachtschade
ergo.. dan groeit er dus niks meer
Ja, ik heb alleen het bouwmarktspul helaas.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:08 schreef gnoompje het volgende:
Wat Marsepein zegt das een goeie "Round up",
Er blijft niets omheen staanquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar wat doet chloor voor de planten die er rond om heen staan en wel moeten blijven staan?
Boskoop is helaas wel een eindje wegquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:31 schreef gnoompje het volgende:
Ik weet niet waar je woont maar ik woon dus in een kwekersdorp, Boskoop wel te verstaan.
Als je niet al te ver weg woont dan zou ik je wel ff kunnen mailen waar je er naar kunt informeren.
Er zijn hier een tweetal bedrijven die dat soort spullen levert aan de kwekers en hoveniers.
Tegen Zevenblad werken alleen de hardcore middelen.. Zoals bijv Fusilade, maar ik denk niet dat je dat als particulier kan kopen. Dan moet je echt wel een spuitlicentie hebben vrees ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb de tuin al 4 jaar onder het zevenblad en wat je ook doet het blijft maar terugkomen, 2 maal wortels verwijderd helpt dus niks
Huillie
dus tips zijn erg welkom
En krijg je dan geen zwarte aanslag?quote:Op donderdag 27 april 2006 05:55 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij branden het weg. Het idee erachter is dat de blaadjes een beetje worden verhit, en daardoor 'dichtgaan'. Dan krijg de plant geen zuurstof meer, en gaat inclusief wortel dood. Gemeentes doen het ook vaak zo.
Klinkt wel erg argresief er staan namelijk nog planten naast die wel moeten blijven staan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:41 schreef densmee het volgende:
als je het goed brand niet maar het beste werkt formaline te koop bij de boerenbond het is een heel agresief ontsmettingsmiddel tegen klauw ziektes bij vee maar het onkruid gaat er ook binnen een dag aan kapot
Maar schoffelen werkt bij mij tussen het grind niet echtquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:42 schreef zhe-devilll het volgende:
ik las dat veel schoffelen onkruid weghoudt klopt dat![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |