Zie het plaatje hierbovenquote:Op maandag 24 april 2006 14:36 schreef ChOas het volgende:
Het is de 17"!
Je kan er vanuit gaan dat ik al gekeken heb, anders meld ik het niet. Zou je me dus misschien kunnen helpen door te vertellen onder welke naam die zit?quote:
Stond toch in de post daarboven, maar mooi dat je 't hebt.quote:Op maandag 24 april 2006 14:40 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat ik al gekeken heb, anders meld ik het niet. Zou je me dus misschien kunnen helpen door te vertellen onder welke naam die zit?
thxn![]()
quote:Op maandag 24 april 2006 14:38 schreef jojomen4 het volgende:
Weet iemand waar ik de tijd kan installeren voor het standby gaan?
Ik zie hem niet bij System preference.
Groeten!![]()
Misschien staat hij op een warm oppervlak?quote:Op maandag 24 april 2006 14:56 schreef jojomen4 het volgende:
En nu die andere vraag nog! Ik weet weinig van comps en jullie waarschijnlijk veelHet kan bijna niet zijn door de programma's die open staan.. want dat is Firefox en msn.. Daar kan ik hem toch niet mee overbelasten..
Weet je zeker dat het de processor is die geluid maakt? En zo ja, wat voor geluid is dit dan? Processoren zijn namelijk uit zichzelf vrij stil (met uitzondering van degene in de nieuwe MacBookquote:Op maandag 24 april 2006 14:56 schreef jojomen4 het volgende:
En nu die andere vraag nog! Ik weet weinig van comps en jullie waarschijnlijk veelHet kan bijna niet zijn door de programma's die open staan.. want dat is Firefox en msn.. Daar kan ik hem toch niet mee overbelasten..
mm.. goed verhaal! Vooral dat van die accu's.. dacht dat ie altijd wel wat spanning kreeg.. maar waaarschijnlijk heb je gelijk.quote:Op maandag 24 april 2006 15:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het de processor is die geluid maakt? En zo ja, wat voor geluid is dit dan? Processoren zijn namelijk uit zichzelf vrij stil (met uitzondering van degene in de nieuwe MacBook). Waarschijnlijk hoor je de ventilator (en dan is de processor inderdaad druk bezig) of de harde schijf. Als het pas sinds een paar dagen is zou het goed kunnen dat de omgevingstemperatuur nu warm is waardoor hij vaker aan gaat dan normaal. Hoe dan ook, om de tien minuten een paar seconden blazen is zeker niet gevaarlijk voor overbelasting.
En verder: de accu's van Mac laptops (of alle moderne laptop, trouwens) worden niet continu volgegooid als de stroom eraan zit zoals bij oude laptops. Je hoeft de accu er dus niet uit te halen. Sterker nog: ik denk dat het beter is voor de levensduur als ie er gewoon in blijft zitten
hehe, ik bedoelde niet dat jij iedere tien minuten naar je laptop moest gaan blazen, ik bedoelde dat die ventilator om de tien minuten even wat hitte weg blaast en dat dat geen probleem isquote:Op maandag 24 april 2006 15:09 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
mm.. goed verhaal! Vooral dat van die accu's.. dacht dat ie altijd wel wat spanning kreeg.. maar waaarschijnlijk heb je gelijk.
Het geluid is sinds ik hem hier op tafel laat staan (gedurende de hele dag.. en vaak aan...). Ik weet niet precies of het de processor is (:@) kan ook de ventilator zijn.. en de temperatuur in de kamer is denk ik zo'n 26 graden. Waar kan ik blazen? Richting het toetsenbord?of tussen die spleetjes die aan de zijkant zitten?
Thnx![]()
Accu kan er inderdaad probleemloos inzitten.quote:Op maandag 24 april 2006 15:09 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
mm.. goed verhaal! Vooral dat van die accu's.. dacht dat ie altijd wel wat spanning kreeg.. maar waaarschijnlijk heb je gelijk.
Het geluid is sinds ik hem hier op tafel laat staan (gedurende de hele dag.. en vaak aan...). Ik weet niet precies of het de processor is (:@) kan ook de ventilator zijn.. en de temperatuur in de kamer is denk ik zo'n 26 graden. Waar kan ik blazen? Richting het toetsenbord?of tussen die spleetjes die aan de zijkant zitten?
Thnx![]()
In hoeverre je harddisk vol staat en hoeveel je geheugen je gebruikt heeft echt een minimale invloed op de warmte van je systeem. Warmte is de reden van de fan. Mijn iBook is vrijwel helemaal vol (alleen 5 gig ruimte voor de swapfiles), heeft 512 mb geheugen en de fan hoor je vrijwel nooit.quote:Op maandag 24 april 2006 15:17 schreef editor2 het volgende:
@ jojomen4:
Ik denk dat je het blazen van je ventilator bedoelt? Als dat zo is, dan moet je eens kijken in je taakbalk wat er allemaal openstaat. Het feit dat je iets wegklikt wil niet zeggen dat de applicatie
dan ook is gestopt met functioneren. Dus check dat eerst.
verder is het handig om te weten hoeveel geheugen je hebt en wat je allemaal hebt geinstalleerd
op je Mac. Als het alleen maar het meest nooddzakelijke is zoals het OS en wat standaard progamma's zoals iLife,Office e.d. dan is er niks aan de hand.Als je dat hebt geinstalleerd met
nog tig duuzend gedownloade progjes dan gaat je Mac dus voor elke applicatie die je extra
opend flink trekken aan de processor met als gevolg dat geblaas.
Beste tip is gewoon het meeste op een externe HD zetten en je Mac zo schoon mogelijk houden
met alleen het basis OS zodat hij lekker blijft werken OF...volgooien met een max.aan geheugen.
Maar op den duur zul je als je toch alles op je Mac blijft gooien ook hier tegen je tax aanlopen.
Zet dus alleen het noodzakelijke op je Mac.
Zoek even met spotlight naar activiteitenweergave.quote:Op maandag 24 april 2006 15:23 schreef jojomen4 het volgende:
Verder week ik niet hoe ik in de taakbalk kan kijken.. je bedoelt dat overzicht wat bij een windows systeem cntr+alt+del is, toch?
Gevonden!quote:Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef XL het volgende:
[..]
Zoek even met spotlight naar activiteitenweergave.
Accu erin en op de stroom werken.quote:Op maandag 24 april 2006 15:28 schreef jojomen4 het volgende:
Nog 2 vraagjes..
Is het beter (nu ik de accu erin ga laten zitten) de stroom eraf te halen als de accu vol zit en deze telkens weer op te gaan laden of gewoon de stroom erop houden als dat mogelijk is met de accu erin?
En een Ipod kan ik zeker niet als externe HD gebruiken? Ik probeer net m'n map met foto's naar de Ipod te slepen maar hij verdween gewoon.. gelukkig heb ik hem nog kunnen vinden onder... mja hoe noem ik dat.. die map met het huisje (die de naam van je computer heeft).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |