abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2006 @ 15:30:05 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_37214707
Ik heb kaarten voor het WK weten te bemachtigen voor de achtste finales. Hopen dat NL dus eerste in de poule wordt, maar oke; ik ga in ieder geval naar Leipzig. Nu ben ik totaal niet bekend met de stad, de mensen en de dingen om te bezichtigen. Heeft iemand tips voor de reis erheen, hotels/hostels oid?

Alvast bedankt!
pi_37217151
Leipzig is een kleine gezellige stad, ondanks dat het meer inwoners heeft dan het nabijgelegen Dresden. Echt toeristische attracties zijn er niet. Er zijn wel veel musea en een groot beursgebouw en natuurlijk het voetbalstadion.
Ook is het grootste treinstation van Duitsland niet te missen; het is eigenlijk meer een winkelcentrum waar de trein stopt.
Zelf heb ik overnacht in Sleepy Lion hostel. Dat was niet echt bijzonder, maar wel goedkoop en dichtbij het station.

De reis erheen zal niet zo goedkoop zijn gezien de drukte. Een normaal retourtje voor 1 persoon kost zo'n 170 euro op dit moment. Als je met meerdere personen reist wordt dat iets minder. Misschien dat je nog een goedkoop retourtje Berlijn weet te krijgen op ns/internationaal of met airberlin.com / transavia.com. Van daar is het 1,5 uur met de trein voor zo'n 30 euro enkele reis.

veel plezier

Deze toren in het centrum beklimmen is wel leuk...

Het stadion

Het beursgebouw
  zondag 23 april 2006 @ 18:06:01 #3
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_37219742
Thanks Dan wordt het maar met de auto denk ik.
pi_37235769
Ik denk dat het druk wordt qua overnachtingen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 25 april 2006 @ 18:58:02 #5
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_37287716
quote:
Op maandag 24 april 2006 08:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik denk dat het druk wordt qua overnachtingen.
Jep, die 2 hostels zaten al vol.... Ben benieuwd of er nog wat anders goedkoop te vinden is.
pi_37305639
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:06 schreef SnuggLe het volgende:
Thanks Dan wordt het maar met de auto denk ik.
het kan al voor 90 euro retour vanaf het eerste station in Duitsland:

Weltmeister Ticket
Let wel:
quote:
Entfernungsabhängige Preisstufe. Buchung von Nachtreisezügen gegen Aufpreis möglich. Gilt nur in Verbindung mit einer Eintrittskarte zu einem WM-Spiel in der jeweiligen Stadt. Letzter Verkaufstag 11.07.2006.
quote:
Sie können das Ticket auch auf holländisch buchen - Bij boeking
pi_38102459
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:44 schreef DutchTrain het volgende:
Leipzig is een kleine gezellige stad, ondanks dat het meer inwoners heeft dan het nabijgelegen Dresden. Echt toeristische attracties zijn er niet.
De 2e van juni ga ik voor de 4e keer naar Leipzig (een meerdaags festival door de hele stad) en hoop er juist net vóór het WK weer weg te zijn. Ook ik slaap in de Sleepy Lion (goedkoop, en alles wat je er doet is toch douchen en slapen). Ik raad je echter de Moritzbastei aan: deze ligt midden in het centrum en is vooral ondergronds een enorm leuke discotheek/uitgaangsgelegheid/café/concertzaal/studentencomplex. Enorm leuk om zo'n bouwwerk midden in de stad te zien.

Ook het Völkerschlachtdenkmal is enorm indrukwekkend. Dit is een begraafplaats met crypte, en enorm indrukwekkend om te zien.

Leipzig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')