jacco | maandag 24 april 2006 @ 12:47 |
Het gerucht gaat dat vanmorgen TVR zijn deuren heeft gesloten. Heb nog geen definitieve bevestiging.quote:Heard that TVR are laying off half their staff due to poor sales (think they are building 15-30 a month) but heard a rumour this morning that they've just shut the gates. This has come from a source within barclays who deals with the TVR account. Er was al een gerucht dat TVR de helft van zijn personeel ontslagen had.
Wie weet er meer? |
MrSASO | maandag 24 april 2006 @ 12:55 |
Zou echt zonde zijn aangezien hun 1 van de laatste waren die sportauto`s maakte zonder electronische hulpjes en zo. Bovendien is die Tuscan ech vet. |
Ruudje | maandag 24 april 2006 @ 13:16 |
staat tom walkingshaw nog steeds aan het roer daar ? |
MikeyMan | maandag 24 april 2006 @ 13:17 |
Dacht dat het ondertussen russen waren die daar aan de macht waren... Kan me dus ook niet voorstellen dat dat zomaar faillet gaat... |
tho_Omas | maandag 24 april 2006 @ 13:18 |
Ik hoop maar dat ze centrale vergrendeling hebben. |
Laton | maandag 24 april 2006 @ 13:18 |
Krijg je als je het lelijkste sportauto design hebt dat maar mogelijk is.  |
Pharell | maandag 24 april 2006 @ 13:19 |
quote: dat was TWR niet TVR...
en ik dacht dat die jonge Rus die t over had genomen wel aardig bezig was... vooral met die Sagaris 
eeuwig zonde als t waar is  |
Repeat | maandag 24 april 2006 @ 13:20 |
Ik heb ze nooit echt mooi gevonden.
Wel lekker voor die engelse autoprogramma's die met een dikke klopper in hun broek zaten bij het horen van de naam tvr. |
199724 | maandag 24 april 2006 @ 13:29 |
Ik ben opgegroeid met een Taimar! Bordeauxrode. Gaaf ding! |
beschuit | maandag 24 april 2006 @ 13:30 |
zijn vette brute bakken. geluidje ook uit die 6-lijn! geweldig materiaaltje!
 |
199724 | maandag 24 april 2006 @ 13:47 |
[ url= http://www.tvr.co.uk/ ] Hier [ /url ] staat niks en zoiets zou toch aangekondigt worden... |
Baan1980 | maandag 24 april 2006 @ 15:52 |
quote:TVR factory to close TVR today announced it is to close its Blackpool factory.
The bombshell was dropped as 71 workers were laid off by the luxury sports car maker. Bosses at the Bispham factory said the company - owned by Russian millionaire Nikolai Smolenski - will move out in six months time. Ian Law, spokesman for TVR, said: "The factory will be moving from its present Bristol Avenue site. "No decision has yet been made as to where it will be moving to. "There is a chance TVR might move out of Blackpool. We are yet to discuss the options with Mr Smolenski and we are due to have a meeting with the unions on May 3." Andy Robertson, regional industrial organiser for the Transport and General Workers Union, said the workforce was "gutted" by the news. He said: "I questioned the firm on the future of the site and they looked at me saying the future would not be in Blackpool. "They added TVR would have a future, but it was not in the town. "I'm totally gutted for the workforce. This is a quintessential sports car which will no longer be built here. "This was the last bastion of the motorcar industry in Blackpool and in the next six months it will have disappeared. "I understand the remaining workers will be offered a redundancy package." Laid-off workers today slammed TVR for their tactics of handling the workforce. Anthony Hodson, senior shop steward at the Bristol Avenue site, said: "This is a massive blow and the way management have handled it is just plain cowardly." Neil Hughes, 50, from Bispham, who has been laid-off three times by the company, said: "I feel as though I am being victimised by the company. "We have had no official explanation other than a letter we received whilst we were on our Easter break. This is absolutely no way to treat a loyal workforce." Clifford Clennell, 43, a paintshop worker at TVR said: "In the 20 years I have worked at TVR I have never heard of a management with utter contempt for their workforce. "I've no idea what the future holds now." Union leaders are now set to meet the management in the coming weeks to discuss the possible future of the workers laid-off. http://www.blackpooltoday.co.uk/ |
Klonk | maandag 24 april 2006 @ 15:54 |
vervelend, heel vervelend voor de werknemers, maar gelukkig dat het merk zelf niet verloren gaat. |
M5 | maandag 24 april 2006 @ 15:57 |
De fabriek gaat dicht, maar ik denk niet dat TVR er helemaal mee ophoud. Lijkt me sterk aangezien ze een prachtige modellen lijn hebben (Tuscan Mk II, T350 en Sagaris). Als ze failliet oid zal iemand anders het wel overnemen. |
Alexxxxx | maandag 24 april 2006 @ 18:33 |
das mooi klote dan  |
jacco | maandag 24 april 2006 @ 18:57 |
Een topic zonder foto's is ook maar niks,
 |
Steve-O | maandag 24 april 2006 @ 19:20 |
Crap! de meest geile sportwagens kwamen uit blackpool  |
ook_gek | maandag 24 april 2006 @ 19:58 |
Gaaf dan kan je de TVR uit swordfish kopen. Want die staat daar nog in de fabriek ergens met de kogel gaten er in |
Gizmore | maandag 24 april 2006 @ 21:32 |
quote: He das jammer zeg Ik vond het nog wel zo'n tof merk enzo.. |
Steijn | maandag 24 april 2006 @ 22:07 |
 |
Inorbit | maandag 24 april 2006 @ 22:11 |
Neee! please niet!!. TVR ruled |
X-Naut | maandag 24 april 2006 @ 22:25 |
Het zou niet mijn 1e keuze zijn, maar echt klote als TVR kapot gaat |
M5 | dinsdag 25 april 2006 @ 10:27 |
quote: TVR sluit binnen een halfjaar de fabriek in Blackpool. Vakbonden speculeren dat alle 260 banen hiermee verloren gaan. TVR verdwijnt binnen zes maanden uit Blackpool, waar de firma meer dan dertig jaar is gevestigd. Volgens TVR-woordvoerder Ian Law is het nog niet duidelijk waar de TVR-fabriek naar toe gaat. “Op 3 mei hebben we onderhandelingen met de vakbonden.” Die denken dat met de sluiting van de fabriek alle 260 banen verloren gaan. TVR, dat sinds 2004 in handen is van de jonge Russische ondernemer Nikolai Smolensky, heeft gezegd dat de werknemers met een goede regeling op straat zullen worden gezet. De werknemers moesten de verhuisplannen van hun baas tijdens de paasvakantie per brief vernemen. “Het liefst zouden we hier in de buurt blijven, maar we garanderen niets. We zijn aan het investeren voor de toekomst en de eigenaar heeft lange termijnplannen met TVR,” aldus de woordvoerder. De directie heeft vorige week te kennen gegeven dat de helft van het personeel thuis kan blijven. Tot de verhuizing zullen nog twee auto’s per week in Blackpool worden gemaakt. Speculaties over een mogelijke sluiting van het bedrijf spreekt TVR tegen. Bron: www.autoweek.nl
TVR gaat niet op de kop, ze verhuizen alleen. |
Paladijn | dinsdag 25 april 2006 @ 11:10 |
quote: Ja, lekker: Vakbonden speculeren dat alle 260 banen hiermee verloren gaan. Krijgen we Russische TVR's  Dat is net zo fijn als een chinese Lovel/MG die straks verkocht wordt |
misteriks | woensdag 26 april 2006 @ 23:02 |
toch maar een vaag verhaal...
als dit verdwijnt is er quasi nix leuks meer over england te zeggen.
de cerbera blijft mijn natte droom op 4wielen |
Youp | woensdag 26 april 2006 @ 23:15 |
erg jammer. |
Sterke_Yerke | woensdag 26 april 2006 @ 23:18 |
Ach ja, het is nooit leuk als een automerk ophoudt. Maar ja, het is meestal maar tijdelijk. Welk merk is niet een tweede leven in geblazen? |
X-qlusive. | woensdag 26 april 2006 @ 23:29 |
zal wel een rover verhaal zijn..... aangezien dat TVR al een paar x falliet is geweest en al een paar x is overgekocht. |
kirpeknots | donderdag 27 april 2006 @ 18:18 |
Op het Mg-rover.org forum wordt gespeculeerd over het samenvloeien van MG en TVR op de longrbridge site in birmingham....
Ik geloof er geen drol van. Wovew en MG zijn over. |
Chokeme | donderdag 27 april 2006 @ 22:28 |
Dat hoop ik dan maar. Zou zonde zijn, of je ze mooi vindt of niet, het is gewoon een echte oer-sport wagen zonder al die electronische blabla. En die moeten we er wel tussen houden. |
Scepsis | vrijdag 28 april 2006 @ 21:47 |
http://forum.drinkingforholland.com/viewtopic.php?t=257 |
M5 | donderdag 4 mei 2006 @ 19:05 |
quote:Nadat is bekendgeworden dat de TVR-fabriek in Blackpool de deuren sluit, doen de meest wilde geruchten de ronde. TVR zou zelfs op sterven na dood zijn. De verkoopcijfers van de laatste tijd zijn immers weinig overtuigend. TVR-directeur Smolenski heeft toch ambitieuze plannen. De Russische TVR-directeur Nikolai Smolenski wil dat zijn bedrijf per jaar 5.000 auto’s gaat bouwen. Dat is een verdubbeling van het huidige aantal. De 26-jarige Rus doet zijn uitspraken in de Britse autopers. Smolenski wil de extra productie vooral verkopen in landen las Dubai, Maleisië, Singapore en Indonesië. Waar de TVR-fabriek opnieuw verrijst is nog niet duidelijk. Smolenski heeft het over Wales, de Midlands of ergens buiten Groot-Brittannië. Binnen zes maanden stopt de productie in Blackpool. Volgend jaar rond deze tijd moet de productie op de nieuwe locatie van start gaan. Naar verluidt bestaat het modellenprogramma dan uit de Tuscan, Sagaris en de Cerbera. Die laatste is een 2+2 waarvan eerder is aangekondigd dat de productie zou stoppen. Van deze drie modellen zullen naast dichte varianten ook roadsters en targa’s verschijnen. Op termijn wordt het programma van TVR aangevuld met een luxueuze supersportauto. Bron: www.autoweek.nl |
Chokeme | donderdag 4 mei 2006 @ 23:48 |
Klinkt als een grote (en riskante) gok..  Ik hoop iig voor ze dat ze goed gokken  |
Klonk | vrijdag 16 juni 2006 @ 15:29 |
Goed nieuws:quote:TVR heeft bekendgemaakt dat de fabriek verhuist naar een andere locatie in Blackpool. Het hoofdkantoor verhuist naar Lancaster. TVR heeft besloten het hoofdkantoor te verhuizen naar Lancaster, in de buurt van de oude locatie in Blackpool. De productie van de auto’s verhuist naar een andere locatie in die stad. Met de verhuizing van het hoofdkantoor wil Blackpool de ontwikkeling en de aftersales verbeteren. Op de nieuwe locatie worden daarnaast klanten e liefhebbers ontvangen. Ook zal er een bibliotheek en een museum verrijzen. TVR hoopt op de nieuwe locatie auto’s te gaan bouwen die aan de nieuwste milieu-eisen voldoen. Zo kan TVR over de gehele wereld actief worden. Uiteindelijk wil TVR 5.000 auto’s per jaar gaan bouwen. bron |