quote:Boskamp kondigt vertrek bij Stoke aan
30/4/2006 19:59
Jan Boskamp bevestigde wat iedereen al vermoedde: hij vertrekt aan het einde van het seizoen bij Stoke City. Na de 5-1 zege van Stoke op Brighton in het laatste competitieduel kondigde Boskamp zijn afscheid aan.
'Ik ben niet verdrietig maar teleurgesteld dat ik wegga maar het voetbal gaat door en ik denk dat Stoke een grote toekomst heeft', aldus de Rotterdammer die vaak overhoop lag met de eigenaars van Stoke. En het niet eens kon worden over een nieuw contract.
'Ik ben nu beschikbaar om te praten met andere clubs en zal waarschijnlijk ergens in België of Nederland belanden', voorspelde de coach die de belangrijkste kandidaat is om bij Vitesse de vertrekkende Edward Sturing op te volgen.
quote:Jan Boskamp naar Vitesse
Jan Boskamp staat vanaf komend seizoen aan het roer van Vitesse. De 57-oefenmeester heeft naar eigen zeggen met de Arnhemse clubleiding slechts nog enkele details uit te werken alvorens hij zijn handtekening zet onder een tweejarig contract met een optie voor nog een seizoen. Hoewel Vitesse officieel nog geen commentaar heeft gegeven, hing de overgang van Boskamp naar het Gelredome al langer in de lucht. Hij ziet een nieuw avontuur in de lage landen wel zag zitten en voerde al een aantal gesprekken met Vitesse-manager Jan Streuer. Bovendien kwam hij bij zijn huidige werkgever Stoke City niet in aanmerking kwam voor een nieuw, tweejarig contract. De Rotterdammer, die in Arnhem de opvolger wordt van Edward Sturing, besloot daarop Stoke de rug toe te keren en maakte zondag bekend aan zijn laatste seizoen in Engeland bezig te zijn. (Bron: Talpa.tv 01-05-2006)
Je weet ook altijd te zeggen wat we allemaal denken he?quote:Op maandag 1 mei 2006 23:47 schreef SlodderJos het volgende:
KAAAAAAAAAAAAYAAAAAAAAAAAAAAAA
Hebben we hier onze tweede keeper als vervanger van Coutinho?quote:De Goey nog te paaien tot nieuw avontuur
Na Jan Boskamp trekt ook Ed de Goey de deur bij Stoke City achter zich dicht. De 39-jarige doelman houdt het na 21 seizoenen voor gezien. De Goey wil zich richten op een carrière als keeperstrainer. 'Maar mocht er een ploeg komen die Ed nog een seizoen als tweede keeper wil hebben, zal hij het niet nalaten dat te doen', zegt zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk in het AD.
In zijn lange carrière toonde De Goey zich honkvast. Na vijf jaar Sparta stond de Gouwenaar zeven seizoenen onder de lat bij Feyenoord. Bij Chelsea hield hij het zes jaar vol, waarna hij bij Stoke City zijn loopbaan een niveau lager een vervolg gaf.
Op verzoek van nieuwe manager Jan Boskamp plakte De Goey er afgelopen zomer nog een jaar aan vast. Maar tot veel wedstrijden kwam hij niet. Naast twee invalbeurten, waaronder het FA Cupduel met Walsall, kwam hij alleen tegen Hull City aan de aftrap. De 31-voudige international hield wel de nul. (Bron: VI.nl)
quote:Een gewone man, die voormalige topkeeper ; Ed de Goey (38) zit zich te verbijten op de bank bij Stoke City, een middenmoter uit de op een na hoogste divisie in Engeland
'Om hoofdtrainer te worden ben ik niet goed genoeg'
Ed de Goey is al twintig jaar profvoetballer en zit in de nadagen van zijn loopbaan op de bank bij Stoke City. Hij is het toonbeeld van de gewone man in een soms opgeblazen wereldje.
Terwijl de ene na de andere ploeggenoot een kek mobieltje openklapt omdat tijdens Queens Park Rangers - Stoke City (1-0) ongetwijfeld velen hebben gebeld, vertelt Ed de Goey dat hij geen mobiele telefoon heeft. 'Als ik gebeld moet worden gaat het via de club of via mijn zaakwaarnemer. Dat bevalt me uitstekend. Waarom zou ik dat veranderen?'
Wie zich afvraagt of de vermoedelijk enige prof zonder telefoon op zak nog voetbalt en zo ja waar, die vindt hier aan Loftus Road het antwoord. De voorganger van Edwin van der Sar als doelman van het Nederlands elftal speelt bij Stoke City, middenmoter in de op een na hoogste klasse van Engeland, tegenwoordig de Championship geheten.
Het mooie is dat, nu het traditionele Engelse voetbal zich overgeeft aan modernismen en de grillen van het grootkapitaal, Ed de Goey honderd procent Ed de Goey blijft. Treffend in zijn eenvoud, met een motto dat ook hier in dit gangetje bij de kleedkamer wordt uitgesproken: 'Ik heb altijd gezegd: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.' De haargrens is weliswaar wat hoger komen te zitten, doch niemand hoeft te denken dat Ed de Goey geen snor meer heeft.
De Goey heeft het alleen tijdelijk iets minder naar zijn zin, want hij is bankzitter bij Stoke City. In een wedstrijd tegen Reading liep hij een blessure in het bovenbeen op en sindsdien krijgt Steve Simonsen de voorkeur, ook nu de vroegere Feyenoorder weer fit is.
Daar baalt De Goey van, al is hij dan 38 en bezig aan zijn twintigste jaar als voetbalprof. 'Ik wil spelen, ik ben weer zo fit als wat.'
De Goey is al sinds 1997 in Engeland. Hij keepte zes jaar bij Chelsea, dat tien punten voorsprong heeft in de Premier League en op het kampioenschap afstormt. In zijn tijd was het Chelsea van voorzitter Ken Bates rijk, maar niet zo rijk als nu, met eigenaar Roman Abramovitsj. 'Het is ongelooflijk. Je ken kopen wat je wil, maar je moet er wel een elftal van maken. En daar hebben ze met Mourinho de juiste trainer voor.' Wie kan daar iets tegen inbrengen?
Zijn zoon spreekt beter Engels dan Nederlands en Ed zelf praat met Brits accent. Het liefst wil de Gouwenaar nog een jaartje keepen. Bij Stoke, in Nederland of ergens anders, hij laat alle opties open. Hij gaat naar de club die hem wil hebben. 'Ik heb er nog steeds plezier in.' Waaruit hij dat plezier haalt, nu hij in de wat lagere regionen van het voetbal verzeild is geraakt? 'Uit het spelletje.' Domme vraag.
En daarna gloort voor hem een loopbaan als keeperstrainer. De wijsheid van Ed de Goey: 'Je moet dingen doen waar je in goed bent. Ik heb heel veel opgeschreven en wil dat doorgeven aan andere keepers. Ik denk niet dat ik goed genoeg ben om hoofdtrainer te worden, maar ik heb het wel in me om de dingen die ik goed heb geleerd over te brengen op andere keepers. Daarmee moet ik het doen. Ik ben realistisch.'
Twee keer in de week traint hij met de reserves van Chelsea mee, want De Goey is buiten Londen blijven wonen. Lekker rustig, vertrouwd. Op andere dagen rijdt hij naar Stoke, een uur of drie verder.
De dag voor de wedstrijd blijft hij daar slapen. 'De trainer stelde het zo voor. Hij zei: als jij happy bent, presteer je beter.' Als hij vrij is, gaat hij vaak even op en neer naar Nederland.
De Goey voelt zich in Engeland net zo thuis als in Nederland, zoals ook de Engelse en Nederlandse televisie hem even lief zijn. Hij kan uren naar sport kijken. Voetbal, de Tour de France, tennistoernooien en Formule 1 autoraces.
In een piepklein boek, The little book of Chelsea, waarin saillante uitspraken staan, zegt John Terry, die op dit moment de aanvoerder is van de Londense club: 'Ed de Goey is de slechtst geklede man die ik heb gezien. Een paar schoenen, een broek, een shirt en een kapsel.'
De Goey neemt de uitspraak voor kennisgeving aan. Laat hem nu maar lekker zichzelf zijn in deze wereld van ego's. Hij pakt zijn tas van de grond en neemt afscheid. Als de verslaggever bedankt voor het gesprekje, zegt hij: 'Geen probleem joh. Fijn dat ik weer even Nederlands heb gesproken.'
Inderdaad...quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:48 schreef Domenica het volgende:
Wat een prachtig scenario: Eerst thuis nec van de play offs af houden en dan later ook nog eens uit in Nijmegen de genadeklap gevenheerlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |